بازدید 19166

اخذ گواهینامه نیازمند پایان خدمت و معافیت نیست

نمایندگان مجلس مصوب کردند که اخذ گواهینامه نیازمند پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.
کد خبر: ۵۴۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶ 24 November 2015
نمایندگان مجلس مصوب کردند که اخذ گواهینامه نیازمند پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، ماده 55 این لایحه و پیشنهادات الحاقی به آن را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد ظرف مدت 3 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ کند که امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه‌های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سامانه‌های الکترونیکی به صورت برخط (آنلاین) برای مراجع قضایی، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و بیمه مرکزی فراهم شود.

همچنین وکلای ملت با یک پیشنهاد الحاقی به ماده مذکور موافقت کردند که طبق این مصوبه، اخذ گواهینامه نیازمند پایان خدمت و معافیت سربازی نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۱۱
روز به روز قوانین دنیا بهتر میشه مال ما بدتر و بدتر میشه . ار فردا یه مشت بچه میشنن پشت ماشین تو حیابونای شلوغ دور دور میکنند . علاف علاف .

باز سربازی یه ذره باد سرشونو میخوابوند شاید بهتر میشدند . الان که الانه وضع رانندگی و سزمستی یه سریها افتضاحه دیکه اون موقع با این حجم ماشین وام 25 تومنی و حجم جوونهای عزیز 18 ساله بدون تجربه رانندگی چی میشه ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
عزیزه من تا قبل از این هم ، همه این بچه هایی که میگی براحتی و با گواهی اشتغال به تحصیل دانشگاه تو همون سن 18 سالگی گواهینامه میگرفتن. ماشالله همه هم دانشجو میشن به راحتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
جان
چه ربطی داره برادر فرد هجده ساله که معافیت تحصیلی دارد می توان گواهینامه بگیرد.
نگفتن به بچه ها اجازه داشتن گواهینامه می دهند گفتن کارت پاین خدمت یا معافیت نمی خواهد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
فورا ساز مخالف نزنید. این یکی از بهترین مصوبات این مجلسه. ربطی هم به سن و سال نداره فقط شرط پایان خدمت بود که الان برداشته شد و با اینکار هزاران متخلف که بدون گواهینامه رانندگی می کردند به سمت قانون کشیده می شوند. جدای از این به جان ها و مالهای از دست رفته فکر کنید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
سلام
هميشه بايد تمام جوانب را ديد
تا كنون شاهد رانندگي جوانان بي گواهينامه بوديم و همين باعث شده اگر تصادفي رخ دهد توان پرداخت خسارت براي راننده نباشد و سرانجام عاقبتش منجر به زندان و عدم رسيدن فرد خسارت ديده به حق وحقوق خود و ساير تبعات ديگر
وقتي علت را جويا ميشي رانددگان خاطي مي گويند ما مي خواهيم گواهينامه بگيرم و خودرو را بيمه كنيم ولي چون سربازي نرفتيم اين امكان برايمان فراهم نيست. به نظر شما اگر كسي يك تخلف كند و سربازي نرود بايد از ساير حقوق شهروندي محروم شود
به نظر من بايد قانون نظام وظيفه اصلاح شود نه به خاطر آن محدويت هايي اجرا كرد كه درصد آسيب هاي اجتماعي را افزايش داد
اين قانون امروز مجلس طرحي بود كه بنده خيلي جا ها مطرح كردم و فكر مي كنم قانون خوبي است. بالاخره بايد بدانيم كه رانندگي يك جوان با گواهينامه بهتر است از راننده بي گواهينامه است.
البته بنده هم خدمت سربازي رفتم هم گواهينامه دارم و اين قانون براي شخص بنده سود و ضرري ندارد و لي براي جامعه مفيد است
ما برای چی خدمت رفتیم پس؟؟؟
خیلی خوبه،این همه جوون بخاطر خدمت نرفتن و نداشتن گواهینامه میشینن پشت فرمون رزق حلال در بیارن و متأسفانه عده ی زیادی از اینها هم بدلیل تصادف جرحی و فوتی و نداشتن گواهینامه الان در زندان هستن.
ایکاش میشد که تصمیم بگیریم کی بدنیا بیاییم ، تا نوبت ما بود دانشگاه کنکور داشت و گواهینامه هزار مکافات ، خوش بحال بچه های امروزی
کسی میتونه راهنماییی کنه که برای مشمولان خارج از کشور شرایط اخذ گواهینامه چیه؟؟؟؟

ممنون میشم راهنمایی کنین
من خرج خانواده میدم .بخاطر پدر ومادر پیرم و اجاره خونه و این داستانا نتونستم برم خدمت .میخوام گواهینامه بگیرم نمیتونم .پول ندارم خدمت و بخرم.مثل من چند نفر هستن بنظرتون.من از بچگی انقد سختی کشیدم که سختی خدمت واسم مسخرس.....
کار درستی کرده اند.

الان خیلی از این جوان ها بدون گواهینامه پشت رول می شینند. حداقل با این کار خانواده شون مجبورشون می کنه برن گواهینامه بگیرند و دیگر بهانه ای ندارند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی