بازدید 2477

افزایش 2 برابری سقف سه وام‌ دانشجویی

کد خبر: ۵۴۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 16 November 2015
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به تفاهمنامه‌ای که بین این صندوق و صندوق کارآفرینی امید امضا شده است، اظهار کرد: بر اساس این تفاهمنامه، بودجه 24 میلیارد تومانی برای وام اشتغال، ازدواج و مسکن دانشجویان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر گفت: تفاهم‌نامه‌ای با حضور وزیر علوم بین صندوق رفاه دانشجویان و صندوق کارآفرینی امید امضا شد که بر اساس آن صندوق کارآفرینی امید با ارائه وام قرض الحسنه در بحث ازدواج، اشتغال و ودیعه مسکن به کمک صندوق رفاه دانشجویان می‌آید.

وی با بیان اینکه برای موارد مذکور در فاز نخست 24 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، درمورد وام ازدواج اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویان به هر دانشجو یک میلیون و 500 هزار تومان وام ازدواج اعطا می‌کند که طبق قرارداد با صندوق کارآفرینی امید، این صندوق هم یک میلیون و 500 هزار تومان وام ازدواج به دانشجویان اعطا می‌کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مورد ودیعه مسکن نیز اظهار کرد: ودیعه مسکن در تهران به هر دانشجو 7.5 میلیون تومان، در کلانشهرها 6 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 4 میلیون تومان از طرف صندوق رفاه دانشجویان اعطا می‌شود و مشابه همین مبالغ توسط صندوق کارآفرینی امید به دانشجویانی که صندوق رفاه دانشجویان معرفی می‌کند پرداخت می‌شود.

اعطای وام 100 میلیون تومانی برای راه اندازی کارگاه به دانشجویان و فارغ التحصیلان

یزدان‌مهر در ادامه با اشاره به اعطای وام اشتغال به دانشجویان اظهار کرد: اولویت وام اشتغال به دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان مهارت محور و کارآفرین بوده و این وام به منظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای که مهارت محور هستند اعطا می‌شود. اگر چند دانشجو اقدام به تاسیس کارگاهی کنند،با توجه به اشتغالی که ایجاد می‌کنند و خروجی کارگاه، تا 100 میلیون تومان به این دانشجویان وام داده می‌شود.

شرایط دریافت و بازپرداخت وام اشتغال

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درمورد شرایط دریافت و بازپرداخت وام اشتغال توضیح داد: دانشجویان و فارغ التحصیلان برای دریافت این وام باید با پرداخت مبلغ 30 هزار تومان به عضویت صندوق کارآفرینی امید درآمده باشند. شرایط بازپرداخت آن قرض‌الحسنه بوده و در اقساط 60 ماهه دریافت می‌شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: در حال حاضر تفاهمنامه امضا و مقدمات انجام شده و در حال تنظیم شیوه نامه هستیم. حداکثر ثبت‌نام تا یک ماه آینده آغاز شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار