بازدید 3419

«ازدواج سبز» فکاهی جدید وزارت ورزشِ جوانان

کد خبر: ۵۴۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴ 21 November 2015
یک مشاور ازدواج و خانواده با بیان اینکه مشکل ازدواج جوانان بوق زدن‌ یا نزدن و خرید گل طبیعی یا مصنوعی نیست، گفت: طرح‌هایی مانند ازدواج سبز بیشتر به یک فکاهی اجتماعی شبیه است که از سوی وزارت ورزشِ جوانان مطرح شده است.

به گزارش فارس، حجت الاسلام مرتضوی کیاسری با انتقاد از طرح ازدواج سبز که اخیرا از سوی معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مطرح شده است، گفت: به اعتقاد بنده جوان و موضوعات مربوط به جوان کلافه سردرگمی در جامعه است که به دلیل مهم بودن و بزرگ بودن عده‌ای از ما اهمیت آن را درک نمی‌کنیم و برخی نیز حاضر نیستند به خاطر اهمیت و بزرگ بودن این مسئولیت آن را به شانه بکشند.

وی ادامه داد: اما هر از چند گاه برای خالی نبودن عریضه مسئولان امور اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان دولتی تلاش می‌کنند خودی نشان دهند و طرح‌های نویی را مطرح کنند اما متاسفانه تا کنون هیچ طرح قابل اعتنای تأثیرگذار در امور جوانان وجود نداشته است.

این مشاور امور ازدواج و خانواده اظهار داشت: در وزارت ورزش و جوانان هم مسئولان گاهی عرض اندام می‌کنند و طرح‌هایی را ارائه می‌دهند که بیشتر به یک فکاهی شباهت دارد،  وزارت ورزش جوانان در بخش ساماندهی امور جوانان موضوعاتی مطرح می‌شود که نشان می‌دهد مسئولان می‌خواهند بگویند ما هم جوانان را دوست داریم در حالیکه ما به دنبال ازدواج سبز و ازدواج قرمز نیستیم بلکه باید ازدواج‌ها مهربانانه باشد، مشکل جامعه ما بوق زدن یا نزدن در خیابان‌ها و یا نخریدن گل نیست طلاق به خاطر بوق زدن‌های زیاد یا به خاطر نخریدن یا خریدن گل به وجود نمی آید.

حجت الاسلام کیاسری افزود: مشکل جوانان در حوزه ازدواج دو چیز است یکی در حوزه نرم افزاری و دیگر در حوزه سخت افزاری است در حوزه نرم افزاری سطح شناخت جوان از اهمیت بنیان خانواده باید بالا برود چرا که خانواده تمام واحدهای اجتماعی را تغذیه می‌کند و می‌تواند مولد تمام نهادهای تأثیر گذار در یک جامعه باشد.

وی تصریح کرد: مشکل دوم در حوزه ازدواج جوانان مسائل سخت افزاری مانند وام ازدواج، مسکن و اشتغال و در مجموع مسائل اقتصادی است، بنابراین مشکل جوانان نه گل است و نه بوق، بلکه فکر در حوزه خانواده و پول جهت امکان برگزاری نظام خانواده است.

این مشاوره ازدواج ادامه داد: آنچه که وزارت ورزش و جوانان هم اکنون انجام می‌دهد مشکلی را حل نمی‌کند وقتی معاون وزیر از افراد متخصص استفاده نکند و نظرات آنها را جویا نشود به جایی می‌رسیم که به جای حل مشکل موضوعاتی مطرح می شود که بیشتر یک فکاهی اجتماعی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار