بازدید 5167

داعش شهر سنجار را به تل خاکستر تبديل کرد

نیروهای کرد عراق در شمال این کشور با حمایت هوایی ائتلاف بین المللی توانستند شهر سنجار را از داعش بازپس گیرند. ویرانی های گسترده ای به این شهر با اکثریت ایزدی نشین وارد شده است. داعش این شهر را به مدت پانزده ماه اشغال کرده بود و در نهایت این شهر در سیطره نیروهای کرد عراق قرار گرفت.
کد خبر: ۵۵۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 26 November 2015
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد:داعش شهر سنجار را به تلی از خاکستر تبدیل کرد.

به گزارش این شبکه، پس از این که نیروهای عراقی توانستند شهر سنجار را در شمال این کشور از گروه داعش(گروهک تکفیری صهیونیستی داعش) بازپس گیرند، جنایات متعدد این گروه در این شهر آشکار شده است. داعش این شهر را به تلی از خاک تبدیل کرده است.

ملاک خالد گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: نیروهای کرد عراق در شمال این کشور با حمایت هوایی ائتلاف بین المللی توانستند شهر سنجار را از داعش بازپس گیرند. ویرانی های گسترده ای به این شهر با اکثریت ایزدی نشین وارد شده است. داعش این شهر را به مدت پانزده ماه اشغال کرده بود و در نهایت این شهر در سیطره نیروهای کرد عراق قرار گرفت.

وی ادامه داد: عناصر مسلح داعش به صورت وحشیانه ایزدی ها را قتل عام و آنان را در گورهای دسته جمعی دفن کردند. اجساد ده ها نفر کشف شده است که باید هویت این افراد شناسایی شود. عناصر داعش یکصد متر تونل زیرزمینی حفاری کرده بودند تا از حملات هوایی ائتلاف بین المللی در امان بمانند. برخی از این تونل ها به شماری از خانه ها در این شهر ارتباط داشت. عناصر داعش در این تونل کتاب، اسلحه و مواد غذایی انبار کرده بودند تا زمان نبرد آغاز شود.

نیروی نظامی عراقی گفت: اوضاع این شهر وحشتناک است. سنجار به یک مخروبه تبدیل شده است.

زن کرد گفت: می خواستم به شهر بازگردم تا قبر دخترم را پیدا کنم. وی در سنجار کشته شد ولی هیچ قبری از وی پیدا نکردم و خانه ما نیز ویران شده بود.
گزارشگر این شبکه افزود: عناصر داعش از سنجار فرار و این شهر را به تلی از خاکستر تبدیل کردند. گورهای دسته جمعی در این شهر مایه غم و اندوه سکنه آن است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان