بازدید 7516

تصادف رانندگی جان یک زائر را در عراق گرفت

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: یک زائر لرستانی ساکن شهرستان دورود بر اثر حادثه رانندگی در کشور عراق فوت شد.
کد خبر: ۵۵۰۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 26 November 2015
مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: یک زائر لرستانی ساکن شهرستان دورود بر اثر حادثه رانندگی در کشور عراق فوت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، محمد خسروی افزود: در پی برخورد یک ‌خودروی حامل زائران که عمده آنها لرستانی بوده‌اند با یک ‌تریلر متأسفانه علاوه بر راننده که با ملیت عراقی بوده‌، یک زائر لرستانی جان خود را از دست می‌دهد.

وی با بیان اینکه اغلب سرنشینان این خودرو از شهرستان دورود برای حضور در مراسم اربعین حسینی به عراق سفرکرده بودند، اظهار کرد: متأسفانه زائری که در این حادثه رانندگی جان خود را از دست داد، با نام «آبتین ترکاشوند» ساکن استان لرستان و شهرستان دورود بوده است.

مدیرکل حج و زیارت استان لرستان، با بیان اینکه در این خودرو علاوه بر راننده ۱۰ سرنشین دیگر بوده‌اند، گفت: این حادثه در منطقه حمزه در نزدیکی حله رخ داده و در حال حاضر چهار زائر ایرانی آن در بیمارستان حله بستری بوده که حال عمومی آنها مساعد گزارش‌شده و پنج زائر دیگر در سلامت کامل قرار دارند.

وی تأکید کرد: در پی بررسی‌های انجام‌شده این فرد از دفا‌تر استان اقدام به دریافت ویزا نکرده و ویزای آن به‌صورت آزاد بوده است.

شرکت ۳۰ هزار لرستانی در مراسم اربعین

خسروی درباره آخرین آمار حضور زائران لرستانی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به دو هزار ویزای دیگر در استان لرستان برای زائرین صادر شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۱۷ هزار ویزا از طریق دفا‌تر مجاز در استان لرستان صادر و علاوه بر آن امروز نیز سامانه باز بوده و کار ثبت‌نام صورت پذیرفته است.

این مسئول یادآور شد: امسال در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تعداد زائرهایی که از طریق دفا‌تر مجاز ثبت‌نام کرده‌اند به ۲۰ هزار و تعداد زائرهایی که به‌صورت آزاد اقدام کرده‌اند بالغ‌بر ۱۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: درمجموع ۳۰ هزار زائر لرستانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی اقدام کرده‌اند.

ارائه خدمات به زائران لرستانی

وی در ادامه با اشاره به اهم اقدامات ستاد اربعین حسینی در لرستان، اظهار کرد: این ستاد در استان لرستان با ریاست استاندار تشکیل و تمامی دستگاه‌های اجرایی به عنوان پشتیبان و سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان به عنوان دستگاه مجری مسئولیت انجام اقدامات لازم را پذیرفتند.

خسروی خاطرنشان کرد: یک موکب با تمامی تجهیزات و لوازم مورد نیاز از سوی این ستاد در مرز مهران مستقر و آماده ارائه خدمات به زائران لرستانی است و از روز گذشته کار خود را آغاز کرده است، همچنین دو موکب دیگر در کشور عراق برپا شده است که یکی در نجف و دیگری در کربلا قرار دارد که البته فضای این دو موکب واقع در کشور عراق توسط سازمان حج و زیارت و همچنین سازمان بازسازی عتبات و عالیات آماده شده است.

وی در ادامه چند توصیه به زائران این مراسم داشت و تأکید کرد: زائران عزیز با توجه به کاهش دما در شب‌ها در کشور عراق زائرین حداقل یک پتوی مسافرتی را برای استفاده در موکب‌ها یا حسینیه‌ها همراه خود داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: زائران کفش راحت و ارز کافی به همراه خود برای شرکت در این مراسم داشته باشند و نکته مهم‌تر اینکه از همه هموطنان به خصوص مردم لرستان انتظار داریم که بدون گذرنامه و ویزا به پایانه‌های مرزی مراجعه نکنند و به شایعاتی که در این خصوص مطرح می‌شود توجه چندانی نداشته باشند، چراکه بر اساس اعلام دولت عراق و ایران تردد بدون گذرنامه و ویزا برای زائرین امکان پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به برگشت زائران خاطرنشان کرد: از سوی پایانه حمل‌ونقل استان برای بازگشت زائرین لرستانی ناوگان عمومی در مرز مهران مستقر هستند که زائرین می‌توانند در بازگشت به خانه‌های خود از این ناوگان استفاده کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی