بازدید 4933

افزایش نگران کننده امار زنان سرپرست خانوار

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش زنان سرپرست خانوار منطقی نیست و ما هر آنچه هم که برنامه داشته باشیم و خدمات اجتماعی ارائه دهیم بازهم از این رشد عقب هستیم.
کد خبر: ۵۵۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷ 25 November 2015
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: افزایش زنان سرپرست خانوار منطقی نیست و ما هر آنچه هم که برنامه داشته باشیم و خدمات اجتماعی ارائه دهیم بازهم از این رشد عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه فرهمندپور شامگاه چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از مراکز توانمندسازی سرپرست خانوار اصفهان با اشاره به افزایش روز افزون زنان سرپرست خانوار طی سال‌های اخیر اظهار داشت: این افزایش به آسیب‌شناسی جدی نیاز دارد که باید در سطح کلان در دستور کار قرار گیرد.

وی افزایش آمار طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، اعتیاد و بسیاری دیگر آسیب‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی را از جمله دلایل افزایش تعداد سرپرست خانوار دانست و ابراز داشت: در حال حاضر ۱۰ درصد از زنان جامعه جزو زنان سرپرست خانوار هستند.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه کنترل و مدیریت روند افزایشی تعداد زنان سرپرست خانواده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، اضافه کرد: در این راستا سیاست کاهش محکومیت به زندان باید در دستور کار مسئولان باشد چراکه با زندان رفتن سرپرست خانواده آسیب آن بر روی تمام اعضای خانواده تاثیرگذار است.

تحکیم خانواده و ممانعت از فروپاشی خانواده‌ها در دستور کار باشد

وی با بیان اینکه برنامه‌های لازم باید در خصوص تحکیم خانواده و ممانعت از فروپاشی خانواده‌ها در دستور کار باشد، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که رشد زنان سرپرست خانوار منطقی نیست و ما هر آنچه هم که برنامه داشته باشیم و خدمات اجتماعی ارائه دهیم بازهم از این رشد عقب هستیم.

فرهمندپور در ادامه با اشاره به مقایسه هرم سنی سرپرست زنان و مردان سرپرست خانوار در استان‌های مختلف کشور گفت: میانگین سنی زنان سرپرست خانوار استان در کشور بالای ۵۰ سال و میانگین سنی مردان سرپرست خانوار ۳۵ تا ۴۷ سال است.

وی ادامه داد: با این مقایسه به این نتیجه می‌رسیم که زنان سرپرست خانوار در کنار توجهات و حمایت‌های اقتصادی نیاز به حمایت‌های روانی، فرهنگی و سلامتی نیز دارند و نباید از این امر غافل شویم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه توانمندسازی اخلاقی و روانی زنان سرپرست خانوار در کشور امری مورد تاکید است، ابراز داشت: با این اقدام می‌توان از بسیاری آسیب‌های وارده به اعضای خانواده زنان سرپرست خانوار نیز جلوگیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بچه‌های کانون اصلاح و تربیت دارای مشکلات جدی خانوادگی هستند، ادامه داد: همچنین ۳۰ درصد از این افراد نیز فرزندان طلاق هستند.

فرهمندپور با اشاره به اینکه اهتمام جدی برای حل مشکلات اجتماعی باید در دستور کار باشد، ابراز داشت: از این رو همکاری دستگاه‌های اجرایی در کنار مشارکت عموم مردم جامعه باید در دستور کار باشد.

وی فعال کردن زنان سرپرست خانوار در شبکه‌های اجتماعی را نیز مهم خواند و گفت: با مشارکت زنان در این شبکه‌ها می‌توانیم جریان سازی اجتماعی را داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل