بازدید 5173

برخورد با فروش بدون مجوز سیگار + شرایط فروش

کد خبر: ۵۴۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 22 November 2015
رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اعلام کرد: بر اساس ابلاغیه قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای دی ماه سال جاری فقط توزیع کنندگان عمده و خرده که دارای مجوز باشند می توانند محصولات دخانی توزیع کنند.

به گزارش ایسنا، علی اصغر رمزی با تاکید بر اینکه توزیع سیگار صرفا با مجوز امکان پذیر است، اظهار کرد: مطابق این ابلاغیه، دستگاه های نظارتی و بازرسان از ابتدای دی ماه جاری با توزیع کنندگان عمده (سراسری و استانی) و خرده فروشان سیگار فاقد مجوز به عنوان متخلف برخورد می‌کنند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور تصریح کرد: از جمله شرایط صدور مجوز خرده فروشی محصولات دخانی رعایت حداقل فاصله 100 متری از مراکز آموزشی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی است.

وی اظهار کرد: از حدود دو سال قبل ساماندهی مجوزهای عمده فروشی محصولات دخانی آغاز شده است و تاکنون بیش از 700 مجوز توزیع عمده فروشی استانی و 120 مجوز توزیع سراسری (کشوری) صادر شده است.

رمزی با اشاره به اینکه هر شخصی که پرونده توزیع محصول دخانی قاچاق در هر میزان و در هر تاریخی داشته باشد امکان دریافت مجوز توزیع ندارد، افزود: با چهار مساله "فروش محصول دخانی قاچاق ، توزیع سیگار به صورت فله ای یا نخی ، فروش سیگار به افراد زیر 18 سال، تبلیغ محصولات دخانی" به شدت برخورد می شود و مجوز افراد متخلف باطل و دیگر مجوز توزیع سیگار برای آنان صادر نمی شود.

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با اشاره به ابلاغیه قائم مقام وزیرصنعت،معدن وتجارت درخصوص صدور مجوز خرده فروشی برای سوپرمارکت ها، خواربارفروشی ها و سقط فروشان گفت: براساس ابلاغیه شرایط اعطای مجوز توزیع محصولات دخانی در سطح خرده فروشی تعیین شده و واحدهای واجد شرایط می توانند از طریق اتحادیه های خود نسبت به کسب اطلاع از شرایط و دریافت مجوز توزیع خرده فروشی محصولات دخانی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: پس از پایان آذرماه، صرفا سوپرمارکت ها، خواربارفروشی‌ها و سقط فروشانی که دارای مجوز یاد شده هستند می توانند نسبت به توزیع محصولات دخانی اقدام کنند.

رمزی در پایان گفت: دستگاه های نظارتی و بازرسان با توزیع کنندگان عمده استانی و کشوری فاقد مجوز برخورد خواهند کرد و کسانی که علاقه مند دریافت مجوز توزیع کشوری ( سراسری ) هستند باید از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور اقدام کنند.

طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضوابط و دستورالعمل های مربوطه برای صدور مجوزهای عمده فروشی (استانی و سراسری) در سایت این وزارتخانه (مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور) قرار دارد و متقاضیان می توانند از این سایت اطلاعات کامل را درخصوص مجوزهای عمده فروشی دریافت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل