بازدید 7251
۹

بنزین از فردا تک‌ نرخی می‌شود

بر اساس اعلام وزارت نفت عرضه تک‌نرخی بنزین از جمله اهداف کلانی است که به‌عنوان موفقیتی مهم به ثمر نشسته تا جایی که به مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عرضه تک‌نرخی فرآورده‌های نفتی گام و موفقیتی مهم در کارنامه این شرکت است.
کد خبر: ۵۴۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 21 November 2015
بنزین 700 تومانی آخرین بازمانده بنزین سهمیه‌ای به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر در کارتهای سوخت رانندگان شارژ می‌شد اما در شرایط فعلی و بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، این سهمیه تا پایان امروز قطع می‌شود و از فردا متقاضیان باید بنزین را به صورت آزاد و با نرخ 1000 تومان خریداری کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر آخرین آمارها، کمتر از 400 میلیون لیتر دیگر از بنزین 700 تومانی در کارتهای سوخت باقی مانده که بیش از 300 میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای نظامی و انتظامی است که سهمیه داشته‌اند و باید گفت که بیشتر مردم سهمیه 700 تومانی خود را مصرف کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت نفت عرضه تک‌نرخی بنزین از جمله اهداف کلانی است که به‌عنوان موفقیتی مهم به ثمر نشسته تا جایی که به گفته سید ناصر سجادی - مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - عرضه تک‌نرخی فرآورده‌های نفتی گام و موفقیتی مهم در کارنامه این شرکت است و با این اتفاق مهم، بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به نظارت و کنترل این فرآورده نفتی، تسویه حساب و تعامل با صاحبان مجاری عرضه سوخت، حل و فصل شد.

وی با اشاره به سامانه هوشمند سوخت اظهار کرد: عرضه بنزین براساس این سامانه صورت می‌گیرد و با اینکه بعد از تک‌نرخی شدن بنزین به 1000 تومان (در صورت اتمام سهمیه بنزین 700 تومانی)، مردم کمتر از کارت‌های سوخت خود استفاده کرده‌اند، اما تصمیمی درباره سامانه هوشمند سوخت گرفته نشده است و عرضه بنزین بر پایه قبل و با بهره گیری از این سامانه انجام می‌شود.

سجادی در خصوص احتمال اخذ مبلغ اضافی از رانندگانی که با استفاده از کارت جایگاه داران سوخت گیری می کنند، گفت: دولت موافق این روند نیست و تمایل ندارد وجه اضافی از رانندگان گرفته شود.

به‌طور کلی می‌توان گفت که اتمام سهمیه‌های بنزین به معنای پایان عمر کارت های سوخت نیست و مالکان خودرو برای سوخت گیری همچنان باید از کارت سوخت شخصی و در صورت همراه نداشتن آن، از کارت سوخت جایگاه داران استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۹
همچون بنزین، خودرو هم باید بر اساس نرخ خلیج فارس تعیین شود
در عمل اتمام سهمیه‌های بنزین به معنای پایان عمر کارت های سوخت است، چراکه استفاده از کارت سوخت به ضرب سهمیه به مردم تحمیل شده بود. بنده یکبار بخاطر جا گذاشتن کارت خود مجبور شدم 400 کیلومتر بی جهت مسافرت کنم!!!!
بنزین آزاد کجای دنیا با کارت سوخت فروخته می شود !!!
این بنزین ذخیره حق من بود. صرفه جویی کردم. از وسیله نقلیه عمومی استفاده کردم/
این یعنی از این هم میخواید گرون تر کنید بنزین رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
در مصرف بنزین صرفه جویی کردم حالا باید تاوان این صرفه جویی را بدم و 450 لیتر بنزین باقیمانده من بسوزه
حداقل تا پایان مراسم اربعین یه رحمی به مردم می کردند تا این رفت وآمد تا مرز با بنزین 700 انجام بشه
سلام. من مدتی است که جراحی کردم و نتونستم از ماشین استفاده کنم چرا بایستی 1000 لیتر بنزین بسوزد؟
خوب عزیز من قراربود به کسانی که صرفه جویی کنند پاداش بدن دیگه . خوب اینم پاداششونه . یعنی اشتباه کردن صرفه جویی کردن .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل