بازدید 10827

اعلام موجودیت حزبی که اعضا از وجود آن بی خبرند!

حزب دولت ساخته، نامی بود که برخی برای تشکل هایی استفاده می کردند که با ظهور دولتی، ظهور می نمودند و با افول همان دولت، حزب هم افول می کرد؛ اما گویا امروز حزب مجلس ساخته هم به ادبیات سیاسی کشور باید اضافه کرد؛ حزبی که قرار است توسط یک فراکسیون مجلس تشکیل شود. نکته جالب تر این حزب آن است که افرادی که عضو آن هستند از وجود حزب بی خبرند!
کد خبر: ۵۴۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 25 November 2015
حزبی که اعضای آن از آن بی خبرند! صبح امروز، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از تشکیل یک حزب جدید خبر داد. بر اساس گفته این نماینده، نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت و برخی دیگر از افراد در خارج از مجلس، جمعیت رهروان ولایت را تأسیس کرده اند.

به گزارش «تابناک»، ایرج عبدی در این باره گفته است: اعضای هیأت مؤسس تشکل رهروان ولایت مشخص شدند و نام جمعیت رهروان ولایت نیز برای این حزب از سوی اعضا انتخاب شد.

وی افزود: اعضای هیأت مؤسس حزب سی نفرند که حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، سیدرضا اکرمی و حمیدرضا کاتوزیان، نمایندگان ادوار مجلس از جمله آنها هستند. طبق تصمیم اتخاذ شده، کاظم جلالی به دبیرکلی حزب انتخاب شد و اساسنامه حزب نیز در حال تدوین نهایی است.

به گفته وی، نام های هیأت مؤسس جمعیت رهروان ولایت به گفته ایرج عبدی به شرح زیر است: غلام‌رضا نوری قزلجه، علا‌الدین بروجردی، محمدعلی پورمختار، سید رضا اکرمی، منصور حقیقت‌پور، ایرج عبدی، بهروز نعمتی، حمیدرضا کاتوزیان، محمد سقایی، سید احمدرضا دستغیب، جواد هروی، عوض حیدرپور، اللهیار ملکشاهی، کاظم جلالی، محمد باقری بنابی، محمدرضا محسنی ثانی، عباسعلی منصوری آرانی، حسین سبحانی‌نیا، علی مروی، سیدشریف حسینی، هادی قوامی، حسین انتظامی، لاله افتخاری، فاطمه رهبر و 6 نامی که اعلام نشده است.

اما گویا هیچ یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نام آنها جزو هیأت موسس است، از تشکیل حزب خبر ندارند و از جزئیات آن کاملا بی اطلاع هستند.

منصور حقیقت پور، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این باره به تابناک گفت: من از جزئیات تشکیل حزب اطلاعی ندارم و تا جایی که می دانم، هنوز حزبی تشکیل نشده؛ بنابراین، باید از خود آقای عبدی در این باره پرسید. تا جایی که من اطلاع دارم، هنوز نه حزبی وجود دارد و نه دبیر کلی تعیین شده است.

این نماینده گفت: صحبت هایی از قبل در این مورد شده و قرار بود، تشکلی برای ساماندهی افراد دیندار، معتدل که به فکر نظام و انقلاب هستند، تشکیل شود، ولی اینکه حزب تشکیل شود و اسم ما هم در لیست باشد، من اطلاع ندارم.

بهروز نعمتی، نماینده دیگری بود که در این باره گفت: هنوز حزب تشکیل نشده و ما در حال آماده سازی مقدمات کاریم. نکته جالب اینکه خود عبدی اصلا در جلسه آخر حزب نبود.

این نماینده با بیان اینکه حزب در مراحل ابتدایی است و هنوز حتی اعضای آن نیز مشخص نشده است، گفت: کارکرد این حزب بسیار فراتر از چیزی است که تصور می شود و سعی شده در آن از افراد و گروه های مختلف معتدل استفاده شود.

همچنین محمد سقایی در گفت و گو با تابناک اظهار داشت: از تشکیل جبهه رهروان ولایت بی خبرم. هنوز حزب تشکیل نشده و کسی برای دبیر کلی در نظر گرفته نشده است. وی حتی از انتخاب کاظم جلالی ببه دبیر کلی نیز اظهار بی اطلاعی کرد.

سید شریف حسینی، دیگر نماینده مجلس شورای اسلامی، از افرادی بود که اسامی آن جز لیست هیأت مؤسس است و می گوید: تا جایی که می دانیم، هنوز حزب شکل نگرفته است.

وی گفت: جلسات اولیه برای این تشکل در ماههای قبل تشکیل شده و اجماعی جمعی برای آن وجود دارد؛ اما هنوز سازوکاری برای حزب شکل نگرفته و در مراحل اولیه است، ولی این نماینده بر خلاف نمایندگان دیگر، دبیر کلی کاظم جلالی در حزب نوپا را تأیید کرد.

عباس علی منصوری آرانی، نماینده مردم کاشان و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در اظهار داشت: در روزهای گذشته، جلسات زیادی در این زمینه تشکیل شده و احساس می شود، در شرایط کنونی کشور نیاز به یک تشکل فارغ از بازی های جناحی نیاز دارد.

وی گفت: جلسات زیادی تشکیل شد تا این تشکل بتواند دلسوزان نظام را گرد هم آورد. البته این جلسات ادامه دارد، ولی با اینکه به جمع بندی نهایی نزدیک شده ایم، هنوز نهایی نشده و تلاش داریم به زودی مراحل کار انجام شود.

این نماینده افزود: تا زمانی که حزب از سوی وزارت کشور تأیید نشود، نمی تواند اعلام موجودیت کند، بنابراین صحبت در این باره به نظر کمی زود است و باید منتظر بود تا به نتیجه نهایی برسد.

منصوری آرانی گفت: ممکن است حزب به انتخابات آتی برسد، ولی هنوز کار زیادی وجود دارد که باید انجام شود، مثلا در میان نام ها، اسم خانم رهبر وجود داشت، که این نمی تواند باشد، چون وی عضو جمعیت مؤتلفه است؛ بنابراین، این بحث هایی که در این باره می شود کمی عجولانه است و هنوز زمان زیادی تا به نتیجه رسیدن آن وجود دارد.

با توجه به مباحث مطرح و سخنان نمایندگان مجلس به نظر می رسد، جبهه رهروان در حال شکل گیری است و نمایندگان معتدل مجلس در آینده سعی خواهند کرد در مناسبات سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس حضور پررنگ تری داشته باشند.

اما از آنجایی که سازوکار این جمعیت هنوز مشخص نشده و اعضای آن کامل اعلام نشده اند، نحوه حضور و انجام تعاملات سیاسی با گروه های مختلف از جمله اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل، معلوم نیست، ولی گمانه زنی ها در این باره نشان می دهد، برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا و برخی از حامیان دولت در این حزب حضور خواهند داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر