بازدید 3900

سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین اتریشی در اختیار داعش

رسانه های اتریش اعلام کردند در پی حملات گروه تروریستی داعش به برخی مناطق کردنشین عراق، تعدادی سلاح های سنگین و نیمه سنگین ساخت اتریش به دست این گروه افتاده است.
کد خبر: ۵۴۹۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹ 22 November 2015
رسانه های اتریش اعلام کردند در پی حملات گروه تروریستی داعش به برخی مناطق کردنشین عراق، تعدادی سلاح های سنگین و نیمه سنگین ساخت اتریش به دست این گروه افتاده است.

به گزارش «تابناک»، دولت اتریش همچنین اعلام کرد: در فیلمی که داعش منتشر کرده، یک تروریست شناسایی شده که مسوول تجارت اسلحه در عراق است و برخی از سلاح هایی را که برای کردهای عراق فرستاده می شود، با همکاری برخی افراد به دست داعش می رساند.

دولت فدرال اتریش مشخصات این فرد را منتشر نکرده است.

به گفته مقام های اتریش، فروش اسلحه به کشورهای خاورمیانه، باعث رشد داعش شده چرا که در دسترس بودن سلاح در این منطقه عامل موثری در رشد گروه تروریستی داعش بوده است.

دولت عربستان سعودی، که یکی از تامین کنندگان مالی و تجهیزاتی گروه های مسلح ضد دولت سوریه از جمله گروه های تروریستی شناخته می شود، از بیم واکنش های جهانی، شبکه ای تاسیس کرده است که مخفیانه فعالیت می کند و با تبلیغات وهابی، تروریست ها را آماده جنگ در خارج از این کشور می کند و حتی شرط آزادی برخی زندانیان را جنگ در سوریه در کنار گروه های مسلح قرار داده است.

پیشتر نیز رسانه های عراق از ورود خودروهایی با پلاک سعودی و اسناد دیگر درباره دخالت سعودی ها سخن گفته بودند.

کارشناسان سیاسی اتریشی معتقدند آمریکا باید علیه داعش عملیات نظامی ترتیب دهد و مانع از کمک های مالی قابل ملاحضه کشورهای حاشیه خلیج فارس به گروه های تروریستی شود.

عملیات تروریستی جمعه دو هفته پیش در پاریس که به مرگ حداقل 140 تن انجامید و داعش مسوولیت آن را برعهده گرفت، باعث توجه بیشتر دولت های غربی به این گروه تروریستی شده است، گفته می شود نفت مناطق اشغالی خود را در سوریه از طریق بانکهایی در ترکیه به فروش می رساند و از طریق افرادی در کشورهایی چون عربستان، کویت، قطر و ترکیه تامین مالی می شود و پولهای ناشی از آن را صرف اقدامات جنایتکارانه در سوریه و عراق و کشورهای دیگر می کند. 

ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر