بازدید 1857

با منابع محدود نمی‌توان نشاط ایجاد کرد

کد خبر: ۵۴۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲ 21 November 2015
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه منابع محدود نمی‌توان نشاط را در حوزه اقتصاد ایجاد کرد، گفت: بسته حمایتی نباید مسکّن باشد، بلکه باید درمان اقتصاد باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمد بیاتیان، با اشاره به اینکه از من مخالفان و منتقدان تسهیلات وام خودرو بودم، اظهارداشت: این طرح ضعف‎هایی داشت از جمله اینکه منابع این تسهیلات محدود بود و با منابع محدود نمی‌توان نشاط را در حوزه اقتصاد ایجاد کرد.

وی بالا بودن رقم سود بازپرداخت این تسهیلات را از نکات منفی دیگر طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح قیمت تمام شده یک خودروی 32 میلیون تومانی برای مصرف کننده بالاتر از 50 میلیون تومان تمام می‌شود.

بیاتیان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به خودروسازان و مردم کمک کنیم، بسته حمایتی نباید حالت مسکّن داشته باشد، بلکه باید بخشی از فضای درمان اقتصاد ما باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه این برنامه مسکّنی بود که خودش عوارض زیادی داشت، گفت: از جمله اینکه در مدت زمانی کمتر از یک هفته ارائه این تسهیلات به مردم به پایان رسید و نه تنها کمکی به کاهش رکود در فضای خودروسازی نکرد، بلکه آن را تشدید کرد.

وی افزود: من از ابتدا منتقد ارائه تسهیلات 25 میلیونی خودرو به مردم بودم و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده به اینجا رسیده‌ایم که نقدمان درست و حساب شده بوده است.

بیاتیان پیرامون استقبال مصرف کنندگان از این تسهیلات اظهار داشت: به نظر می‌رسد که استقبال مردم در این حد بالا به دلیل فضای رکودی حاکم بر جامعه بود و مردم به دنبال این بودند که جامعه از این رکود خارج شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده کردستان خاطرنشان کرد: اگر ارائه این تسهیلات تداوم پیدا می‌کرد، می‌توانست تاثیرات مثبت و محکمی بر بازار خودرو و رشد آن بگذارد، ولی به دلیل کمبود منابعی که برای این بسته در نظر گرفته شده بود، وضعیت بدتر از گذشته شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل