بازدید 2632

سفر دوباره جان کری به اروپا

جان کری از روز یکشنبه بار دیگر به اروپا سفر می‌کند.
کد خبر: ۵۴۹۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 25 November 2015
جان کری از روز یکشنبه بار دیگر به اروپا سفر می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور از یکشنبه بار دیگر به اروپا سفر می کند.

جان کری قرار است علاوه بر حضور در نشست آب و هوای سازمان ملل متحد در پاریس در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) در بروکسل شرکت و به کوزوو، صربستان، قبرس و یونان سفر کند.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در پاریس باراک اوباما، رئیس جمهور کشورش را در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل متحد همراهی خواهد کرد. جان کری از حامیان اصلی توافق جهانی برای مقابله با گرم شدن زمین است.

این وزارتخانه اعلام کرد کری سپس برای شرکت در نشست اول دسامبر (10 آذر) وزرای امور خارجه ناتو به بروکسل سفر می کند. وزارت امور خارجه آمریکا مشخص نکرد آیا بحران سوریه و اوکراین محور اصلی مذاکرات کشورهای عضو ناتو خواهد بود یا نه.

جان کری یک روز بعد به "پریشتینا،" مرکز کوزوو و سوم دسامبر (12 آذر) به صربستان سفر می کند و در بلگراد در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت خواهد کرد.

این نخستین سفر جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه بالکان خواهد بود.
وی سپس برای گفتگو با رهبران بخش های یونانی و ترک نشین قبرس به نیکوزیا سفر خواهد کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا در نهایت چهارم دسامبر (13 آذر) به یونان سفر  و با مقامات یونانی درباره بحران مهاجرت گفتگو خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر