بازدید 19397

حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای معابر پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۵۴۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 22 November 2015
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از حذف حروف انگلیسی از تابلوهای راهنمای معابر پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اعلام خبر حذف زبان خارجی از تابلوهای راهنمای نصب شده در سطح شهر گفت: یکی از انتقادات مردم همواره ناکافی بودن تابلوها و جانمایی بد آنها بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه تصمیم بر آن است که تابلوهای هدایت مسیر اعم از ثابت و متغیر بدون قید زبان خارجی باشد ، گفت: از این پس تنها حروف فارسی بر روی تابلوها نوشته و حروف انگلیسی از آن حذف می‌شود و برای راهنمایی افراد غیرایرانی و توریست‌ها نیز از مدل شماره‌گذاری به عنوان روش مکمل استفاده می‌شود.

وی افزود: خیابان‌های پایتخت به کد معبر مجهز می‌شوند و در حال حاضر نیز کارشناسان در حال ایجاد مدل بازنگری معابر شهری بر اساس شماره گذاری هستند.

وی همچنین از ایجاد اداره کل حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: با مصوبه شورای اداری و استخدامی شهرداری تهران، این اداره کل بدون ایجاد پست‌های جدید تشکیل شد و وظایف مربوط به حمل و نقل عمومی از این پس به این اداره کل منتقل می‌شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ایجاد این اداره کل یک ضرورت بوده است گفت: شرکت هلدینگ مترو، بهره برداری مترو، اتوبوسرانی، پایانه‌ها و سازمان تاکسیرانی از این پس موضوعات ستادی خود را با این اداره کل هماهنگ می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به توسعه سیستم هوشمند شهر گفت:‌ در راستای ارتقای ایمنی و کیفیت ترافیک توسعه سیستم هوشمند را در سال‌های اخیر در دستور کار قرار دادیم و اقدامات خوبی نیز در این راستا صورت گرفت. به گونه ای که دوربین‌های عبور از چراغ قرمز، کنترل محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد و همچنین نظارت تصویری شهر و کنترل تونل‌ها و پل‌ها مدنظر قرار گرفت و پوشش خوبی در سطح تهران ایجاد شد.

وی با بیان اینکه توسعه این سیستم در اولویت اقدامات این معاونت قرار دارد، گفت: اطلاعات خوبی در خصوص تغییرات ترافیک تهران به دست آمده و مقرر شده تیم‌هایی برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات تشکیل شوند تا بتوانیم نسبت به برنامه ریزی ترافیک سطح تهران اقدام کنیم.

وی همچنین در خصوص سرانجام اجرای طرح LEZ‌ گفت: باید وزارت کشور اجرای این طرح را مصوب و ابلاغ کند و پس از آن ببینیم که چه تغییراتی صورت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷۷
انتشار یافته: ۳۶
داشتن تابلوهاي راهنمايي دو زبانه يكي از بهترين چيزهايي بود كه بسياري از كشورهاي پيشرفته هم فاقد اون هستند و در صورتي كه در جذب توريست فعال شويم بسيار كارامد خواهند بود يه چيز خوب رو الكي از دست نمي دن بلكه مشكلاتش رو برطرف بايد كرد
یه جوری تابلو ها را بگذارید که فردا روز دوباره مجبور به صرف هزینه برای تعویض آنها نباشید. اگر به فکر ایجاد شغل و ارز آوری برای مملکت هستیم باید در را بر روی توریست باز کنیم و یکی از نهمترین نکات برای توریست ها در پیدا کردن مسیر بودن حروف انگلیسی است.امیدوارم با فکر کار انجام شود تا شاهد دوباره کاری نباشیم
اشتباهه. حروف انگلیسی خصوصا در پایتخت باید باشه
بعد میریم از قبرس وارد می کنیم !!!
اینجوری میخواهیم از سرمایه گذار خارجی استقبال کنیم؟
این روش مکمل تون کار اضافه و هزینه کردن بی مورد هست همون روش استاندارد همه دنیا رو درست اجرا کنید و شلوغش نکنید که یه سیستم ناتموم و ناقص بمونه رو دستتون و قبلی هم نباشه.

با این شرایط اقتصادی بجای کار اضافه باید کار درست و استاندارد انجام داد تا ماندگار باشه.

مثلا طرف کارت ویزیت منو گرفته دستش و باید دنبال سیستم مکمل و مترجم بگرده که تو خیابون پیداش کنه . فکر میکنید درسته.؟

یه روزی تصمیم گرفتند روی نرده پلهای شهری چراغ نصب کنند. یه از خدا بی خبری بیت المال رو ریخت تو دست یه عده به نام پیمان کار تا یه مشت آهن غرازه و سیم و لامپ رو به یه روش غیر استاندارد و معتبر به نام چراغ روی پلها تعبیه کنه و بره پی کارش با پولهاش حال کنه.
حالا رو هر پلی ترکیبی از چراغهای خاموش و روشن و کنده شده و دزدیده شده و کج شده و اآب خور شده و .... داریم. دقت فرمودین که.
مثلا به جای P در تابلوی پارک ممنوع مینویسند پ !!
بزرگترین اشتباه است.
به هر حال چه بخواهید چه نه زبان انگلیسی زبان بین المللی است
برای رانندگان خارجی و حتی ترانزیت و توریستها بسیار امر لازمی است و باید حفظ گردند
یکی از اصلی ترین نقاط ضعف شدید تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، ناکامی بودن آنهاست بدین ترتیب که یک تابلو سه مسیر مختلف پیش رو را نشان می دهند در حالی که وقتی به مسیرهای مختلف می رسیم تابلو دوم مسیرهای دیگری را نشان می دهد و راننده بلا تکلیف و سردرگم می شود که راه ها به کجا می روند...!

یعنی تابلوی دوم که باید همانند تابلوی اول درست صد متر قبل از انتخاب مسیر وجو داشته باشد نیست بلکه تابلویی با مسیرهای دیگری وجود دارد !

سرعت گیر های با ارتفاع بلند هم معضل بزرگی است که باید در کل کشور از نظر ارتفاع و عرض و طول و جنس یکسان سازی شوند چون برای سلامت و جان سرنشینان و جلوبندی و لاستیک و دسته های متور و گیربکس وسیله نقلیه فوق العاده خطرناک هستند.

اشکال دیگر تابلوها هم این است که از نطر فورمت ، فونت ، رنگ ، متحد الکل نیستند.

همچنین یکی دیگر از بزرگترین نقاط آسیب تابلوهای راهنمایی و رانندگی ، نصب تابلو ، درست سر راه انتخاب مسیر است ! یعنی باید یک تا چند تابلو قبل از رسیدن به مسیر جهت آگاهی و جلوگیری از بروز تصادف صابری وسائط نقلیه وجود داشته باشد که نیست گویا ملاک صرفه جویی است در حالی که جان مردم بسیار حائز اهمیت است...
آخه اين چه كاريه ؟ يعني توريسم و گردشگردي و خيلي چيزهاي ديگر تعطيل.
يعني با اين اوصاف ايران اولين كشور دنيا خواهد بود كه به روش كد گذاري توريسمها را راهنمايي خواهد كرد .
چرا مگه انگلیسی جرمه همه کشورهای پیشرفته دنیا دو زبان هستند
حذف اسامی لاتین صد در صد اشتباه است و مطمئنا چند وقت بعد مجددا انها را مینویسید پاک کردن این اسامی نشانه انقلابی نیست این تسهیلاتی است برای غیر ایرانی ها که امروز مخصوصا دنبال انها هستیم برای سرمایه گذاری .بجای این کارها که مرتب هزینه بر است عقلانه تر فکر کنید چه بخواهید چه نه زبان انگلیسی زبان بین المللی است
حتما این عقل کل های تصمیم گیر اعداد را هم برای نکمیل معمای توریست ها به شکل فارسی (عربی) خواهند نوشت تا از رونق گرفتن هر چه بیشتر توریسم جلوگیری کرده و آنها را محتاج راهنمایان کنند.
این تصمیم چقدر هزینه دارد و چقدر تاثیر ؟
چه کسی پیمانکار این طرح است ؟
جا نمایی بد وجود دارد ولی تغییر تمامی تابلوها ایا راه حلی فنی است ؟
چند سال دیگه میگن ما توریست زیاد داریم باید تابلوهامون هم انگلیسی بشه.متاسفانه شهرداری مثل پاکستان یک روز پول میگیره برای حذف انگلسی یک روز برای دوباره نویسی.شغل خوبیه
جمعش کنید بابا. دنیا داره میره به سمت زبان واحد انگلیسی شما تازه میخواید عقب گرد کنید. عوض اینکه روز به روز انگلیسی رو که به درد مردم میخوره توسعه و آموزشش رو بهتر کنید ...
حالا که قراره توریستها بیان شهرداری یاد حذف حروف انگلیسی افتاده راستی چرا اینقدر ما عجیب و غریبیم .
کار خیلی بدی است
تصمیم بسیار نابخردانه ای است. همین تابلوهای موجود باید به کد مجهز شوند.
من چندين كشور خارجي رفتم تك زبانه بودن تابلوهاي معابر به ويژه به يك زبان محلي (فارسي) بسيار مشكل ساز است خواهشا اين يه دونه كار درست رو خراب نكنيد!!!!!
بسیار کار خوبی میکنن

تلفظ حروف خ توی تابلوها برای خارجی ها سخته
به سید خندان میگن سد کندان
چه مدیرهای کارآمد و خوش فکری داریم!!!!
خدا رو شکر خیلی کار مهمی کردن
بعد اونوقت توريستها چطوري بايد آدرس پيداكنن.بعد بگين چرا صنعت توريسم در ايران سود رساني نداره .كشوري با اين همه امكانات بلقوه قابل بهره برداري .واقعا" بعضي از تصميمات جاي تعجب داره !!!!!
اونوقت با این ابتکار میخواهیم جلب توریست هم بکنیم؟
بجای حذف اسامی و حروف عیر فارسی، توصیه می کنم کلیه اسامی عربی از تابلو ها حذف شوند.
بیچاره توریستها!!!!
یه مشکلی برای مسافران در تهران بوجود میاد که وقتی در خیابان و یا بخصوص بزرگراهی حضور دارند، نمیدونند کجاست.
بطور مثال وقتی در اتوبان حکیم هستند، آدرس محلشو رو نمی‌دونند.
پیشنهاد میدم اسم هر اتوبان یا خیابان در همون خیابان با فاصله های مناسبی قید بشه
مثلا به اینصورت:
اینجا
اتوبان بابایی
تابناک جان یکی ازمشکلات تابلوهادراتوبانها وبزرگ راهها درشب دیدونورناکافی آنهاست نورناکافی باعث کندشدن تصمیم گیری رانندگان درتعیین وتصمیم گیری فوری جهت انتخاب لاین عبور وانتخاب صحیح وکم خطر مسیر حرکت می شود.
یه کار خوب هم که قبلا انجام شده میخوایین از بین ببرین!!!! خواهشا یه کم به سمت توسعه حرکت کنین تا کی باید پسرفت کنیم؟؟؟؟
ضمناً این طرح می تواند به گردشگری بین المللی در ایران نیز کمک کند. زیرا هرکس وارد کشور شود گم می شود و دیگر نمی تواند به کشورش برگردد.
انگليسي زبون بين المللي ارتباط است، آخه كي گردشگر رو دعوت به ديدار از ايران مي كنه و تابلوي راهنما رو براي اون غير قابل خوندن مي كنه؟!!
عربی زبان خارجی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
در ضمن زبان انگلیسی چون بین المللی هست استفاده از اون برای راهنمایی توریستها و اتباع خارجی در همه کشورها استفاده میشه
از شماره پیراهن ورزشکاران تا علائم رانندگی وهزاران موضوع مرتبط
خوب اگر یه توریست بخواد مسیرش رو پیدا کنه باید چی کار کنه؟!
مدل شماره گذاری برای راهنمایی مسیر خوب است اما حذف نوشته های انگلیسی یک پسرفت است. در حالی که انتظار می رفت حتی شماره پلاک خودروها هم به انگلیسی نوشته شود که توسط غیر ایرانیها هم قابل شناسایی باشد.
پپپپپپپسسسرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه جای دنیا تلاش میکنن زبان های بیشتری رو روی تابلو ها بنویسند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار