بازدید 37441
در ادامه تنش میان مسکو و آنکارا؛

ترکیه 20 دستگاه تانک «ام 60» به مرز سوریه فرستاد

با گذشت بیش از دو روز از واقعه سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط ترکیه، نشانه ها همچنان حاکی از تداوم و حتی افزایش تنش ها میان طرفین است. در حالی که مسکو طی 24 ساعت اخیر مجموعه ای از اقدامات سیاسی، اقتصادی و نظامی را علیه منافع ترکیه به نمایش گذاشته، اکنون خبر می رسد که ارتش ترکیه نیز تانک های خود را به نزدیکی مرز سوریه منتقل کرده است.
کد خبر: ۵۵۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 26 November 2015
ترکیه 20 دستگاه تانک «ام 60» به مرز سوریه فرستادبا گذشت بیش از دو روز از واقعه سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط ترکیه، نشانه ها همچنان حاکی از تداوم و حتی افزایش تنش ها میان طرفین است. در حالی که مسکو طی 24 ساعت اخیر مجموعه ای از اقدامات سیاسی، اقتصادی و نظامی را علیه منافع ترکیه به نمایش گذاشته، اکنون خبر می رسد که ارتش ترکیه نیز تانک های خود را به نزدیکی مرز سوریه منتقل کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اینترنتی «میرِر»، در ادامه تنش ها میان مسکو و آنکارا، ارتش ترکیه 20 دستگاه تانک «ام 60» خود را به مرز سوریه انتقال داده است. منابع نظامی می گویند این تانک ها از طریق خط آهن به مقر یک تیپ مسلح در مرزهای غربی ترکیه انتقال داده شده اند. همچنین گفته می شود 18 فروند جت جنگنده نیز برای انجام عملیات گشت زنی به نزدیکی مرز اعزام شده اند.

یک منبع نظامی به خبرگزاری «آناتولی» ترکیه گفته: «20 تانک با همراهی نیروهای پلیس و ژاندارمری از طریق خط آهن از استان های غربی ترکیه به غازیانتپ در جنوب این کشور و سپس به سمت مرز سوریه فرستاده شده اند». 

ترکیه 20 دستگاه تانک «ام 60» به مرز سوریه فرستاد

در مقابل، روسیه از روز گذشته بمباران شورشیان در مناطق نزدیک به جایی که جنگنده این کشور روز سه شنبه سرنگون شد را آغاز کرده است. کشتی های جنگی روسیه در مدیترانه اقدام به شلیک موشک به سوی این مناطق کرده و جنگنده های روسی نیز حملاتی را در استان لاذقیه ترتیب داده اند. گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن، می گوید دستکم 12 حمله به بخش های شمالی لاذقیه انجام گرفته است.

حسن حاج علی، فرمانده یکی از گروه های شورشی فعال در غرب سوریه می گوید با حمایت هوایی روسیه از نیروهای ارتش سوریه، در روی زمین نیز درگیری های شدیدی میان طرفین رخ داده است. این در حالی است که همزمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از استقرار یک سامانه دفاع موشکی در سوریه و اعزام یک کشتی جنگی به مدیترانه خبر داد. 

روسیه اعلام کرده هر هدفی را که در کار عملیات نظامی این کشور در سوریه اخلال ایجاد کند، نابود خواهد کرد. بر اساس گزارش «دیلی میل»، بمب افکن های روسیه اکنون در هنگام انجام عملیات در سوریه، توسط جت های این کشور اسکورت می شوند. 

این تحولات، برای رهبران کشورهای غربی که خواستار همراه کردن روسیه در مبارزه با گروه تروریستی داعش بودند، بسیار نگران کننده است. در همین راستا، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، طرفین را به گفت و گو جهت مهار بحران دعوت کرده است. با این حال، به نظر نمی رسد تنش میان مسکو و آنکارا به سادگی و در مدت زمانی کوتاه فروکش کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار