بازدید 38395
بسته خبری استانی «تابناک»؛

دو هزار دختر و پسر در یک سالن، چگونه باید مهار شوند؟! / سرنوشت موسسه ثامن الحجج مانند میزان شد!

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 21 November 2015
بسته خبری استانی «تابناک»؛مجموعه سایت‌های استانی «تابناک» که به صورت یک منظومه رسانه‌ای ذیل سایت «تابناک» فعالیت دارند، در گستره استانی خبرهای متنوعی تولید می‌کنند که بخشی از این خبرها برای عموم مخاطبان در هر نقطه از کشور جذاب است. «تابناک» با این نگاه، گلچینی از وقایع کشور که کمتر در معرض توجه عمومی قرار می‌گیرد اما از اهمیت بالایی برخوردار است را قالب «بسته خبری استان‌های تابناک» منتشر می‌کند.

بسته خبری استان‌ها دریچه‌ای به زنجیره سایت‌های تخصصی «تابناک» برای پوشش اخبار هر استان و همچنین گستره وسیع اخبار سایر نقاط کشور است که به واسطه اخبار روزمره سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی ملی، نادیده گرفته می‌شوند و یا کمتر دیده می‌شوند اما در حقیقت بخش وسیعی از دغدغه‌های عمومی مردم را تشکیل می‌دهند.

در بسته خبری استانی ذیل هر سرکلیشه استانی، می‌توانید گزیده آخرین اخبار استان مذکور را بیابید و با کلیک بر سر کلیشه یا با استفاده از QR CODE تلفن همراه تان وارد استان مورد نظرتان شوید و وسعت بیشتری از اخبار استانی منطقه جغرافیایی مدنظر را تماشا کنید.

«تابناک» با هدف اختصارنگاری در تنظیم مهم ترین اخبار نقاط مختلف کشور در قالب این بسته، با رویکرد غالب انتشار اخبار و تحلیل های اختصاصی و منطقه‌ای، این بسته خبری را گرد آوری و عرضه می‌کند. «تابناک» خلاصه‌ای از این اخبار را تقدیم‌تان می‌کند که با کلیک بر  تیتر اخبار می توانید متن، تصاویر و محتوای بیشتر را مشاهده کنید.
شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته /

دو هزار دختر و پسری که در یک سالن کنار هم مینشینند چگونه باید مهار شوند؟!

تابناک اصفهان
گزارش داد، خطبه های این هفته نماز جمعه اصفهان از سوی آیت الله طباطبائی نژاد ایراد شد. وی در بخشی از خطبه‌هایش با بیان اینکه با برگزاری کنسرت به هر نام و عنوانی مخالف هستم، افزود: برگزاری کنسرت ها با آن بلیط های نجومی چه دردی از دردهای جامعه ما کم می کند، کدام گرسنه را سیر می کند اصلا چه چیز به نظام و مملکت اضافه می کند؟ معافیت مالیاتی از کنسرت ها برداشته شده اما به هزار بهانه از یک بیچاره ای که در یک واحد مسکونی اقامت دارد عوارض و مالیات گرفته می شود؛ این سبک مسلمان بودن نیست که با فکرها و مرام هایشان این کارها را خوب می دانند و برای آن تبلیغ می کنند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه حرکت های فرهنگی از این دست بیش از یک توهم نیست، گفت: من مراتب اعتراض خود را به مسئولان ارشاد استان نیز گفته ام؛ مجوز اجرای یک کنسرت در شب صادر می شود اما لحظه ای به این مساله توجه نمی شود که دو هزار دختر و پسری که در یک سالن کنار هم می نشینند چگونه باید کنترل و مهار شوند؟ میدان امام اصفهان بارها شاهد برگزاری اجتماعات مختلف مناسبتی در ایام مختلف سال است اما حتی یک بار یک مورد بی حرمتی به نوامیس در تمام این سال ها گزارش نشده است؛ می دانید چرا؟ چون در اجتماعات مناسبتی چند هزار "آدم" چند هزار "مومن" چند هزار "مسلمان" در کنار یکدیگر جمع می شوند اما آیا در کنسرت ها هم همین طور است؟


سرنوشت موسسه ثامن الحجج مانند میزان شد!

تابناک اصفهان گزارش داد، همانطور که تابناک پیش از این پیش بینی کرده بود؛(خبر را اینجا بخوانید)، موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) که مانند بسیاری از موسسات مالی و اعتباری در کشور بدون دریافت مجوز از سوی بانک مرکزی فعالیت می کرد و در این راستا سرمایه هایی را هم از محل سپرده های مردمی به دست آورده بود، همانگونه که پیش تر تابناک پیش بینی کرده بود، با وضعیتی که برای آن پیش آمده است گویی قرار است سرنوشت موسسه میزان را به خود بگیرد.

ظهر امروز یکی از شعب این موسسه در خیابان عسگریه اصفهان با هجوم سپرده گذاران برای دریافت سپرده های خود از این موسسه مواجه شد و تا ساعت ها ازدحام و شلوغی در مقابل درب این موسسه به چشم می خورد.

مردم هنوز برای دریافت سپرده های خود در برابر این موسسه صف کشیده اند و با توجه به تجربه ای که موسسه میزان در مشهد پیدا کرد به نظر می رسد این موسسه هم در صورت ازدحام مردم و ادامه این روند، مانند میزان ، مجبور به تصمیم گیری برای تغییر روند فعالیت خود شود.


ماجرای نوزاد سه روزه رها شده در کنار جاده چیست؟!

تابناک اصفهان گزارش داد، ماجرای پیدا شدن نوزادی که به گفته رئیس جمعیت هلال احمر بادرود در کنار جاده بادرود به اریسمان دیده شده و بعد از آن از سوی ماموران هلال احمر نجات یافته است، از شب گذشته تا کنون در بسیاری از شبکه های مجازی دست به دست می شود.

به گفته علی کفاشی رئیس جمعیت هلال احمر بادرود این نوزاد در کنار جاده پیدا شده است و فیلمی که از این ماجرای تلخ به دست ما رسیده است، نشان می دهد که نوزاد بدون هیچ گونه پوششی و در حالی که روی تن او پوششی از پلاستیک قرار داده شده، در کنار جاده انداخته شده است!


این نوزاد که توسط یکی از مسافرانی که از کنار این جاده عبور می کرده پیدا شده است، بعد از تماس با پلیس 110 و اورژانس و هلال احمر به بیمارستان فاطمیه بادرود منتقل شد و از مرگ نجات یافت.

فیلم این واقعه تلخ نشان می دهد که نوزاد در لابه لای انبوهی از زباله ها انداخته شده و پیکر بی جان او که در اثر سرما نیز به کبودی رفته است، احتمال مرگ او را نشان می دهد اما با تلاش پرسنل بیمارستان نوزاد از مرگ حتمی نجات یافت اما هنوز علت این ماجرای دردناک و هویت نوزاد مشخص نشده است.


تریلرهایی که جای قوچ و میش را در "کرکس" گرفته‌اند!

تابناک اصفهان گزارش داد، کوه های کرکس با قرار گرفتن در منطقه نطنز اصفهان یکی از زیباترین مناطق گردشگری کوهستانی در دل یک شهرستان کویری را رقم زده است. کرکس، بخشی از نیمه شمالی رشته کوه های مرکزی ایران است که در غرب شهرستان نطنز واقع گردیده است. کوه کرکس حاصل گدازه هایی است که از راه شکاف های موجود در سطح زمین به بیرون راه یافته اند.

پوشش گیاهی منطقه بیشتر شامل گیاهان بوته ای (انواع گندمان، درمنه، گون و گیاهان داروئی و …) و درختچه هایی است که به صورت پراکنده دیده می شود.

موقعیت جغرافیایی و شرایط زیستی منطقه کرکس به گونه ای است که امکان وجود انواع جانوران وحشی اعم از خزندگان، پرندگان و پستاندارانی نظیرکلو بز، قوچ و میش وحشی، آهو، گراز (خوک وحشی)، گرگ، شغال، روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ، تشی، پایکا (نوعی موش صحرایی که در ارتفاعات زیست می کند) و غیره در آن وجود دارد. اما این منطقه کوهستانی که یکی از پناهگاه های حیات وحش در استان اصفهان برای انواع پرندگان و حیوانات به شمار می رود این روزها آرامش طبیعی خود برای پناهندگان خود را از دست داده است.

دست اندازی های بشری به کوه های کرکس برای استخراج معادن سبب شده تا حیات این منطقه به خطر بیفتد به گونه ای که با روند فعلی در صدور مجوز برای استخراج سنگ های تزئینی از این کوهستان، سرنوشتی شبیه آنچه برای کوهستان دماوند پیش بینی شده است، انتظار این کوهستان را نیز می کشد!.

صدور مجوزهای بی شمار برای استخراج از معادن قرار گرفته در دل کرکس سبب شده تا پای ماشین آلات نیز به این منطقه باز شود. هم اکنون 47 معدن برداشت سنگ تزئینی در اطراف این کوه ها مشغول فعالیت هستند که فعالیت این تعداد معدن با حجم ماشین آلاتی که در این منطقه به کار گرفته می شود قطعا نشانه ای از طبیعت زیبای کوهستانی کرکس را برای آیندگان باقی نخواهد گذاشت و می توان پیش بینی کرد تا حدود یکصد سال آینده این کوهستان نیز از بین برود و تنها نامی در کنار تاسف از آن باقی بماند.

در حال حاضر تعدد رفت و آمد تریلرهای حمل سنگ در منطقه به حدی بالاست که حتی گردشگران عادی را هم متوجه حجم بالای بهره برداری از معادن کرکس می کند. در صورت ادامه روند فعلی بهره برداری از منطقه حفاظت شده کرکس، علاوه بر آسیب به جلوه های بصری منطقه که مطمئنا بر گردشگر پذیری منطقه نیز تاثیر خواهد گذاشت، تعدادی از زیستگاه های کل و بز و قوچ و میش منطقه نیز از بین خواهد رفت.


گزارش تصویری طلوع خورشید در کویر مرنجاب

طلوع خورشید در کویر مرنجاب از حذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. عکسهای زیر از آثار مینا داوری است که برای تابناک اصفهان ارسال نموده است.



بازنشستگان استان اصفهان و هزار درد ناگفته 


مجمع کانون بازنشستگان استان اصفهان متشکل از 30 کانونی است که تشکیل شده اند از بازنشستگانی که روزی کارمند ادارات دولتی بودند، ولی امروز خود با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلاتی که رفع آنها نیازمند نگاه پر مهر مسئولان است.


در جمع این کانون حضور یافتیم تا از نزدیک با بخشی از مسایل و مشکلات آنها آشنا شویم.

 کمبود حقوق بازنشستگان همزمان با افزایش حقوق کارمندان شاغل 
ابراهیم آذری، عضو هیئت مدیره مجمع کانون‌های بازنشسته استان اصفهان، کمبود حقوق بازنشستگان را یکی از مشکلات عنوان کرد و متذکر شد: زمان بازنشستگی درست موقعی است که فرد نیرو و توان جوانی خود را از دست داده و موقع ازدواج فرزندانش نیز فرا رسیده و بیشتراز قبل نیاز مالی را احساس می‌کند ولی درآمد او در مقابل نیازهایش نمی تواند جبران‌کننده باشد. این در حالی است که حقوق او در مقابل کارمندان شاغل بسیار کمتر است و اغلب سرمایه ای نیز ندارد، ولی نیازهایش افزایش یافته است

وی ادامه داد: یکی از خواسته های به حق بازنشستگان که توسط این مجمع دنبال می‌شود، افزایش حقوق و داشتن مزایایی است که کارمندان شاغل دارند.

 کارت منزلت در اصفهان کارایی چندانی ندارد
وی عدم استفاده مناسب از کارت منزلت توسط بازنشستگان در اصفهان را یکی دیگر از مسایل دانست و در این رابطه یاد آور شد: از این کارت که باید با استفاده از آن از خدمات زیادی استفاده شود، متاسفانه در اصفهان نمی توان زیاد بهره برد.حتی یک کارت سفر نیز برای حمل و نقل آسان بازنشستگان صادر شده که هنوز اعتباری به آن واریز نشده است.



شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته /
دلیل عجیب برای برگزاری نشدن جلسات کمیسیون ماده 99 در البرز

تابناک البرز گزارش داد، یکی از مهمترین جلساتی که در استان‌ها و در استانداری‌ها برگزار می‌شود، مربوط به برگزاری جلسات کمیسیون ماده 99 است. این کمیسیون بر اساس قانون شهرداری‌ها وظائف خطیر و بسیار مهمی بر عهده دارد که بخشی از این وظائف عبارت است از تعیین حدود حریم و تهیه نقشه جامع شهرسازی با توجه به توسعه احتمالی شهر و مقابله و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بیرون بافت‌های شهری.

متاسفانه حدود 2 سال اخیر، جلسات این کمیسیون در استان البرز بسیار محدود بوده و طی ماه‌های اخیر نیز هیچگاه جلسات کمیسیون ماده 99 در استانداری البرز برگزار نشده است. یکی از اعضای کمیسیون فوق که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با تابناک البرز اظهار داشت: متاسفانه همچون بسیاری از کارهای مهم، جلسات کمیسیون ماده 99 نیز مدت‌ها است که در استانداری البرز برگزار نمی‌شود.

وی افزود: این کار آسیب‌های جدی به البرز وارد کرده، چرا که بسیاری از افراد سودجو وقتی می‌بینند که جلسات این کمیسیون برگزار نمی‌شود، به طمع افتاده و اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در بیرون از محدوده شهرها می‌کنند. در حال حاضر تنها دستگاه قضایی است که یک تنه مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج محدوده شهرها اقدام کرده و مانع از تصرف بیش از پیش اراضی ملی و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی می‌شود.

وی بیان داشت: این در حالی است که اگر جلسات کمیسیون ماده 99 برگزار می‌شد، می‌توانستیم به سازندگان غیر مجاز پیش از شروع کار و یا حتی در حین کار اخطار داده و در بسیاری از موارد این اخطارها موثر واقع می‌شد.

در همین ارتباط خبرنگار تابناک البرز با یکی از مدیران ارشد استانداری تماس گرفت که بنا به ملاحظاتی از انتشار نام وی خودداری می‌کنیم. این مسئول عالی‌رتبه در پاسخ به پرسش تابناک مبنی بر اینکه چرا جلسات کمیسیون ماده 99 در سال جاری برگزار نشده است، گفت: متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات، نمی‌توانستیم حق‌الزحمه‌ها را پرداخت کنیم و به همین دلیل جلسات برگزار نمی‌َشد! البته اعتبارات کافی اختصاص یافته و به زودی جلسات کمیسیون ماده 99 در البرز از سر گرفته می‌شود.


برای بخشداری هم از تهران نیرو آوردند!

تابناک البرز گزارش داد، روابط عمومی استانداری البرز اعلام کرد که سید حمید طهایی عالی‌ترین نماینده دولت در این استان با صدور حکمی عبدالوهاب امیری را به سمت ‌بخشدار مرکزی شهرستان طالقان منصوب کرده است.

در این حکم آمده است: با عنایت به تعهد، تخصص و شایستگی، جنابعالی را به سمت «‌بخشدار مرکزی شهرستان طالقان» منصوب می‌نمایم. رجاء واثق دارم با توکل به خداوند متعال در انجام امور محوله جهت پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید موفق و موید باشید.

پیگیری‌های خبرنگار تابناک نشان می‌دهد که این مدیر جدید نیز مانند دیگر مدیرانی که طهایی با مشورت مشاوران خود از جمله موسوی مشاور عالی استانداری البرز به البرز آورده، تاکنون حتی یک روز هم سابقه حضور و مدیریت در این استان را ندارد.

امیری پیش از این در فرمانداری تهران مشغول به کار بوده است.

پیش از این اکثریت مطلق معاونان استانداری البرز، فرمانداران مدیران کل ادارات، معاونان فرمانداری‌ها که در زمان طهایی در البرز مسئولیت گرفته‌اند، از خارج از استان به البرز آمده‌اند. حال به نظر می‌رسد که پس از بخشدار نظرآباد که غیر بومی است، بخشداری طالقان نیز مدیری غیر بومی را تجربه می‌کند و مدیریت ارشد البرز این روزها حتی برای بخشداری‌ها هم از خارج استان مدیر وارد کرده است.


سایپا رفت، راه آهن هم روی هوا است

تابناک البرز گزارش داد، رفتن سایپا از البرز آسیب جدی به ورزش این استان وارد کرده است. اگر چه مسئولان ورزشی البرز معتقدند که حضور این باشگاه از ابتدا هم سودی برای البرز نداشته است. پس از بازگشت سایپا به تهران، صحبت‌هایی مبنی بر انتقال راه‌آهن به البرز مطرح شد.

محمدجواد کولیوند نماینده کرج در مجلس و عضو هیئت مدیره این باشگاه، رسما در گفت‌وگو با تابناک تاکید کرده بود که انتقال راه‌آهن به البرز نهایی و قطعی است. وی حتی تاکید داشت که دیدارهای راه‌آهن از نیم فصل دوم در کرج برگزار می‌شود.

با این وجود اخبار نگران کننده‌ای از راه‌آهن به گوش می‌رسد. بر اساس شنیده‌ها، اعضای هیئت مدیره راه آهن به شدت به این انتقال انتقاد دارند. البته 2 نفر از اعضای هیئت مدیره راه آهن البرزی هستند. محمد جواد کولیوند نماینده کرج در مجلس و محمد محمودی رئیس هیئت فوتبال البرز. این 2 از موافقان انتقال فوق هستند. به نظر می‌رسد که اختلافات در هیئت مدیره راه آهن افزایش یافته است.

شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند /
یک سال به اندازه12سال در شهر مرزی مهران کار شده است

فرماندار مهران گفت: درحالیکه 12سال ازشروع به فعالیت مرز بین المللی مهران می گذرد امادر طول سالیان فوق خدمات چندانی در این مرز صورت نگرفته است.

مرادناصری در گفتگو با خبرنگار سایت خبری تابناک ایلام اظهار داشت: باتوجه  اینکه مرز مهران از سال 1382 بین المللی شده است اما در طول سالیان گذشته خدمات چندانی در این مرز صورت نگرفته و توجه عمده به این مرز از سال گذشته بوده به شکلی که در این مدت یکساله به اندازه 12 سال گذشته خدمات رفاهی و عمرانی در آن صورت گرفته است.

وی افزود: به هرحال باید پذیرفت که 12سال از راه اندازی مرز بین المللی مهران می گذرد، چنانچه درطول این مدت،سالیانه 5پل ساخته می شد ویا اینکه 10کیلومتر راه ارتباطی این شهرستان مرزی چهار بانده می شد الان با معضلی تحت عنوان ضعف زیرساختها مواجهه نبودیم. علیرغم اینکه اعتبارات تخصیصی به حوزه راهسازی ناچیز بوده است،ولی با تکیه بر همت واراده دستگاههای عمرانی واجرایی استان توانستیم درطول این مدت بیش از 70پل را دراین مسیر احداث نماییم.

فرماندار مهران یکی از مهمترین مشکلات سال گذشته در پایانه مرزی مهران را کمبود آب شرب عنوان کرد و افزود: در حالیکه تأمین آب زائران قبلا از طریق تانکرهای آبرسانی صورت می گرفت امسال با بیش از 19 کیلومتر خط انتقال آب و حفر دو حلقه چاه و با اختصاص بیش از 70 میلیارد ریال این پروژه راه اندازی شده و هم اکنون در هر ثانیه 25 لیتر آب وارد پایانه می‌شود که می تواند علاوه بر تأمین آب پایانه مرزی مهران مشکل آب پایانه مرزی عراق را نیز تأمین کند.

مراد ناصری به افزایش چند برابری تعداد گیتهای خروجی مرز مهران اشاره کرد و گفت: در حالی که در سال گذشته تنها 18 گیت در پایانه مرزی مهران وجود داشت امسال این گیتها به 96 مورد افزایش خواهند یافت تا خروج زائران به سرعت انجام شود.

دو هزار دختر و پسر در یک سالن، چگونه باید مهار شوند؟! / سرنوشت موسسه ثامن الحجج مانند میزان شد!
حواشی عجیب نهال‌ها برای بوشهر

تابناک بوشهر گزارش داد، توسعه پایدار، توسعه اي است که تمام جنبه‌هاي اجتماعي و اقتصادي را در شهر همگام با هم پيش مي برد البته علاوه بر تأمين نيازهاي حال حاضر بشر نياز نسل هاي آينده را در نظر بگيرد این تعریفی جامع از توسعه شهری است. شهر بوشهر به لحاظ تراکم جمعیت و کم عرض بودن خیابان ها با مشکل ترافیکی رو به رو شده است. شهرداری بوشهر برای کم کردن از بار ترافیکی اقداماتی انجام می دهد که به نظر غیر کارشناسانه و هدفمند است.

سال های گذشته نهالستان های واقع در شهر بوشهر برای بهتر شدن فضای شهری و کم شدن بار ترافیک به میدان باغ زهرا منتقل شدند. چند روزی است که شهرداری بوشهر به گفته مسوولان اداره کل راه و شهرسازی و علیرغم تذکرات لازم، اقدام به زیر سازی زمین این اداره کل برای اسکان نهال فروشان کرده است. این اقدام غیرقانونی شهرداری در تصرف زمین های اطراف ورودی اتوبان امام علی (ع) با واکنش قانونی اداره کل مسکن و شهرسازی رو به رو شد.
 به گفته یکی از نمایندگان اداره کل راه و شهر سازی بوشهر این زمین ها بيرون از محدوده تعريف شده شهر بوشهر مي باشد. ظهر امروز شهرداري بوشهر به تذكرات قانوني مديركل راه و شهرسازي تمكين نكرد تا كار به حضور گشت راهداري و نيروي انتظامي و تعطيل كردن كار در عصر روز جمعه كشيده شد.

 اما ماجرا از كجا شروع شد؟

داستان از اين قرار است كه شهردار بوشهر به جهت دخيل نبودن در بزرگترين پروژه تفريحي و فضاي سبز تاريخ شهر بوشهر كه با حدود ٨٥ هكتار مساحت و با نام دهكده گردشگري، توسط استانداري بوشهر مديريت مي شود، با ادارت دولتي مانند راه و شهرسازي و بنياد مسكن استان بوشهر ( مجريان طرح دهكده گردشگري ) ، دچار مشكل شده است.

اين ها پيش زمينه اي بود تا شهردار بوشهر در اقدامي عجيب به تصرف زميني به مالكيت اداره كل راه و شهرسازي استان بدون هيچ هماهنگي قبلي بپردازد. اداره كل راه و شهرسازي نيز عليرغم اعتراضات مكرر بالاخره با اقدام گشت هاي خود و دخالت نيروي انتظامي از تصرف اين اراضي توسط شهرداري و واگذاري به افراد ممانعت به عمل آورد.
شهرداري قصد داشته زمين راه و شهرسازي را برای نهال فروشي به افراد خاصي اجاره دهد.

اين در حالي است كه اداره كل راه و شهرسازي نيز در حال اجراي پروژه ايجاد بازوي فرعي از وروردي شهر به ابتداي بلوار امام علي جهت كم كردن ترافيك ميدان امام علي و كمتر شدن خطر در اين گره ترافيكي است در واقع اگر نهالستان های شهر بوشهر در مکان مورد دعوی اسکان داده شوند تا چند ماه دیگر باز هم مجبور به جابه جایی می شوند.

شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز!
بیماری قلبی بیشترین علت مرگ تهرانی‌ها

تابناک تهران گزارش داد، مدیرکل ثبت احوال استان تهران از افزایش 6 درصدی طلاق و 13 درصدی ازدواج در پایتخت، فراوانی نام های دختر و پسر تهرانی ها، متوسط سن ازدواج پایتخت نشینان، و 3 علت مهم مرگ و میر در میان تهرانی ها گفت. محمدمهدی اعلایی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره فراوانی نام‌های دختران و پسران تهرانی در ۷ ماهه اول امسال، اظهار داشت: اسامی امیرعلی با ۳ هزار و ۳۸۹ مورد، امیرحسین با هزار و ۹۲۴ مورد، محمدطه با هزار و ۸۲۶ مورد، امیرعباس با هزار و ۷۳۷ مورد و علی با هزار و ۵۰۱ مورد دارای بیشترین فراوانی در میان اسامی پسران بوده که در ثبت احوال استان تهران به ثبت رسیده است.
 
وی ادامه داد: فراوانی نام های دختران هم ابتدا فاطمه با ۲ هزار و ۸۶۸ مورد بیشترین آمار و سپس زهرا با هزار و ۶۹۵ مورد، نازنین زهرا با هزار و ۳۷۲ مورد، باران با هزار و ۲۶۵ مورد و حلما با یکهزار و ۲۳۷ مورد  بیشترین فراوانی را در میان اسامی به خود اختصاص داده‌اند.
 
علائی بیشترین علت مرگ و میر تهرانی ها را بیماری قلبی عروقی با آمار 13 هزار و 216 مورد عنوان کرد و گفت: در ۷ ماهه امسال، ۳۰ هزار و ۴۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که بعد از بیماری های قلبی و عروقی بیشترین علت مرگ سرطان‌ها و تومورها با ۳ هزار و ۴۸۱ مورد و بیماری‌های دستگاه تنفسی با ۲ هزار و ۸۰۵ مورد بوده‌اند.
 
مدیرکل ثبت احوال استان تهران در ادامه به آمار ازدواج طی 7 ماهه امسال اشاره کرد و اظهار داشت: در استان تهران ۵۴ هزار و ۴۵۶ واقعه ازدواج در 7 ماهه امسال به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۴۴ درصد افزایش داشته است.


ابتلا یقه سفیدان به اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: متاسفانه جمعیت یقه سفیدها هم به معتادان اضافه شده که خودمان از میان پاتوق ها شناسایی کردیم. پزشکانی که از قبل میشناختیم و الان گرفتار شده اند.

محمدرضا آذرنیا درگفتگو با تابناک تهران در پاسخ به این سوال که وضعیت کشفیات در مواد مخدر به چه صورت است؟ اظهار داشت: میزان کشفیات تا این موقع از سال نسبت به سال گذشته تغییر نکرده است. همان مقدار 17 تن پارسال است.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره تعداد معتادان جمع آوری شده هم گفت:  سال گذشته تا این زمان 3280  معتاد متجاهر جمع آوری شد؛ در سال جاری هم این تعداد 3119 نفر بوده که تغییر چندانی با گذشته ندارد. آماری که از تعداد معتادین (15 هزار نفر) اعلام می کنند آمار تخمینی (نسبت به جمعیت) بوده و سرشماری دقیقی انجام نشده است.
 
آذرنیا گفت: در میان مواد مخدر بیشترین نوع مصرف مواد محرک و شیشه است که اخرین نرخ فروش آن هر کیلو 80 میلیون تومان است. متاسفانه جمعیت یقه سفیدها هم به معتادان اضافه شده که خودمان از میان پاتوق ها شناسایی کردیم. پزشکانی که از قبل میشناختیم و الان گرفتار شده اند.


شادی خودروسازان از فروش 110 هزار خودرو؛ تولید روزانه 55 هزار کیلو آلودگی هوا

تابناک تهران گزارش داد، داستان آلودگی هوای پایتخت و حواشی آن 20 سالی هست که مرتب تکرار می شود، سال 74 بود که نخستین زنگ خطر جدی درباره آلودگی هوای تهران به صدا درآمد. در آن هنگام نزدیک به صد نفر از کارشناسان و مدرسان محیط زیست، جغرافیا و شهرسازی در پی نشستی در سالن اجتماعات پارک شهر تهران، متنی موسوم به بیانیه «هوای تهران ۷۴» منتشر کردند که در آن برای نخستین بار از آلودگی هوای پایتخت به عنوان یک «بحران ملی» که راه مقابله با آن «عزم ملی» است، نام برده شد.
 
طبق گزارش بانک جهانی  در ایران سالیانه ۴۵۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند. در سال ۱۳۸۲، ۸۱۵۲ تهرانی به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند به طوری که فاصله سال‌های ۸۲ تا ۸۵، نه تنها از میزان مرگ بر اثر آلودگی هوا در تهران کاسته نشده، بلکه تنها در آبان ماه سال ۸۵، آلودگی هوای تهران به اندازه نیمی از تمام سال ۸۲ قربانی داشته است. به خاطر استنشاق هوای تهران ۹۹۰۰ نفر در سال ۸۴ به دلیل دو آلاینده NOx و PM10 فوت کردند. آلاینده PM10 به تنهایی در سال ۱۳۸۸ موجب مرگ ۶۲۰۰ نفر شده است. در اثر آلودگی هوا در کشور در سال ۱۳۸۹ حداقل ۴۰۰۰ نفر در اثر این آلودگی جان خود را از دست داده‌اند.

هوای روزهای سرد و زمستانی تهران هم اگر چه به لطف بارندگی ها و وزش بادها کمی از شرایط بحران و ناسالم خارج می شود اما فراموش نکنیم که پدیده وارونگی دما در فصل زمستان خوشی چند لحظه ای بر اثر طراوت، لطافت و تمیزی هوا  را از ما می گیرد.

وزارت بهداشت سال‌هاست با تکیه بر داده‌هایی که به آمار کیو (Q) معروف است، براساس شاخص‌های جهانی مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوای شهرهای بزرگ کشور را ثبت می‌کند.براساس این آمار، سالانه در شهر تهران بیش از 4هزار و 400نفر بر اثر آلودگی هوا می‌میرند؛ در واقع به ازای هر 24ساعت 12نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا به کام مرگ می‌روند به‌عبارت دقیق‌تر در هر2ساعت یک نفر. این آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در سال 92 منتشر شده است.

اعلام آمار مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا درحالی است که محمد ناظمی اردکانی رئیس سازمان ثبت احوال کشور درباره تأثیر میزان آلودگی در افزایش مرگ‌ومیرها می گوید: آمار دقیقی از میزان مرگ‌ومیرها بر اثر آلودگی‌ هوا وجود ندارد و دلایل مشترکی برای این مرگ اعلام می‌شود. بیشترین عامل آلاینده هوای شهر تهران نیز از سوی محققان و کارشناسان خودروها اعلام شده‌اند. بیش از 75درصد آلودگی هوا ناشی از تردد خودروهای پایتخت است.در تهران بیش از 3میلیون خودرو و موتور سیکلت در حرکت است.

براساس مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، هر خودرو به ازای هر کیلومتر 64گرم آلودگی تولید می‌کند. هر سفر شهری در این طرح در حدود 9کیلومتر تعیین شده است. در واقع هر خودرو به ازای هر سفر شهری بیش از نیم کیلوگرم آلودگی هوا تولید می‌کند. هر موتورسیکلت نیز در شهر تهران به اندازه خودروهای شخصی آلودگی تولید می‌کند. با تکیه بر این مطالعات در تهران بیش از 16میلیون سفر شهری انجام می‌شود و این به‌معنای آن است که در هر روز 9هزار و 216تن آلودگی وارد هوای پایتخت می‌شود.


افزایش قیمت تعرفه در رفع بحران آب موثر نیست؛ مردم عمق فاجعه را درک نکردند

عضو کارگروه نقش مدیریت شهری بر بحران آب گفت: افزایش تعرفه آب نمی تواند تاثیر چندانی بر نحوه مصرف آب در میان شهروندان بگذارد، اگرچه موثر است و تا حدودی رفتار مردم را کنترل می کند اما پیش بینی ما از کاهش تعداد خودروها با افزایش قیمت بنزین درست از آب درنیامد و همچنان تعداد خودروها افزایش یافت.

 سید سعید موسوی ندوشنی در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران از عدم تبلیغ نحوه مصرف آب شهروندان از سوی رسانه ملی و شهرداری تهران انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی مواقع تبلیغ هایی در مترو مشاهده می کنیم که به نظر درست نمی آید؛ آگهی تبلیغاتی تشویق مردم به  سوارشدن در مترو اشتباه است چرا که مردم ما استقبال خوبی از آن کرده اند؛ این درحالی است که روزانه مردم به دلیل ازدحام جمعیت در واگن های قطار شهری آزرده می شوند.

وی ادامه داد: برخی تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای هشدار به کم آبی در تهران دیده می شود اما آیا تنها نصب تابلوی شهری برای ترویج فرهنگ مصرف آب کافی است؟ جای ابزارهای هنری و تئاتر و یا کلیپ های مصرف درست آب در رسانه ما خالی است. مردم ما و کودکان گذشته امروز "بابا برقی" چند سال پیش را به خوبی به یاد دارند اما برای مصرف آب چه کردیم؟

عضو کارگروه نقش مدیریت شهری بر بحران آب افزود: افزایش تعرفه آب نمی تواند تاثیر چندانی بر نحوه مصرف آب در میان شهروندان بگذارد، اگرچه موثر است و تا حدودی رفتار مردم را کنترل می کند اما پیش بینی ما از کاهش تعداد خودروها با افزایش قیمت بنزین درست  از آب درنیامد و همچنان تعداد خودروها افزایش یافت.


گذری به شمال‌غرب تهران؛ امامزاده‌ای در کوچه‌باغ‌ های کن

تابناک تهران گزارش داد، این روزها قدری برنامه ریزی برای آخرهفته ای آرام و سرشار از انرژی به دلیل مشغله های تکراری سخت شده اما این به معنای این نیست که روحمان را از نعمت هایی که برای ما آفریده شده محروم کنیم و اجازه دهیم هفته ها همچنان بر ما سخت بگیرند؛ فقط قدری همت می خواهد و اراده ای آهنین.

اگرچه پایتخت ما شهری شلوغ و آلوده تعبیر می‌شود اما اگر کمی از دود و دم تهران فرار کنید و به گوشه و کنار شهر سری بزنید جاذبه هایی پیدا می کنید که حال شما را عوض می کند، اصلا انگار نه انگار که اینجا همان تهران آلوده است که ترافیکش روز را مثل شب سیاه می کند.

از دربند، توچال، بام تهران، رودخانه ها و ...حرف نمی زنیم از کوچه باغ هایی می گوییم که دیوارهای کاهگلی، درهای چوبی و نهر های روانی دارد؛ سری به غرب تهران بزنید، امامزاده شعیب (ع) در کوچه باغ های کن.


جزئیات جلسه کمیسیون مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران پس از 3 سال

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: کمیسیون مشترک وزارت نیرو و شهرداری تهران با هدف حفاظت از رودخانه ها و مدیریت یکپارچه برای سیل تهران پس از وقفه ای سه ساله با دستور شهردار تهران و وزیر نیرو تشکیل شد و چند مصوبه را هم به تصویب رساند.

به گزارش خبرنگار تابناک تهران؛ جلسه هماهنگی توافق نامه سه جانبه مشترک وزارت نیرو و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پیرامون سیلاب (حد بستر و حریم رودخانه) با حضور احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران و نمایندگانی از وزارت نیرو برگزار شد.

تعریف کارگروه های تخصصی، تعیین اولویت ها و فعال سازی کمیته اجرایی بخشی از محورهای اصلی این جلسه بود. در ادامه جلسه کارگروه آب منطقه ای گزارشی از فعالیت های انجام گرفته از سوی این کارگروه ارائه داد. نماینده این کارگروه با تقسیم اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت بر ضرورت شناسایی آسیب ها و انجام برنامه های ضربتی در کوتاه مدت تاکید کرد. مهندس ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گزارش خود را از فعالیت کارگروه های تخصصی کمیته اجرایی توافق نامه ارائه داد.


جزئیات برنامه‌های اوقاف تهران در کربلا و پایتخت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: امسال مراسم اربعین برای اداره اوقاف و امور خیریه تهران متفاوت است از آن جهت که دو نوع برنامه برای اربعین حسینی طراحی شده یک برنامه داخل استان تهران و برخی استان های مرزی ایلام و مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و بخشی از برنامه ها داخل کشور عراق فاصله مابین نجف تا کربلا است.

حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک تهران درباره تمهیدات اداره اوقاف و امور خیریه برای اربعین سال 94 اظهار داشت: امسال مراسم اربعین برای اداره اوقاف و امور خیریه تهران متفاوت است از آن جهت که دو نوع برنامه برای اربعین حسینی طراحی شده یک برنامه داخل استان تهران و برخی استان های مرزی ایلام، مهران، چذابه و شلمچه و بخشی از برنامه ها داخل کشور عراق فاصله ما بین نجف تا کربلا است.

وی ادامه داد: داخل استان مراسم ها در بقاع متبرکه که هر سال برگزار شده امسال هم هست و تا آخر صفر هم ادامه دارد. اعزام مبلغ، اطعام زائرین، خیمه های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی، و ..از جمله این برنامه ها است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: در مرزهای منتهی به عراق از جمله مهران با توجه به خسارت هایی که سیل ایلام برجای گذاشت اداره اوقاف پشتیبانی مالی و فرهنگی کرده و به زائران حسینی خدمت خواهد کرد. توزیع مواد غذایی، پتو و ...از جمله این اقدامات است به ویژه پس از بازگشت زائران از کربلا کمبودهایی احساس می شود که اداره اوقاف استان بخشی از آن را تقبل کرده است. همه هزینه ها از محل نیات واقفین و خیرین تامین می شود.

حجت الاسلام محمدزاده گفت: در خارج از عراق بین نجف تا کربلا و داخل شهر کربلا اعزام مبلغ، همراهی روحانیون با زائران در طول سفر و خدمات موکب ها که از سوی طلاب و روحانیون انجام می شود خواهیم داشت. چند عکاس برای نیاز خانواده ها و گرفتن عکس یادگاری اعزام شده اند. در طول مسیر یادمان شهدای مدافع حرم و مسابقه برای کودکان و اهدای جوایز به آن ها هم برنامه ریزی شده است.

دو هزار دختر و پسر در یک سالن، چگونه باید مهار شوند؟! / سرنوشت موسسه ثامن الحجج مانند میزان شد!
بیکاری یا اعتیاد: عامل رشد تکدی گری در خراسان جنوبی چیست؟

مسئول مرکز جمع‌آوری متکدیان بیرجند درحالی از شناسایی و دستگیری 285 متکدی دراین شهرستان خبر می دهد که معترف است در مقابل 114 نفر مرد گدا، 171 نفر زن هم به گدایی مشغولند و به قولی در آمار متکدیان، تعداد زنان 11 درصد افزایش یافته است!

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان جنوبی ایجاد اشتغال را عاملی اصلی برای حل ریشه‌ای مشکل تکدی‌گری می داند و می گوید: نیروی انتظامی استان آمادگی دارد ظرف مدت 48 ساعت با همکاری دستگاه‌های مربوطه تمامی متکدیان استان را جمع‌آوری نماید، ولی تا زمانی که جایی مناسب برای نگهداری و یا شغلی مناسب برای این افراد به وجود نیاید این مسئله به صورت ریشه‌ای حل نمی‌شود.

کمبود فضا برای نگهداری متکدیان مشکلی است که معاون برنامه ریزی شهرداری بیرجند نیز که خود متولی اختصاص فضاهای مختلف شهری است، به آن اذعان دارد و آن را از مشکلات اصلی عدم جمع‌آوری متکدیان شهری در بیرجند می داند !!!

وی با تاکید بر مشکلات بهداشتی و انسانی فضای محدود نگهداری متکدیان دستگیر شده در بیرجند می گوید: افزایش جمعیت، گستردگی استان و مسائل جانبی دیگر به تعداد متکدیان خراسان جنوبی افزوده اما با این وجود، فضایی که برای این امر در نظر گرفته شده ، متناسب با رشد متکدی گری گسترش نیافته است.

معاون شهرداری بیرجند به این نکته نیز اشاره می کند که: به دلیل محدودیت جا تا اوایل امسال محل نگهداری متکدیان زن و مرد مشترک بود اما با پیگیری‌های صورت گرفته موفق شدیم قسمتی از مرکز ترک اعتیاد را به این فضا اضافه و اتاق‌ها را از یکدیگر تفکیک کنیم! ولی هنوز از این نظر مشکل وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز به عنوان یکی از دستگاههای اصلی متولی ایجاد اشتغال با اشاره به اصل 44 قانون اساسی می گوید: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی مکلفند که متکدیان را ساماندهی کنند.

شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد!
بدرقه و اعزام 900خادم زائران کربلا

این روزها همه دل‌ها حال و هوای هیئت دارد و از مشهد الرضا(ع) تا مشهد جان‌ها در کربلا ، نورباران می‌شود از قدم‌های زائران خورشید ... و اما عرصه میدان شهدای مشهد در روز پنجشنبه میزبان کاروانی متشکل از ۹۰۰ پاکبان شهرداری پایتخت معنوی ایران اسلامی به عتبات بود که در آیینی معنوی مورد بدرقه خانواده و جمعی از مسئولان و مردم، قرار گرفتند.

به گزارش تابناک خراسان رضوی، در این مراسم، 900 نیروی خدماتی شهرداری مشهد برای ارائه خدمات به زائران اربعین با بدرقه جمع کثیری از مردم و مسئولان از محل عرصه میدان شهدای مشهد راهی نجف و کربلا شدند.



تهدید مدیر درآمد شهرداری به قطع برق و گاز 15هزار خانواده در مشهد

بختیاری، مدیر درآمد های شهرداری مشهد بابیان این که 15هزار شهروند با بدهی عوارض نوسازی بالای یک میلیون تومان داریم، اضافه کرد: اگر این شهروندان بدهی خود را پرداخت نکنند ماده 12و13قانون نوسازی را در خصوص آن ها اجرا و انشعاب برق و گاز آن ها قطع می شود و اقدام به اجرای ثبت می کنیم.

به گزارش تابناک رضوی، معاون اداری مالی شهرداری مشهد، از اجرایی شدن مصوبه شورای شهر در خصوص ارائه تسهیلات از سوی بانک ها برای پرداخت بدهی و دریافت پروانه ساختمانی با اقساط 12تا 36ماهه بدون کارمزد خبر داد.

«محمد آذری»  با بیان این مطلب گفت: با توجه به مشکلات شهروندان برای پرداخت بدهی و جلوگیری از سلیقه ای عمل کردن بخش های مختلف، مصوبه ای در شورای شهر برای پرداخت تسهیلات به بدهکاران به شهرداری به تصویب رسید که از شنبه آینده اجرایی خواهد شد. این تسهیلات که با معرفی بدهکاران  از سوی شهرداری به بانک  از سوی بانک عامل که هم اکنون بانک شهر است پرداخت می شود شامل افرادی نیز می شود که می خواهند پروانه ساختمانی دریافت کنند اما امکان پرداخت نقدی ندارند.


از «ساپورت‌پوشی» تا وضعیت «دختران چادری جذاب»

تابستان تمام شد اما گویا قصه پر غصه بی حجابی تمامی ندارد. این روزها وقتی از کوچه و بازارهای شهرمان که می‌گذریم کافیست تنها برای چند ثانیه سرمان را بالا بگیریم تا در اندک زمانی چشم و دلمان بدون آنکه از ما اجازه‌ای بگیرد خود را در آغوش هر تصور غیر قابل بیانی بیاندازد!  متاسفانه خیابانهای شهر خورشید هم از آزادشهر تا احمدآباد مشهد، این روزها در سایه بی‌توجهی و سهل‌اندیشی عده‌ای به شوی لباس مبدل شده است. شویی از نوع غربی و ضد اسلامی شب های پاریس!


عموهای فیتیله‌ای در جمع بهبودیافتگان کارتن‌خواب

صبح امروز چهارشنبه در موسسه گلستان علی(ع) مشهد بزم مهربانی عموهای فیتیله‌ای برپا بود در جمع 170 نفر از معتادان دیروز و کارتن خواب‌هایی از تهران که دیگر بهبود یافته‌اند.

به گزارش تابناک رضوی، یکی از ویژگی های مشترک این 170 نفر در این بود که برای نخستین بار به زیارت امام رضا(ع) مشرف می شدند تا نعمت سلامت و پاکی را در خطه خورشید و همراه با کودکان یتیم موسسه گلستان علی (ع)، جشن بگیرند.


تفاوت 8 برابری حقوق برخی مدیران و کارمندان شهرداری

جواد ستاری گفت: متأسفانه میان حقوق برخی مدیران و کارمندان شهرداری اختلاف حقوقی 8 برابری وجود دارد و برخی مدیران برخلاف ضوابط موجود حقوق دریافت کرده اند.

به گزارش تابناک خراسان رضوی، یک عضو شورای اسلامی مشهد در حاشیه جلسه  شورای شهر نیز ، با بیان اینکه حقوق شهردار مشهد طبق گزارشی که به شورای شهر ارائه شده، بین 13 تا 14 میلیون تومان است، گفت: به دنبال این هستیم که حقوق های خلاف ضابطه برخی مدیران شهرداری را قطع کنیم.

وی افزود: دو سال است که درباره حقوق مدیران شهرداری اطلاع رسانی درستی نشده است، برخی کارمندان شهرداری بین یک و نیم تا دو میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، اما برخی مدیران شهرداری 8 برابر این رقم حقوق می گیرند.

ستاری همچنین در نطق پیش از دستور خود، با مخاطب قرار دادن اعضای شورا اظهار کرد: یادمان هست که در زمان انتخابات چه شعارهای مردم پسند و خوبی می دادیم و معتقد بودیم مسئولان باید در خانه های شیشه ای زندگی کنند، شفافیت مالی داشته باشند، البته این بیماری فراموشی مختص ما نیست و دولت و وکلای مجلس  نیز به نوعی به همین فراموشی مبتلا هستند.

وی افزود: متأسفانه بیش از دو سال است که در جلسات متعدد گزارش های متناقض درباره حقوق مدیران شهرداری ارائه شده است تا اینکه به تازگی حسابرسی شورا گزارشی تهیه کرد اما سوال من این است که اگر حقوق های پرداختی قانونمند و طبق ضابطه بوده است چرا به مردم اعلام نمی کنیم و اگر ناحق است چرا این حقوق پرداخت می شود؟


اختصاص یک روز حقوق کارکنان به زائران پیاده اجباری نبوده است

تابناک رضوی گزارش داد، محمد‌حسن واحدی، معاون هماهنگی امور زائران استانداری گفت: ابلاغ چنین‌ بخش‌نامه‌ای به‌هیچ‌وجه درراستای اجبار اعضای شورای اداری برای کمک به این موضوع معنوی نبوده است. ما با این کار تنها بسترهای لازم برای مشارکت و حضور در چنین‌کاری را فراهم کرده‌ایم و کمک در این حوزه به میل اشخاص است.

وی همچنین با اشاره به آخرین اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در‌خصوص میزبانی از زائران‌پیاده امام‌رضا(ع) عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ٢۵٠هزار نفر به‌صورت پیاده و حدود ٣میلیون نفر به‌صورت غیر‌پیاده برای ایام پایانی دهه صفر در مشهد حضور پیدا کنند که تاکنون برای سامان‌دهی خدمات‌رسانی به این افراد شش‌ جلسه تشکیل شده است.


مالباختگان پردیسبان به دنبال گوش شنوا در مشهد تجمع کردند!

همزمان با تشکیل هیئتی در کمیسیون اصل‌٩٠ ، برای رسیدگی به مسائل پردیسبان، جمعی از سهامداران مالباخته پرديسبان امروز روبروي دفتر روزنامه خراسان در مشهد تجمع اعتراض‌آمیز تشکیل دادند.

یکی از تجمع کنندگان در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی، هدف از اين تجمع را جمع اوري امضا از سهامداران و ارسال اين طومار به مراجع عالیرتبه نظام جهت تظلم خواهی دانست.

وی درباره مكان تجمع نیز گفت: جلوي درب روزنامه خراسان جمع شدیم تا اعتراضاتمان را هم نشر دهند همانطور که با تبلیغات فراوان باعث اعتماد بيش از حد مردم به اين مجموعه شدند.


"1001 مهربانی" در میان دستهای دانش آموزان محروم

تابناک رضوی گزارش داد، اولین کاروان امید روز سه شنبه 26 آبان ماه 94 از ساختمان صلح به سمت استان های جنوب شرقی کشور اعزام شد.

در مراسم اعزام اولین کاروان، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان گفت: جوانان هلالاحمر خراسان رضوی در اقدامی بشردوستانه و با هدف تامین بخشی از نیازهای آموزشی اعضای مجتمع های دانش آموزان هلال احمر استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری و گیلان طرح 1001 مهربانی رااجراکردند.

دکتر سید مجتبی احمدی تصریح کرد: در مرحله اجرایی این طرح 22500 قلم انواع لوازم التحریر به ارزش 320 میلیون ریال تهیه و تامین شده که با حضور جمعی از جوانان منتخب هلال احمر خراسان رضوی به استان های خراسان جنوبی، سیستانم و بلوچستان و کرمان منتقل و تحویل اعضای مجتمع های دانش آموزی خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح1001مهربانی گفت: امیدواریم در آینده و به منظور تامین بخش دیگر از نیازهای این جوانان، اقدام لازم انجام شود.


اهدای 100 سمعک پیشرفته به بهزیستی توسط یک خیرخواه ایرانی اروپا

طبق قوانین کشورمان سازمان بهزیستی متولی حمایت و رسیدگی به وضعیت معلولانی است که توسط کمیسیون پزشکی اداره بهزیستی تأیید می‌شوند. حال این معلولیت می‌تواند جسمی و حرکتی باشد یا ذهنی و روانی ... .

معلولیت یعنی محدودیت دائمی در زمینه‌های جسمی، حسی یا ذهنی و روانی که شخص مبتلا را در زندگی و تعامل با سایر افراد جامعه دچار مشکل می‌کند. فرد معلول از یک طرف با مشکلات شخصی خود با توجه به نوع معلولیتی که دارد درگیر است و از طرف دیگر هزینه‌های سنگین توانبخشی و مالی او را سخت تحت فشار قرار می‌دهد.

آنچه در ارتباط با نحوه پذیرش و کمکهای بهزیستی در ذهن عموم مردم می‌آید این است که وقتی یک فرد آسیب دیده یا خانواده‌ای که صاحب یک فرزند معلول شده‌اند به اداره بهزیستی مراجعه می‌کنند پس از تشکیل پرونده زیر چتر حمایت گسترده بهزیستی قرار می‌گیرند. اما چیزی که برخی از مردم می‌گویند با این موضوع متفاوت است.

کنکاش‌های خبرنگار تابناک رضوی در پیگیری این موضوع حاکی از آن است که بسیاری از خانواده‌ها از حفظ حرمت و شخصیت‌شان توسط کارمندان بهزیستی مشهد شاکی‌اند! آن‌ها معتقدند بهزیستی، رسیدگی لازم را نمی‌کند و مدعی‌اند هزینه توانبخشی فرزندانشان به طور کامل برعهده خودشان است.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد!
کشتار در سوسنگرد

تابناک خوزستان گزارش داد: ساعت 18:20 دقیقه درپی برخورد یک دستگاه پراید و یک دستگاه وانت بار ماموران اورژانس به سرعت وارد عمل شدند که به دلیل شدت تصادف سه نفر از حادثه دیدگان کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. دو نفر از مصدومان به دلیل شدت جراحات وارد شده، برای مداوا به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند. انحراف به چپ وانت بار علت بروز این حادثه خونین رانندگی عنوان شده است.


دریای محبت خوزستانی ها به زائران پیاده کربلا

تابناک خوزستان گزارش می دهد؛ در حالی 15 روز دیگر در تقویم ها روز اربعین حسینی (ع) است که عاشقان آن حضرت که قصد دارند با پای پیاده به پیشگاه سرور و سالار شهیدان، مشرف شوند، به تدریج آغاز به حرکت کرده اند. میلیون ها عاشق، فارغ از هر نوع مذهب، رنگ و زبانی خود را از سراسر جهان به میعادگاه واحد یعنی کربلا می رسانند، تا در مراسم عظیم اربعین حسینی (ع) شرکت کنند.

خیلی ها هم خدمت خالصانه به زائران حضرت ابا عبدالله را به زیارت نزدیک ایشان ترجیح داده اند، به هر نحوی شده خود را در مسیر حرکت کاروان های پیاده زوار قرار می دهند تا حتی با یک لیوان آب هم که شده، قدری از سختی سفر را برای آنان بکاهند. مردم این مناطق زندگی کردن در مسیر تردد زائران حسینی (ع) را یک توفیق و موهبت الهی می دانند و با ایجاد موکب های عزاداری و پذیرایی از عاشقان امام حسین در مسیرهای منتهی به مرزها، ارادت خالصانه خود را به خاندان اهل بیت (علیهم السلام) ابراز می کنند.

تصاویر زیر تنها قطره ای کوچک از دریای خدمت به زائران در مسیر منتهی به مرز چذابه در غرب استان خوزستان است:


باران شدید و سیل در مسجدسلیمان دو کشته برجای گذاشت

در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب یک دستگاه خودرو پراید به همراه پنج سرنشین خود به علت آشنا نبودن با مسیر گرفتار سیل شدند که دو نفر از آنان (مادر به همراه فرزندش) در جریان شدید سیل قرار گرفته و ناپدید شدند.

علیرضا گرویی فرماندار مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان؛ در خصوص خسارات بارندگی شدید و سیل در این شهرستان گفت: با اقدامات پیشگیرانه ای که در شهرستان از جمله لایروبی و آماده کردن نیروهای امدادی انجام شده بود خوشبختانه خسارات جدی وارد نشده است.

گرویی ادامه داد: بارندگی روز گذشته باعث اخلال در عبور و مرور شهروندان بر روی برخی از پل های شهر شد اما باعث مختل شدن آن نشده است و اکنون نیز مشکلی وجود ندارد. در بارندگی شدید دیروز مسجدسلیمان که یکی از بالاترین میزان بارش ها در استان بود، تنها به سه الی چهار خانه خسارت ۳۰ الی ۴۰ درصدی وارد شده است.

فرماندار مسجدسلیمان گفت: روز گذشته در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب یک دستگاه خودرو پراید به همراه پنج سرنشین خود به علت آشنا نبودن با مسیر گرفتار سیل شدند که دو نفر از آنان (مادر به همراه فرزندش) در جریان شدید سیل قرار گرفته و ناپدید شدند. پس از وقوع این حادثه تلاش ها برای یافتن مفقودین انجام شد که متاسفانه امروز جسد این دو شهروند پیدا شد.


باران مانع احداث پل لالی شد

تابناک خوزستان گزارش داد، فروردین ماه امسال بود که درپی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در شهرستان لالی علاوه بر وارد شدن خسارات جدی به کشاورزان، پل مواصلاتی چندین روستای این شهرستان قطع شده و باعث مختل شدن تردد شهروندان شد.

گودرز ترکی زاده فرماندار شهرستان لالی چندی پیش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سفر مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به این شهرستان گفته بود: پیمانکار جدید احداث پل از سوی مدیرکل راه  شهرسازی معرفی شده است و به زودی آغاز به کار می کند.

فرماندار لالی در آن گفتگو از زمان سه ماهه برای احداث این پل خبرداده بود. گودرز ترکی زاده فرماندار شهرستان لالی در گفتگوی امروز خود با خبرنگار تابناک خوزستان از آغاز کار احداث این گفت و خبرداد: پس از تعیین پیمانکار جدید، عملیات احداث پل جدید آغاز شده است و در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی افزود: بارش شدید و مکرر باران در لالی مانع از احداث سریع و بر طبق زمان برنامه ریزی شده می شود.


بزرگترین کاروان زائران پیاده راهی کربلا شد

تابناک خوزستان گزارش داد؛ همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بزرگترین کاروان زائران پیاده ایران از شهرستان های حمیدیه و دشت آزادگان با 7000 نفر جهت حضور در مراسم عظیم اربعین، راهی کربلای معلی شدند. نکته جالب در این حرکت حسینی، حضور 800 نفری بانوان در این کاروان است.

همچنین چندی پیش نیز جمعی از جوانان ولایت مدار اهواز در منطقه عین دو و ملاشیه برای شرکت در مراسم عظیم اربعین حسینی با پای پیاده به سمت مرزها حرکت کرده که در مسیر با استقبال گرم مردم شهرستان سوسنگرد قرار گرفته بودند.



خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
تنظیم بازار آمریکایی در استان فارس!

تابناک فارس گزارش داد، سال ها پیش سخنی دهان به دهان می چرخید که کشور مستکبر و ظالم آمریکا که یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده گندم هم می باشد ،در حالیکه میلیون ها نفر در سراسر جهان از گرسنگی می میرند برای تنظیم بازار گندم جهانی،هزاران تن از گندم مازاد خود را درون دریا می ریزد!

فارغ از صحت و سقم این ماجرا؛ ذات زشت و بی رحمانه این اقدام است.اقدامی که حالا به نقل از خبرگزاری ها سازمان تعاون روستایی فارس انجام داده است و جالب آن که این حرکت را یکی از افتخارات و موفقیت های خود می دانند!

"مدیر تعاون روستایی فارس با تشریح عملکرد تعاون روستایی فارس در 6 ماه گذشته به بهترین اقدام این سازمان اشاره کرد و گفت:‌ در این مدت سازمان تعاون روستایی در حوزه بازرگانی به منظور تنظیم بازار سیب زمینی اقدام به خرید و امحای بیش از 1700 تن سیب زمینی در فارس کرده است."

رئیس سازمان محیط زیست در سفر دیروزشان به استان فارس از انقلاب در کشاورزی برای اصلاح الگوی مصرف آب گفتند؛ انقلابی عجیب: «امحاء 1700 تن سیب زمینی که محصولی پر آب بر است؛آن هم در استانی که آب به اعماق 400 متری زمین رفته و در معرض شور شدن است...» معلوم نیست آیا مدیران مربوطه در تعریف اقدام موفقیت آمیز در حوزه کشاورزی و تنظیم بازار آیا احیاناً هیچ وقت به راهکارهایی مانند مدیریت کشت هم فکر کرده اند؟


کمر خمیده فارس زیر بار مشکلات در حال شکستن است

مشکلات و مصائب 3 دهه است که گلوی استان فارس را می فشارند.مشکلاتی که ظاهراً سال های گذشته تلاش می شد لاپوشانی شوند که اگر اینطور نبود مسلماً باید تاکنون لاقل کمی از مصائب فارس و پارس نشینان کم می شد. بعد از اظهارات اخیر نماینده ولی فقیه در فارس و انتقاد به وضعیت و جایگاه بد استان فارس؛حالا نماینده سابق ولی فقیه در فارس هم نسبت به غفلت در استان هشدار داده است.

آیت اله حائری؛ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان باید هوشیار و بیدار باشند که مبادا با غفلت آنها، شیراز از قافله پیشرفت عقب بماند.وی همچنین نسبت به کاهش باغ ها در شیراز هشدار داد و خواستار اعلام واقعی میزان آلودگی شهر شیراز به منظور ایجاد دغدغه در خصوص وضعیت فضای سبز این شهر شد.

در ادامه سیر اعلام نگرانی در مورد مسائل مختلف استان فارس استاندار فارس هم نتوانست چشمش را به روی جفای بانک ها به استان فارس ببندد و لب به انتقاد از سیاست های بانکی در فارس گشود.

سید محمد علی افشانی گفت: جایگاه استان در زمینه اعطای تسهیلات بانکی و نسبت مصارف به منابع، مناسب و قابل قبول نیست. مقررات بانکی در تمام کشور یکسان است و استان فارس این حق را دارد که با توجه به مزایا و امکانات ویژه ای که نسبت به سایر استان ها در بخش های گوناگون دارد، وضعیت مناسب تری در زمینه سرمایه گذاری داشته باشد.

افشانی، عامل عمده ورشکستگی در حوزه صنایع را مربوط به سوء مدیریت دانست و افزود: نباید اجازه داد که صنایعی که با مشکلات و سختی های بسیار ایجاد شده بر اثر سوء مدیریت و بی تدبیری به تعطیلی کشیده شود.

خطر سوختن دانش آموزان در 40 درصد مدارس خراسان شمالی / شنای شناگر ارومیه‌ای با دستان بسته به یاد غواصان دست و پا بسته / مردمی که از ترس سگ‌ها از خانه خارج نمی‌شوند / ماجرای بازداشت حاجی ایلامی توسط پلیس سعودی/ اجرای طرح شیرین سازی زندگی در سه روز! / «چین» بازار بیرق دوزان حسینی را هم کساد کرد! / 16 شهید مدافع حرم از خوزستان
شیوع آنفلوانزای مرغی در قم صحت ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در گفت و گو با تابناک قم، گفت: مباحث مطرح شده در خصوص شیوع آنلفوانزای مرغی در قم صحت ندارد و تنها مرجع پاسخگویی در این زمینه سازمان دامپزشکی کل کشور است.

محمد رضا طلایی اظهار داشت: شاید تعدادی از مرغ هایی که مشکوک به بیماری بوده اند معدوم شده باشند که این امری طبیعی و اقدامی در جهت پیشگیری از بیماری آنفلوانزا است. تنها دلیل معدوم شدن مرغ نیز بیماری آنفلوانزا نیست و احتمال دارد مرغ ها به دلیل بیمار های تنفسی، آلودگی و غیره معدوم شوند، لذا نمی توان معدوم سازی تعدادی مرغ را به دلیل شیوع آنفلوانزا دانست.

وی با اشاره به اینکه مرغداران به دلایل مختلفی هر سال تعدادی از مرغ های خود را معدوم می کنند، اضافه کرد: بالا رفتن سن مرغ و کاهش قیمت مرغ مادر هم دلیلی برای معدوم سازی آن است چرا که مرغداران برای جوجه ریزی مجدد در سالن های خود، تعدادی از مرغ ها را معدوم می کنند. اگر هر مرکزی به جز سازمان دامپزشکی کل کشور در رابطه با موضوع آنفلوانزای مرغی اظهارنظرهایی کرده اند، صلاحیت این کار را ندارند و آمار واطلاعات آنان نیز به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

گفتنی است چند روز گذشته، خبری با عنوان کشتار 1/5 میلیون مرغ تخم‌گذار به دلیل شیوع آنفلوآنزا، به نقل از مسئولان ستاد پیشگیری از بحران صنعت طیور کشور در رسانه‌ها منتشر شده بود.


ورزش بانوان قم و تغییر مسیر موفقیت به سوی ورزش‌های تیمی

تابناک قم گزارش داد، کسب مدال رویا صبح خیز دختر تیرانداز قمی از مسابقات تیراندازی نوجوانان آسیا در هند بار دیگر نشان داد رشته‌های ورزشی بانوان در صورت اجرای صحیح فرآیند استعدادیابی و سپس سرمایه گذاری می‌توانند در سطح فراملی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. با توجه به دامنه وسیع فعالیت‌های ورزشی بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی، تخصیص اعتبارات به ورزش بانوان در تمامی رشته‌ها از سوی اداره کل ورزش و جوانان دور از منطق است.

اداره کل ورزش و جوانان استان قم به عنوان متولی ورزش استان مسئولیت پشتیبانی از حدود ۴۳ هیئت ورزشی را بر عهده دارد که به جز یکی دو هیئت ورزشی، سایر رشته‌ها در بخش بانوان نیز فعال و مشغول به کار هستند.

در این میان نگاه مثبت به مقوله ورزش بانوان به طور همسان با ورزش مردان می‌تواند زمینه ساز کسب مدال‌هایی حتی غافلگیرکننده‌تر از نقره رویا صبح خیز در رشته تیراندازی باشد. غافلگیری‌هایی که روز به روز در ورزش بانوان قم بیشتر می‌شود اما نگرانی بابت نحوه حمایت از قهرمانان نیز به قوت خود باقی است.


گسترش چهره ناخوشايند دستفروشي در كلان شهرها

تابناک قم گزارش داد، هواي صاف و آفتابي فرقي ندارد. همينكه در زمستان زمين خشك باشد و در تابستان تيغ آفتاب چشم را نزند كار خودشان را مي كنند. گناهي هم ندارند تنگ دستي و بيكاري چاره اي برايشان نگذاشته است. عصرها قبل از غروب آفتاب اطراف حرم حضرت معصومه (س) آن زمان كه خيل زائران براي اقدامه نماز و زيارت با سرعت مسير حرم را مي پيمايند افرادي در صحن هاي اطراف حرم و حاشيه خيابان ها بساط پهن مي كنند.

اجناسي با قيمت پايين و تعداد بالا. ركود اقتصادي و گراني هم كه امان مردم را بريده، كار و بار دستفروشان را رونق بيشتري داده است. كالاهايي كه بايد به چند برابر قيمت از مغازه خريده شود، با هزينه اي پايين تر از دست فروشان مي خرند. هم كمكي به دست فروش شده و هم كالاي مورد نياز با قيمتي به مراتب ارزان تر از مغازه ها خريداري شده است.

فال فروشي و اسباب بازي فروشي كودكان و نوجوانان امروز جاي خود را به بزرگترها داده است. مردان پير و جواني كه براي امرار معاش خود تن به دستفروشي داده اند و سرما و گرما هم حريفشان نمي شود.

مرضيه خان محمدي زائر شيرازي است كه مي گويد: عروسك و شال و روسري اجناسي هستند كه بخاطر قيمت مناسبش مي توانيم به عنوان سوغاتي خريداري كنيم، مغازه ها همين اجناس را با چند برابر قيمت مي فروشند. با خريد اين كالاها از دستفروشان هم خريد ما انجام شده هم اين بنده هاي خدا جنسشان را مي فروشند و خرج خانواده شان را تامين مي كنند.

مرد جواني در حالي كه با فرزندش در حال انتخاب عروسك از ميان انواع عروسك هاي دستفروش هستند، چند عروسك و بادكنك رنگي خريدار مي كند و به فرزندش مي دهد، به عقيده او دستفروشان هم دوست دارند كار مناسبي داشته باشند ولي وقتي نمي توانند شغل بهتري پيدا كنند از بيكاري و نداري بهتر است.

سينا پسر بچه 12 ساله اي است كه چند جوراب و شال و روسري در دست دارد و براي فروش آن تلاش مي كند. او مي گويد: پدرش كارگر ساده اي است كه نمي تواند خرج خانواده را بدهد و او به عنوان پسر خانواده بايد كمك خرج باشد.

سينا مي گويد: شايد نتوانم خرجي براي خانه ببرم ولي حداقل خرج و مخارج مدرسه رفتن خودم و خواهر كوچكم را مي توانم از اين راه در بياورم.


خیز بسکتبال با ویلچر قم برای دومین قهرمانی

تابناک قم گزارش داد، رشته بسکتبال با ویلچر را می‌توان به نوعی گل سرسبد رشته‌های ورزشی جانبازان و معلولین در قم دانست. رشته‌هایی که به طور معمول زیر سایه رشته‌های ورزشی افراد سالم قرار می‌گیرند و حداقل توجه را به خود معطوف می‌کنند اما بسکتبال با ویلچر چه در زمان حال و چه در زمان گذشته، چهره‌ای کاملا متفاوت نسبت به سایر رشته‌های هم خانواده خود بروز داده است.

بسکتبال با ویلچر قم در حال حاضر با تلاش‌های عده‌ای از علاقمندان به آن و با مشارکت بخش خصوصی به راه خود در سوپرلیگ بسکتبال با ویلچر ایران ادامه می‌دهد.

آن‌ها در سال‌های اخیر با تشکیل یک تیم حرفه‌ای و چند منابع مالی قابل توجهی توانستند سری میان سر‌ها درآوردند و به حد و اندازه‌های رقابت بر سر قهرمانی برسند. تلاش آن‌ها برای کسب موفقیت در سوپرلیگ طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ در آخرین گام با شکست روبرو شد تا این ایده در اذهان اهالی این رشته به وجود آید که قمی‌ها تیم رقابت بر سر قهرمانی در دور پایانی نیستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها