بازدید 2346

بررسی تسهیلات خرید خودرو و لوازم خانگی

کد خبر: ۵۴۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲ 17 November 2015
اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس شورای اسلامی در نشست خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان بانک مرکزی نقاط ضعف و قوت اعطای تسهیلات برای خرید خودرو و لوازم خانگی را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،امروز سه‌شنبه (26 آبان‌ماه) "حمیدرضا فولادگر" در نشست اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس شورای اسلامی با "محمدرضا نعمت زاده" وزیر صنعت،معدن و تجارت و نمایندگان بانک مرکزی که برای بررسی نقاط ضعف و قوت اعطای تسهیلات برای خرید خودرو و لوازم خانگی تشکیل شده بود،گفت: فروش خودرو به هر طریقی در راستای حمایت از تولید ملی می‌تواند به نفع کشور باشد.

 

فولادگر: ارائه تسهیلات برای خرید خودرو به حمایت از تولید ملی منجر شد

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعطای تسهیلات برای خرید خودرو، جاذبه‌های بسیاری برای مردم ایجاد کرد، افزود: با ارائه تسهیلات مذکور 130 هزار خودرو به فروش رفته است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولیدملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در دستورکار باشد،تصریح کرد: تلاش برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی در راستای حمایت از تولید ملی باید مدنظر مسئولان باشد.

فولادگر با اشاره به اینکه حمایت ازخودروسازی‌ها به ایجاد اشتغال و جلوگیری از بیکاری منجر می‌شود، گفت:باید به این مهم توجه شود که اعطای تسهیلات و در پیش گرفتن سیاست انبساطی منجر به ایجاد تورم بیشتر در جامعه نکند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی،تاکید کرد: باید مشخص شود منبع پرداخت تسهیلات به مردم برای خرید خودرو و لوازم خانگی بادوام ایرانی کجاست.

 

قوامی: ارائه تسهیلات به مردم نباید به فشار اقتصادی بر آن‌ها منجر شود

گفتنی است در ادامه جلسه مذکور هادی قوامی نماینده مردم اسفراین و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر حمایت از حقوق مصرف کننده گفت: ارائه تسهیلات به مردم نباید به گونه‌ای باشد که به فشار اقتصادی منجر شود.

 

قاضی پور: تکلیف دولت پرداخت بدهی خودروسازان و قطعه‌سازان است

همچنین درادامه جلسه مذکور نادرقاضی پورعضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت حمایت از تولید ملی تصریح کرد: در قوانین مرتبط با حمایت از تولید ملی به ویژه تولید خودرو ملی به پرداخت بدهی دولت به خودروسازی‌ها بحث ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت‌ها نیز اشاره شده اما متاسفانه مورد توجه نبوده است.

نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از خودروسازی‌ها و قطعه سازان به ماندگاری و ایجاد 20 هزار شغل منجر می‌شود، گفت: دولت باید پول قطعه‌سازان و کارگران را پرداخت کند.

 

ذوالانوار: تسهیلات ارائه شده به مردم سازمان دهی شود

لازم به ذکر است در ادامه نشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی سید حسین ذوالانوار با یادآوری پرداخت تسهیلات به مردم برای خرید خودرو و لوازم خانگی ایرانی گفت: باید پول‌های ارائه شده به مردم در قالب تسهیلات سازمان دهی شوند تا از مسیر اصلی خود خارج نشوند.

نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر خودروسازی‌ها ما صنایع دیگری از جمله سیمان و فولاد نیز داریم که نیازمند حمایت هستند.

 

قربانی: منبع تسهیلات اعطایی به مردم مشخص است

گفتنی است در جلسه مذکور پیمان قربانی معاون بانک مرکزی با بیان اینکه ورود به بازار با خدمات بین بانکی دستاوردهای خوبی داشته است، گفت: تبعیت از نرخ‌های سود بانکی بهتر شده است.

وی ادامه داد: در خصوص تولید خودرو هدف بانک مرکزی از ارائه تسهیلات مساعدت به خودروسازان بوده که این هدف باید قابل برگشت باشد.

قربانی با بیان اینکه محل تامین تسهیلات خودرو از خط اعتباری بانک مرکزی است،گفت: کارت‌های اعتباری اعطایی به مردم برای خرید کالاهای بادوام ایرانی از منابع بانکی تامین شده‌اند.

وی با تاکید براینکه تسهیلات خرید دین به تولیدکنندگانی که کالاهای بسیاری در انبار دارند،اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: تمامی تسهیلات اعطایی به مردم در راستای تحریک تقاضا و کاهش رکود بوده است.

قربانی با اشاره به کاهش مدت زمان باز پرداخت تسهیلات خرید خودرو گفت:علت کاهش زمان باز پرداخت این تسهیلات این بود که بازار خودرو کشش بیش از 4 سال را ندارد.

وی ادامه داد:دررابطه با کالاهای واسطه‌ای باید تولیدکننده‌ها فروش نسیه داشته باشند تا به این ترتیب بهبود اقتصادی حاصل شود.

 

نعمت زاده: باید در راستای افزایش قدرت خرید مردم حرکت کنیم

لازم به ذکر است؛"محمدرضا نعمت زاده" وزیر صنعت،معدن و تجارت با حضور درنشست کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه درحال حاضر رکود در صنعت پیش آمده و بسیاری از شاخص‌ها که تاکنون رو به رشد بوده روند منفی در پیش گرفته‌اند، گفت:اعطای تسهیلات برای خرید خودرو و لوازم خانگی ایرانی در جهت تحریک تقاضا و کاهش رکود بوده است.

وی با بیان اینکه درخصوص حمایت ازتولید ملی تاکنون پیشنهادات بسیاری ارائه شده است،افزود: ارائه تسهیلات اقساطی خودرو و کارت‌های یکصد میلیونی برای خرید اقساطی کالاهای داخلی، از نمونه پیشنهادات مطرح بود که ارائه تسهیلات به شیوه کنونی به خودرو و لوازم خانگی در دستورکار قرار گرفت.

وزیرصنعت،معدن و تجارت با اشاره به اینکه درحال حاضر هزینه تولید در کشور بالا است،تصریح کرد:در صورتی که هزینه تولید در کشور کاهش یابد، به طور حتم قیمت خودرو کم شده و صادرات آن افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: درصورتی که درراستای افزایش توان خرید مردم و کاهش هزینه‌های تولید حرکت نکنیم، نمی‌توانیم جوابگوی بیکاری باشیم.

نعمت زاده با اشاره به رکود تورمی موجود در اقتصاد کشور،تاکید کرد:تحریک تقاضا بهترین راهکار موجود پیش روی ما بود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت ازتولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای بررسی بسته خروج از رکود دولت کمیسیون ویژه تولید ملی به بررسی مسیر تحریک تقاضا پرداخته است،تصریح کرد:دراین جلسه مشخص شد منابع تامین اعتبار دولت و بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات کجا بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان