بازدید 1904

اعضا موافق هیچ فیلترینگی نیستند

کد خبر: ۵۴۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 17 November 2015
عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، جلسه این کارگروه برای تعیین وضعیت نرم افزار پیام رسان تلگرام را فردا (چهارشنبه) اعلام کرد و گفت: اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه موافق فیلترینگ هیچ شبکه اجتماعی نیستند.

به گزارش ایرنا؛ محمد علی اسفنانی افزود: یکی از دستورهای کار جلسه فردای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بررسی وضعیت شبکه اجتماعی تلگرام است.
وی افزود: در جلسه گذشته این کارگروه وضعیت تلگرام بررسی و گزارشی در این راستا به اعضا ارایه شد ولی رای گیری انجام نشد.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اظهار امیدواری کرد: در جلسه فردا تعداد اعضا به حدنصاب برسد تا رای گیری انجام شود.
اسفنانی ادامه داد: امیدواریم در جلسه فردا تصمیمی گرفته شود که کمترین میزان آسیب را به شرایط استفاده مردم از شبکه های اجتماعی برساند.
در جلسه گذشته کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که ششم آبان ماه برگزار شد، تصمیمی درباره فیلترینگ شبکه های اجتماعی (تلگرام و اینستاگرام) گرفته نشد.
در آن جلسه گزارش هایی درباره وضعیت شبکه های اجتماعی از سوی اعضای کارگروه ارائه شد. همچنین پلیس فتا و دادستانی کل گزارشی درباره وضع موجود شبکه های اجتماعی به اعضا ارایه کردند.

در نهایت درباره فیلترشدن شبکه های اجتماعی در این جلسه تصمیم گیری نشد و این موضوع به جلسات آینده موکول شد.

** اعضا کارگروه موافق هیچ فیلترینگی نیستند

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد: نگاه اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به تمامی موضوع ها فیلترینگ نیست یعنی نگاه آنها تنگ نظرانه نیست و اگر تصمیمی گرفته می شود بر اساس گزارش کارشناسان در مورد وضعیت و محتوای مجرمانه بودن یا نبودن و قابل کنترل بودن یا نبودن است.

اسفنانی همچنین در پاسخ به این سوال که اگر تلگرام فیلتر شود مردم سراغ شبکه اجتماعی جدید نمی روند، گفت: قطعا همین طور است.

وی افزود: نباید این گونه تصور شود که فیلترینگ فقط در ایران وجود دارد، واقعیت این است که در تمام دنیا فیلترینگ فضای مجازی اعمال می شود، در برخی کشورها همانند ترکیه که تصور می شود فضای بازی در این زمینه هست اخیرا دو شبکه اجتماعی را فیلتر کردند.

عضو کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یادآور شد: بعضی کشورها گاهی برخی شبکه های اجتماعی را به صورت کامل مسدود می کنند، سبک فیلترینگ در کشورها متفاوت است و ممکن است فیلترینگ خانگی، محلی، شبکه ای، صفحه ای یا هوشمند اعمال شود.

** موافق سالم سازی هستم
اسفنانی که از مخالفان فیلترینگ تلگرام است همچنین گفت: کاربری این نرم افزار پیام رسان در کشور بالا است ولی باید سالم سازی شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در تلگرام کانال خبری دارد، اظهارداشت: بله، کانال دارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل