بازدید 4332

قتل برای 90 هزارتومان

کد خبر: ۵۴۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 18 November 2015
مرد جوانی که دوستش را در تسویه‌حساب خونین از پا درآورده و به قصاص محکوم شده بود، پس از جلب رضایت اولیای دم دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. 

به گزارش فرهیختگان، علیرضا 35 ساله یازدهم مهر90 جواد 30 ساله را در گیلاوند دماوند قربانی تسویه‌حساب مالی کرد و همان شب بازداشت شد.

این مرد پای میز محاکمه جرمش را گردن گرفت و به قصاص محکوم شد. این حکم در شعبه 16 دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و علیرضا در یک قدمی چوبه دار قرار گرفته بود که توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

 به این ترتیب از حکم قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.  در جلسه رسیدگی به این ماجرا که در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست اصغر عبداللهی و با حضور دو مستشار تشکیل شد،

 ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.  او گفت: «با توجه به رضایت اولیای دم، از آنجا که جرم علیرضا منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده است طبق ماده 612 قانون مجازات برایش تقاضای کیفر دارم.» 

سپس علیرضا پشت تریبون دفاع ایستاد و گفت: «من و جواد دوست صمیمی بودیم. من به جواد مقداری تریاک فروختم و 90 هزارتومان طلبکار بودم. رفیقم اما پولم را نمی‌داد و هر بار که مرا می‌دید بهانه‌ای می‌آورد. آخرین بار که با جواد تماس گرفتم قلدری کرد و گفت دلش نمی‌خواهد پولم را بدهد. من هم از کوره در رفتم و گفتم هر طور شده پولم را می‌گیرم. جواد در جریان همان جروبحث تلفنی تهدیدم کرد و از من خواست فوری سر قرار بروم.»

 او افزود: «وقتی سر قرار رفتم جواد با چوب دستی به من حمله کرد و مرا زد. من هم در دفاع از خودم چوب را گرفتم و به گوشه‌ای انداختم. اما جواد دست‌بردار نبود. او چیزی شبیه چاقو از جیبش بیرون آورد. می‌خواستم آن را از دستش بگیرم که به‌یک‌باره چاقو به سینه‌اش خورد. او همان موقع چوب را از روی زمین برداشت تا به من حمله کند که داخل یک گودال افتاد. من هم داخل گودال رفتم و با چوب چند ضربه به سرش زدم.» 

وی ادامه داد: «همان موقع با یکی از دوستانم به نام امیر تماس گرفتم تا جواد را به بیمارستان برسانیم، اما کار از کار گذشته بود.»

او اظهار کرد: «من قصد کشتن جواد را نداشتم. او به محض روبه‌رو شدن با من به طرفم حمله کرد و من هم ناچار به دفاع شدم. همسر جواد وقتی که شوهرش کشته شد دوقلو باردار بود. من شرمنده همسر و فرزندان خردسال جواد هستم و با سختی زیاد توانستم رضایت آنها را جلب کنم. من در مدتی که در زندانم به‌اندازه کافی تنبیه شده‌ام و حالا از هیات قضایی می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.»

 در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. علیرضا طبق ماده 612 قانون مجازات اسلامی به سه تا 10سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار