بازدید 2204

پنهان کاری سقوط تل‌آویو پشت زرادخانه‌های اتمی

کد خبر: ۵۴۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۶ 21 November 2015
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رژیم صهیونیستی با توسل به زرادخانه‌های اتمی تلاش می کند روند سقوط و نزول خود را پنهان کند اما این رویکرد تاثیری در روند اضمحلال تل‌آویو ندارد.

فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران برای چندین سال سوژه تحریم‌های خصمانه و جنجال‌ علیه جمهوری اسلامی بوده است. اگرچه در جریان تفاهم برجام همانند آبی بر آتش پروپاگاندای غربی‌ها علیه تهران خنثی شد اما موضوع اینجاست ، علی رغم نبود هیچ سندی دال بر تلاش ایران جهت دستیابی به بمب اتمی این‌که رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگ‌ترین تهدید امنیتی خاورمیانه بدون پنهان‌کاری به دنبال ساخت بمب اتمی است.

صبح امروز (شنبه 30 آبان) روزنامه صهیونیسیتی جروزالم پست نوشت: بررسی های موسسه علوم و امنیت بین اللمل حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی ظرف 50 سال 660 کیلوگرم پلوتونیوم غنی سازی کرده است.

وحید احمدی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت گفت: اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که غنی‌سازی اورانیوم جهت مقاصد نظامی موضوع جدیدی  در سرزمین های اشغالی نیست . رژیم صهیونیستی به دلیل ضعف‌های فاحش تلاش می کند با تکیه بر بمب‌های اتمی امنیت خود را تامین کند.

وی در ادامه گفت: سیرنزولی قدرت رژیم صهیونیستی موضوعی است که موجب تشدید ساخت و انبار بمب های اتمی در زرادخانه های هسته‌ای سرزمین های اشغالی شده است. رژیم صهیونیستی از درون به دلیل بحران های اجتماعی و اقتصادی در حال نابودی است، در همین حال انتفاضه سوم به همراه درگیری با نیروهای مقاومت موجب بحران امنیتی در سرزمین های اشغالی شده است.

نماینده مردم کنگاور ، صحنه و هرسین تصریح کرد: فروپاشی رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که تنها جمهوری اسلامی آن را بیان نماید. بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران غربی نیز تاکید دارند که تل‌آویو در آستانه سقوط قرار دارد. آمریکا برای کاهش تبعات و هزینه های فروپاشی رژیم صهیونیستی تلاش می کند از اسرائیل فاصله بگیرد.

زرادخانه های سرّی اتمی رژیم صهیونیستی

به نوشته روزنامه صهیونیسیتی جروزالم پست ، موسسه علوم و امنیت بین اللمل که مقر آن در آمریکا است، برآورد کرده که رژیم صهیونیستی در سال 2014، 115 بمب هسته ای در اختیار داشته است. این بررسی را که بخشی از یک مطالعه جامع در مورد میزان پلوتونیوم موجود در جهان است، دیوید آلبرایت، بنیانگذار این موسسه کرده است.

بر اساس این تحقیق برای ساخت یک بمب هسته ای به 3 تا 5 کیلوگرم پلوتونیوم نیاز است.

برآورد آلبرایت درمورد تعداد بمب هایی که رژیم صهیونیستی در اختیار دارد با مطالعات قبلی متفاوت است. بر اساس افشاگری های موردخای وانونو، تکنسین سابق تاسیسات هسته ای دیمونا این رقم 200 بمب برآورد شده بود. موسسه صلح سوئد هم تعداد بمب های اسرائیل را 80 عدد تخمین زده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که اعلام علنی آمار زرادخانه های تسلیحات اتمی اسرائیل موضوع قابل تاملی است و از کنار آن نمی توان بی تفاوت عبور کرد ، گفت: بیان این موضوعات بیشتر تلاش برای قدرت‌نمایی و فرار از موضع ضعف است. رژیم صهیونیستی با کمک موساد حتی به آمریکایی ها تاکنون در مورد آمار تسلیحات اتمی خود پاسخ‌گو نبوده‌است ولی اکنون این آمار فاش شده است.

احمدی گفت: اسرائیل تلاش می کند قدرت زایی با توسل به بمب‌های اتمی را تثبیت نماید در حالی که این رویکرد هیچ تاثیری در روند سقوط رژیم صهیونیستی ندارد.  

در تحقیقات موسسه صلح و امنیت تردیدهای قبلی که سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی در نزدیکی حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی تولید می شود، مورد تایید قرار گرفته است.

رژیم صهیونیستی علاوه بر موشک های بالستیک اریحا به تولید موشک های کروزی که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارند و یک هواپیما که می تواند سلاح های هسته ای را حمل کند، پرداخته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل