بازدید 3085

برخی با رانت‌ اقدام به واردات می‌کنند

کد خبر: ۵۴۹۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹ 24 November 2015
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با بیان اینکه افراد سودجو با رانت‌های خاص اقدام به واردات برخی کالاهای خارجی می‌کنند، گفت: این کار باعث می‌شود صنایع فعال و نیمه‌فعال کشور به سمت نابودی کشانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سالار مرادی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 3 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود ضمن گرامی‌داشت یادوخاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و 5400 شهید سربلند کردستان و تبریک هفته بسیج افزود: از دولت برای تاسیس رشته زبان ادبیات کردی در دانشگاه کردستان، تشکر می‌کنم و امیدواریم در آینده شاهد آموزش به زبان مادری در سطوح مدارس استان باشیم.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تصویب لایحه منطقه آزاد تجاری در کردستان گفت: امیدواریم پس ازتصویب این لایحه در مجلس شاهد تسریع در بهره‌برداری و راه‌اندازی این منطقه آزاد در آینده نزدیک باشیم؛ همچنین از زحمات همه مسئولان به‌خصوص نمایندگان ادوار استان کردستان و مسئولان دولت در این استان تشکر می‌کنم.

مرادی با اشاره به انتخاب سفیر کُرد و اهل سنت از سوی دولت تاکید کرد: انتظار داریم در آینده این روند مورد استقبال قرار گیرد و از نیروهای متخصص کُرد در سایر سطوح مدیریتی استفاده شود که قطعا این کار باعث افزایش اعتماد و همگرایی مردم کردستان خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم درتذکری خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: موضوع اشتغال و آمار نگران‌کننده بیکاری جوانان به‌خصوص جوانان استان کردستان باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد، همچنین ضرورت دارد به تولید داخلی و احیای بخش‌هایی از صنایع در حال رکود کردستان توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه توجه به تولیدکنندگان یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است، توضیح داد: بسیاری از این واحدهای تولیدی به دلیل کم‌توجهی و سختگیری‌های غیرضروری سیستم بانکی دارای معوقات رو به رشد هستند که توان تامین حداقل سرمایه در گردش را ندارند.

مرادی با اشاره به وجود افراد فرصت‌طلب و سودجو ادامه داد: این افراد با داشتن رانت‌های خاص دست به واردات برخی کالاهای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد، می‌زنند که این کار باعث می‌شود صنایع فعال و نیمه‌فعال کشور به سمت نابودی کشانده شود لذا از وزیر صنعت می‌خواهیم نسبت به رفع مشکلات واحدهای صنعتی تدبیری بیاندیشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس نهم با انتقاد از واگذاری اراضی شهرک‌های صنعتی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چرا این اراضی صنعتی که در کردستان نیز وجود دارد، بدون نظارت به افرادی که هیچ سابقه و تجربه‌ای درخصوص تولید ندارند، واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه نسبت به تامین حداقل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی کردستان به ویژه سنندج و کامیاران اقدام ملموسی صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: مالیات، تامین اجتماعی، بالا بودن هزینه مصرف انرژی و استهلاک دستگاه‌ها و تجهیزات واحدهای تولیدی، تولیدکنندگان کردستان را دچار مشکل کرده است.

مرادی گفت: درخصوص مالیات و فشارهای مالیاتی به صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کردستان بارها از وزیر اقتصاد سوال کردیم ولی متاسفانه تا این لحظه اقدام ملموسی صورت نگرفته،‌ اگر در آینده بحث عدالت مالیاتی و شفاف‌سازی وضعیت مالیات کردستان رعایت نشود، استیضاح طیب‌نیا را به طور جدی پیگیری خواهم کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به وزیر راه و شهرسازی تذکر داد و گفت: اجرای قطعه شماره 8 اتوبان میاندوآب-کرمانشاه که یکی از حلقه‌های اصلی این اتوبان است به دست فراموشی سپرده شد؛ سال گذشته درخواست مناقصه برای این پروژه را ارایه کردم تا شاهد پیشرفت قابل توجه در آن باشیم.

وی هچنین به وضعیت پروژه راه‌آهن کردستان اشاره کرد و تاکید کرد: قرار بود سال 95 راه‌آهن این استان تاسیس شود، اما شاهد روند کند در عملیاتی شدن این پروژه هستیم. مردم این استان امیدوارند سال 95 سوت قطار را بشنوند.

مرادی با اشاره به تخصیص 55 میلیارد تومان برای سد سیاه‌ساخ در دیواندره و اختصاص 19 میلیارد تومان به سدی در کامیاران افزود: از تخصیص 10 میلیون مترمربع از سد ژاوه به دهستان گاورود تشکر می‌کنیم و امیدواریم در آینده اعتبار ایستگاه پمپاژ و خط انتقال انرژی منطقه گاورود تامین شود، چرا که کشاورزان این منطقه چشم‌انتظار این خط انتقال هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: آقای چیت‌چیان علت عدم عمل به وعده‌ها درخصوص مدیریت سدهای گاوشان، شهید کاظمی و تلوار چیست، چرا که قرار بود مدیریت این سدها که به استان‌های دیگر واگذار شده بود، به کردستان برگردانده شود، اما همچنان به این وعده عمل نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان