بازدید 37418

شاهد عینی عکس شیشه‌کشی در مترو تهران

ایستگاه‌ها هر چقدر که به سمت کهریزک نزدیک‌تر می‌شد، جمعیت بیشتری به واگن می‌آمد و نکته جالب این بود که برای هیچ‌کس این اتفاق عجیب نبود.
کد خبر: ۵۴۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 22 November 2015
روز گذشته عکسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که هم حیرت‌انگیز بود و هم بحث‌های زیادی را به دنبال داشت.
عکس یک معتاد را نشان می‌داد که روی صندلی‌های یکی از واگن‌های مترو تهران نشسته بود و با خیالی آسوده، مشغول کشیدن شیشه بود. معتاد لم داده و فندکش را زیر پایپی که به دهان گرفته بود گذاشته بود. انتشار همین عکس و بحث‌های فراوان مرتبط با آن، که انتقاداتی را متوجه شهرداری و شرکت مترو تهران می‌کرد، با واکنش روابط عمومی این شرکت مواجه شد.

به گزارش شرق، روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران با انتشار خبری، استعمال شیشه در داخل واگن‌های مترو تهران را تکذیب و این عکس را ساختگی و با هدف تخریب مترو دانست اما دیروز، عکاس این عکس وقتی دید مترو چنین جوابی داده، رسما خودش را معرفی کرد و ضمن گلایه از برخورد مترو، اصل ماجرا را توضیح داد.

مقدم، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو، قویا موضوع را تکذیب کرده بود. وی این عکس را، که فردی پایپ‌به‌دست را در حال مصرف شیشه نشان می‌دهد، یک عکس تعمدی و برای خراب‌کردن مجموعه مترو برشمرده است.

شاهد عینی عکس شیشه‌کشی در مترو تهران

وی با بیان اینکه در داخل قطارها دوربین وجود دارد، گفت: بررسی عکس نشان می‌دهد این عکس زمانی که قطارها خلوت بوده‌اند گرفته شده و قطعا اگر فردی مواد مخدر مصرف می‌کرد، راهبر با استفاده از دوربین‌ها این صحنه را مشاهده می‌کرد و برخوردهای لازم را انجام می‌داد.

او تأکید کرده که این عکس صحنه‌سازی است و عکس از این فرد گرفته شده اما استعمالی صورت نگرفته و متأسفانه تصور ما بر این است که این عکس تعمدی و برای خراب‌کردن مجموعه مترو بوده است چراکه نه‌تنها امکان این اقدام وجود ندارد؛ بلکه جرئت آن نیز وجود ندارد.

مقدم گفته که نوع انداختن عکس نشان می‌دهد با هماهنگی قبلی و برای تخریب مجموعه مترو گرفته شده است.

در ادامه این اظهارات هم ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، با خبرگزاری مهر صحبت و تأکید کرد که برخورد امنیتی در فضاهای عمومی بر عهده نیروی انتظامی است اما شهرداری نیز باید شرایط محیطی را به گونه‌ای فراهم کند که امکان ایجاد فساد و جرم وجود نداشته باشد.

وی خلاف اظهارات مقدم گفته در داخل واگن‌های مترو امکان نظارت امنیتی وجود ندارد و تأکید کرد نیروی انتظامی باید در این‌گونه موارد سختگیری‌های بیشتری انجام دهد. شهرداری نیز باید تحقیق کند در سایر کشورهای پیشرفته از چه سیستمی برای نظارت داخل متروها استفاده می‌شود و در صورت امکان شورا پیگیری ‌کند که واگن‌های مترو تهران نیز به این نوع سیستم‌ها تجهیز شوند. با این توضیحات که برخلاف دیده‌های بسیاری از ما در داخل ایستگاه و واگن‌های مترو بود، ماجرا داشت فیصله پیدا می‌کرد که شاهد از غیب رسید.

چند ساعت بعد یک سایت خبری به نام «روز نو» توضیحات مفصل عکاس این عکس را در گفت‌وگویی منتشر و ماجرا روی دیگری پیدا کرد. صالح محلوجی، عکاس این عکس است و دراین‌باره می‌گوید: «عقربه‌ها نزدیک به ساعت ٢١ بودند که وارد ایستگاه متروی قیطریه شدم و در واگن انتهایی قطار که کنار واگن بانوان است، نشستم. به دلیل اینکه جمعه بود، مترو طبق معمول خلوت بود. روبه‌رویم یک روحانی جوان نشسته بود و کمی آن‌طرف‌تر فردی با ظاهری ژولیده و نامرتب در حال خوردن غذا بود. نوع نشستن و غذاخوردن او توجهم را جلب کرد. چند دقیقه‌ای گذشت و سرم در گوشی‌ام بود که صدای فندک باعث شد اطرافم را نگاه کنم و با صحنه‌ای غیرقابل‌توصیف مواجه شوم. بله، همان‌طور که در عکس‌های پخش‌شده در مترو معلوم است، آن فرد بعد از اتمام غذایش با بی‌توجهی و ندیدن شرایط مترو، شروع به مصرف شیشه کرد. ایستگاه‌ها هر چقدر که به سمت کهریزک نزدیک‌تر می‌شد، جمعیت بیشتری به واگن می‌آمد و نکته جالب این بود که برای هیچ‌کس این اتفاق عجیب نبود. شب که به خانه رسیدم در اولین فرصت عکس را همراه با یادداشت در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم. صبح که از خواب بلند شدم، گوشی همراهم پر شده بود از پیام‌ها و کامنت‌های متعدد. در فضای مجازی این عکس به صورت گسترده منتشر شده بود. آن چیزی که برایم مهم بود و باعث شد این یادداشت را بنویسم، بی‌صداقتی روابط عمومی متروی تهران است که این عکس را ساختگی خوانده بود».

وی با طرح این سؤال که «برای چه مردمان شهر خود را دروغگو خطاب می‌کنید؟ که جایگاهتان حفظ شود؟ برای چه به‌جای حل این مسئله می‌خواهید خود را بی‌عیب‌ونقص نشان دهید و صورت‌مسئله را پاک می‌کنید؟» گفته است: به جای این بیانیه بهتر بود تدابیری را می‌اندیشیدید که دیگر این اتفاق نیفتد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۵
انتشار یافته: ۲۹
این عکس ربطی یه خراب کردن مجموعه مترو ندارد .بلکه باید برای مملکت افسوس خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
بنده هم نظر شما را می پذیریم ورود یک معتاد به یک جای عمومی را که نمی شود گرفت و درضمن مگر در اعتیاد ایشان مترو مقصر است
شرکت مترو هم همین پاسخ را بدهد نه اینکه فرافکنی کند و بگوید پیپ می کشد هیچ آدم پیپ کشی در محیط سربسته به این کار مبادرت نمی ورزد
مهسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
بله این اتفاقات در سطح کل شهر رخ میده.من خودم در ایستگاه اتوبوس میدان هرندی شاهد این صحنه بودم.نه باید اتوبوسرانی محکوم بشه و نه اتوبوسرانی باید فرافکنی بکنه.
از این صحنه ها و وحشناکتر و برخوردهای زشت و زننده دختر و پسرها وکل صحنه ها یزشت ه رروز جلو چشهای مردم مثل فیلم در حال نمایش کسی به فکر برخورد و یا اصلاح ندارد جانم
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
آقای علی
خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟؟
از وقتیکه معتادان را مریض نام گذاشتن وکسی هم بطور جدی برای مداوای انها اقدام نکرد اعتماد بنفس معتاد بالا رفت وبدون هیچ ترسی از مجازات هرکاری که دوست دارند درملا عام انجام میدهند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
مریض بودن بیمار از نظر روانشناسان کاملا" درست و بجا است .
مسئله اینست که انقدر تعداد زیاد شده است بعلل مختلف مانند
بیکاری
بی پولی
عدم تربیت صحیح
عدم توجه مسئولین
و
و
و
که غیرقابل کنترل هستنداین بیماران
و یا عزیزان مسئول نمی خواهند فکری به حال این بیماران نمایند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
معتاد یک مجرمه چون خودش به سمت مواد میره در حالیکه در بیماری برعکسه ... بیماری بدون اینکه فرد بخواد بهش حمله می کنه ایا یک معتاد با یه بیمار سرطانی دیالیزی قلبی و ... یکسانه
این مرد کجاش ژولیده هست؟
ادم به این تر و تمیزی
تو پارك ها بيداد ميكنه مثلا چندتا جوانان يك گوشه پارك شيشه ميكشند .يك گوشه ديگه پارك چند تا بچه معصوم دارند بازي مي كنند .به نظرشما ايا امنيت اين بچه ها در خطر نيست تورا به خدا فكري براي امنيت جامعه بكنيد
معتادهای تابلو رو نباید به مترو راه بدند و مامور باید جلوشان را بگیرد همینطور دست فروش ها و گداها رو.
سلام و عرض ادب خواهشن یه کاری برای دستفروش های توی مترو بکنید، دیوانه دارن میکنند مردم را خیلی زیاد شدند من نمی دونم کسی از کارکنان مترو اینها رو نمی بینند....
پاسخ ها
ناشناس ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
دوست عزیز روزانه بالای سه هزار نفر در مترو مشغول دست فروشی هستند . میدونی این تعداد از این راه نون میخورند ؟؟؟ من خودم مخالف این کار هستم و قویاً با جمع آوری اینگونه دست فروشی موافقم ولی باید قبل از جمع آوری آنها فکر منبع درآمدی برای آنها بود چرا که اگر آنها جمع آوری شوند مطمئناً شرایط بهتر از این نمیشود .
ناشناس
| United States |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
منم باهات همنظرم امابگوچکارکنن؟برن گدایی یادزدی؟مشکل بیکاری عظیم تومملکت هستش من بامدرک فوق لیسانس دارم لباس میفروشم باکلی سرمایه فقط میتونم اجارمودربیارم.
منطقه شوش سرشار از این صحنه های تاسف برانگیز است...
این عکس بدتر از این نیست که 4-5 تا پسر پشت سرت نشسته باشن(مترو کرج) و انواع و اقسام فحش ها و حرف های زشت و زننده بزنن. و به این توجه نداشته باشن که تو واگن زن و بچه مردم نشسته اند.
برای تخریب شما عکس نگرفته، بلکه برای اطلاع رسانی مستند و کمک به بهبود وضع مترو و جلوگیری از فجایعی که یک معتاد به ماده توهم زا می تواند ایجاد کند، عکس گرفته.
شایستهتر بود که مترو تکذیب نمی کرد و از عکاس تقدیر میکرد.
وقتی معتاد رو مریض عنوان میکنن عاقبت همینه
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
معتاد مریض نیست بلکه مجرم واقعی هست وباید مجازات شود. هرچند دیگر خیلی دیر شده و باید نصف مردم ایران را مجازات کرد. جامعه ایرانی، تمدن ایرانی ، غرور و غیرت ایرانی ، واقعا" به کجا میریم؟
منم بارها تو خیابان بهارستان شاهد مصرف مواد مخدر به صورت علنی بودم اینبار عکسم میگیرم
چند سال پیش میخواستیم بریم کرج به سرمون زد با مترو بریم و نه ماشین خودمون. ساعت ۹ اینا بود. توی اون صندلی های ۶ نفره یه آقایی تنها نشسته بود و من و خانمم روی صندلی ۴ نفره. خیلی خونسرد یه کپسول هایی رو باز کرد و با یه موادی قاطی کرد و با لوله خودکار مشغول شد. خانمم در حال سکته بود و دوست مون بعد از مصرف به حال خودش رفت و پس از نشئگی چرت بعدش رو هم زد. واسه ما که همچین چیزهایی ندیده بودیم خیلی صحنه های وحشتناک و رعب آوری بود و همش حس نا امنی داشتیم. نمیدونم چطوری دوست عزیزمون صحبت دختر وپسر رو وحشتناک تر و زننده تر از این صحنه میدونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
البته ناگفته نماند هردو عمل زشت هستند .
با این تفاوت که فردی که ناسزا می گوید و حرف زشت می زند آگاهانه و هشیار این کار را انجام می دهد اما فرد معتاد بعنوان یک بیمار اینکار را انجام می دهد .
پس کار آن فرد آگاه زشت تر از آن فرد ناآگاه است .
توقعاتی دارینها ، راهبر قطار اگر بخواد همه این جیزها رو چک کنه که باید فرمون و ول کنه قطار خودش بره.
شبا یه سری تو بوته های وسط بزرگراهها بکشید تا ببینید در چه جای وحشتناکی زندگی میکنید

من یک بار دیدیم و فهمیدم که در این تهران خودمان چقدر کودک بی پناه هر شب معتاد میشوند و به آنها تعرض میشود

خویش را اول مداوا کن کمال این است وبس
متاسفانه مثل اینک در این رابطه هیچ سازمانی مسئولیت نداره و هیچ ارگانی عملی انجام نمیده. شما به میدان شوش سری بزنید و در پارک بالای میدان و خیابانهای پایین میدان بسیاری رو خواهید دید که مشغول تزریق و مصرف می باشند. این مورد به شکل فاجعه باری در مولوی نیز خصوصا بعد از ظهر ها قابل مشاهده است. به عنوان یک ایرانی و شهروند تهران که حق زندگی در این شهر را داریم خواهش می کنیم مسئولان برنامه ریزی بلندمدتی در این خصوص داشته باشند تا چهره شهر از این زشت تر نشود.
بنده شخصا یک بار در اتوبوس BRT در اتوبان چمران دیدم یک نفر با وجود اینکه اتوبوس تقریبا شلوغ بود وارد شد و کنار در ورودی نشست و شروع به استعمال شیشه کرد. جالب اینجا بود که هیچ کس هم اعتراض نکرد.
باز هم حذف صورت مسئله!؟
بهترین راه برخورد با معتادین به نظر من اینه که یک جزیره متروکه پبدا کنند و اونها رو به اونجا ببرن تا هم جامعه از دست اونها راحت بشه و هم بازار فروش قاچاقچیا از بین بره
همین معتادان زباله های جمع کرده برای فروش آن راوخریدموادباپولش ،بااتوبوسهای شرکت واحدحمل میکنند.بنده درمسیرچهارراه پارک وی تاراه آهن چندین باردیده ام.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی