بازدید 2907

الزام عرضه‌کنندگان خودرو به نظرسنجی از مشتریان

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به نظرسنجی از مشتریان و اصلاح عملکرد بر این اساس خواهند بود.
کد خبر: ۵۴۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۶ 25 November 2015
با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به نظرسنجی از مشتریان و اصلاح عملکرد بر این اساس خواهند بود.

به گزارش ایسنا، ارزیابی‌های صورت گرفته بیانگر نارضایتی مشتریان ایرانی از عملکرد نمایندگی‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش خودرو در کشور به‌ویژه به دلیل "کیفیت پایین خدمات و تعمیرات" است.

براساس این ارزیابی، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات» از مهمترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است.

این موضوع در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته به‌گونه‌ای که براساس یکی از بندهای پیش‌بینی شده در این قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نظرسنجی از مشتریان در شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش خود شده‌اند.

در این زمینه در ماده 61 این قانون قید شده است: «عرضه‌کننده خودرو موظف است نظام نظرسنجی از مراجعین کلیه نمایندگی‌های مجاز را تحت نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) و در بازه‌های زمانی به اجرا درآورد و براساس نتایج حاصله اقدامات اصلاحی موثر را اعمال کند».

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار