بازدید 2653

جزئیات دومین حمله فرانسه به مواضع داعش در سوریه

فرانسه برای دومین بار پس از حملات تروریستی در پاریس، مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش را در شهر «رقه» سوریه بمباران و دو مرکز فرماندهی و آموزشی این گروه تروریستی را نابود کرد.
کد خبر: ۵۴۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 17 November 2015
فرانسه برای دومین بار پس از حملات تروریستی در پاریس، مواضع گروه تروریستی تکفیری داعش را در شهر «رقه» سوریه بمباران و دو مرکز فرماندهی و آموزشی این گروه تروریستی را نابود کرد.

به گزارش «تابناک»، فرانسه دومین بار پس از حملات تروریستی جمعه شب پاریس که به مرگ دست کم 129 نفر و مجروح شدن بیش از 350 تن دیگر منجر شد، مواضع گروه تروریستی داعش را در رقه هدف حمله هوایی قرار داد و ارتش فرانسه این خبر را تائید کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از ستاد مشترک ارتش فرانسه اعلام کرد، در این حمله که دیشب (دوشنبه شب) صورت گرفت، یک مرکز فرماندهی و نیز یک مرکز آموزشی داعش هدف قرار گرفت و نابود شد.

در حمله های جمعه شب پاریس، شش تیراندازی و دو انفجار انتحاری در هفت نقطه پاریس روی داد. این برای نخستین بار در تاریخ فرانسه است که عملیات انتحاری در خاک این کشور صورت می گیرد.

انفجار اول در ساعت 21 و 20 دقیقه به وقت پاریس در نزدیکی استادیوم فوتبال در سن دونی، هنگام بازی دوستانه دو تیم آلمان و فرانسه و زمانی رخ داد که فرانسوآ اولاند داخل استادیوم بود. وی به سرعت محل را ترک کرد و برای تشکیل جلسه اضطراری به وزارت کشور رفت. انفجار دوم نیز حدود 15 دقیقه بعد اتفاق افتاد.

همزمان شش تیراندازی در پنج نقطه در مناطق 10 و 11 پاریس رخ داد. همچنین افراد مسلح با ورود به سالن کنسرت «باتاکلان» بیش از یک هزار و 500 نفر را به گروگان گرفتند. گروگان گیری در نیمه شب با دخالت پلیس پایان یافت و در جریان آن بیش از 80 نفر به همراه چند مهاجم کشته شدند. 


ایرنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر