بازدید 2968

افزایش مصرف پلاکت در کشور

کد خبر: ۵۴۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 17 November 2015
مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه مصرف پلاکت در کشور به سرعت در حال افزایش است، افزود: طول عمر پلاکت حداکثر چهار روز است درحالی‌که مصرف این فرآورده خونی در 5 سال گذشته از 300 هزار واحد به حدود یک میلیون واحد رسیده است.

به گزارش فارس، علی‌اکبر پور فتح‌الله از طرح نذر خون به‌عنوان برنامه‌ای جهت ساماندهی اهداکنندگان و تأمین خون سالم موردنیاز کشور یادکرد و گفت: چندین سال است که به‌سوی اهدای خون در ایام عزاداری به‌ویژه در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین هدایت‌شده است.

وی به همزمانی اهدای خون مردم با ایام عزاداری محرم، صفر و لیالی قدر اشاره کرد و گفت: هجوم اهداکنندگان خون در این روزهای خاص، ممکن است بحران‌هایی را برای فرآورده‌های خونی به وجود آورد زیرا زمانی که با هجوم اهداکنندگان روبرو می‌شویم در آینده، با کمبود اهدا مواجه هستیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن تأکید بر اینکه لازم است تا در تمام ایام سال اهداکننده خون داشته باشیم، افزود: سازمان انتقال خون از سال گذشته تلاش کرد تا همزمان با عزاداری مردم همزمان در روزهای عاشورا و تاسوعا به دلیل عشق و علاقه به اباعبدالله و همچنین حس انسان‌دوستی ایرانیان، طرح نذر خون را از عاشورا تا اربعین اجرا کند.

دکتر پور فتح‌الله به ساماندهی مناسب طرح نذر خون در روز عاشورای سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد ازدحام جمعیت نبودیم و زمانی که مردم به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کردند، در صورت وجود تخت خالی، خون خود را اهدا می‌کردند و در غیر این صورت طبق فرم نذر خون و سامانه اهدای خون در زمان‌های مناسب، مراجعه می‌کردند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون در گذشته از اهدای خون چهره‌ها، مفاخر و پیشتازان حرکات اجتماعی استقبال کرده است، افزود: کمپین «من یک اهدا کننده هستم» برنامه ای فرهنگی جهت تشویق و ورود افراد مرجع و معتبر کشور است و این کمپین از استان تهران آغاز شده و در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل