بازدید 31425
بسته ویژه خبری تابناک؛

نظر رهبر انقلاب در مورد فروش برندهای امریکایی/ سایه داعش بر سر تمرینات استقلال/ وام تقلبی با اسم رمز اکبر آقا/ خاطره هاشمی‌ از اسد/ رکورد جدید پراید!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«خود اجتهادی از کف خیابان برداشته شود»،«زد و خورد در جلسه اصلاح طلبان»،«نظر فاطمه هاشمی درباره افزایش زنان در مجلس»،«مردم عاشق چشم و ابروی روحانی نبودند»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 21 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

وام تقلبی با اسم رمز اکبر آقا!

هنوز ارائه وام خرید کالای ایرانی آغاز نشده که عده‌ای سوءاستفاده از این طرح را آغاز کرده‌اند. به گزارش آنا، در حالی که اطلاعیه مشترک بانک مرکزی و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت زمان مشخصی را برای ارائه وام کالا و خرید اعتباری کالاهای ایرانی مشخص نکرده است، عده‌ای طرح‌هایی با همین نام را برای فروش وام آغاز و تبلیغ کرده‌اند.در پیام‌های منتشر شده در فضای مجازی با نام ارائه وام خرید کالا آمده است که این تسهیلات از طریق بانک‌های خصوصی با سود 16 درصد پرداخت می‌شود. برای دریافت وام 10 میلیون تومانی خرید کالا فقط یک ضامن با گواهی کسر از حقوق نیاز است.این پیام که در گروه‌های تلگرامی منتشر شده، افراد را به صفحه فردی با نام کاربری «VAM1020» هدایت می‌کند. پس از دریافت این پیام‌، فردی با نام مستعار در فضای مجازی با متقاضی گفت‌و‌گو خواهد کرد.متقاضی وام در نهایت به شرکتی که نشانی آن اعلام شده مراجعه کرده و وام را دریافت خواهد کرد. آنها برای پرداخت این وام اسم رمزی هم گذاشته‌اند که فقط با گفتن آن نشانی شرکت اعلام می‌شود. متقاضی باید هنگام معرفی خود اعلام کند که از سوی «اکبر آقا در بازار» تماس گرفته است!


روایت محسن هاشمی از مفهوم آقازادگی

پسر ارشد آیت‌الله هاشمی اعتقاد دارد که وظیفه رسانه‌ها و افکارعمومی پرداختن به موضوع رانتخواری است، رانت از هر منشایی باشد منفی است قطعا اگر این منشا آقازاده گی هم باشد بدتر است اما این فرصت نباید برای رانتخواران فراهم شود که با بازی کردن با افکارعمومی بخواهند تحت الشعاع مبارزه با آقازاده ها به رانت خواری خود ادامه دهند. محسن هاشمی مدیر عامل سابق مترو و پسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با نامه نیوز در پاسخ به این سوال که به عنوان یک آقازاده نظر شما درباره ریشه کلمه آقازادگی چیست؟ گفت: استفاده گسترده از عنوان آقازاده در ادبیات سیاسی ایران سابقه ای کمتر از بیست سال دارد، و ابتدائا جناح چپ تندرو ، از این واژه برای تخریب استفاده کرد واکنون جناح راست تندرو، از این ابزار استفاده می کند، معمولا افراطیون دو طرف در اکثر موضوعات در نهایت بهم می رسند. وی ادامه داد: اگر به خود کلمه بپردازیم آقازاده یعنی فرزند آقا، و منظور از آقا نیز شخصیت یا مقامی مهم است که برای فرزندان علما استفاده می شد ولی هم اکنون برای فرزندان ومرتبطین مقامات وبزرگان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی استفاده می شود. معاون عمرانی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: بنده نمي‌توانم در مورد وضعیت آقازاده ها بصورت کلی صحبت کنم اما اگر منظورتان از آقازاده ها، فرزندان آیت اله هاشمی رفسنجانی است، خوشبختانه در طول ده سال گذشته کذب بودن قریب به اتفاق شایعات مطرح شده علیه خانواده ما ثابت شده وروسفید هستیم و باید بگویم که من تقریبا از اوایل کودکی و وقتی که خودم را شناختم، هجوم ماموران ساواک به منزل‌مان ودستگیری‌های پدرم را بخاطر می‌آورم که مرتب تحت تعقیب و پیگرد بودیم.


خود اجتهادی از کف خیابان برداشته شود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید خوداجتهادی از کف‌خیابان برداشته شود، اظهار داشت: برهم‌زنندگان سخنرانی‌های مجوزدار هزینه اداره کشور را به بهانه‌های مختلف افزایش می‌دهند.منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سخنرانی مسئولان و شخصیتهای سیاسی مجوز دار گفت: وزارت کشور باید دلیل بر هم خوردن یا ایجاد تنش در برگزاری سخنرانی هایی که مجوز دارند را پیگیری کند.این نماینده اعتقاد دارد تا زمانی که خود اجتهادی در کف خیابان صورت گیرد نمی توان از عهده مدیریت کشور بر آمد.وی با اشاره به بر هم خوردن سخنرانی های دکتر لاریجانی، آیت الله هاشمی رفسنجامی، سید حسن خمینی و ناطق نوری در سال های اخیر تاکید کرد: کاملا واضح و روشن است که این اقدامات کار چه گروه‌هایی است و می دانیم چرا چنین کارهایی را سازماندهی می کنند و چنین هیجانی را در جامعه ایجاد می کنند.


با فتنه گر؛ چه رئیس‌جمهور و چه وزیر برخورد می‌کنیم

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده درباره حمله به موسوی‌لاری و انداختن عمامه وی کذب محض است، گفت: در این رابطه حتی یک انگشت به هیچ یک از افراد حتی موسوی لاری برخورد نکرد و حتی برداشتن عمامه موسوی از سوی محافظان وی صورت گرفت. سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، درباره اتفاقات صورت گرفته در قرچک و بر هم خوردن سخنرانی موسوی‌لاری، گفت: نخست باید بگویم که این مسئله در منطقه قرچک رخ داده و ما از رسانه‌‌هایی که این حادثه را به شهر ورامین منتسب کردند، شکایت می‌کنیم و حتی مردم این شهر در حال تهیه طوماری بر علیه این موضوع هستند. این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه در شرایط کنونی برگزاری نشست‌های انتخاباتی خلاف قانون است، گفت: وزارت کشور باید پاسخگو باشد که چرا فرمانداری برای برگزاری یک نشست انتخاباتی مجوز داده است و من در آینده‌ای نزدیک این سؤال را از وزیر کشور در مجلس مطرح می‌کنم. عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: فتنه قطعا خط قرمز نظام بوده و هر فردی در هر لباس و مقامی چه رئیس‌جمهور، وزیر و یا استاندار باشد و بخواهد به فتنه‌گران میدان دهد ما با آن برخورد می‌کنیم.


شوخی ابطحی با پلیس فتا

محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش توضیحاتی در مورد فعالیت پلیس فتا داد. ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش نوشت: به قول اون آقاهه، پلیس فتا حواسش به همه چیز هست

شنبه


پزشکانی که کارتن خواب شده اند!

محمدرضا آذرنیا در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت کشفیات مواد مخدر در تهران گفت: میزان کشفیات تا این موقع از سال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده و همان مقدار ۱۷ تن پارسال است. آذرنیا در گفت و گو با مهر، گفت: در میان مواد مخدر بیشترین نوع مصرف مواد محرک و شیشه است که آخرین نرخ فروش آن هر کیلو ۸۰ میلیون تومان در تهران است. متاسفانه جمعیت یقه سفیدها یا همان افراد خاص و تحصیلکرده هم به معتادان اضافه شده که خودمان از میان پاتوق ها شناسایی کردیم. به عنوان مثال پزشکانی که از قبل میشناختیم و الان گرفتار شده اند.


سایه داعش بر سر تمرینات استقلال

در حالی که 2 ساعت به بازی پرسپولیس مقابل استقلال اهواز مانده است، شایعه حمله تروریستی داعش به ایران فضای امنیتی را در ورزشگاه آزادی به راه انداخته است. به گزارش فرهنگ نیوز ، خبرنگارانی که امروز قصد داشتند تمرین استقلال و البته بازی پرسپولیس برابر استقلال اهواز را پوشش دهند، پیش از ورود به استادیوم از سوی نیروی انتظامی بازرسی بدنی شدند و بعد اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا کردند. جالب است که در تمرین استقلال هم یک مامور یگان ویژه به زمین شماره 2 آزادی آمد و زمانی که از امنیت تمرین آبی‌ها مطمئن شد محل تمرین را ترک کرد.


متأسفانه استیضاح وزیر خارجه عملی نمی‌شود!

به گزارش فرهنگ نیوز، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به محکومیت ایران در سازمان ملل با پیشنهاد عربستان، اظهار داشت:‌ متأسفانه تا زمانی که ساختار سازمان ملل تغییر نکند، اتخاذ چنین تصمیم‌های بی‌منطق توسط اعضای این سازمان ادامه می‌یابد.این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه متأسفانه دیپلماسی وزارت امور خارجه کشورمان «خنثی» است و به صورتی عمل می‌کند که به هیچ وجه مورد قبول مردم عزتمند و با اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیست.وی تصریح کرد: وزارت امور خارجه باید دیپلماسی تهاجمی را پیش رو گیرد، ولی متأسفانه این چنین نیست و بسیار خنثی عمل می‌کند که اصلاً زیبنده نظام با اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیست.کوثری در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود آنکه نمایندگان مجلس طبق قانون اختیار دارند درباره عملکرد وزیر خارجه از او سؤال و یا حتی وی را استیضاح کنند، این امر نیز به خاطر پیش رو بودن پایان عمر مجلس نهم عملی نمی‌شود.


زد و خورد در جلسه اصلاح طلبان

جلسه شورای هماهنگی اصلاح‌طلبا ن در کرمانشاه توسط برخی از دبیران احزاب اخراج شده از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، به زد و خورد منجر شد. بر اساس این گزارش در جلسه احزاب اصلاح‌طلب که در دفتر حزب کارگزاران برگزار شد، برخی از دبیران احزاب اخراج شده از شورای هماهنگی اصلاحات، که با هدف حل و فصل اختلاف‌ها در این جلسه حضور یافتند، کار را به زد و خورد کشاندند. به گزارش صراط، در این میان بعد از درگیری‌های لفظی دبیر یکی از احزاب اصلاح‌طلب با گروه جامعه دانش‌آموختگان و دانشگاهیان اصلاح‌طلب موسوم به جاداک، دبیر مجمع اسلامی کارمندان با یکی از همراهان جاداکیها درگیر شده و کار به مشت و لگد می‌کشد. افراد درگیر در این مجادله، وسایل دفتر حزب کارگزاران از جمله، گوشی موبایل، قندان و... را به‌سوی یکدیگر پرتاب کردند.


دغدغه فرهنگی عارف

محمدرضا عارف در شماره امروز روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان نوشت: در عصر حاضر که روزگار دانش ، تعقل ، فرهنگ و فناوری است، کتاب از بهترین وسایل ایجاد ارتباط و تفهیم و تفاهم به شمار می رود. به دیگر سخن حتی در روزگار رادیو، تلویزیون، ماهواره، رایانه و اینترنت، هنوز هم کلام مکتوب یعنی کتاب، وسیله بسیار خوب و ارزشمندی برای انتقال دانش‌ها، گسترش بینش‌ها، القای مفاهیم و ارزش‌ها و توسعه فکری و فرهنگی جوامع به شمار می رود. درواقع، جامعه‌ای که می خواهد آزاد و آگاه زندگی کند، حتما باید به پدیده کتاب با چشم دیگری بنگرد. در چنین جامعه‌ای، هرگاه وفاقی مبتنی بر رشد و پیشرفت بخواهد شکل بگیرد، می باید کتاب به عنوان یک عنصر اصلی و تأثیرگذار در آن مطرح باشد و والاترین جایگاه را در همه نهادهای فردی و اجتماعی از آن خود کند. به گونه ای که هیچ کس، در هیچ جا، هیچ عذری برای کتاب نخواندن نداشته باشد. زیرا کتاب یکی از راه‌های کسب دانایی، توانایی و موفقیت است و آدمی را در فهم و درک درست کمک می‌کند. میزگردها و جلسات متعددی برگزار شده و می‌شود تا کتابخوانی در کشور رواج پیدا کند و قطعاً اولین شرط آن ارزان کردن کتاب است. باید راهکارهایی به ویژه در حوزه فرهنگ نشر ارائه و در این حوزه نگاه فرهنگی و درازمدت حاکم شود. گاهی به دلیل برخوردهای سلیقه ای و مسائل جاری، سیاستی موثر که باید در فرهنگ نشر داشته باشیم، نداریم. در حال حاضر شمارگان کتاب در کشورهای اسلامی پایین تر از کشورهای غربی است که باید این مساله در حوزه نشر پیگیری شود. ایران ناشران بین المللی دارد که آثار متنوعی در حوزه عربی و لاتین منتشر می کنند و این امر می تواند عاملی برای تعامل باشد. باید نگاه به حوزه فرهنگ صرفا فرهنگی و درازمدت باشد و از این مسیر، کتاب، نقش کلیدی در توسعه فرهنگ دارد. مسئولان باید زمینه را برای فعالیت فرهنگ دوستان آماده کنند؛ باید مشکلات را از پیش پای نشر و از جمله نشر کتاب بردارند تا کتابخوانی به جزیی از زندگی مردم تبدیل شود و هزینه کتاب به سبد کالای مردم بازگردد. در پایان این نوشتار ضمن تبریک هفته کتاب باید تاکید کنم که باید تلاش بیشتری در حرمت اهل قلم صورت بگیرد که این قلم مورد احترام خالق و آفریننده جهان است که به این قلم او قسم یاد کرده است.


اصلاح طلبان برای بازسازی خود چه کردند؟

حسین مرعشی در گفتگویی با جماران گفت: اصلاح طلبان ابتدا خودشان به خودشان ضربه زدند و بعد از رقیب ضربه خوردند. اصلاحات هیچ وقت افکار عمومی را از دست نداده بود. اصلاح طلبان اشتباهشان جای دیگری است. اشتباه اصلاح طلبان این است که فرصتی را مهیا کرد تا تندروها نهادها و عناوینی مانند شورای نگهبان، سپاه و ولایت فقیه را به نفع خودشان مصادره کنند و گویی این نهادها فقط برای این طیف خاص است و متعلق به سایر تفکرها نیست. در حالی که اصلاح طلبان ریشه در خط امام دارند و در تشکیل نظام و استقرار ولایت فقیه تکلیفشان معلوم است. اصلاح طلبان از بعد اجتماعی و بحث های گفتمانی ضربه نخوردند، بلکه موقعیت خودشان را در نظام سیاسی مقداری از دست دادند که بخشی از آن به دوران مجلس ششم و بخشی دیگر به حوادث 88 برمی گردد. ما یک ضربه سنگین در دوران مجلس ششم خوردیم که بخشی از آن را رقیب به ما زد و بخشی دیگر را خودمان به خودمان زدیم و نمی خواهم به این موضوع ورود کنم و آسیب شناسی این موضوع را در وقت دیگری باید انجام دهیم. باقی مانده آن هم در سال 88 وقتی که ما نتوانستیم حرف صحیح خودمان درباره ریشه تفکرات احمدی نژاد منتقل کنیم، عده ای از این فرصت استفاده کردند و جمعی از اصلاح طلبان را برانداز خواندند در صورتی که اگر تفکر احمدی نژاد چند سال دیگر ادامه پیدا می کرد معلوم نبود چه بر سر کشور خواهد آمد. اصلاح طلبان بازسازی خود را از سال 92 و انتخابات ریاست جمهوری شروع کردند در همان محدوده و زمینی که آزاد به فعالیت بودند دست به انتخاب زدند و یک اصولگرای میانه رو که ذاتا اصلاح طلب است را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند و انشاالله انتخابات آینده فرصت دومی برای تقویت روابط خود با حاکمیت و از بین بردن سوء تفاهمات گذشته خواهد.


فرضیه ربایش رکن آبادی قوی است

علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد سرنوشت مفقودان حج امسال نیز فرضیه ربایش به ویژه در مورد افرادی همچون غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان را همچنان پابرجا دانست و اظهار کرد: تا زمانی که دولت عربستان نتواند هویت کسانی که با ادعای اخذ تست DNA دفن کرده را اثبات کند، این فرضیات همچنان پا برجا خواهد بود. وی ادامه داد: همچنین تا هویت پیکرهایی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته مشخص نشود که متعلق به کدام افراد است، همچنان فرضیه ربایش، فرضیه قوی ای خواهد بود. بروجردی درمورد روابط ایران با کشورهای منطقه و عربستان، تاکید کرد: سیاست ما همواره داشتن بهترین رابطه با همسایه ها بوده و هست، ولی عربستان خودش با منطقه مشکل دارد. 13 هزار انسان بیگناه تاکنون در یمن به شهادت رسیده اند.


پرفروش‌ترین کتاب در پاریس پس از حملات تروریستی

از زمان وقوع حملات تروریستی پاریس تاکنون یک کتاب در این شهر بیشترین فروش را داشته است. تقاضا برای کتاب "ارنست همینگوی،" نویسنده معاصر آمریکا با نام " ضیافتی متحرک" به حدی زیاد بوده است که کتابخانه‌های پاریس از آن خالی شده‌اند. کتاب مذکور که شرحی از زندگی نویسنده در پاریس است، مانند نامه‌ای عاشقانه به پاریس، کافه‌هایش و روش زندگی مردمش است. نام کتاب به فرانسوی اینگونه ترجمه شده است: "پاریس یک ضیافت است." این کتاب روی سایت‌های یادبود قرار داده شده است.


اشتباه است که نباید به دنبال مجلس ششم باشیم

محمد کیانوش‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با روزنامه آرمان و در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید کدام یک از مجلس‌های بعد از انقلاب به این مجلس نزدیک‌تر بوده‌اند؟، گفت: من می‌توانم از مجلس ششم بگویم که خودم در آن حضور داشتم. با وجود اینکه مجلس ششم را مجلسی بیشتر سیاسی فرض می‌کردند اما در عمل میزان وقت‌گذاری در مجلس و میزان تصویب طرح‌ها و لوایح اقتصادی قابل دفاع است. این مجلس را می‌توان مجلسی دانست که در ارتباط با منافع مردم ماندگار خواهد بود. در مجالس دوره‌های قبل شاید بتوانیم به مجلس پنجم هم اشاره کنیم. این مجلس هم از جمله مجالسی بود که فعالیت‌های خوبی داشت. وی در بخش دیگری از این گفت و گو می گوید: برخی به اشتباه می‌گویند ما نباید دنبال مجلسی مثل مجلس ششم باشیم. نه اگر ما بتوانیم مجموعه اصلاح‌طلبان را وارد مجلس کنیم باید این کار را انجام دهیم. اگر عده‌ای اشکالی به آن وارد می‌دانند آن را باید در جای دیگری حل کرد. برخی معتقدند در دوره اصلاحات اصلاح‌طلبان شعارها و مطالبات بیش از ظرفیت جامعه را مطرح می‌کردند، باید این را اصلاح کرد، وگرنه هر گروه سیاسی سعی می‌کند اکثریت مجلس را در دست خود بگیرد. مهم آن است که اگر اکثریت مجلس در دست اصلاح‌طلبان افتاد، رفتار اصلاح‌طلبان رفتاری مبتنی بر عقلانیت و مصلحت باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد ما موفق شده‌ایم. یک جریان سیاسی که نمی‌آید کرسی‌های پارلمان را به رقیب خودش واگذار کند.


اخراج نقوی حسینی از فراکسیون رهروان

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت که طبق مصوبه هیات رئیسه این فراکسیون آقای نقوی حسینی دیگر عضو این فراکسیون نیست. بهروز نعمتی با بیان اینکه فراکسیون رهروان در راستای ترمیم و جراحی در این فراکسیون در مورد آقای نقوی حسینی تصمیم گیری کرده است گفت: طبق تصویب هیات رئیسه فراکسیون رهروان و اعلامیه آنها به امضای فراکسیون ، ایشان دیگر عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیست. به گفته‌ی وی، دلیل این تصمیم تخلف نقوی حسینی از اساسنامه‌ی فراکسیون و راهبردهای فراکسیون و اتخاذ رفتارهای غیر فراکسیونی است. این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در پایان با تاکید بر این که دیگر نقوی حسینی در جلسات این کمیسیون شرکت نمی‌کند گفت که ایشان تاکنون به اساسنامه و راهبردهای فراکسیون پایبند نبوده به همین دلیل دیگر عضو فراکسیون نیست.


نظر فاطمه هاشمی درباره افزایش زنان در مجلس

فاطمه هاشمی گفت: اگر زنانی که حامی زنان هستند به مجلس راه پیدا کنند قطعا در کاهش تبعیض‌های بین زنان و مردان اثرگذار خواهند بود و ما شاهد وضع قوانین مثبتی در این زمینه در آینده خواهیم بود.وی که ریاست بنیاد امور بیماری‌های خاص را برعهده دارد در گفت‌وگو با ایسنا،‌ افزود: قطعا باید تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی افزایش یابد. اگرچه در قانونی که برای کشور وضع می‌شود زنان و مردان با هم فرقی نمی‌کنند ولی طی 30 سال گذشته مشخص شده که خیلی فرق می‌کند که زنان در وضع قوانین دخیل باشند البته لازم است زنان نماینده، حامی زنان باشند نه اینکه حامی پست خود در مجلس باشند.این مدیر زن درباره راه‌های جلب مشارکت زنان در شهرهای کوچک برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه در شهرستان‌ها زنان فعال‌تر از تهران هستند. به هر شهرستانی که سفر می‌کنم هم با مسوولان زن فعال و هم جامعه زنان فعال و علاقمند مواجه می‌شوم.هاشمی در پایان با تاکید بر نقش رسانه‌ها در افزایش تعداد زنان به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: رسانه‌ها با تبلیغات خود می‌توانند زنان را تشویق کنند که به کاندیداهای زن رای دهند.


تشکیل شورای سیاست‌گذاری اعتدالگرایان

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان گفت: شورای سیاست‌گذاری جبهه اعتدال‌گرایان به منظور انتخابات تشکیل شده و معتدلین هر دو جناح در جلسات این شورا حضور دارند.جمشید ایرانی رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدال‌گرایان در گفت‌وگو با فارس،‌ از تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اعتدال‌گرایان خبر داد.وی افزود: شورای سیاست‌گذاری جبهه اعتدال‌گرایان به منظور انتخابات تشکیل شده و معتدلین هر دو جناح در جلسات این شورا حضور دارند.ایرانی خاطر نشان کرد: ما در معتدلین اصولگرا بر علی‌لاریجانی تأکید داریم و در معتدلین اصلاح‌طلب عارف و طیف منتسب به وی را می‌پسندیدم و در جلساتمان نیز افراد نزدیک به آقای لاریجانی حضور دارند.رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدال‌گرایان در ادامه به برخی اخبار مبنی بر نهایی‌ شدن لیست جبهه اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد و گفت: جبهه اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان هیچ لیستی درباره انتخابات صادر نکرده‌است و ما تا زمانی که افراد به صورت رسمی اعلام کاندیداتوری نکرده و شورای نگهبان پاسخ صلاحیت‌ها را نداده است لیستی ارائه نمی‌کنیم.وی افزود: اینگونه لیست‌های جعلی با عنوان اعتدال‌گرایان و اصلاح‌طلبان به فضای انتخابات خدشه وارد می‌کند و باید جلوی اینگونه اقدامات را گرفت.


بازهم پراید رکورد زد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت:تنها خودروهای چینی که ۲۰ الی ۳۰ درصد در ساخت آن‌ها از قطعات و تکنولوژی ایرانی استفاده شده مشمول استفاده از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو شده اند.به گزارش خانه ملت، محمدرضا نعمت زاده با اشاره به پرداخت تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو و مشمول شدن فروش برخی خودروهای چینی با این نوع تسهیلات تصریح کرد: از مجموع 130 هزار دستگاه خودروی خریداری شده از سوی مردم تنها 654 دستگاه خودروی چینی به فروش رفته است.وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فروش اقساطی خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی مورد استقبال مردم قرار گرفته است، یادآور شد: خودروی ملی پراید بیشترین فروش را در بین خودروهای مشمول تسهیلات داشته است.


سیاست پدر و مادر ندارد

پژوهشگران آمریکایی در تحقیق تازه‌ای اعلام کردند اغلب فرزندان گرایش سیاسی پدر و مادرشان را پس می‌زنند‌.به گزارش آنا، بر اساس تحقیقاتی که در ایالات متحده آمریکا انجام شده است، بیش از نیمی از کودکان در این کشور گرایش سیاسی پدر و مادر خود را قبول ندارند یا درست مخالف والدین خود می‌شوند.این پژوهشگران که یافته‌های خود را در مجله American Sociological Review منتشر کرده‌اند، دو مجموعه از داده‌های آماری را مورد بررسی قرار داده‌اند.کریستوفر اویه‌دا که دکترای علوم سیاسی خود را از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا گرفته و اکنون در دانشگاه استنفورد دانشجوی مقطع فوق‌دکتراست، در این مورد می‌گوید: «این یافته‌ها خلاف آن چیزی است که تاکنون متعارف و بدیهی پنداشته می شد و همچنین برعکس آنچه سال‌ها در تحقیقات جامعه‌پذیری سیاسی فرض گرفته می‌شود.»وی می‌افزاید: «مردم، رسانه‌ها و دنیای آکادمیک برای مدتی طولانی معتقد بودند که کودکان ارز‌ش‌های سیاسی را از پدر و مادر خود یاد می‌گیرند و در مورد اینکه از کدام حزب سیاسی پشتیبانی کنند و کدام موضع را تأیید کنند، تابع آنها هستند. بر اساس این دیدگاه، یادگیری عمدتاً به این دلیل رخ می دهد که پدر و مادر ارزش‌های خود را به فرزندان تحمیل می‌کنند. این باور بر این فرض مبتنی است که کودکان ارزش‌های والدین خود را می‌دانند و انتخاب و اتخاذ می‌کنند.»دکتر پیتر حاتمی، استاد علوم سیاسی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه نبراسکا و دارنده مدرک دکترای اپیدمیولوژی ژنتیک از مرکز تحقیقات پزشکی است که در این پژوهش با کریستوفر اویه‌دا همکاری کرده است.


اعتراض دانشجویان به کیفیت غذای دانشگاه

مسمومیت پنجاه نفر از دانشجویان دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان با اعتراض دانشجویان روبرو شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسمومیت پنجاه نفر از دانشجویان دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان با اعتراض دانشجویان روبرو شد.مسمومیت پنجاه نفر از دانشجویان دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان بعلت عدم کیفیت غذا و استفاده از مواد غذایی نامناسب اعتراض دانشجویان را در پی داشت.در حالی که پزشکان این مسمومیت را ناشی از استفاده مواد غذایی نامناسب اعلام کردند پزشک و رییس دانشکده این موضوع را تکذیب کرده و اعلام کردند مرکز درمانی منطقه باید این موضوع را پیگیری نمایند.

شنبه


استفتاء از رهبری درخصوص برندهای آمریکایی در ایران

بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری به استفتایی درخصوص برندهای آمریکایی در ایران پاسخ داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری درباره این استفتاء نوشته است:حضرتعالی دستور ممنوعیت ورود برندهای مصرفی از آمریکا را صادر فرمورده‌اید.

1- آیا این یک دستور حکومتی برای مسئولان است یا دستور شرعی برای متدینین نیز هست و برای آنان نیز مصرف مواد مصرفی آمریکایی حرمت شرعی دارد؟

2- آیا در صورتی که برندی مشابهت اسمی با برندهای آمریکایی داشته باشد اما متعلق به یک مسلمان شیعه ایرانی باشد و هیچ ارتباطی با آمریکایی‌ها نداشته باشد و حتی رقیب آن‌ها باشد، نیز ممنوع است؟

ج 1و2) به طور کلی اگر خرید و فروش این تولیدات موجب تقویت دولت حقیر و غاصب اسرائیل شده و یا در راه دشمنی با اسلام و مسلمین به کار می روند، خرید و فروش آن‌ها برای هیچ کس جایز نیست و الّا اشکال ندارد.


مردم عاشق چشم و ابروی روحانی نبودند

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی عصر امروز با موضوع «مجلس آینده و نسبت آن با دولت» در سالن جابربن حیان دانشگاه شریف با بیان اینکه مجلس اول بهترین مجلس و از تواناترین، شجاع‌ترین و پرکارترین مجلس‌ها بود، گفت: مجلس فعلی به جای گرفتن پیام ملت در انتخابات 92 دولت را با چالش روبرو کرد.وی افزود: مردم عاشق چشم و ابروی روحانی نبودند که به وی رای دادند وگرنه قالیباف از روحانی خوشتیپ‌تر بود.حق‌شناس گفت: با توجه رویکرد فکری و فرهنگی علی مطهری وی را جزو طیف اصلاح طلبان نمی دانیم ولی همواره گفتیم مجلس به چنین نمایندگانی احتیاج دارد.


اعتراض خاکپور به روشدن قراردادش

هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چند روز قبل مبلغ قرارداد محمد خاکپور و اعضای کادر فنی‌اش را منتشر کرد. این شفاف‌سازی در حالی صورت گرفته که مبلغ قرارداد سایر مربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف هرگز اعلام نشده است.محمد خاکپور که با تیم المپیک به مرحله نهائی رسیده، قهرمان غرب آسیا شده و همین چند روز قبل هم با تیم قدرتمند استرالیا به تساوی رسیده از تفاوت‌ها ناراحت است.وی در گفت و گو با فارس در مورد این مسئله گفت: نمی‌دانم باید به اعضای هیات رئیسه تبریک بگویم یا حرف دیگری بزنم. خوشبختانه یا متاسفانه ما اولین تیمی هستیم که رقم قراردادهایمان، آن هم بدون هماهنگی و توافق با خودمان رسانه‌ای شده و از سوی مسئولان محترم هیات رئیسه در اختیار قشر زحمتکش خبرنگار قرار گرفته است. می خواهم بدانم آیا مبلغ قرارداد مربیان سایر تیم‌های ملی که همگی برایم محترم هستند نیز اعلام شده است؟ آیا همه می‌دانند فلان مربی در فلان رده چه مبلغی دستمزد می گیرد؟ اگر رسانه ای شده که حرفی ندارم اما تا جایی که من می‌دانم چنین اتفاقی رخ نداده و این برای اولین بار در طول سالیان اخیر است که فدراسیون مبلغ قراردادها را شفاف سازی می‌کند.


خاطره هاشمی‌ از اسد

پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هاشمی‌رفسنجانی، خاطره‌ای از دیدارش با بشار اسد را منتشر کرد.سایت هاشمی نوشت «بشار اسد در آخرین دیدارش با آقای هاشمی گفته بود پدرم به من وصیت کرد که اگر روزی در اداره کشور یا زندگی شخصی ات به مشکلی برخورد کردی ،حتما با آقای هاشمی مشورت کن و از ایشان راه حل بخواه.»این در حالی است که هاشمی رفسنجانی در جریان سفر به مازندران بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد. هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوازدهمین مراسم سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی که در مسجد جامع سوادکوه شمالی برگزار شد،بعنوان سخنران اظهاراتی را در باب تحولات منطقه بالاخص سوریه اشاره کرد که این سخنان با واکنش هایی روبرو شد.وی گفته بود: «مردم سوریه بیش از 100 هزار کشته و 8 میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردند شرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند.»


چالش جدید فروش خودروهای اقساطی

مدت تحویل خودرو در فروش اقساطی در حالی ۳۰ روز تعیین شده است که شرکت‌های خودروساز برای تحویل به موقع این خودروها منتظر تأمین اعتبار تعیین‌شده از سوی بانک‌ها هستند. در بسته خروج از رکود، به منظور تحریک تقاضا در صنعت خودرو، شرکت‌های خودروساز نسبت به فروش اقساطی خودرو اقدام کردند و مقرر شد بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل، اعتباری را معادل 80 درصد مبلغ خودروها به حساب خودروسازان واریز کنند. بر این اساس وام بانکی تا سقف 25 میلیون تومان برای محصولات ایران خودرو و سایپا تعیین شد و مردم با واریز 20 درصد مبلغ خودرو، می‌توانستند برای خرید اقدام کنند.بر این مبنا، بانک مرکزی اعلام کرد که اعتبار لازم برای فروش 110 هزار دستگاه خودرو را تأمین خواهد کرد.حال خودروسازان منتظرند، تا اعتبار پیش بینی شده به حسابشان واریز شود و پس از آن برای تحویل خودرو به خریداران اقدام کنند.


اصولگرایان با حذف لاریجانی دچار اشتباه استراتژیک می‌شوند

غلامعلی جعفرزاده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با انتقاد از فعالیت ضعیف احزاب در کشور به ارزیابی از عملکرد اصولگرایان و اصلاح طلبان و اعتدالیون پرداخت.وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جریان‌های موجود از جمله اصولگرا، اصلاح طلب و یا جریان موسوم به اعتدال خاطرنشان کرد: در مورد اصولگرایان با این روندی که دارند بعید می‌دانم به یک وفاق و توافقی برسند مخصوصا که زمزمه‌های حذف لاریجانی را هم دارند و این مساله به آن‌ها ضربه خواهد زد و این یک اشتباه بزرگ تاکتیکی است که اصولگرایان لاریجانی را از لیست خودشان خارج کنند. یک بخش از مساله حذف لاریجانی انتقادی است که از عملکرد وی دارند.وی یادآور شد: در مورد جناح اصلاح طلبان هم این احتمال وجود دارد که در زیر یک پرچم جمع شوند و همچنین اعتدالیون که فکر می‌کنم می‌توانند مجموعه یکپارچه‌ای را جمع کنند.


قیمت عادلانه نفت از نظر اقای وزیر

وزیر نفت گفت: تصمیمی برای بازگشایی دفتر شرکت نفت در آمریکای جنوبی نداریم.بیژن زنگنه در حاشیه مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز درباره‌ی قیمت منصفانه هر بشکه نفت اظهار کرد: الان اکثریت اوپک معتقدند که قیمت حدود 70 دلار قیمت مناسبی است.وی درباره اختلافات روسیه و برخی کشورهای عربی که باعث سقوط قیمت نفت شده است، تصریح کرد: روسیه عضو اوپک نیست و اعضای اوپک تصمیمات خود را عقلا مشروط به تصمیمات خارج از اوپک بکنند. ما عده‌ای هستیم که دور هم جمع شده‌ایم و خودمان در مورد کارهایمان تصمیم می‌گیریم.وزیر نفت ادامه داد: اول لازم است همگرایی در اوپک ایجاد شود و سپس در نانو اوپک. در حال حاضر اوپک خود به تنهایی همگرا نیست.


یک ایرلاین داخلی به اسرائیل رسمیت داد!

در حالی که تقریبا تمامی خطوط هوایی ایران نام رژیم صهیونیستی را از فهرست ملیت مسافران خود حذف کرده‌اند، اقدام یک خط هوایی ایرانی در به رسمیت شناختن نام اسرائیل برای ملیت مسافرانش بسیار عجیب به نظر می‌رسد!به گزارش «عصرخبر»، این شرکت که در سال 1389 منطبق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری تاسیس و خدمات‌رسانی به مشتریان را آغاز کرده است، هم‌اکنون در شهرهای مهم کشور از جمله تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، کیش، کرمانشاه و ... و همچنین کشورهای ترکیه، مالزی، عراق، کویت و امارات دارای ایستگاه فعال است و به مسافران و مشتریان خود خدمات ارائه می‌کند.اقدام این شرکت هواپیمایی در به رسمیت شناختن ملیت اسرائیل در حالی است که تقریبا تمامی خطوط هواپیمایی کشوری نه‌تنها این رژیم غاصب را به رسمیت نمی‌شناسند بلکه برخی از آنها مانند هواپیمایی ماهان ملیت فلسطینی را هم در فهرست ملیت مسافران خود قرار داده‌اند.


رونمایی پزشکیان از شگرد تندروها

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با جریان‌های تندرو، متذکر شد: باید در چارچوب قانون افراد متخلف برخورد شود٬ اما به دلیل حضور کانون‌های قدرت که بعضی اوقات از این جریان‌ها پشتیبانی می‌کنند، برخورد با آنها سخت می‌شود و به سادگی نمی‌توان با آنها برخورد کرد.وی با بیان اینکه کشور ما متشکل از همه مردم و همه سلیقه‌هاست و تنها شامل یک گروه خاص که افراطیون دور خود جمع کرده‌اند نیست، گفت: کشور برای همه است و هر کسی می‌تواند نقش و سهم خود را در این روند داشته باشد. هر حرکتی که باعث شود این حرکت ضعیف یا کند شود، نادرست است.پزشکیان با اشاره به سوء‌استفاده برخی از افراد و گروه‌ها از واژه نفوذ٬ عنوان کرد: شگرد تندورها این است که دیگران را به هر ترفندی حذف کنند؛ یک‌بار عده‌ای را با برچسب ۸۸ ٬ برخی را به نام نفوذ و عده‌ای را نیز به اسم ضد ولایت بودن حذف می‌کنند و در نهایت می‌خواهند با این کار حلقه دور نظام را تنگ‌تر و شکننده‌تر کنند.


سرطان کی روش کذب است

رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تکذیب خبر ابتلای کارلوس کی‌روش به سرطان، از موافقت با مرخصی‌های سرمربی تیم ملی خبر داد و گفت: کی‌روش با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.علی کفاشیان در مورد مشکلات داوری و مسائل روز فوتبال کشور با خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش گفتگویی داشت که طی این گفتگو نسبت به برطرف شدن مشکلات داوری در نیم فصل دوم ابراز امیدواری کرد و با قاطعیت شایعه ابتلا بودن کی‌روش به سرطان را تکذیب کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان