بازدید 3573

تشکر کاخ سفيد از عربستان به علت تلاش براي قطع کمک به داعش

کد خبر: ۵۴۹۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶ 25 November 2015
آمریکا از عربستان سعودی به علت تلاش برای قطع کمک رسانی به داعش تقدیر کرد.

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در شماره امروز خود در اینترنت نوشت کاخ سفید از تلاش های عربستان سعودی برای قطع کمک های مالی به داعش تمجید کرد. براساس گزارش هایی که وزارت امور خارجه و خزانه داری و همچنین سازمان اطلاعات آمریکا منتشر کرده اند ارزش پول هایی که گروه تروریستی داعش از فروش نفت و دریافت مالیات و غارت بانکها و منابع دیگر به دست آورده نزدیک به دو میلیارد دلار است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری که دو شب پیش برگزار کرد گفت: ما تلاشهای بین المللی گسترده ای را برای نابودسازی خطوط پشتیبانی مالی از داعش مشاهده کردیم. این تلاشها به رهبری مسئولان سعودی جریان دارد و ما از آنها تقدیر می کنیم.

ارنست همچنین از تلاشهای بین المللی برای و همکاری های نظامی در جنگ نظامی با داعش نیز تمجید کرد و گفت : 20 کشور در جنگ با داعش مشارکت دارند و 15 کشور در آموزش نیروهای عراقی و سوریه در این دو کشور همکاری کرده اند.

وی همچنین از هماهنگی آلمان و امارات عربی متحده با مشارکت 25 کشور جهان با هدف ایجاد ثبات در مناطق مختلف آزاد شده از دست داعش خبر داد و اعلام کرد 34 کشور جهان تدابیری اتخاذ کرده اند تا افرادی را که سعی دارند به عراق و سوریه سفر کنند تا به داعش بپیوندند دستگیر کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک مسئول وزارت امور خارجه آمریکا که نام وی را ذکر نکرد افزود عمده ترین منبع درآمد داعش حاصل از فروش گاز و نفت است و البته درآمد حاصل از فروش گاز اندک است. درآمد سالانه داعش از فروش گاز و نفت حدود 500 میلیون دلار است. الشرق الاوسط به نقل از این مقام آمریکائی افزوده است: دومین منبع درآمد داعش دریافت مالیات از مردم ساکن در مناطق تحت کنترل این گروه است که سالانه حدود 500 میلیون دلار است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار