بازدید 2610

شمارش معکوس برای انقراض کرگدن‌ سفید شمالی

کد خبر: ۵۴۹۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 25 November 2015
با تلف شدن یکی‌دیگر از چهار کرگدن سفید شمالی، تعداد این گونه جانوری در معرض انقراض به سه راس رسید.

به گزارش ایسنا، «نولا»، کرگدن ماده 41 ساله که از سال 1989 در پارک‌وحش «سن‌دیگو» زندگی می‌کرده در هفته‌های اخیر به عفونتی باکتریایی مبتلا شده و همچنین به دلیل ظاهر شدن دمل بزرگی در ناحیه لگن تحت عمل جراحی قرار گرفت که به گفته دامپزشکان منشاء اصلی بیماری این جانور بوده است.

مسوولان پارک‌وحش سن‌دیگو اعلام کردند: از آنجایی که فرآیند درمان در کاهش عفونت بدن این حیوان ناموفق بود وضعیت بیماری‌اش تشدید شد و کم کم قدرت تحرک خود را از دست داد. در نتیجه به دلیل اینکه امیدی به بهبود این کرگدن وجود نداشت بر خلاف میل‌مان این حیوان را سلاخی کردیم.

با تلف شدن نولا تنها سه کرگدن سفید شمالی در جهان باقی مانده است. از دست رفتن زیستگاه و شکار بی‌رویه این جانوران موجب شد که جمعیت آنها به شدت کاهش یافته و گونه کرگدن‌های سفید شمالی در معرض خطر انقراض کامل قرار گیرد.

به گزارش لایوساینس، از سه راس کرگدن سفید شمالی باقی مانده در جهان یک راس آنها نر است که به اعتقاد دامپزشکان توانایی جفت‌گیری ندارد. همچنین دو کرگدن ماده دیگر هم قدرت باروری خود را از دست داده‌اند.

با این حال دامپزشکان در تلاش هستند تا با ابداع شیوه‌های آزمایشگاهی و از طریق لقاح مصنوعی، جنین این گونه در شرفِ انقراض را تولید کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار