بازدید 2053

افزایش چند برابری مالیات موجب رشد فساد شد

نماینده تهران گفت: زمانی که میزان مالیات‌ها افزایش جهشی داشته باشد، افراد برای کاهش آن دست به راههای غیرقانونی می‌زنند.
کد خبر: ۵۴۸۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 17 November 2015
مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر نارضایتی از عملکرد سازمان مالیاتی کشور را محور سوال خود از طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در صحن علنی امروز اعلام کرد و گفت: قشر ضعیف جامعه نسبت به افزایش جهشی مالیات‌ها در کشور گله‌مند هستند.

به گزارش خانه ملت؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: با افزایش مالیات در کشور موافق هستیم اما به شرطی که فراریان مالیاتی، واردکنندگان، متخلفان، دلالان و کلان‌های اقتصادی کشور نیز مورد توجه جدی قرار گیرند.

وی ادامه داد: رکود اقتصادی کنونی بر روی زندگی اقشار سطح متوسط به پایین جامعه تأثیرگذار بوده و این رکود کرکره بسیاری را در کشور پایین کشیده است.

رحماندوست ضمن ادای احترام به تمام ممیزان پاکدست مالیاتی در کشور تصریح کرد: متأسفانه افزایش چند برابری مالیات موجب رشد فساد اقتصادی شده است.

نماینده تهران، ری ، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: زمانی که مالیات‌های شخصی از  500 هزار تومان به 20 میلیون تومان افزایش یافته وی برای کاهش این مالیات از راههای غیرقانونی استفاده خواهد کرد و متأسفانه افزایش جهشی مالیات وسیله سواستفاده برخی مأموران ممیزی مالیاتی شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی با تأکید براینکه در شرایط رکود اقتصادی در دنیا به اصناف کمک‌هایی با کاهش مالیات‌ها می‌شود، گفت: اکنون در کشور با وجود رکود اقتصادی مسئولان مربوطه به بهانه اینکه مجلس اعلام کرده باید سهم نفت در بودجه کاهش یابد مالیات‌ها را افزایش داده‌اند.

رحماندوست بیان داشت: البته سوال بنده از وزیر اقتصاد که قرار است امروز در صحن علنی مجلس مطرح شود مربوط به یکسال و نیم گذشته است که اکنون نوبت آن فرا رسیده.

وی ادامه داد: سه‌شنبه گذشته نیز با 40 نفر از اصناف، رئیس امور مالیاتی تهران، رئیس سازمان مالیاتی کشور و مسئولان مالیاتی وزارت اقتصاد جلسه‌ای را برگزار کردیم که متأسفانه رضایت‌بخش نبود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه نمایندگان شهرستانها نیز بارها از گلایه‌ی اصناف در حوزه‌های انتخابیه خود خبر داده‌اند، خاطرنشان کرد: مردم اصلی‌ترین سرمایه نظام هستند و با نارضایتی آنها از یک دستگاه حکومتی مانند سازمان امور مالیاتی کشور این سرمایه عظیم را از دست می‌دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل