بازدید 2714

تونس: در حمله به اتوبوس گارد رياست جمهوري 10 کيلو مواد منفجره به کار رفته است

وزارت کشور تونس روز چهارشنبه اعلام کرد حمله ای که روز سه شنبه به اتوبوس گارد ریاست جمهوری در پایتخت تونس صورت گرفت به کمک 10کیلو مواد منفجره که در یک کوله پشتی یا برروی کمربند انفجاری جاسازی شده بود، صورت گرفته است. تونس از عصر دیروز مرزهای خود با لیبی را به مدت 15 روز بست.
کد خبر: ۵۵۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲ 26 November 2015
وزارت کشور تونس روز چهارشنبه اعلام کرد حمله ای که روز سه شنبه به اتوبوس گارد ریاست جمهوری در پایتخت تونس صورت گرفت به کمک 10کیلو مواد منفجره که در یک کوله پشتی یا برروی کمربند انفجاری جاسازی شده بود، صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از خبرگزاری فرانسه از تونس، این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: «حمله تروریستی با استفاده از یک کوله پشتی یا کمربندی که حاوی 10 کیلو مواد منفجره بوده صورت گرفته است.»

این منبع به اینکه آیا حمله روز سه شنبه کار یک عامل انتحاری بوده است یا خیر اشاره ای نکرد.

 
نخست وزير تونس بر اجراي وضع فوق العاده تاکيد کرد

الحبیب الصید نخست وزیر تونس تاکید کرد مقررات منع رفت و آمد و وضع فوق العاده به طور قاطع اجراء خواهد شد.

به گزارش المنار، این تدابیر امنیتی پس از وقوع انفجار تروریستی عصر دیروز در پایتخت تونس اتخاذ شده است.

حبیب الصید از شهروندان تونسی خواست به طور جدی این تدابیر را رعایت کنند. وی تاکید کرد کشور در خطر است و جنگ با تروریسم یک مسئولیت ملی است.

الحبیب الصید گفت: «دوست دارم از فرصت استفاده کنم و بگویم که ما هم اکنون در حال جنگ با تروریسم هستیم. باید تاکید کنیم جنگ با تروریسم نیاز به فداکاری دارد. من بارها گفته ام جنگ با تروریسم تنها وظیفه دولت یا ارتش یا دستگاه های امنیتی نیست بلکه یک مسئولیت ملی است. همه مردم باید این را درک کنند که کشور ما در خطر است و لذا باید همه ما در یک صف واحد باشیم.»

تونس از عصر دیروز مرزهای خود با لیبی را به مدت 15 روز بست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر