بازدید 30141
همزمان با محکوم شدن مأمور پلیس آمریکا به قتل نوجوان سیاهپوست؛

افشای فیلم شلیک سهمگین 16 گلوله، شیکاگو را به هم ریخت +ویدئو

این در حالی است که ویدئوی منتشره به وضوح نشان می‌دهد، تعداد شلیک ها نه دو عدد، که خیلی بیشتر بوده است؛ بنابراین، معترضان که از دیدن فیلم این رویداد خونشان به جوش آمده بود، ساعاتی پیش در حالی به خیابان آمدند که در شعارهایشان «شلیک 16 گلوله» را فریاد می‌زدند و از پلیس می‌پرسیدند: با این اتفاق در حال مراقبت از چه کسی بوده است؟!
کد خبر: ۵۴۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 25 November 2015
در پی انتشار ویدئویی جدید از تیراندازی مامور پلیس آمریکا به یک نوجوان سیاه‌پوست، صدها تن در شیکاگو به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی در اعتراض به عملکرد پلیس سردادند.

به گزارش «تابناک»، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که از زمان وقوع حادثه یک سال گذشته، ولی ویدئوی جدیدی که از چگونگی وقوع این رویداد تلخ منتشر شده، ابعاد جدیدی از ماجرا آشکار کرده که خشم مردم را برانگیخته است.

تعداد بازدید : 52
دانلود

در این ویدئو که با دوربین نصب شده روی داشبورد یکی از خودروهای پلیس تهیه شده، به وضوح نشان داده می‌شود که «لاکوان مک دانلد»، نوجوان مضروب، به رغم در دست داشتن چاقو، فاصله زیادی با مأموران داشته و تهدیدی برای هیچ کس به شمار نمی‌آمده, اما مامور پلیس ترجیح داده بی امان به سمت وی شلیک کند.

دردناک آنجاست که «جیسون ون دایک»، پلیسی که به سمت این نوجوان آتش گشوده، بی هیچ توجیهی شانزده گلوله را تنها در 13 ثانیه به سمت مک دانلد شلیک کرده تا اتفاقی عجیب را رقم بزند.


در پی این حادثه، آنیتا آلوارز، دادستان ایالت ایلینوی، با اشاره به اینکه تیراندازی پلیس به این نوجوان هفده ساله «غیرقابل توجیه» بوده، گفته بود: «نوجوان قربانی هنگامی که از سوی پلیس متوقف شد، چاقویی حمل می‌کرد اما بدون آنکه مأموران را تهدید کند، دو گلوله به پشت او شلیک شده است».

این در حالی است که ویدئوی منتشره به وضوح نشان می‌دهد که تعداد شلیک ها نه دو عدد، که خیلی بیشتر بوده است؛ هرچند کمی بعد از وقوع این جنایت، تصویری از برگ معاینه پزشکی این نوجوان منتشر شد که ثابت می‌کرد مک دانلد، قربانی خشونت بی حد پلیس شده است.

تعداد بازدید : 53

دانلود

بر این اساس، معترضان که از دیدن فیلم این رویداد خونشان به جوش آمده بود، ساعاتی پیش در حالی به خیابان آمدند که در شعارهایشان «شلیک 16 گلوله» را فریاد می‌زدند و از پلیس می‌پرسیدند: با این اتفاق در حال مراقبت از چه کسی بوده است؟!

گفتنی است، پلیسی که این جنایت را رقم زده بود، روز گذشته رسما به قتل عمد لاکوان مک‌دانلد متهم شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس