بازدید 3239

تأثیر آلودگی هوا در ابتلای به سرماخوردگی و سینوزیت

کد خبر: ۵۴۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 21 November 2015
فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به اینکه ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب، ۲ عامل عمده در پیشگیری از عفونت‌های تنفسی در کودکان به شمار می‌رود، گفت: عفونت‌های تنفسی فوقانی شایع‌ترین علت مراجعه کودکان به درمانگاه‌های عمومی و اطفال است.

به گزارش فارس، شهلا افشارپیمان در رابطه با عفونت‌های تنفسی فوقانی و راه‌های پیشگیری از آن اظهار داشت: عفونت‌های تنفسی فوقانی‌، شایع‌ترین مراجعه کودکان به درمانگاه‌های عمومی و اطفال بوده که عمده‌ترین عامل ایجاد آن ویروس‌ها است و هرچند در پیشگیری از این عفونت‌ها امکان قطعی وجود ندارد، ولی ورزش منظم و متوسط اثرات ضد التهابی داشته و در جلوگیری از این بیماری مؤثر است.

وی افزود: رژیم غذایی مناسب حاوی میوه و سبزیجات تازه که ویتامین A  و D و مواد مغذی را در بدن تأمین کند، همچنین خواب منظم و کافی با تقویت سیستم ایمنی نیز از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری به‌شمار می‌رود.

به گفته این فوق تخصص عفونی کودکان آلودگی هوا شامل عوامل محیطی و دود سیگار امکان ابتلاء به بیماری‌های تنفسی فوقانی را بیش‌تر کرده و بنابراین برای پیشگیری از آن باید به این نکته توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه عفونت‌های تنفسی شامل سرماخوردگی، سینوزیت، فارنژیت حاد، کروپ، اپی‌گلوتید، رینوسینوزیت حاد و اوتیت مدیا است، عنوان کرد: در بیش‌تر مواقع این عفونت‌ها به‌دلیل اینکه ویروسی بوده، به‌طور خود به خود کنترل می‌شود که البته احتمال عوارض باکتریال و مشکلات جدی و مزمن هم وجود دارد.

این فوق تخصص عفونی کودکان با اشاره به نقش کمبود ویتامین D در بروز بیماری‌ها گفت: کمبود این ویتامین در عفونت‌های مختلف از جمله اوتیت، سینوزیت و پنومونی گزارش شده است و مکانیسم آن نقش مهم در عملکرد سیستم ایمنی دارد، بنابراین کسانی که کمبود این ویتامین را دارند، باید نسبت به رفع آن اقدام کنند.

افشارپیمان در پایان خاطرنشان کرد: بهداشت و شستشوی دست‌ها بهترین راه پیشگیری از بیماری‌های عفونی دستگاه تنفس بوده، ولی توصیه می‌کنیم که رژیم عذایی سالم، فعالیت مناسب، خواب کافی نیز در جهت پیشگیری از این بیماری و ابتلاء به آن مورد توجه خانواده‌ها و والدین قرار گیرد.

انتهای پیام/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان