بازدید 2352

داعش شاخه نظامي وهابيت است

کد خبر: ۵۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 16 November 2015
نخست وزیر عراق، داعش را شاخه نظامی وهابیت توصیف کرد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر العبادی بر لزوم مهار مسالمت آمیز بحران در منطقه طوزخورماتو در چارچوب دولت فدرال عراق تاکید کرد. 

العبادی در دیدار با آرام شیخ محمد معاون رئیس مجلس عراق خواستار همکاری با مقامات محلی و پلیس طوزخورماتو برای حل بحران در این منطقه شد. 

وی از طرف های سیاسی برای خویشتنداری دعوت کرد و گفت: طرف های سیاسی باید از بیان سخنانی که باعث ریخته شدن خون افراد بیگناه می شود، خودداری کنند. به ویژه که کشور با داعش بازوی نظامی وهابیت تکفیری روبروست. همه باید با یکدیگر متحد باشند و سلاح های خود را به طرف داعش نشانه بگیرند. 

نخست وزیر و معاون رئیس مجلس عراق در این دیدار همچنین تصویب بودجه سال آینده این کشور و حمایت مجلس از اصلاحات مورد نظر دولت عراق را بررسی کردند. 

در این دیدار تاکید کرد مشکلات بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق باید به گونه ای حل و فصل شود که منافع شهروندان و معیشت آنان محقق شود. 

حیدر العبادی همچنین در دیدار با هادی العامری دبیرکل سازمان بدر اوضاع شهر طوزخورماتو را بررسی و بر اهمیت واگذاری حمایت از شهروندان به نیروهای پلیس محلی در این شهر تاکید کرد. 
العبادی گفت: نیروی بسیج مردمی بخشی از ساختار نیروهای مسلح عراق است و زیر نظر نخست وزیر فرمانده کل نیروهای مسلح فعالیت می کند. نیروی بسیج مردمی از حمایت لازم برخوردار است. 

دو طرف در این دیدار همچنین اوضاع سیاسی و لزوم هماهنگی تلاش ها برای اصلاحات در عراق و حمایت از نیروهای مسلح را در مبارزه با داعش بررسی کردند. 

نخست وزیر عراق همچنین دیداری با علی العلاق رئیس بانک مرکزی این کشور درباره بودجه سال 2016 و تدابیر لازم برای مقابله با فساد گفتگو کرد. 

در این دیدار حمایت از اقتصاد عراق و پول ملی این کشور بررسی شد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل