بازدید 1935

مصرف ۶۰میلیارد نخ سیگار درسال

کد خبر: ۵۴۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰ 25 November 2015
مدیرکل تعزیرات حکومتی کشور گفت: از ۶۸ میلیارد تومان جریمه متخلفان قاچاق در تهران فقط ۴ میلیارد وصولی داریم.

به گزارش مهر، صبح روز چهارشنبه کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز تهران در طبقه ۱۶ ساختمان استانداری تهران به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران برگزار شد.

سید حسین هاشمی در این جلسه بعد از استماع گزارش های آماری گفت: فرض کنید ۵۰ درصد کالای قاچاق وارد تهران می شود آیا می توانیم ۲۰ درصد این کالاها را کشف کنیم؟ این کار بسیار بزرگی است. مگر اینکه با قانون جدید و روش جدید بتوانیم موفق تر عمل کنیم.

مدیرکل تعزیرات تهران: از ۶۸ میلیارد تومان جریمه فقط ۴ میلیارد وصولی داریم

محمد محمدی مدیرکل تعزیرات استان تهران در این جلسه گفت: در قانون گفته شده که باید پرونده ها یک ماهه به نتیجه برسد. اگر میانگین بگیریم پرونده ها زیر ۵ میلیون تومان است اما برخی پرونده ها کار می برد. یک خیریه از شهرری آمد پیش من و گفت ۱۰ ماهه فرد متهمی در زندان است و بعد وقتی پیگیری کردیم دیدیم گمرک ۱۰ ماه است هنوز پاسخ نامه را نداده است! این باید حل و فصل شود. یا اینکه مثلا بهداشت همه کالاهای مصرفی را غیرقابل مصرف اعلام می کند که مشابه این کالاها در بازار در حال مصرف است. این در حالی است که همین افراد متخلف قادر به پرداخت جریمه نیستند (بیشتر واسطه خرد هستند) و به زندان می روند یا جریمه آنها تقسیط می شود.

وی گفت: مقدار جریمه قاچاق ما ۶۸ میلیارد تومان تا ۳۰ آبان ماه امسال است اما وصولی ما ۴ میلیارد تومان است و باید فرد به زندان برود. این در حالی است که بسیاری از این افراد توانایی پرداخت ندارند.

موضوع بعدی جلسه انبار هجم بسیار زیادی از کالاهای کشف شده مواد دخانی بود که باید تعیین تکلیف شود. در این جلسه فیلمی از وضعیت انبارها نشان داده شد که ۲۵۰ تریلی (۲۵۰ هزار کارتن) سیگار و تنباکو در انبارها نگهداری می شود که تاریخ مصرف آنها گذشته و تنها راه آن سوزاندن است.

مصرف سالانه ۶۰ میلیارد نخ سیگار در کشور

در این جلسه اعلام شد: ۲۹ میلیارد نخ، تولید سیگار در داخل کشور داریم و ۱۴ میلیارد نخ واردات رسمی و ۱۸ میلیارد نخ هم واردات قاچاق گزارش شده است که در مجموع می توان گفت ۶۰ میلیارد نخ سالانه در کشور مصرف می شود.

ورود به بازار مولوی

یکی از مدیران وزارت صنعت معدن و تجارت در این جلسه گفت: بازار مولوی را تحت کنترل قرار دهید چراکه به آسانی عمده قاچاق های سیگار در این بازار انجام می شود که استاندار تهران گفت این موضوع را به عنوان مصوبه جلسه لحاظ کنید. یکی از اعضای جلسه گفت: متاسفانه خود شرکت دخانیات هیچ کشفی ندارد و بیشتر پلیس اقدام می کند.

نماینده شهرداری تهران گفت: سوزاندن سیگار ارزش حرارتی پایینی دارد مگر اینکه ترکیب کنیم. استاندار هم گفت: سیگار کمک می کند سایر زباله ها زودتر سوزانده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس