بازدید 52974
بسته ویژه خبری تابناک؛

روحانی چگونه «روحانی» شد؟!/ تهدیدی که سردار ایرانی به پوتین یادآور شد/ گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد/ احمدی نژاد جدید آمد!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«ائتلاف با دولت راهبرد اصلی عارف»،«سرنخ های تازه از وضعیت «رکن آبادی»»،«حلقه پاستور نعمت‌زاده را نمی‌خواهد»،«علت غیبت رئیس‌جمهور در جلسات مجمع»،«افشاگری سردار نقدی درباره یونیسف» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۹۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 24 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتشار فیلمی از سال 87 در سال 94

معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ادامه آدرس های غلط؛ خبرگزاری فارس فیلم یک جرم درسال 87 را سال 94 منتشر می کند/ فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فیلم منتشر شده در خبرگزاری فارس با تیتر فیلمبرداری از کندن پوست پلنگ در ملأ عام/ محیط زیست بخواب؛ «پژمان پلنگ‌کش» بیدار است! + فیلم، گفت: فیلم منتشر شده مربوط به سال 1387 است و خبرگزاری فارس در انتصاب آن به زمان مدیریت ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست به عمد دچار خطایی فاحش شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، سرهنگ حمیدرضا خیلدار با اعلام اینکه وقوع جرم به تاریخ 13 مهر1387 توسط فردی به نام جبار کریمی در روستای راشک از توابع شهرستان سپیدار استان فارس بوده است، اظهار کرد: مجرم با نام اصلی جبار کریمی و نام مستعار پژمان در تاریخ 12 آذر 1387 به دادگاه معرفی و محکوم به پرداخت یک میلیون و ششصد هزار تومان جریمه نقدی می شود که پس از دریافت جریمه، قرار منع تعقیب برای مجرم صادر می شود. سرهنگ خیلدار تصریح کرد : مشکلات محیط زیست را باید در بستری آرام و به دور از سیاسی کاری حل کرد. انتقال مشکلات پیش آمده در دولت های پیشین به دولت فعلی به خصوص در سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها منصفانه نیست بلکه نشان می دهد برخی با اهداف سیاسی در پی جنجال آفرینی هستند و اصولاً دغدغه محیط زیستی ندارند.


ائتلاف با دولت راهبرد اصلی عارف

رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون یا همان طیف دولت، راهبرد اصلی ما برای انتخابات است. محمدرضا عارف در گفت‌وگو با جوان اظهار داشت: دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب باید با چهره‌های شاخص خود در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند تا مجلس آینده از حیث کارشناسی برجسته باشد. وی در پاسخ به این سوال که راهبرد اصلاح‌طلبان برای ثبت نام در انتخابات چگونه خواهد بود، گفت: آنچه مسلم است اصلاح‌طلبان با چهره‌های شاخص خود در انتخابات حضور خواهند داشت اما مبنای کار ما حساسیت‌زدایی در چارچوب قانون است. عارف تأکید کرد: ما برای آرامش فضای انتخابات و همچنین مشارکت حداکثری مردم از افرادی که به هر دلیلی حساسیتی روی آنان وجود دارد، می‌خواهیم که کاندیدای نمایندگی مجلس نشوند. رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با طیف دولت گفت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون یا همان طیف دولت، راهبرد اصلی ما برای انتخابات است. عارف در پاسخ به این سوال که اگر دولت بخواهد همزمان با اصلاح‌طلبان، با اصولگرایان هم ائتلاف انتخاباتی داشته باشد، وضعیت طیف اصلاح‌طلب چگونه خواهد بود، ابراز کرد: دولت که نمی‌تواند برای انتخابات جلو بیاید بلکه طرفداران آن باید اقدام کنند لذا پیشنهاد ما به طرفداران دولت اتحاد و یکپارچگی است. ** نمی‌خواهیم عده‌‌ای شاخص و بقیه "سیاهی‌لشکر" باشند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره احتمال سرلیستی‌اش برای انتخابات مجلس نیز خاطرنشان کرد: برای بحث درباره سرلیستی فعلا زود است چرا که ما هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم اما امیدواریم که هر 290 نفری که برای نمایندگی مجلس معرفی می‌کنیم، ظرفیت سرلیستی را داشته باشند نه اینکه یک عده‌ شاخص و بقیه "سیاهی‌لشکر" باشند چراکه هدف ما قطعا ارتقای سطح مجلس است.


هماهنگی مجمع نیروهای خط امام با اصلاح طلبان

حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای در گفت و گو با جماران با بیان این که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل حضورم در چهار دوره آن، قصد کاندیداتوری ندارم، اظهار کرد: در مجلس خبرگان نیز شرکت دیگران را ضروری می دانم، ولی کاندید شدن خودم را نه. وی افزود: مجمع نیروهای خط امام با همکاری و هماهنگی با شوای هماهنگی احزاب اصلاح طلب سعی در شناسایی افراد شایسته برای انتخابات پیش رو دارد. دبیر کل مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: این تشکل سیاسی لیست جداگانه ای از شورای هماهنگی اصلاحات برای انتخابات پیش رو نخواهد داشت، به این دلیل که تمام احزاب اصلاح طلب موظف هستند در ائتلاف اصلاح طلبان حضور داشته باشند و با شورای هماهنگی همکاری کنند. وی همچنین ادامه داد: برای داشتن مجلسی منطقی و عقلایی کارهای زیادی باید انجام دهیم، یکی از مسئولیت های مهم در این زمینه به عهده رسانه ها است. رسانه ها می توانند با تبعیین مسائل به واسطه گفت گو های مناسب و مفید با افراد سرشناس و آگاه، بحث ها و گفت گوهای نقادانه خوبی را در جامعه رواج دهند، تا مسئولان نیز تحت تاثیر آگاهی افکار عمومی انتخابات خوبی را برگزار کنند. حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خامنه ای در خصوص ترکیب مجلس دهم نیز خاطر نشان کرد: کوشش ما بر این است که مجلس آینده، مجلس شایسته و خدمت گذاری باشد. تا نمایندگانی متخصص، آشنا به کار، به دور از منافع و متامع شخصی و به دور از افراط و تفریط به آن راه پیدا کنند.


پیشنهاد سرلیستی یک حزب به محسن هاشمی

محمد‌زارع فومنی دبیرکل حزب مرمی اصلاحات در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: اعضای حزب مردمی اصلاحات صبح امروز با حضور در دفتر محسن هاشمی(فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) با وی دیدار و گفت‌و‌گو کردند. وی افزود: حزب مردمی اصلاحات در این دیدار از آقای محسن هاشمی برای ثبت‌نام در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت به عمل آورد و تاکید کرد که در صورت کاندیداتوری، حزب مردمی اصلاحات محسن هاشمی را سرلیست انتخاباتی خود قرار خواهد داد.


یک جمله هم از من در حمایت از فتنه و سران فتنه پیدا نمی‌کنید!

حجت‌الاسلام والمسلمین نقویان در گفت‌وگو با تسنیم و در پاسخ به این مطلب "بعضی از رسانه‌ها و محافل سیاسی شما را جزو حامیان فتنه ۸۸ و سران فتنه ۸۸ جلوه می‌دهند" گفت: این تهمت است، من کجا از اینها حمایت کرده‌ام؟ یک جمله از من پیدا کنید که من از آنها دفاع کرده باشم. وی با بیان اینکه قطعاً آمریکایی‌ها از فتنه ۸۸ حمایت کردند، تأکید کرد: یک جمله از من شنیده نشده است که از فتنه‌گران ۸۸ حمایت کرده باشم. وی درباره پوشش بعضی از اظهاراتش در رسانه‌های ضدانقلاب نیز گفت: پخش کردن چه‌دلیلی بر تأیید است؟ رسانه‌های ضدانقلاب حرف‌های امام را نیز پخش می‌کنند و همچنین حرفهای رهبری را هم نیز. این به‌معنای آن نیست که من حرفهای آنها را قبول داشته باشم یا آنها من را قبول داشته باشند. این خطیب مشهور تهران در پاسخ به این موضوع "گفته می‌شود شما از رئیس دولت دوم خرداد حمایت کرده‌اید" تصریح کرد: این تهمت است، نباید این تهمت را به من بزنید. حجت‌الاسلام نقویان در ادامه و در پاسخ به این گفته "شما اظهاراتی درباره ممنوع التصویری یکی از سران فتنه مطرح کرده بودید که از آن حمایت از وی برداشت شد" خاطرنشان کرد: خیر، من حمایت نکردم. حرف من این است که ایشان باید عادلانه محاکمه شود و اجازه دفاع به او بدهند. وی در پایان و در پاسخ به این سؤال "به‌نظر شما چرا سران فتنه از جمله آقای خاتمی توبه نمی‌کنند؟" اظهار داشت: این سؤال را باید از خود ایشان بپرسید.


تهدیدی که سردار سلیمانی به پوتین یادآور شد

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت گفت: دوم اذر سال67 امام فرمود اگر از مسئولان کسی باشد که فکر کند آمریکا و شوروی ما را آرام خواهند گذاشت اوج ساده اندیشی است، ما در میدانی وارد شدیم که آمریکا و شوروی جهان را برای خود تقسیم کرده بودند. وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از سال 70 و پس از فروپاشی شوروی تا 88 اسلام را به عنوان دشمن در مقابل خود قرار داده بودند گفت: آنها در سال 88 دیدند منفورترین کشور نزد اذهان مردم دنیا امریکاست،بعدد در سوریه مسلمانان را به جان هم انداختند و برنامه داشتند تا این آدمخوارها به ایران هم بیایند. زاکانی افزود: با این شرایط روسیه و چین هم‌پیمان شدند و به ما پیغام دادند که یا با ما هستید یا با امریکایی‌ها اما تدبیر انقلاب به گونه‌ای شد که آنها وارد تدابیر ایران شدند. « نماینده ای از ایران رفت، حاج قاسم به پوتین گفته بود تهدیدات جهانی و منطقه ای‌ات را بگو که پوتین مسایلی را برشمرد ولی حاج قاسم به رئیس‌جمهور روسیه گفت: تهدید اصلی شما 16 هزار چچنی است که در سوریه و عراق هستند و می‌توانند با سی میلیون مسلمان برایتان مشکل ایجاد کنند، به کشور شما بر می‌گردند و تهدید جدی برای قفقاز خواهند بود که پوتین هم قبول کرد و روسیه در طرح جمهوری اسلامی برای جلوگیری از برگشت این جنایتکاران وارد شد».


جنگنده‌ روس با چه موشکی سرنگون شد؟

یک مقام عالی رتبه روسیه گفت که ترکیه به وسیله موشک هوا به هوا جنگنده سوخو-24 این کشور را در مرزهای سوریه هدف قرار داده است. شبکه المیادین به نقل از یک مقام عالی رتبه روسیه گزارش داد: هواپیمای سوخو-۲۴ روسیه در یک کمین هوایی از سوی دو جنگنده ترکیه مورد تعرض قرار گرفتند و به وسیله موشک هوا به هوا سرنگون شد. وی افزود: جنگنده روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرد و تنها به شکل موازی نزدیک مرزهای ترکیه شد.


تغییری در وضعیت دبیرکل اعتماد ملی ایجاد نشده

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا با اشاره به فعالیت شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: این شورا حالت نظارت عالی و سیاست‌گذاری کلان دارد که مقبول و مورد پذیرش همه سلایق‌ است و می‌تواند حلقه وصلی بین سلایق مختلف باشد و به ایجاد اتحاد و انسجام میان همه گروه‌های اصلاح‌طلب کمک کند.وی با اشاره به مباحث مربوط به ائتلاف که تاکنون مطرح شده است٬ ادامه داد: با توجه به اینکه شورای‌عالی سیاست‌گذاری تازه تشکیل شده است٬ لذا در مورد مباحث مربوط به ائتلاف هر چه تاکنون مطرح شده گمانه‌زنی بوده‌است. قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: معتقد نیستم اصلاح‌طلبان با اصولگرا‌ها ائتلاف می‌کنند٬ بلکه بر این عقیده هستم که اصلاح‌طلبان انسجام خود را حفظ خواهند کرد و مانند سال ۹۲ اگر میان اصولگرایان معتدل کسانی بودند که تمایل به همکاری و همراهی با اصلاح‌طلبان داشتند٬ آغوش اصلاح‌طلبان به روی آنها باز است. وی ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد انگشت‌شماری از اصولگرایان با جریان اصلاحات همکاری کردند٬ برای همین در سال ۹۴ هم چنین امکانی وجود دارد و نیروهای معتدل اصولگرا می‌توانند به صورت تاکتیکی به جرگه اصلاح‌طلبان بپیوندند که به این‌کار ائتلاف نمی‌گویند٬ بلکه همراهی جمعی از جریان اصولگرا با جریان گسترده اصلاحات است. وی همچنین به عناصر باقی‌مانده از دولت قبل اشاره کرد و گفت: دولت قطعا به این مسئله توجه دارد که هنوز عناصری از دولت گذشته وجود دارند و اگر آنها را کنترل نکنند٬ چه بسا منویات انحرافی در دولت گذشته را دوباره تکرار و دنبال کنند و اساسا این وظیفه دولت و وزارت کشور است که با دقت مراقبت کنند.منتجب‌نیا ابراز داشت: وقتی بنای تسویه حساب و حذف باشد٬ می‌توان هر روز یک بهانه تراشید٬ ولی هیچ یک از این بهانه‌ها نمی‌تواند موجه باشد و ما باید به مُــرّ قانون عمل کنیم نه اینکه بهانه‌تراشی کنیم و به دنبال حذف رقیب خود باشیم. قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان در توضیح وضعیت دبیر کل حزب متبوع خود گفت: خبر جدیدی ندارم و همچنان در حصر هستند و تغییر خاص در وضعیت وی حاصل نشده است.


علت عدم همکاری هاشمی با بسیج

سردار علیرضا افشار مشاور رئیس ستادکل نیروهای مسلح و قائم معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگویی با بسیج پرس در مورد استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در دولت هاشمی گفت: ما نزدیک به ۱۰ طرح تهیه کردیم و بعد از فرمایش آقا در سال ۷۳ با دستگاهها نشستیم و این کارها کارشناسی شد، نه اینکه طرح را خود ما تهیه کرده باشیم؛ مثلا با سازمان آمار جلسه گذاشتیم که بیاید از نیروهای بسیجی در شبکه جمع آوری اطلاعات و آماری کشور استفاده بکند، طرح نهایی شد، دو طرف امضا کردند و آماده شد واین را شخصا به هیئت دولت بردم و خودم در جلسه شرکت کردم و طرحها را توضیح دادم. بعد از توضیحات، همه اعضای هیئت دولت خوشحال بودند، چون در جریان طرح ها بقرار داشتند گفتند حتما استقبال می کنیم و شما پیگیری کنید و از آن جلسه که رفتیم حتی یک مورد از طرح ها را اجازه نداند اجرا شود. بله صوری بود، و حتی یک طرحی که امضا شده بود هم برای اجرا لغوش کردند، ما فهمیدیم که اینها گفتند که اگر بسیج بیاید در صحنه و اعتبار بسیج و ارزش بسیج و فضای بسیجی نمایان شود آنوقت میدان عمل از تکنوکرات و افرادی که اعتقاد به بسیج و اینها نداشتند گرفته می شود. من احساس کردم آن فضای سیاسی حاکم بر دولت مانع کار شده مگر نه اینکه ما کارشناسی کرده بودیم و به نفع آنها هم بود، کلی در کار صرفه جویی بود ، مثل درختکاری و .. خیلی طرحهای بزرگ... اما خب فضا به آن صورتی بود که عرض شد. اگر فکرشان را درست می کردند اعتبار آنها هم زیاد می شد چون بالاخره وقتی پروژه ها اجرا می شد به نفع دولت بود، ولی اسم بسیج است و بعضی ها نارحت هستند که مثلا یک پروژه ملی را سپاه در نفت و در بخش های دیگر به عهده گرفته، ولی باید توجه داشت که کار در مجموع به نفع کشور است.


گزارشی که رهبری آن را 6 ساعت خواند و گریه کرد

علی مطهری از ارائه گزارشی به مقام معظم رهبری در مورد فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی، افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها خبر داد که موجب تاثر ایشان شد. به گزارش نامه نیوز، این نماینده تهران در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در مورد مسائلی نظیر نفوذ، بازداشت خبرنگاران، افزایش نرخ طلاق و حاشیه نشینی سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفت: در حال حاضر تا حدی در بخش فرهنگی نفوذ صورت گرفته به طوری که با نگاهی که نوع و سبک زندگی می‌توان فاصله از سبک زندگی اسلامی و نزدیکی به سبک زندگی غربی را دید. ... در همین رابطه گزارش عمیق و وسیع منتشر شد و خدمت مقام معظم رهبری نیز رسید. گزارشی در خصوص افزایش نرخ طلاق، اعتیاد و حاشیه‌نشینی شهرها و مواردی از این دست که مأیوس کننده نیز بود. شنیدم رهبری خودشان 6 ساعت وقت گذاشته‌اند و گزارش را شنیدند و در آخر گفتند که خودشان مسئولند و در برخی حوزه‌ها نیز اشک ریخته و گریه کرده‌اند. این نشان می‌دهد این مسأله مهمی است و حاکی از نفوذ فرهنگی می‌باشد.


سرنخ های تازه از وضعیت «رکن آبادی»

واحد مرکزی خبر نوشت: معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه می گوید به سرنخ های بیشتری در مورد سرنوشت آقای رکن ابادی رسیده ایم و انتظار می رود بزودی وضعیت ایشان روشن شود. حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : تلاش های فشرده برای تعیین وضعیت تمام مفقودان ایرانی باقیمانده در حادثه منا جریان دارد. وی با بیان اینکه پیگیری های حقوقی در مورد فاجعه منا جریان دارد اما طبیعت مباحث حقوقی زمانبر است تصریح کرد: همه پیامدهای حقوقی این حادثه و افراد جان باخته ، متوجه عربستان سعودی است و در مسیر خود دنبال می شود. مرتضی رکن آبادی برادر دیپلمات مفقود شده در منا گفت : روند شناسایی پیکر برادرم هنوز کامل نشده است. وی افزود : جنازه ای که سعودی ها مدعی هستند پیکر برادر من است ، هنوز به طور کامل شناسایی نشده و این ادعای سعودی ها را رد می کنم .برادر غضنفر رکن آبادی افزود : در حال حاضر دو برادر دیگر من برای تکمیل شناسایی پیکر برادرم در مکه هستند.


افراطیون در مجلس آینده حضور ندارند

اشرف بروجردی درگفت و گو با خبرنگارسیاسینواندیش درارزیابی خود از نحوه چینش مجلس آینده گفت: من فکر می کنم کسی که درخود شایستگی لازم را می بیند این حق طبیعی را دارد که وارد مجلس شود و درهمین راستا مصالح مجموعه اصلاح طلبان را شورای سیاستگزاری به عنوان تعیین کننده ی اشخاص و چهره های بارز مشخص می کند .وی با تاکید بر اینکه به طورطبیعی افراد تندرو درهیچ کجا جایی ندارند اظهار کرد: این افراد همیشه قاعده بازی را برهم می زنند ونه تنها نمی توانند در درازمدت تاثیرگذار باشند بلکه اثرات مخرب دارند و اصلا حضور تندروها و افراطیون در مجلس شورای اسلامی می تواند زیرساخت های جامعه را تخریت کنند.این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مجلس آینده اصلاح طلبان ، اعتدالیون و اندکی از اصولگرایان را درخود جای خواهد داد و مطمئنا افراطیون درآن راه پیدا نمی کنند.



در حال حاضر سینمایی در کار نیست

ایرج نوذری،‌پسر مجری و بازیگر مجرب سینمای ایران مرحوم منوچهر نوذری، گفت: فکر نمی‌کنم در حال حاضر سینمایی در کار باشد. همه چیز تکراری و خیلی به هم ریخته است و به نظرم سینما به نوعی فلج شده است. به گزارش روز نو، وی افزود: به هیچ عنوان در باندبازی‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در قالب هنر انجام می‌شود، دخالت نمی‌کنم و تمایل حضور در بین این افراد و کارهای این چنینی را ندارم و ترجیح می‌دهم فعلا از وادی بازیگری کناره‌گیری کنم. وی ادامه داد: گستره‌ سینمای ما این نیست که می‌بینیم. ما در همه جای جهان جز ایران که در حال پسرفت است، شاهد پیشرفت و ترقی تولیدات سینمایی هستیم. قرار نیست در صنعت سینمایی، مانند ایران سالی یک یا دو فیلم مطرح و قابل توجه و تماشا تولید شود؟! من به شخصه به این جهت غصه و تاسف می‌خورم. وی در پایان خاطرنشان کرد: جز تاسف نسبت به سینمای این روزها چیزی برای ما باقی نمانده؛ اما باز هم امید به درست شدن آن داریم.


آقایان درصدد هستند که تشکیلاتی را برای معتدلین اصولگرایان راه اندازی

عوض حیدرپور،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد برنامه این کمیسیون برای انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: براساس شنیده ها و اطلاعاتی که ما داریم گویا آقایان درصدد هستند که تشکیلاتی را برای معتدلین اصولگرایان راه اندازی کنند ولی اینکه حزب یا جبهه باشد و چه ترکیبی داشته باشد هنوز اطلاعاتی نداریم. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت:به طوری طبیعی هر حزب و جبهه ای که در داخل اصولگرایان تشکیل شود یکی از اهدافش، همگرا کردن و رسیدن به وحدت با دیگر جریان‌هاست . وی در رابطه با رسیدن به وحدت دراین تشکیلات احتمالی با جبهه پایداری گفت: پایداری ها حال و روح وحدت با اصولگرایان را تاکنون از خودشان بروز نداده اند و ما نیز تاکنون ندیده ایم که آنها قدمی در راستای وحدت اصولگرایان بردارند. حیدرپور بیان کرد: قطعا اگر قرار است وحدتی صورت گیرد باید با محوریت آقای لاریجانی و سایر اصولگرایانی که در گذشته محوریت های اساسی را دراصولگرایی به عهده داشته‌اند باشد یعنی باید محور اقایان قالیباف، لاریجانی ناطق نوری باشند.


ابتکار سهل‌انگاری کند نه مجلس می‌گذرد و نه مردم

سید شکر خدا موسوی در گفت‌وگو با فارس، با گلایه از اینکه متاسفانه سازمان محیط زیست به حالت نیمه تعطیل درآ‌مده است، گفت:‌ شهرهای جنوبی کشور با مشکلات متعددی مواجه هستند که شامل بیماری های تنفسی ، باران های اسیدی ، ریز گردها و آلوده شدن کارون است، ولی خانم ابتکار اصلا اهمیت نداده و حتی یک ریال برای رفع این مشکلات تخصیص نداده اند. وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان محیط زیست به حدی درگیر کارهای جانبی است که خیلی محیط زیست برایشان مهم نیست ادامه داد: خانم ابتکار مسئولیت سنگینی دارد که اگر بخواهد سهل انگاری کند نه مردم خواهند گذشت نه مجلس! موسوی با بیان اینکه این سازمان به واسطه تبدیل شدن به یک باشگاه سیاسی از وظایف اصلی خود جا مانده است، گفت: با توجه به لزوم عملیاتی شدن سیاست های فوق الذکر، رئیس جمهور باید در ریاست سازمان محیط زیست تجدید نظر کند در غیر این صورت با حضور رئیس کنونی سازمان محیط زیست، سیاست های ابلاغی راه به جایی نخواهد برد.


دیرکرد بانک‌ها حرام است

آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با مدیرعامل بانک ملت، با اشاره به اینکه انقلاب مسئله مهمی در جامعه به شمار می‌رود، اظهار کرد: انقلاب ایران با سعی و جدیت مردم سبب رواج اسلام ناب در جامعه شد. به گزارش فارس،آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دیرکرد بانک‌ها حرام و نوعی رباخواری است گفت: متاسفانه امروز دیرکرد در جامعه رواج دارد و از آنجایی که حرام است باید جلوی آن گرفته شود.وی بیان کرد: بانک‌ها تنها یک بار می‌توانند دیرکرد دریافت کنند و بیش از آن حرام است البته اسلام پیشنهادهایی برای حل این مشکل ارائه کرده است.این مرجع تقلید با اشاره به اینکه با‌شرافت‌ترین عبادت‌ها خدمت به مردم است، گفت: اقتصاد امروز در جامعه نقش مهمی دارد، دشمنان در تلاش برای ایجاد مشکلات اقتصادی در میان مردم هستند از همین رو حل مشکلات اقتصادی سبب خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمنان می‌شود.


رهامی عضو هیات رئیسه اصلاح طلبان شد

با پیشنهاد مرتضی حاجی و موافقت سایر اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، محسن رهامی جایگزین حاجی در هیأت رئیسه این شورا شد. با پیشنهاد مرتضی حاجی و موافقت سایر اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، محسن رهامی جایگزین حاجی در هیأت رئیسه این شورا شد. در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از سخنان و درخواست مرتضی حاجی، تغییراتی در کارگروه تعامل و رایزنی مورد توافق و تصویب قرار گرفت.بر این اساس حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با نظر مساعد اعضا به عضویت در کارگروه تعامل و رایزنی درآمد و با پیشنهاد اعضای این گروه به عنوان رئیس کارگروه رایزنی و تعامل شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخاب شد.به گزارش ایسنا، با این انتخاب رهامی به جای حاجی به عضویت هیأت رئیسه شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلب درآمد.


«روحانی » چگونه «روحانی» شد؟

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در کتاب خاطراتش که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، ماجرای تغییر نام خانوادگی‌اش از «فریدون» به «روحانی» را تعریف کرده است. به گزارش کانال «خبرآنلاین»، روحانی می‌نویسد: «نام‌ خانوادگی‌ من‌ همان‌طور که‌ قبلا اشاره‌ کردم‌، «فریدون‌» بود و هم‌اکنون‌ نیز در شناسنامه‌ پدرم‌، خواهران‌ و برادرم‌ همین‌ نام‌ فامیل‌ ثبت‌ شده‌ است‌. وقتی‌ در سال‌ 1340 وارد قم‌ شدم‌، دوستان‌ طلبه‌ به‌ نام‌ خانوادگی‌ من‌ ایراد می‌گرفتند و می‌گفتند فردا که‌ آیت‌الله شدید، مردم‌ شما را آیت‌الله فریدون‌ بخوانند؟! اصلا این‌ نام‌ فامیل‌ مناسب‌ فعالیت‌ آینده‌ شما نیست‌ و باید آن‌ را تغییر دهید. برخی‌ از دوستان‌ هم‌ نام‌خانوادگی‌ «فریدون‌» را مناسب‌ می‌دانستند و می‌گفتند بسیاری‌ از طلبه‌ها 2 نام‌ خانوادگی‌ دارند یعنی‌ به‌ نام‌ فامیلی‌ که‌ در شناسنامه‌ آنها ثبت‌ شده‌ است‌، خوانده‌ نمی‌شوند، بلکه‌ از آنان‌ با نامی‌ دیگر یاد می‌شود که‌ به‌ آن‌ نام‌ معروف‌ شده‌اند. مثلا نام‌ فامیل‌ آیت‌الله مؤمن‌، «دانش‌زاده‌» است‌ ولی‌ کمتر کسی‌ ایشان‌ را به‌ این‌ نام‌ می‌شناسد. همچنین‌ نام‌خانوادگی‌ آیت‌الله مشکینی‌، «فیض‌» بود. نام‌ فامیلی‌ مرحوم‌ آیت‌الله شیخ‌ هاشم‌آملی‌، «اردشیر لاریجانی‌» بود. در نهایت‌ تصمیم‌ گرفتم‌ نام‌ فامیل‌ خود را در حوزه‌ تغییر بدهم‌ ولی‌ در شناسنامه‌ تغییری‌ ندهم‌. لذا با دوستان‌ مختلف‌ مشورت‌ کردم‌ تا بتوانم‌ نام‌ فامیل‌ مناسبی‌ انتخاب‌ کنم‌. مثلا یکی‌ پیشنهاد می‌کرد نام‌ خانوادگی‌ خود را «اسلامی‌» انتخاب‌ کنم‌ و دیگری‌ «امامی‌» یا «تشیعی‌» را مطرح‌ می‌کرد. هر کس‌ نامی‌ را پیشنهاد می‌کرد تا در نهایت‌ نام‌ «روحانی‌» را برای‌ خود برگزیدم‌ و به‌ اصرار دوستان‌، سور هم‌ دادم‌ و از آن‌ پس‌ به‌ همین‌ نام‌ معروف‌ شدم‌.در دفتر مدرسه‌ و دفتر شهریه‌ مراجع‌ نیز نام‌ جدید من‌ ثبت‌ شد ولی‌ برای‌ مدتی‌ عنوان‌ «فریدون‌» را هم‌ داخل‌ پرانتز ثبت‌ می‌کردند که‌ این‌ هم‌ به‌تدریج‌ برچیده‌ شد و آن‌ نام‌ فامیل‌ فراموش‌ شد و دیگر همه‌ مرا به‌ اسم‌ «حسن‌ روحانی‌» می‌شناختند.با وجود این‌، نام‌ شناسنامه‌ای‌ من‌ هنوز «فریدون‌» بود و این‌ خود فوایدی‌ داشت‌ و می‌توانستم‌ در مواقعی‌ از این‌ نام‌ استفاده‌ کنم‌. برای‌ مثال‌ در سال‌ 1357، بی‌آنکه‌ ساواک‌ متوجه‌ شود با همین‌ نام‌ فریدون‌ از کشور خارج‌ شدم‌ و بعد که‌ چند شب‌ بعد، مأموران‌ به‌ خانه‌ ما ریختند و همه‌ چیز را به‌ هم‌ زدند و از همسایه‌ها پرس‌وجو کردند، تازه‌ فهمیدند من‌ در ایران‌ نیستم‌. این‌ امر ساواک‌ را شگفت‌زده‌ کرده‌ بود و مأمورانش‌ نمی‌دانستند چگونه‌ از کشور خارج‌ شده‌ام‌. در دانشگاه‌ نیز کسی‌ نمی‌دانست‌ که‌ حسن‌ فریدون دانشجوی‌ دانشگاه‌ تهران‌، همان‌ حسن‌ روحانی‌ است‌ که‌ در تهران‌ و شهرستان‌ها منبر می‌رود. بدین‌گونه‌ در سال‌های‌ مبارزه‌ با رژیم‌ شاه‌ از نام‌ خانوادگی‌ «فریدون‌» به‌ عنوان‌ پوشش‌ بسیار خوبی‌ بهره‌ بردم‌ و توانستم‌ در مقاطع‌ مختلف‌ از این‌ طریق‌ از تعقیب‌ مأموران‌ در امان‌ بمانم‌.پس‌ از انقلاب‌، زمانی‌ که‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ مردم‌ سمنان‌ وارد مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ دوره‌ اول‌ شدم‌، مناسب‌ دیدم‌ نام‌خانوادگی‌ خودم‌ را در شناسنامه‌ هم‌ تغییر دهم‌ و لذا در سال‌ 1360 تقاضای‌ تغییر نام‌ فامیل‌ کردم‌ و نام‌خانوادگی‌ «روحانی‌» به‌ طور رسمی‌ در شناسنامه‌ من‌ ثبت‌ شد


باید به کسانی رای داد که موی دماغ دولت نشوند

محمدرضا خباز که به عنوان نماینده مردم کاشمر در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هشتم حضور داشته و از نمایندگان پرکار فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم بود معتقد است که در انتخابات پیش رو مردم مجلسی هماهنگ با دولت را انتخاب می‌کنند. وی گفت: تجربه من نشان می‌دهد هنگامی که مردم یک دولت را انتخاب می‌کنند، در انتخابات مجلس نیز مجلسی هماهنگ با آن دولت را برمی‌گزینند، چراکه مردم هم اعتقاد دارند مجلس و دولت دو بال این نظام هستند. در تاریخ انقلاب نیز این مساله بارها اتفاق افتاده است. به گزارش ایسنا، خباز در پاسخ به این سوال که آیا نگران چنددستگی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیستید؟ گفت: من نگران این مساله نیستم، اصلاح‌طلبان با وجود شخص رئیس‌جمهور دولت اصلاحات اختلاف نظری ندارند، به جز آن بخشی که در گذشته تئوری عبور از وی را ارایه کرده است.


50
درصد از لیست انتخاباتی حزب وحدت و همکاری ملی مشخص شد

رئیس ستاد انتخاباتی حزب وحدت و همکاری ملی اعلام کرد: 50 درصد از لیست انتخاباتی حزب برای مجلس دهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات مشخص شد. به گزارش ایسنا، وی از تمامی افرادی که قصد کاندیداتوری در سراسر کشور برای مجلس دهم را دارند و مایلند که از حمایت حزب و حدت و همکاری ملی در حوزه انتخابیه مربوطه برخوردار شوند، درخواست کرد در اسرع وقت تقاضای خود را به ستاد انتخاباتی حزب ارائه دهند.


رکود اقتصادی در کشور بیداد می‌کند

بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو فارس، با اشاره به‌وجود رکود در اقتصاد کشور گفت: رکود در کشور بیداد می‌کند و مردم را رنج می‌دهد و این وضعیت برای تولید و اقتصاد کشور مفید نیست.وی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از مدیریت جهادی باید در راستای رفع رکود از اقتصاد کشور اقدام کنیم و تصمیمات در این راستا باید سریع، منطقی و عاقلانه باشد و از ظرفیت‌های کشور چه در بعد نیروی انسانی و چه در بحث معادن و... باید استفاده شود.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اظهار داشت: مجموعه دولت و به‌ویژه وزارتخانه‌های اقتصادی آن باید بیش از این در ارتباط با رفع رکود فعال باشند و از وزارتخانه‌های صنعت، کار و نفت توقع می‌رود تا در این راستا جدی‌تر قدم بردارند.نعمتی در پایان با اشاره به‌وجود رکود در بخش مسکن، خاطرنشان کرد: وزیر راه طرح مسکن اجتماعی را چه زمان می‌خواهد اجرایی کند و نیاز است که هر چه زودتر این طرح اجرایی شود.


حلقه پاستور نعمت‌زاده را نمی‌خواهد

امیررضا واعظ آشتیانی معاون وزیر اسبق صنایع و معادن در خصوص فشار برخی از رسانه های نزدیک به دولت برای برکناری نعمت زاده از وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: فشار رسانه های حامی دولت برای برکناری نعمت زاده، یک جنگ قدرت در درون دولت است. در درون دولت یازدهم جنگ قدرتی شکل گرفته که به واسطه رسانه های نزدیک به برخی از مشاوران پر نفوذ روحانی، در جامعه پخش می شود. حلقه اطراف روحانی می‌خواهند افرادی را بیاورند که از آنها حرف شنوی داشته باشند؛ نعمت‌زاده به جوانان میدان نداد و رفقای خود را مانند خسروتاج به وزارتخانه آورد. وی خاطرنشان کرد: عده ای در دوران دولت قصد دارند، آرام آرام بستر را برای برکناری آقای نعمت زاده فراهم کنند. البته این که نعمت زاده چه عملکردی داشته و برای صنعت، و معدن و تجارت کشور چه کرده، بحثی جداست که باید در زمانی دیگر به آن پرداخته شود.


اصلاح‌طلبان راهی را می‌روند که روحانی نشان دهد

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است که در حال حاضر تاثیرگذارترین و ممتازترین نقش در انتخابات پیش رو برای رئیس‌جمهور است و اصلاح‌طلبان در این انتخابات راهی را پیش می‌روند که شخص آقای روحانی نشان دهد.وی در مورد آرایش جریان‌های سیاسی در انتخابات گفت که در صورت ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل اتفاقی میمون برای کشور می‌افتد.وی افزود: به همین جهت می‌گویم فضای سیاسی خاموش است. زمانی ممکن است کاندیداها در یک جریان کافی نباشد و مجبور به ائتلاف شوند و یا ممکن است بیش از اندازه کاندیدا داشته باشند که در آن زمان خود به دسته‌جات مختلف تقسیم می‌شوند که همه این رویدادها قطعا تابعی از یک منطق حزبی نیست و همه اتفاقاتی است که در زمانی مشخص می‌افتاد.این نماینده مجلس گفت: ممکن است ائتلاف میان اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان اتفاق بیفتد که این تنها یک احتمال است و اگر این اتفاق بیفتد اتفاقی میمون برای کشور است و در عین حال ممکن است عکس این قضیه اتفاق بیفتد و هیچ ائتلافی نداشته باشیم.


انتقاد سردار ازمصوبه مجلس پیرامون گواهینامه

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره امکان اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی واکنش نشان داد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: از نظر ما قانونگذاری وظیفه و حق یک نماینده مجلس است و قطعا آنچه که از سوی مجلس درباره امکان اخذ گواهینامه بدون تعیین تکلیف سربازی مشخص شده، با هدف حل مشکلات برخی از مردم بوده است.وی با بیان اینکه اما این مصوبه کارشناسی شده نیست و با اهداف و قوانین سربازی مغایرت دارد، گفت: این مصوبه علاوه بر اینکه میل و رغبت سربازی را کاهش می‌دهد، تامین کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح را با مشکل مواجه خواهد کرد.


نسل تازه انسان‌های اولیه

کاریکاتور زیر، جنایت‌های تروریست‌های داعش را با رفتار گونه‌ای از انسان‌های اولیه مقایسه کرده است.روزنامه قانون این طرح را منتشر کرده و در بالای آن نوشته است: نئاندرتال‌های تازه تاریخ!

روحانی چگونه «روحانی» شد؟!/ تهدیدی که سردار ایرانی به پوتین یادآور شد/ گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد/ احمدی نژاد جدید آمد!


احمدی نژاد جدید آمد!

سامان مقدم کارگردان فیلم کمدی «نهنگ عنبر» به تازگی تصویری را در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی قرار داده که گویا تست گریمی بوده که از سال‌های جوانی محمود احمدی‌نژاد زده شده است.به گزارش «سینماخبر»، مقدم بدون اشاره به ماجرای حضور شخصیت احمدی‌نژاد در «نهنگ عنبر» صرفاً به تست گریم او اشاره کرده و اینکه این تست گریم مربوط به بخش‌هایی از فیلم است که در دهه 60 می‌گذرد و البته حین فیلمبرداری حذف شده است.شنیده‌ها اما حکایت از آن دارند که این تست گریم مربوط به نماهایی از فیلم بوده که «ارژنگ صنوبر» با بازی عطاران به جبهه می‌رود و در آنجا با شخصی شبیه به احمدی‌نژاد روبرو می‌شود.این شخص به‌لحاظ خصوصیات اخلاقی بسیار شبیه به «حاجی گرینوف» فیلم‌های «اخراجی‌ها» است؛ یعنی برخلاف ظاهر افراطی‌اش به شدت از نزدیک شدن به خط مقدم ابا دارد.سال‌ها بعد و وقتی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود «ارژنگ» مدام به این فکر می‌کند که شخصیتی شبیه به وی را کجا دیده است؟!البته که این بخش از نهنگ عنبر همانند برخی دیگر از سکانس‌هایی که در جبهه گرفته شده بود، از اثر حذف شد.

روحانی چگونه «روحانی» شد؟!/ تهدیدی که سردار ایرانی به پوتین یادآور شد/ گزارشی که رهبری خواند و گریه کرد/ احمدی نژاد جدید آمد!

علت غیبت رئیس‌جمهور در جلسات مجمع

محمد باقر نوبخت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به بازدید از بزرگترین طرح آبی - خاکی تاریخ ایران که مربوط به احیاء ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی دشت خوزستان و بخشی از ایلام است، گفت: این طرح در سال ۱۳۷۵ طی بازدیدی که مقام معظم رهبری از خوزستان داشتند مورد توجه و تایید قرار گرفت.سخنگوی دولت در پاسخ به سئوال مهر درباره علت غیبت طولانی مدت رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: علت عدم حضور رئیس جمهور در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشغله کاری است.وی گفت: دولت نهایت همکاری با مجمع تشخیص مصلحت نظام را دارد. تمام دولت و کارشناسان آن درباره مطالبی که قرار است در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گیرد، کار کارشناسی می کنند؛ در صورتی که فرصت فراهم شود رئیس جمهور در این جلسات حضور خواهند داشت.


شیوه تقلید از غرب منجر به ترویج فمنیسم می شود!

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در همایش ائمه جمعه و جماعت در این شهرستان با اشاره به تاثیرگذاری خواص جامعه در راستای ترویج و نهادینه کردن امر به معروف اظهارداشت: ارتقای علمی خواص در جامعه از ضروریات امر است. نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به جنبش فمنیسم و بهره‌کشی از زنان گفت: نباید با تقلید کورکورانه از مدل‌ها و فرهنگ غرب مروج فمنیسم در ایران باشیم.


پروژه تغییر استانداران به انتها رسید؟!

حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در گفت و گو با نسیم گفت: با توجه به اینکه سیاست دولت بر عدم تغییر استاندار است، استاندار قزوین آخرین استاندار کشور بود که طبق ارزیابی باید تغییر می‌کرد.


افشاگری سردار نقدی درباره یونیسف

سردار محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در کنگره بزرگداشت شهیده طیبه واعظی در اصفهان گفت: این خواهر شهید پس از سال‌ها گمنامی و غریت آمده است تا در میان غبار فتنه ها و ورای تزویر ها و نیرنگ ها ما را از گمراهی و انحراف نجات بخشد. وی تصریح کرد: من یک بسیجی هستم و به صراحت می گویم یونیسف یک سازمان صد درصد صهیونیستی بوده که ماموریت تخریب، به ابتذال کشاندن و نابودی نسل ها را در جهان بر عهده دارد.


چرا ظریف، بالاتر از وزیر خارجه عربستان نشست؟

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در گفت و گو با روزنامه جدیدالانتشار « وقایع اتفاقیه» درباره جایگاه متفاوت خود به نسبت وزیر امور خارجه عربستان در مذاکرات اخیر وین 2 این گونه توضیح داد:« در مذاکرات دیپلماتیک، یک رشته قواعد برای نشستن دیپلمات‌ها وجود دارد. طریقه نشستن بر سر میز مذاکره چند جانبه به دو صورت انجام می‌پذیرد: یا بر اساس حرف الفباست یا بر پایه ارشد بودن دیپلمات‌ها.ارشدیت هم نکته مهمی نیست.یک فرد ممکن است 20 سال وزیر خارجه باشد. یک فرد هم ممکن است دو ماه وزیر باشد. آن کسی که 20 سال وزیر خارجه است قطعا ارشدیت دارد. در نمایندگی های سیاسی هم همین‌طور است. اگر شما 5 سال نماینده کشوری در سازمان ملل متحد باشید قطعا جای بهتری خواهید نشست.اگر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان بود قطعا جای بالاتری می‌نشست. کما این که آقای یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در جای بالاتری نشسته بود. بنا براین در آن جلسه ارشدیت من در مقام هفت یا هشت بود و آقای عادل الجبیر به خاطر این که تنها چند ماه است وزیر خارجه عربستان است پایین جلسه نشسته بود. نباید این موارد را برجسته کرد و یا دیگران را به این دلیل تحقیر کرد.»


پوتین همچون یک مرید به رهبر انقلاب احترام می‌کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:به‌عنوان یک شهروند از آقای پوتین تشکر می‌کنم، از اینکه در بند پروتکل نمی‌شود، از فرودگاه یک راست به دیدار آقا می‌شود و منتظر نمی‌ماند تا ابتدا مراسم رسمی استقبال انجام شود، آنگاه دیدارهایش را شروع کند.مجتبی رحماندوست در گفت و گو با خانه ملت گفت : به‌عنوان یک شهروند از آقای پوتین تشکر می‌کنم، از اینکه در بند پروتکل نمی‌شود، از فرودگاه یک راست به دیدار آقا می‌شود و منتظر نمی‌ماند تا ابتدا مراسم رسمی استقبال انجام شود، آنگاه دیدارهایش را شروع کند.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: او ابتدا به حضور رهبر انقلاب می‌رسد و همچون یک مرید احترام می‌کند و ادب به خرج می‌دهد. آقا هم اقدام متقابل می‌فرمایند و دو ساعت برای گفت‌وگو با او اختصاص می‌دهند.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:آقای پوتین نسخه‌ای از قرآن کریم را به محضر رهبر انقلاب اهدا می‌نماید تا بگوید ارزش‌های شما برای ما عزیزند و ما به ریشه آسمانی و معنوی این گونه ارزش‌ها احترام قائلیم.


تذکر کتبی به وزیر کشور برای برگزاری یک جلسه در چلوکبابی

نماینده مردم ورامین در مجلس در تذکری کتبی به وزیر کشور از ارائه مجوز به عوامل فتنه برای برگزاری جلسه در یک چلوکبابی انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی به عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به دلیل ارائه مجوز به گروه‌های غیرقانونی و عوامل فتنه برای برگزاری جلسه در یک چلوکبابی تذکر کتبی داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی