بازدید 76810

ناگفته های خلبان نجات یافته هواپیمای سرنگون شده روسیه

از طرف جنگنده های ترکیه هیچ اخطاری برای ما ارسال نشد، نه اخطار رادیویی و نه اخطار تصویری. آنها هیچ تماسی با ما نداشتند. به همین دلیل بود که ما طبق برنامه در حال انجام مأموریت خود بودیم.
کد خبر: ۵۵۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 25 November 2015
یکی از خلبانان هواپیمای سوخو 24 سوریه، که روز گذشته توسط ترکیه در خاک سوریه سرنگون شد و امروز با عملیات ویژه ارتش سوریه نجات پیدا کرد ، از راز سرنگون شدن هواپیمای روسی پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، نخستین جملات این خلبان حاکی از آن است که ادعاهای مقامات نظامی ترکیه مبنی بر اینکه این هواپیما وارد حریم هوایی ترکیه شده و یا حدود ده بار به خلبانان اخطار شده که حریم هوایی ترکیه را ترک کنند، کذب بوده است .

بر پایه این گزارش، خلبان نجات یافته جنگنده سوخو 24 روسیه، در مصاحبه با سایت خبری اسپوتنیک اعلام کرده که از طرف جنگنده ها ی ترکیه هیچ اخطاری برای آنان ارسال نشده؛ نه اخطار رادیویی و نه اخطار تصویری. نظامیان ترکیه هیچ تماسی با خلبانان نداشتند. وی اشاره کرد، به همین دلیل بود که ما طبق برنامه در حال انجام مأموریت خود بودیم. شما باید متوجه باشید که سرعت یک بمب افکن کروز نسبت به یک جنگنده اف 16 چقدر کمتر است.

این خلبان اضافه کرد، اگر آنان می خواستند به ما اخطار بدهند، می توانستند با پرواز کردن جلوی هواپیمای ما به ما اخطار بدهند؛ اما هیچ یک از این کارها انجام نشد و یک راکت ناگهان به انتهای هواپیمای ما برخورد کرد. ما حتی فرصت مانور برای فرار از این راکت را هم نداشتیم. ما با منطقه آشنایی کامل داشتیم و دقیقا مطابق مسیر از پیش تعیین شده در حال بازگشت به پایگاه هوایی بودیم.

وی در پایان سخنانش همچنین گفت: بی صبرانه منتظر تأیید سلامت از طرف تیم پزشکی ام و می خواهم هرچه زودتر به انجام مأموریت هایم بازگردم، زیرا من دینی به مردم و کشورم دارم که باید آن را ادا کنم.

این در حالی است که در ساعات گذشته، مقامات ترکیه اظهارات ضد و نقیضی درباره این حادثه ابراز داشته اند. از یک سو، مقامات نظامی این کشور مدعی هستند که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض کرده و در طول کمتر از پنج دقیقه بیش از ده اخطار برای ترک حریم هوایی ترکیه دریافت کرده است. اما نخست وزیر این کشور مدعی است، هویت این هواپیما برای مقامات نظامی ترکیه نامشخص بوده است.

با این حال، مقامات نظامی روسیه در واکنش به این حادثه خویشتنداری از خود نشان داده اند و رئیس جمهور و وزیر خارجه روسیه نیز اظهارات تندی در این باره خطاب به مقامات ترک از خود بروز نداده اند.

رئیس جمهور کشورمان نیز در واکنش به این حادثه ضمن دعوت ترکیه به خویشتنداری در جمله ای طعنه آمیز که خطاب آن به مقام های ترکیه برمی گردد گفته است، هواپیما و موشک اسباب بازی نیستند که اینقدر راحت برخی درباره استفاده از آنان صحبت می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی