بازدید 1752

تأکید پوتین بر حمایت روسیه از معارضان سوری در مبارزه با داعش

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بر حمایت کشورش از معارضان سوری مسلح در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 17 November 2015
ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بر حمایت کشورش از معارضان سوری مسلح در مبارزه با گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

به گزارش «تابناک»، پوتین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه برای حمایت از تلاش های گروه های معارض سوری مسلح در مبارزه با گروه تروریستی داعش آمادگی دارد و این می تواند زمینه برای پیشبرد روند حل و فصل سیاسی را فراهم کند.

براساس اطلاعات ایتارتاس، پوتین خاطرنشان کرد: برخی از گروه های معارض مسلح سوری آغاز عملیات نظامی علیه داعش را در صورت حمایت روسیه امکانپذیر می داند و آمادگی داریم اقدامات نظامی این گروه ها علیه تروریست های داعشی را پشتیبانی هوایی کنیم.

رییس جمهوری روسیه از کشورهای دیگر برای اقدام به این صورت دعوت کرد و گفت: به حمایت ایران، عربستان سعودی، ترکیه، آمریکا و کشورهای اروپایی نیاز داریم.

پوتین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر انتقاد جامعه جهانی از اقدامات ضدتروریستی روسیه در سوریه اظهار داشت: انتقاد کردن از اقدامات روسیه در سوریه دشوار است. مسکو بارها از شرکای خود خواسته است که اهداف برای بمباران هواپیماهای روسی را پیشنهاد کنند.

وی ادامه داد: برخی شرکا می ترسند که فهرست مناطقی را که نباید بمباران شود به ما اعلام کنند زیرا فکر می کنند آنها را فریب می دهیم و این مناطق را هدف قرار خواهیم داد. چنین به نظر می رسد که با توجه به صداقت خود در مورد ما فکر می کنند.

وی همچنین گفت که روسیه با بخشی از گروه های معارض مسلح سوری در میدان نبرد ارتباط برقرار کرده است و این گروه ها از مسکو خواسته اند تا به مناطق تحت کنترل خود حمله هوایی نکند.

رییس جمهوری روسیه گفت: باید گروه های معارض سوری غیرتروریست را از تروریست ها متمایز کرد تا شرایط برای حل و فصل بحران سوریه مساعد شود.

وی تاکید کرد: ابتدا باید گروه تروریستی داعش را سرکوب و سپس در باره اصلاحات در سوریه گفت و گو و مذاکره کرد.

پوتین گفت: در وهله نخست باید تمام تلاش ها را برای مبارزه با ترور و سازمان های تروریستی متمرکز کنیم و بر این اساس در باره اصلاحات سیاسی در سوریه به توافق برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید از تلاش ها برای تعیین این که چه کشوری بیش از دیگران با داعش مبارزه می کند بپرهیزیم. باید اقدامات خود را برای مبارزه و مقابله با تهدید مشترک متمرکز کنیم.

وی هشدار داد که هیچ کشوری از حملات تروریستی مصون نیست و برای این منظور فرانسه را مثال زد که در قبال بشار اسد رییس جمهوری سوریه موضع سرسختانه ای را اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: فرانسه از این موضع خود چه نتیجه ای گرفت آیا این موضع گیری پاریس را از حملات تروریستی مصون کرد؟ خیر چنین نبود.

پوتین همچنین به نزدیک شدن مواضع روسیه با ترکیه در مساله حل و فصل سیاسی بحران سوریه اشاره کرد و گفت: روز گذشته با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در باره مساله سوریه گفت و گوهای مفصلی داشتیم و چنین به نظر رسید که می توانیم نقاط مشترکی در روند حل بحران سوریه داشته باشیم و به موفقیت دست بیابیم.

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، حدود 50 فروند جنگنده سوخو و مجموعه ای از رزمناوها، یک ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته است.

مسکو اعلام کرده که این همکاری ها در چارچوب مقررات بین المللی و برای اجرای قرارداد همکاری با دولت قانونی سوریه آغاز شده است و ادامه خواهد یافت.

هواپیماهای روسی در بازه زمانی 50 روز عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه بیش از 3 هزار هدف گروه های تروریستی در وهله اول داعش و جبهه النصره را در مناطق مختلف این کشور بمباران و نابود کرده و ضربات مهلکی به پیکر این گروه های تروریستی وارد کرده اند.


ایرنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل