بازدید 3946

ورود 800 هزار زائر ایرانی به عراق تاکنون

جانشین ستاد اربعین عراق گفت که تا کنون نزدیک به 800 هزار زائر ایرانی به مناسبت اربعین حسینی (ع) وارد عراق شده‌اند.
کد خبر: ۵۵۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 25 November 2015
جانشین ستاد اربعین عراق گفت که تا کنون نزدیک به 800 هزار زائر ایرانی به مناسبت اربعین حسینی (ع) وارد عراق شده‌اند.

حسن پلارک در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت ساماندهی زائران برای سفر به عتبات عالیات عراق به مناسبت اربعین حسینی (ع) و استقرار موکب‌ها اظهار کرد: ما پیش‌بینی کرده بودیم یک هفته قبل از اربعین، سفرها آغاز شود اما زائران دو هفته زودتر سفر خود به عتبات را آغاز کردند و پیرو این موضوع، به سرعت موکب‌ها را در عراق و مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مستقر کردیم.

ورود 800 هزار زائر ایرانی به عراق تاکنون

جانشین ستاد اربعین عراق و مسئول کمیته‌ مشارکت‌های مردمی ستاد دائمی اربعین در ایران گفت: تا کنون نزدیک به 800 هزار زائر ایرانی طی روزهای گذشته وارد عراق شدند.

پلارک از استقرار 38 موکب دو تا 10 هزار نفری برای خدمت رسانی به زائران ایرانی خبر داد و افزود: به عنوان مثال ما در صحن حضرت عقیل، موکب 10 هزار نفری و در صحن حضرت زهرا (س) نیز موکب 40 هزار نفری مستقر و آماده کرده‌ایم.

به گفته وی تا کنون در عبور زائران ایرانی از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه هیچ مشکل خاصی وجود نداشته است.

جانشین ستاد اربعین عراق از اعزام دو هزار دستگاه تریلی و 200 تا 300 دستگاه اتوبوس به عراق خبر داد و گفت: این خودروها هم اکنون در پارکینگ‌ها مستقر هستند تا در زمان برگشت به زائران ایرانی خدمت رسانی کنند. البته یک تعدادی خودرو نیز در مرز مهران مستقر شدند.

وی در خصوص ابتاع بیگانه که قصد سفر به عتبات عالیات عراق بدون ویزا را دارند افزود: اتباع بیگانه نیز مانند زائران ایرانی باید 100 درصد ویزا داشته باشند و بدون ویزا نه تنها نمی‌توانند وارد کشور عراق شوند بلکه از حضورشان در مرز نیز جلوگیری می‌شود.

پلارک درباره اعلام فرماندار مهران مبنی بر اینکه مرز مهران تنها مرز خروج زائران ایرانی است گفت: زائران ایرانی از هر سه مرز مهران، شلمچه و چزابه برای سفر به عراق می‌توانند استفاده کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر