بازدید 9194
با تغییر رئیس هیات فوتبال قزوین

پروژه چینش انتخاباتی مجمع برای انتخابات فدراسیون فوتبال شروع شد

«سال ۸۶ قرار بود که آقای علی‌آبادی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معرفی شوند اما بالاجبار ایشان کنار کشیدند و من به عنوان تنها کاندیدا ماندم و به صورت تحمیلی و اشتباهی رئیس فوتبال شدم. روزهای سختی در فوتبال داشتم. در ابتدای امر این پست جدید برای من ناآشنا بود. البته هرچند من ۳۰ سال در ورزش حضور داشتم اما فوتبال فضای خاص خودش را داشت. »
کد خبر: ۵۴۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ 24 November 2015
کم‌کم زمستان 94 در راه است. زمستانی که آخرین روزهایش به یکی از مهم‌ترین اتفاقات فوتبال ایران منتهی می‌شود. انتخابات فدراسیون فوتبالی که هفت سال است علی کفاشیان را در راس خود به‌عنوان رئیس می‌بیند. مردی که با لبخند از کمیته ملی المپیک آمد، منتقدان فراوانی برای خودش دست و پا کرد و حال قصد رفتن ندارد.

به گزارش تابناک، علی کفاشیان شب گذشته ودر خلال صحبت‌هایش در برنامه نود اشاره‌ای هم به مجمع سالیانه و همچنین انتخابات فدراسیون فوتبال داشت. کفاشیان درباره مجمع فدراسیون فوتبال گفت: «مجمع عادی سالانه را حدود یک ماه دیگر برگزار می‌کنیم تا در آن تاریخ دقیق انتخابات فدراسیون مشخص شود. فکر می‌کنم اواخر اسفندماه و بعد از انتخابات فیفا انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار می‌کنیم.» 

مدیریت هفت ساله علی کفاشیان در فدراسین فوتبال یکی از پربحث‌ترین مسائل ورزشی کشورمان در یک دهه گذشته بود. مردی که در زمان اوج اختلافات مدیران ورزشی محمود احمدی‌نژاد با محمد دادکان به فدراسیون فوتبال آمد ولی در این پست ماندگار شد و گویا قصد رفتن هم ندارد. قهرمان سابق دو و میدانی و دبیرکل اسبق کمیته ملی المپیک ایران درباره نحوه ورود خود به فوتبال چنین می‌گوید: «سال ۸۶ قرار بود که آقای علی‌آبادی به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال معرفی شوند اما بالاجبار ایشان کنار کشیدند و من به عنوان تنها کاندیدا ماندم و به صورت تحمیلی و اشتباهی رئیس فوتبال شدم. روزهای سختی در فوتبال داشتم. در ابتدای امر این پست جدید برای من ناآشنا بود. البته هرچند من ۳۰ سال در ورزش حضور داشتم اما فوتبال فضای خاص خودش را داشت. » کفاشیان اگرچه به اعتراف خودش اشتباهی به فوتبال ما آمد اما خیلی سریع آدرس‌ها را در این مکان اشتباهی پیدا کرد و صاحب‌خانه شد. به گونه‌ای که ممکن است از دل اتفاقات سه ماه آینده، و در نهایت مجمع انتخاباتی فدراسیون باردیگر نام او بیرون بیاید و صاحب یک رکورد در مدیریت فدراسیون فوتبال ایران شود.

پروژه چینش انتخاباتی مجمع برای انتخابات فدراسیون فوتبال شروع شد

اگرچه در آغازین روزهای آذر ماه هنوز زود است از گرم شدن تنور انتخاباتی فدراسیون فوتبال سخن بگوییم اما برآیند حرکت اتفاقات نشان می‌دهد که با یک حرکت خزنده و آرام به سمت مجمع انتخاباتی در حرکتیم. مجمعی که در یک سال و نیم گذشته و با عملکردش در خصوص گزارش مالی مغشوش فدراسیون به خوبی نشان داد که دیگر ان مجمع منفعل نیست و همین مسئله هم موجب می‌شود تا خیلی‌ها نسبت به اتفاقات مجمع انتخاباتی پیش‌رو نگران شوند. اگرچه کفاشیان و تیم‌اش به هر نحوی از زیربار پرونده گزارش مالی مجمع بیرون آمدند و باز هم اگرچه کفاشیان در یک سال اخیر بخش مهمی از بدنه تیم خودش را از دست داده اما به نظر می‌رسد برای انتخابات پیش‌رو مجمع برنامه خاصی دارد. برنامه‌ای که شاید در آن جایی برای مخالفان نباشد. 

علی کفاشیان در حال حاضر دو گروه از مخالفان را در مسیر انتخابات فدراسیون پیش‌روی خود دارد. وزارت ورزش و جوانان که دامنه اختلافاتش با علی کفاشیان گفتن ندارد و بر همگان واضح و آشکار است و دیگری مدیرانی خارج از بدنه وزارت که اسبشان را برای انتخابات فدراسیون زین کرده‌اند. از گروه اول در اخبار رسمی چیزی جز تکذیب و انکار برنامه داشتن برای انتخابات فدراسیون نمی‌شنوید اما پذیرفتن این مسئله که وزارت ورزش برای پرحاشیه‌ترین فدراسیون تحت مدیریت‌اش برنامه‌ای ندارد غیرقابل قبول است. شاخص‌ترین چهره گروه دوم هم محمد دادکان است که از منتقدان مهم فدراسیون فوتبال است و البته رابطه خوبی هم با وزارت ورزش و جوانان ندارد. با این حال آنقدر در بدنه ورزشی کشور اقبال دارد که اعلام خبرکاندیداتوری‌اش در نمایشگاه مطبوعات با حمایت گسترده اهالی فوتبال و رسانه‌ای‌ها مواجه می‌شود.

علی کفاشیان در برابر این دو گروه قدرتمند راهی جز یکدست کردن تیم خود ندارد و برای همین هم چه راهی عاقلانه‌تر از اینکه دستی به سر و روی اعضای مجمع بکشد. اعضای مجمعی که در جریان گزارش مالی سالانه حسابی او را اذیت کرده بودند. بنابراین بهترین کار تغییر روسایی است که چندان با مجموعه همخوانی ندارند. این اتفاق در هفته گذشته کلید خورد و یکی از روسای هیات مخالف از کار برکنار شد. سعید آگشته، رئیس هیات فوتبال قزوین که یکی از منتقدان فعال کفاشیان در مجامع گذشته بود در حالی که در سفر بود از کار برکنار شد. برکناری آگشته شاید کلید نخست آغاز تغییرات در بدنه هیات‌های فوتبال استانی باشد تا کم‌کم و در آستانه انتخابات مجمع یکدستی را با رئیس خندان فدراسیون به جنگ مخالفان بفرستند. مخالفانی که می‌خواهند از جو عمومی منفی که علیه فدراسیون وجود دارد استفاده کنند و خودشان را به صندلی ریاست برسانند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی