بازدید 16340

انتصاب یک زن به نایب رئیسی فدراسیون کشتی! مانور یا اجرا؟

رسول خادم طی حکمی، خانمی به نام دکتر مریم منظمی را به سرپرستی حوزه نایب رئیسی بانوان فدراسیون کشتی منصوب کرد. نمی شود به صلاحیت فردی گزینه مورد نظر خادم ایراد خاصی گرفت، اما در ورزشی که ورود بانوان به استادیوم هایش با تحصن و تجمع روبه رو می شود، از همین حالا باید منتظر واکنش های مخالف بود.
کد خبر: ۵۴۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲ 22 November 2015
فدراسیون های ورزشی در چارت تشکیلاتی خود طبق اساسنامه دارای یک جایگاه نایب رئیسی برای بانوان هستند اما در برخی رشته ها ـ که بخش زنان به دلیل معذورات اخلاقی و دینی وجود خارجی ندارد ـ انتصاب یک خانم در چنین پستی، عجیب و خارج از عرف به نظر می رسد.

به گزارش «تابناک ورزشی»، رسول خادم طی حکمی، دکتر مریم منظمی را به سرپرستی حوزه نایب رئیسی بانوان فدراسیون کشتی منصوب کرد. احتمالا رئیس فدراسیون کشتی با این حکم در نظر دارد، بخش بانوان رشته کشتی را راه اندازی کند که قطع به یقین، واکنش های بسیاری را در پی خواهد داشت.

کشتی با چوخه و همچنین کشتی باکمربند به خاطر پوشش کامل و بخصوص آن و همچنین رواج نسبی بین بانوان اقوام خراسان شمالی در ایران فعال بود اما رشته بین المللی کشتی به دلیل اجتناب ناپذیر بودن پوشش های مصوب و مرسوم، فاصله زیادی تا اجراشدن در ایران دارد و تشک کشتی سال هاست که به این موضوع فکر هم نکرده است.

انتصاب یک زن به نایب رییسی فدراسیون کشتی! مانور یا اجرا؟

در رزومه مریم منظمی آمده که از سال 1387 تاکنون مسئولیت هایی همچون مدیرکل امور هماهنگی بانوان وزارت ورزش و جوانان و مسئولیت هایی در اداره کل ورزش و تربیت بدنی استان خوزستان را در کارنامه مدیریتی خود داشته و تدریس دوره های آموزشی تخصصی ورزشی را برعهده داشته است.

منظمی دکترای مدیریت در ورزش و سابقه فعالیت قهرمانی در رشته های دوومیدانی، آمادگی جسمانی و کاراته را در سوابق ورزشی خود دارد و تاکنون چندین مقاله تخصصی در زمینه ورزش از وی در فصلنامه های پژوهشی معتبر چاپ شده است.

با این پشتوانه قوی در سوابق نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی، نمی شود به صلاحیت فردی گزینه مورد نظر خادم ایراد خاصی وارد کرد؛ اما در ورزشی که ورود بانوان به استادیوم هایش با تحصن و تجمع روبه رو می شود، از همین حالا باید منتظر واکنش های مخالف بود؛ هرچند احتمالا مدیران فدراسیون کشتی برای چنین اقدامی حتما نظر مساعد مراجع را خواهند گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی