بازدید 42605
۸

تاریخچه قرآنی که «پوتین» به رهبری تقدیم کرد

«پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقام معظم رهبری یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن کریم را که در موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ نگهداری می‌شد، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقدیم کرد.
کد خبر: ۵۴۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 24 November 2015
«پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقام معظم رهبری یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن کریم را که در موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ نگهداری می‌شد، به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته 2 آذرماه پس از ورود به تهران بدون تشریفات به دیدار مقام معظم رهبری رفت و در این دیدار یکی از قدیمی‌ترین نسخه‌های خطی قرآن کریم را به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اهدا کرد.

این قرآن از ارزشمندترین قرآن‌های قدیمی است و بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو درباره تاریخچه آن اعلام کرد: «قرآنی که رئیس جمهور پوتین به جناب آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران هدیه کرد، مربوط به دوره مروان آخرین خلیفه بنی‌امیه بود که والی شام به سلطان سلیم عثمانی هدیه کرده بود و بعدها پادشاه دیگر عثمانی نیز آن را به عباس میرزا نائب‌السلطنه قاجار هدیه کرده بود.

بخش خاورمیانه‌شناسی دانشگاه مسکو افزود: عباس میرزا نیز در جنگ قاجار و روس به دلیل رشادت‌های والی گنجه این قرآن را به وی هدیه کرده بود و در دوران شوروی سابق این قرآن به دستور استالین به موزه آرمیتاژ شهر سن‌پترزبورگ انتقال یافت و اکنون پوتین این قرآن را به آیت‌الله خامنه ای رهبر انقلاب ایران هدیه کرد». 

به گزارش فارس، پوتین رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادر کننده گاز دیروز به تهران آمد و پیش از برگزاری این اجلاس با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۸
این مرد خدای سیاست
احتراما هدیه نبوده متعلق به ایران بوده که تقدیم معظم له شده که البته در کنار سایر غنائم این کشور توسط دولت متخاصم وقت روسیه بزور بسرقت رفته آنهم نه در جنگ قاجار و روس بلکه در جنگ ایران و روس . تابناک عزیز لطفا در بیان موضوعات تاریخی دقت فرمایید . به امید روزی که تمامی آثار ملی این سرزمین به کشور بازگرداننده شوند.
پاسخ ها
سپهر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
رصد جان ، این مال منطقه شام بوده !! بعد اونم به ترکیه میرسه. شما چجور به این نتیجه رسیدی که مال ماست!!
مال خودمون رو به خودمون هدیه داد؟!
کاش مقام معظم رهبری هم یه نسخه از کپی اون رو برای دید مردم کشورمان به کتابخانه ملی هدیه فرمایند.
تمامی هدایایی را که آقا در یافت کرده اند به موزه ها سپرده اند.
جالبه که استالین دستور سوزاندن آن را نداده!
به نظرم انتخابی هوشمندانه بوده است. اولا تناسب مقام با هدیه بخوبی رعایت شده است. ثانیا نسخه خطی نسبت آن به عباس میرزا و ایران می رسیده است.
و از همه مهمتر که حتما از نظر کرملین دور نمانده است عملا بازگرداندن یک غنیمت تاریخی است.
این دو مورد آخر می تواند دارای پیامی از سوی کرملین باشد. مثلا اینکه کرملین دیگر نگاه سلطه گرایانه نسبت به ایران ندارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل