بازدید 2931

طالبان درصدد تصرف دومین شهرستان استان بدخشان

منابع خبری در افغانستان می گویند که طالبان صبح امروز (چهارشنبه) به شهرستان «یمگان» استان بدخشان کردند و خبرهای تایید نشده حاکی از کنترل طالبان بر این شهر است.
کد خبر: ۵۴۸۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 18 November 2015
منابع خبری در افغانستان می گویند که طالبان صبح امروز (چهارشنبه) به شهرستان «یمگان» استان بدخشان کردند و خبرهای تایید نشده حاکی از کنترل طالبان بر این شهر است.

به گزارش «تابناک»، «محمدگل بیدار» معاون استاندار بدخشان در گفت و گو با خبرنگاران، حمله طالبان به این شهرستان را تایید کرد، اما گفت که آنان نتوانسته اند «یمگان» را به تصرف خود درآوردند و درگیری ها در این منطقه ادامه دارد.

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که شهرستان «یمگان» از توابع استان بدخشان هم مرز با تاجیکستان را به کنترل خود درآورده است.

نیروهای این گروه، «وردوج» یکی دیگر از شهرستان های استان بدخشان را در اختیار خود دارد و در روزهای گذشته به «شهدا» و «بهارک» دو شهرستان دیگر این استان را انجام داده بود.

گروه طالبان در شش ماه گذشته، چندین بار به شهرستان یمگان حمله کرده است، اما با مقاومت نیروهای پلیس مواجه شده است.

وزارت دفاع افغانستان، خردادماه امسال اعلام کرد که این شهرستان از وجود عناصر مخالفان مسلح پاکسازی شده است، اما گروه طالبان دو ماه بعد، بار دیگر به این شهرستان حمله کرد و مدعی شد که این شهرستان را به کنترل خود درآورده است، اما منابع افغان این ادعای طالبان را رد کرده بودند.

گروه طالبان در یک سال گذشته، جنگ از جبهه های جنوب و شرق افغانستان را به شمال و غرب این کشور، کشانده است و شهرستان هایی از چهارسوی خاک افغانستان را در کنترل خود دارد. 

حمله طالبان در شرایطی صورت می گیرد که این گروه با بحران اختلاف های داخلی مواجه است و دو شاخه طالبان به رهبری ملا «اختر محمد منصور» و ملا «محمد عبدالرسول» در مقابل هم صف آرایی کرده اند. این درگیری های درون گروهی تاکنون ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس