بازدید 21469
بازی با حیثیت هنرمندان وطنی؛

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!

آنچه بیش از همه محل تأمل بود، محل میزبانی آثار ایرانی بود؛ محلی که یک مخروبه واقعی بود. آن گونه که مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته، برای اجاره این محل یک میلیارد تومان هزینه شده که در نوع خود، یک شاهکار مدیریتی است.
کد خبر: ۵۴۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ 24 November 2015
هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در این مخروبه؟!
پنجاه‌ و ششمین بینال ونیز در شرایطی با حضور طیف وسیعی از آثار متعلق به هنرمندان کشورمان برگزار شد که حداقل تدبیر ممکن برای ارائه نمایشگاه در محیطی مناسب و دارای استانداردهای حداقلی در نظر گرفته نشده بود و سوله میزبان آثار ایران، شبیه یک مخروبه بوده که با فاکتور میلیاردی همراه شده است.

به گزارش «تابناک»، «بینال ونیز / Venice Biennale» یا همان دوسالانه ونیز، یکی از بزرگ‌ترین و به زعم برخی نیز بزرگ ترین نمایشگاه هنرهای تجسمی است که از 1895 تاکنون پابرجا مانده و در عرصه هنرهای تجسمی، معماری، موسیقی و ... برپا می‌شود و یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای عرضه تازه ترین آثار هنری جهان تلقی می‌شود.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!

نمایشگاه ونیز در اصل برای جشن گرفتن بیست‌وپنجمین سالگرد ازدواج پادشاه اومبرتو اول و ملکه مارگریتا راه‌اندازی شد. یک سال پس از آن، شورای برگزاری به این نتیجه رسید که بهتر است بخشی را به حضور هنرمندان خارجی اختصاص دهند. اولین دوره این نمایشگاه هنری که روز 30 آوریل 1895 با حضور شاه و ملکه برپا شد، 224 هزار بازدیدکننده داشت.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!
نمایی از پاویون فرانسه در بینال ونیز

این رویداد در دهه‌های اول قرن بیستم هواداران بیشتر و بیشتری را به خود جذب کرد و بسیاری از کشورها اقدام به برپایی غرفه‌های ملی خود در آن کردند. اولین کشوری که غرفه‌اش را راه‌اندازی کرد، بلژیک بود. از دهه 1930 به بعد، بخش‌های مختلف سینما، ‌تئاتر و موسیقی هم به مجموعه فستیوال‌های ونیز اضافه شدند.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!
نمایی از پاویون هلند در بینال ونیز

«جیاردینی» و «آرسنال» از مهم‌ترین محل‌های برگزاری این نمایشگاه هستند. جیاردینی در اصل از سال 1895 به‌عنوان جایگاه برپایی غرفه‌های خارجی انتخاب شد. تعداد شرکت‌کنندگان بین‌المللی در این سالن ابتدا 29 کشور بود که هر سال رو به افزایش است. چین سال 2005 برای اولین‌بار در این نمایشگاه صاحب غرفه شد و سپس کشورهای آفریقایی، مکزیک، امارات و هند به او پیوستند.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!
نمایی از پاویون ژاپن در بینال ونیز

پنجاه و ششمین دوره این دوسالانه نیز که از نهم می (19 اردیبهشت‌ ماه) آغاز به کار کرده بود، 22 نوامبر (یک آذر ماه) به پایان رسید؛ اما ایران در این دوره چگونه حاضر شده بود؟ پاسخ را می‌توان در یک واژه خلاصه کرد: «فاجعه».

در این دوره هرچند چهره‌های مطرحی نظیر محمد احصایی، محمود بخشی، جمشید بایرامی و سمیرا علی‌خانزاده چهار هنرمندی هستند که به انتخاب دولت در بخش Iranian highlights حضور داشتند. در کنار این هنرمندان، چهره‌هایی نیز بودند که انتظار می‌رود با اینکه نام آور نیستند، انتظار می‌رفت مبنای انتخاب آثارشان برای چنین عرصه‌ای، تفاوت و برجستگی‌های ملموس باشد، هرچند در این زمینه سلیقه نقش آفرین است و نمی‌توان سلیقه را در انتخاب نادیده گرفت یا سرکوب کرد.

سه نما از پاویون رومانی در بینال ونیز

امین آقایی، قدرت‌الله عاقلی، شهریار احمدی، پرستو آهوان، فرهاد اهرارنیا، نازگل انصاری‌نیا، رضا آرامش، علیرضا آستانه، سونیا بالاسانیان، مهدی فرهادیان، شادی قدیریان، بابک گل‌کار، قاسم حاجی‌زاده، سهند حسامیان، پوران جین‌چی، بابک کاظمی، احمد مرشدلو، فرهاد مشیری، مهرداد محب‌علی، سارا رهبر، میترا تبریزیان، پرویز تناولی، نیوشا توکلیان و صادق تیرافکن (ایران)، لیدا عبدل، شمیسا حسنی و محسن تاشا وحیدی (افغانستان)، بانی عبیدی، هما ملجی، عمران قریشی، رشید رانا و سایرا واسیم (پاکستان)، عادل عابدین، وفا بلال، آزاد ناناکی، ولید سیتی (عراق)، رشاد الاکبروف و سیتارا ابراهیموف (جمهوری آذربایجان) و شیلپا گوپتا، عمر کنوار، ریاض کومو، تی‌وی سنتوش و هما آپادیای (هند) هنرمندانی هستند که در بخش «بازی بزرگ» از طرف ایران در دوسالانه ونیز حضور یافتند که حضور برخی تام‌ها قابل تأمل است.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!
نمایی از پاویون ترکیه در بینال ونیز

در این میان اما آنچه بیش از همه محل تأمل بود، محل میزبانی آثار ایرانی بود؛ محلی که یک مخروبه واقعی بود. آن گونه که مجید مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته، برای اجاره این محل یک میلیارد تومان هزینه شده که در نوع خود، یک شاهکار مدیریتی محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه بنیاد تازه تأسیس فیضی‌نیا به شکل خصوصی در بینال ونیر شرکت کرده بود و دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با همکاری این بنیاد خصوصی در این رخداد هنری حضور یافت.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!
پاویون مشترک سرزمین‌های نوردیک (مجموع کشورهای شمال اروپا و اقیانوس اطلس) در بینال ونیز

در واقع اساساً دولت ایران حضور مستقیمی در بنیال ونیز نداشته، بلکه از طریق بخش خصوصی در این نمایشگاه شرکت کرده اما عنوانی که برای مجموعه مورد اشاره در نظر گرفته شده، «ایران» است و نه بخشی از «بخش خصوص هنر ایران» و از این منظر توقع می‌رفت هم لااقل محل برگزاری نمایشگاه، کیفیت چینش و عرضه آثار و البته انتخاب‌ها با وزن هنر ایران نسبتی منطقی داشته باشد و ایران حضوری کاریکاتوری و صرفاً اقتصادی در این ونیز نداشته باشد.

هزینه یک میلیاردی برای نمایش هنر ایران در مخروبه ونیز!
نمایی از پاویون امارات متحده عربی در بینال ونیز

برای درک فاجعه نیز کافی است تصاویری که از پاویون ایران در ذیل می‌بینید را با تصاویر پاویون سایر کشورها مقایسه نمود تا دریافت ایران در چه سطح نازلی در این رویداد حضور پیدا کرده و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از دستاوردها در حوزه موسیقی و تئاتر، این بار در عرصه هنرهای تجسمی چه شگفتی را بر جای گذاشته است. در این میان آنچه انتظار نمی‌رود، پاسخگویی علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و همکارانش است، کما اینکه درباره وضعیت موسیقی و تئاتر، مرادخانی و همکارانش پاسخگوی اوضاع کنونی نیستند.

چند نما از پاویون ایران و بازی با حیثیت هنر ایرانی:

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۹۰
شرم آوره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
حداقل یکبار از قرارداد اجاره محل را بازدید می کردند.برای اجاره خانه خودشون هم این طوری کار می کنند!! آسیبی که وجدان کاری در ایران وارد آمده دهها کار نیاز دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
بیله دیگ بیله چغندر
یک نگاه دقیق تر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
زود قضاوت نکنین ما ملت احساسی هستیم کمپین خودرو داخلی نخرید می سازیم بعد با یه وام همه ی بی خیال کمپینمون میشیم
تحلیل گاردین رو هم بخونید:
http://www.theguardian.com/world/iran-blog/2015/may/18/venice-biennale-iran-2015
وضعیت اینجوریا هم نیست.نکات مثبتم زیاد نکات منفیم هست....
لطفا جوگیر نشوید>>>>>>>
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
rohani mochakerimmmm!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
گاردین از مکان تعریف نکرده از کار های هنری ایران تعریف کرده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
آقا یا خانمِ «یک نگاه دقیق تر»

گاردین تعریفی از گند مسئولین در غرفه ایران نکرده. گاردین از هنر ایرانی تعریف کرده و به عنوان نمونه خطاطی محمد احصایی رو گذاشته که کسی شکی نداره.

بحث سر جای پاویون ایران که باید نماد ایران باشه، کیفیت طراحی و چیدمان غرفه و کیفیت بعضی آثاره که داریم با چشم خودمون می بینیم فاجعه است
خلایق هر چه لایق
مثل شوخی های دوربین مخفی بود
اون ساختمون دیدنی تره!
من نمیدونم تا کی باید چوب ندونم کاری مدیران و مسئولان رو بدلیل بی کفایتی بخوریم .آخه اگه مردم دیگر کشورها این مناظر رو ببینند پیش خودشون چه قضاوتی در رابطه با مردم ایران و فرهنگ و ارزش ایرانی می کنند .
چون بحث هنر "ایرانی" است اینگونه است وگر نه...
وااسفا
اگه یه بار ونیز رفته بودی این مقاله رو نمینوشتی. تو ونیز حتی هتلها هم کما بیش این شکلی هستن
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
بنده سه بار ونیز رفتم و از این نظر شما خندم میگیره!! میشه اسم یه هتل در ونیز که کما بیش به این شکل هست نام ببری تا من هم آشنا شم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
ببخشی یعنی باید بقیه کشورها تو کدوم شهر هستن
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
دوست عزیز اگه هتلای ونیز این شکلین پس چرا مال کشورای دیگه اونقدر شیکه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اونجايي که شمارفتي ونيز نبوده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
اونجایی که رفتی احتمالا ونیزاباد بوده
مسخره است واقعا باید خجالت بکشند
به نظرم دولت ایتالیا باید در این مورد توضیح بدهد
پاسخ ها
ali
| United States |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اونی که اونجا رو انتخاب کرده و قرار داد اجاره اش رو بسته باید جواب بده مگه به زور دادن
دوست گرامي نويسنده
لطفا استحضار داشته باشيد كه كل شهر ونيز از نظر باستاني بودن مخروبه است و تعميراتي از نظير گچ كاري و نقاشي در ساختمانهاي آن ( بخصوص در نما هاي بيروني) صورت نمي گيرد و ممنوع است زيرا تمامي ساختمانهاي آن ميراث فرهنگي است.
همچنين ساختمانهاي مخروبه از نوع فوق به علت باستاني بودن با قدمتهاي بالاي 300 سال طرفدار بيشتري دارد
حتي هتل هاي 5 ستاره نيز در ونيز حداقل از بيرون اينگونه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
یعنی غیر مسئولین و مدیران مفت.... ما هیچ کشور دیگری عقلش نرسیده جاذبه ایجاد کنه .
rizbin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
یعنی ژاپن و فرانسه و هلند عقلشون نمی رسید خرابه اجاره کنن?
نوذر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
قربونت ما مشاور املاک تو نازی آبادیم مخروبه با قیمت مکفی برای معرفی فرهنگ ونیزتو ایران با نصف قیمت میدیم پورسانت شما هم محفوظ است اینم کار فرهنگی ما. همه جان تنم وطنم وططنم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
اون وقت چرا از روماني و امارات و ژاپن و ... اونقدر شکيله. بسه ديگه خودت را به نفهمي نزن.
واقعا" چرا یه همچین جایی آنهم با مبلغ گزاف اجرا کرده اند ؟ یعنی چی ؟ کی مقصر است ؟
ای وای مگه میشه
عجب شهر گرونیه !!
آشغال دونیاشون ، 1 میلیارد ما می ارزه !
اين كنده كاريها كار خود صاحب اثار است و اون يك ميليارد را هم براي تعميرات گرفتند طراح سالن خودش به من گفت .
چي گفت؟
در گوش من گفت:
به دل نگيريد اين نوعي تلفيق با فضاي موجود است اتفاقن چون خارجي ها بيشتر به محتوا توجه دارند نه فضاي بيشتر خوششان آمده. به جان حاج جعفر
هنر نزد ایرانیان است و بس.
هزینه هتل و شیرینی دوستان فراموش نشود
faghat male iran nict k injoorie man ta hodoodi gozareshetoono gheyre monsefane mibinam kheili az ghorfehayeh digeh ham haminjoori boodan ,,,, aksaran az sakhtemoonaye ghadimie venice estefade shode !
تاسف
باسمه تعالی
فقط خدا کنه این خبر تکذیب بشه و الا بهتره بمیریم و این اهانتها را شاهد نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
عکس رو داری میبینی بعد می گی تکذیب؟؟؟
واقعا جای تاسف داره.امیدی به برگشت عزت و عظمت گذشته ایران در عرصه بین المللی وجود نداره البته تا این حد هم برای کشوری که تازه از انزواع بین المللی قراره خارج بشه خوبه.خداروشکر
اینجا که خیلی خوشگله
پاسخ ها
سیدجعفر کاظمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
دوست عزیز "انزوا" درست است نه"انزواع"
دوست عزیز درسته که یک میلیارد هزینه شده ولی فکر کنم 10 هزار یورو ارسال شده.
عادیه... چیز عجبی نیست
شرکت نمی کردند سنگین تر بودند!
ابروی هنر ایران و هرچی ایرانی و بردند حیف یک میلیارد پول!!!!!!!!!!!!!!!
هنر در خرابه!!!!!! خیلی خوب.
واقعا با يد به كسي كه اين محل روبراي نمايش آثار ايراني و بردن آروي ايران زمين در نظر گرفته جايزه ويژه داد . بايد تابعيت ايراني را
از اون گرفت
تاسف بار است . مايه خجالت است
جامعه هنری ایران چه در سطح مدیریتی چه در سطوح هنرمندان مملو از پارتی بازی و رفیق بازی است ! اینم میشه نتیجه اش....
اون بي فكري كه ميگه خلايق هر چه لايق.........خودشو ميگه...ونيزيهارو ميگه.........
مگه قبلا محل نمایشگاه را نمیبینند آقای مدیرکل میتوانست قبول نکند چطور پاویون کشورهای دیگر همه زیبا هستند؟
واقعا تاسف داره. ولی فکر کنم کشورهای دیگه با اجاره محل نسبت به طراحی داخلی و دکوراسیون آن خودشون اقدام کرده اند و کاملا مشخص هست. ولی برای ما فقط لطف کردن میخ به دیوار زدن که تابلو را نگه داره
اگر این رو دولت احمدی نژاد انجام داده بود..... وای چی میشد..............
البته الانم میشه ربطش داد و انداخت گردن اون.........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
دقیقا با نظر شما موافقم. عزت ملت ایران در همون دوره قبلی پایمال و با خاک یکسان شد... ممنون از حسن توجهتون(!)
البته كه بايد بدانيم و آگاه باشيم كه دولت تدبير و اميد هيچ برنامه‌اي براي هنر و فرهنگ اين مرز و بوم ندارد. درست است كه كم كاري در حوزه سياست و اقتصاد كوتاه مدت خودش را نشان مي‌دهد ولي كم كاري در حوزه هاي هنري و فرهنگي بسيار ريشه‌اي تر دامنگير كشور مي شود كما اينكه كم كاري در سالهاي گذشته فرهنگ ادبي، اخلاقي و به طور كلي منش اجتماعي ما ايرانيها رو تغيير داده. خدا آخر و عاقبت اين قوم رو ختم به خير كنه ان شاالله
اشکمو دراوردید.نمیدونم چی بگم.چرا چهره ی کشورمونو اینطور نشون میدین تا کی باید چوب بی کفایتی مسئولینو بخوریم.فقط میتونم بگم متاسفم واسه مردمو خودم.
احتمالاً باید زحمت بازسازی و رنگ آمیزی و آماده سازی را می کشیدند که با ضعف مدیریت نشده. دقت کنید سایر غرفه ها تماماً توسط خود آن کشور درست شده، مثل رومانی که حتی روی سردرش هم رومانی طراحی شده .
باحال بود.
بعضی وقتها فکر میکنم یکسری مجازات جدید باید توی قانون اضافه بشه برای این چنین مدیرانی....
به جز دو پاویون اصلی که قیمت خیلی بالایی دارند، بقیه پاویون‌ها مثل همین هستند. شما فقط عکس از پاویون ایران و اون دو پاویون اصلی گرون قیمت رو گذاشتین. در حالی که بقیه کشورها هم مثل ایران هستن و این جزئی از استایل شهر ونیز است.
واقعا اینجارو یک میلیارد دادن اجاره کردن؟؟؟؟ من که باورم نمیشه.
فوقش بگیم 200 ملیون اینجارو اجاره کردن( 200 ملیونم برای اینجا زیاده! )
بقیش کو؟
آقا نمی توانی مدیریت کنی استعفا کن.
کرسی مدیریت وزارت از اموال بیت المال ظاهرا مهمتره؟؟؟؟؟؟؟
خرابه نزد ايرانيان است و بس. احتمالا فردا پس فردا...
چرا به ایتالیایی ها خرده می گیرید
خود ایرانی ها نباید شرکت می کردند.
agar miliard ham midadan nabayad ghabool mikardan aanjaa beravand.Maloom ast cheh elqha'e mishavad.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
دوست عزيز از الفباي فارسي استفاده کن
من نگاه که کردم نمایشگاه همه کشورها دیوارها همین طور هست اما اونا اومدن با طراحی که داشتن دیوارها رو پوشندن و ... که این کار رو ایرانی ها نتونستن انجام بدن
انتخاب اين محل عامدانه است و خودش القاي محتوا ميكند
محتوا و هدفي كه شك دارم در شان هنر ما باشد
ضمن احترام به نوشته تابناک و نظرات دوستان، بنده سبک ساده و متفاوت این نمایشگاه (پاویون) از سایر غرفه ها رو می پسندم، البته در مورد نمادهای هنری و هنرمندان شرکت کننده از طرف کشورم اظهار نظری نمی تونم بکنم، هر کسی یک دیدگاهی داره و دیدگاه همه محترمه
من بدم نیومد. یه نطرم زیبا بود. ولی اگر بیت المال رو حروم کرده باشن به این معنی که کمتر از یک میلیارد حرج کردن باید پیگیری بشه.
وقتي خودي أين است إز بيگانه چه انتظاري داري!!!!
شاید دیوارهای مخروبه نیز جزوی از اثر هنری است که قرار بوده حضرات درآنجا به نمایش بگذارند؟!!
راستی چی بود؟ طویله بود!؟
این یعنی ازقصدبخوای آبروی هنرایرانی روببری یعنی چی آخه کسی نیست جلوی همچین آبروریزی روبگیره اون جامفت هم نمی ارزه واقعایه خرابه که کمی جاروکشیدن بهش
لاقل یه گونی به دیوار می کشیدن
خواسته اند نشان دهند گنج در خرابه است!
آخه فقط "هنر" نزد ایرانیان است و بس، نه "مدیریت هنر"!!!
لطفا اندکی بررسی کنید بعد خبر بزنید.اگر در اینترنت یک بررسی مقدماتی بکنید می بینید همه کشورها همچین جایی داشته اند که کمی درست کردند و برخی نیز دیوارهایی کامل شبیه مورد ایران دارند. فقط باید آنجا کمی هزینه می شد تا مثل بقیه شود
فکر کنم این وسط حق الزحمه و شیتیل بنگاهی خیلی زیاد بوده
اينها همه از شاهكارهاي دولت تدبير و اميده !!!!!!!توي كشور تمام كارها با ركود روبروست ! بيرون هم كه داريد مي بينيد!
فراموش نکنید هزینه تعمییر دکور و ساخت نمای موقت داخلی و خارجی بر عهده تیم کشور خودمان است و ربطی به دولت ایتالیا ندارد.
اگر کشور هایی دیگر چنین تمیز و زیباست خودشان هزینه کرده اند و ....
اتفاقا خیلی هم طبیعی هست چون مشت نمونه خروار است و این پاویون واقعیت های زیادی را شیپه مدیریت دست اندرکاران به نمایش می گذارد.
خوب بود ادامه دهید
با این شاهکار مدیریتی دقیقا می خواستند روح تعهد را در انسانها بدمند که دمیدند!!
عاقا این که هیچ اگه راه داره به طویله به من تو ونیز بدین اونجا زندگی کنم پاسپورت ایرانی هم ازم بگیرید و با تیپا از این بهشت بیرونم کنید
این دوستانی که میگن بقیه کشور ها هم همین بوده میتونم بپرسم که ایا تاریخ فرهنگ و تمدن تو هم مثل بقیه کشورهاست؟؟؟ اخه امارات چه فرهنگ و تاریخی داره که اونجور باید باشه ولی ایرانی که غنی ترین فرهنگ و تاریخ رو داره به این حالت باشه ؟ ابرو ریزی از اینبدتر نوبره
من نمیدونم اون نوشته "هنر عبارتست از دمیدن روح تعهد در انسانها" رو با چه نیتی اونجا گذاشتن
هر چی هم بوده باشه نشون میده مدیران این مجموعه چون تعهد انجام کار رو به نحو احسن ندارند، پس هنری هم ندارند.
من امسال از اين نمايشگاه ديدن كردم ولي غرفه ايران رو فرصت نكردم برم چون از مركز نمايشگاه يك ساعت پياده روي داشت و واقعا جاي پرتي بود
اصلاً نبايد شركت مي كردند با اين شرايط توهين آميز
من اصلا باورم نشد...................
آثار نشان داده شده در هماهنگی کامل با محیط اطرافش هست و خیلی طول میکشه بفهمید که طراح این نمایشگاه چه منظوری داشته.
بعضی خیلی تلاش میکنند نشان دهند ایران خرابه ای بیش نیست و مثل افغانستان یا بعضی کشورهای آفریقایی از نظر معماری و هنری عقب افتاده است و این راحتترین کار بود که با دستان خود ایرانی ها و حمایت دولتی ها به مقصد برسند. خارجی هایی که به ایران سفر نکردند واقعا همان تصور را از ایران دارند.
باید مسئول هماهنگی این کار رو جریمه کنن تا درس عبرتی بشه که با آبروی ایران بازی نکنن
خاک تو سرشون با این مدیریت و جا پیدا کردن
دیگه از این مودبانه تر نمیتونم چیزی بگم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی