بازدید 2608

سرطان هم با نسخه اقتصادی مقاومتی خوب می‌شود

کد خبر: ۵۴۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰ 23 November 2015
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به برجام پایبند نخواهد ماند، اما ما نباید بهانه دستش بدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، عبدالرضا مصری در "تجمع فرزندان بصیر امام" که امروز ( 2 آذر) با حضور جمعی از دانشجویان استان کرمانشاه در دانشگاه آزاد برگزار شد، برجام را مهمترین موضوع کنونی کشور دانست و اظهار کرد: در مورد برجام دیدگاه‌های متعددی وجود داشت و برای این موضوع همدیگر را با عناوین تندرو و کندرو و بی بصیرت و با بصیرت صدا زدیم، اما همین اختلاف دیدگاه نشان از زنده بودن مملکت دارد.

وی ادامه داد: مذاکراتی که برای برجام انجام شده صرفا مذاکرات دو سال گذشته نبود، بلکه ما مذاکره را از زمانی که آقای روحانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود آغاز کردیم و تا زمان لاریجانی، جلیلی و در نهایت ظریف ادامه داشت.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خط مشی مذاکره از سوی نظام ترسیم می‌شد، عنوان کرد: سیاست خارجی تصمیمی است که نظام می‌گیرد و به سلیقه یا خواست دولت خاصی مربوط نیست.

مصری خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال نرمش قهرمانانه و پس از آن همدلی و همزبانی دولت و ملت را مطرح کردند و چندین بار اعلام کردند که به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند، اما به آمریکا نه.

وی گفت: در نهایت مذاکرات به برجام رسید و قرار شد در مجلس بررسی شود و ما چهار راه بیشتر نداشتیم، برجام را رد کنیم، تایید کنیم، در برابر برجام سکوت کنیم و یا برای برجام شرط بگذاریم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: آمریکا دنبال بهانه بود که بگوید ایران وقت کشی می‌کند و اگر برجام را رد می‌کردیم بهانه دست آمریکا می‌دادیم و 23 ماه مذاکره از بین می‌رفت.

مصری با بیان اینکه کنگره آمریکا هم موافق برجام نبود، یادآور شد: اگر کنگره هم برجام را رد می‌کرد اعتماد جامعه جهانی به آمریکا کم می‌شد و دیگر کشورها برای اعمال تحریم به ایران آمریکا را همراهی نمی‌کردند.

وی تایید برجام را دومین راه دانست و خاطرنشان کرد: اگر برجام را تایید می‌کردیم ابهامات زیادی در ذهن نمایندگان وجود داشت و اگر سومین راه که سکوت کردن بود را انتخاب می‌کردیم برجام 26 مهر اجرا می‌شد و نیازی به تایید مجلس نبود، پس در نهایت مجبور شدیم شروطی برای برجام تعریف کنیم که دست طرف خارجی بعد از برجام بسته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: هرآنچه که در مورد برجام بود با منشور و تایید مقام معظم رهبری پرونده‌اش تمام شد و رهبر با تقدیر از کمسیون برجام، برجام نهایی را ابلاغ کردند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دوران پس از برجام از خود برجام مهمتر است، عنوان کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود که راه هرگونه نفوذ بسته شود و ما برای این کار در اولین قدم موضوع هسته‌ای را از سایر موارد نظامی، امنیتی و موشکی جدا کردیم که غرب بداند برجام هیچ ارتباطی با دفاع موشکی ما ندارد و حق بازدید از مراکز نظامی ما برای غرب وجود ندارد، زیرا هدف غرب از بازدید از مراکز ما ارزیابی بنیه نظامی ایران است.

مصری ادامه داد: در دوران پسابرجام باید سه بعد سیاسی، امنیتی و نظامی، بعد فرهنگی و ارزشی و بعد اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم.

وی نفوذ را مهمترین بخش بعد سیاسی بعد از برجام دانست و گفت: مقام معظم رهبری بیش از 30 بار در خصوص نفوذ هشدار جدی دادند که این بیانگر اهمیت موضوع است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید در پساتحریم به آمریکا اعتماد کنیم، تصریح کرد: نفوذ تابلو و پرچم ندارد و بسیار پیچیده وارد می‌شود و باید همان لحظه اول جلوی نفوذ را گرفت.

وی معتقد است: نفوذ ابتدا روی تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور اثر می‌گذارد و باعث می‌شود عده‌ای بدون پول و جاسوسی برای غرب غش ‌کنند و کارهای غرب را انجام می‌دهند.

مصری ایجاد شعبه "مک دونالد" را نمونه‌ای از این موضوع دانست و تاکید کرد: برخی می‌گویند چه ایرادی دارد یک رستوران در کشور باز شود، در حالیکه این موارد کم کم آدم را بی‌رگ می‌کند و ذائقه مردم را تغییر می‌دهد، حتی ذائقه غذایی را.

به گفته این نماینده مجلس، حتی استفاده از کلمات خارجی در صدا و سیما هم نوعی نفوذ است.

وی با اشاره به اینکه نفوذ ممکن است با قیافه فرهنگی و علمی وارد شود، عنوان کرد: بسیج دانشجویی مهمترین نقش را برای مقابله با این نوع نفوذها دارد.

مصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تا کنون هیچ کشوری مانند ایران به پیکره آمریکا ضربه نزده، تصریح کرد: ما تنها کشوری هستیم که وقتی آمریکا می‌گوید گزینه نظامی روی میز است مسخره می‌کنیم و اگر این را به کشور دیگری می‌گفت همه چارچوب‌های آن کشور به هم می‌ریخت.

مصری خاطرنشان کرد: در کشورهایی مانند لیبی و مصر بساط رهبران این کشورها 40 روزه جمع شد، چون نه از ما خواستند و نه دخالت کردیم، اما کشوری مانند سوریه شرایطی متفاوت داشت و چند سال است که مقاومت می‌کند، چون ایران اسلامی به سوریه مشاوره داد.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کشورهای غربی جنایتکاران خود را خوب می‌شناسند و برای اینکه از دست آنها راحت شوند همه آنها را با عنوان داعش به عراق و سوریه گسیل کردند و امروز داعش به خود آنها بازگشته است.

مصری ادامه داد: آنها فکر می‌کردند جنایتکاران یا در عراق و سوریه کشته می‌شوند و یا مسلمانان را می‌کشند که هر دو به نفع غرب بود، اما امروز به برکت ایران اسلامی همه توطئه‌ها برعکس شد، حتی علم کردن طالبان و حمله به افغانستان هم به ضرر خود آنها شد.

وی عنوان کرد: امروز شرایط ایران به جایی رسیده که خود غربی ها اعتراف می‌کنند که ایران باید در معادلات منطقه حضور داشته باشد.

مصری با اشاره به اینکه ایران هیچگاه نمی‌تواند با آمریکا مانند کشورهای دیگر بنشیند و مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: این کار امکان ندارد چون آمریکا خود مشکل و مظهر استکبار است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به مشکلات اقتصادی کشور اشاره داشت و افزود: مردم از وضعیت اقتصادی کشور رضایت ندارند.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی مربوط به یک دولت خاص نیست، ادامه داد: اما این دولت ظرفیت اقتصادی خاصی را در کشور ایجاد نکرده، در حالیکه ما انتظار یک تحول اقتصادی را داشتیم.

وی ابرازعقیده کرد: فقط جلوی تزریق پول گرفته شد که در نتیجه آن مهار تورم را داشتیم که آن هم با رکود فرساینده همراه بود و در حال حاضر شرایط مردم بگونه‌ای شده که فقط چیزی که خیلی نیاز دارند می‌خرند.

مصری مدعی شد: برنامه‌ای که برای وام 25 میلیونی خودرو هم طراحی شد لابی قدرت و ثروت بود که مشکل خودورسازان رفع شود، نه مسئله اقتصاد و رفع مشکل مردم.

این نماینده مجلس، اقتصاد مقاومتی را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: اگر کشور سرطان اقتصادی هم داشته باشد با این نسخه خوب می‌شود، اما با گذشت دو سال از ابلاغ این سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری، هنوز در حد شعار باقی مانده است.

وی افزود: بخش دیگری از مشکلات اقتصادی ما ناشی از سیستم‌های فرسوده و ساختار اداری فشل است که با این شرایط نمی‌توانیم کاری پیش ببریم.

به گفته مصری، سیستم بانکداری ایران هم معیوب است و مانند طنابی به گردن ما پیچیده است.

وی با انتقاد از اینکه سهم زیادی از بودجه کشور خرج نظام اداری می‌شود، عنوان کرد: وقتی که میز و دفتر می‌گذاریم باید برای آن پول خرج کنیم و این میز و دفتر باید کاری انجام دهد و آن طولانی کردن بروکراسی و طولانی کردن روند حل مشکلات مردم است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به رقم 25 میلیارد دلاری قاچاق کالا در سال به کشور هم اشاره و اظهار کرد: این حجم قاچاق که با یک وانت و یا یک کشتی وارد کشور نمی‌شود و نتیجه آن 4.5 میلیون جوان بیکار است که اگر همین 25 میلیارد دلار صرف تولید در کشور شود برای 2.5 میلیون نفر شغل ایجاد می شود.

مصری در بخش دیگری از سخنان خود بسیج را یک ساختار مهم کشور دانست که در زمان انقلاب شکل گرفت تا مردم از ساختارهای انقلابی فاصله نگیرند.

وی با بیان اینکه عده زیادی از گروهک ها و مخالفین در سال های ابتدای انقلاب به دنبال از بین بردن ارتش و بسیج بودند، عنوان کرد: بسیج یک سازمان و یا ساختار مشخص نیست که از بین برود، بسیج یک تفکر است که مقابل بسیاری از تهدیدهای خارجی و فتنه های داخلی می ایستد.

به گفته این نماینده مجلس، عملکرد بسیج محدود به یک ساختار نیست و در هر حوزه ای از جمله سازندگی، علمی، اقتصادی، اجتماعی و ... که نیاز باشد، بسیج حضور دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی