بازدید 44695
بسته خبری تابناک؛

حقوق 30 میلیونی برخی مدیران خودروسازی/ تذکر رهبر انقلاب به دولت/ فتوا درباره تحقیقات محلی شورای نگهبان/آرایش زنان ایرانی،نقاشی است!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شادی معلمان در مجلس منجر به اخراجشان شد»،«سهمیه‌بندی غذا در یک تیم لیگ برتری»،«تحلیل یک اصلاح طلب از وقایع پاریس»،«عارف، روحانی و دولتش را قبول ندارد»،و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۴۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 15 November 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

استفاده داعش از پلي‌استيشن4 براي حملات پاریس

تروريست‌هاي داعش براي برنامه‌ريزي حملات پاريس از کنسول پلي‌_استيشن4 کمک گرفتند.نيروهاي امنيتي بلژيک موفق به شناسايي و بازداشت چند نفر در ارتباط با حملات تروريستي جمعه شب پاريس شدند که در کمال تعجب يک دستگاه کنسول بازي پلي استيشن4 از آنها ضبط شد. ظاهرا تروريست‌ها با استفاده از کنسول بازي سوني با يکديگر ارتباط برقرار مي‌کردند، شيوه‌اي هوشمندانه که رديابي آنها را تقريبا غيرممکن مي‌کرد. تروريست‌هاي داعش به خوبي دريافته‌اند وسايل ارتباط جمعي و انواع شبکه‌هاي اجتماعي تحت نظارت و جاسوسي دقيق آژانس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي قرار دارد به همين دليل از مطمئن‌ترين ابزار براي برقراري ارتباط ميان خود استفاده مي‌کنند. شواهد نشان مي‌دهد امنيت استفاده از کنسول بازي پلي‌استيشن4 براي برقراري ارتباط حتي از محيط بسته و ايمن شبکه اجتماعي "واتس اپ" هم بيشتر است. بعيد به نظر مي‌رسد طراحان نسل جديد کنسول‌هاي هوشمند پلي‌استيشن حتي به ذهنشان هم مي‌رسيد که در حال ساخت برترين ابزار ارتباطي براي تروريست‌ها هستند. استفاده از اين شيوه ايمن‌تر از مکالمات تلفني، ارسال متن و يا ايميل است.مقامات امنيتي نگران هستند راه‌هاي ارتباطي ديگري نيز وجود داشته باشد که تروريست‌ها بتوانند با استفاده از آن بدون اداي حتي يک کلمه، با يکديگر ارتباط برقرار کنند. بازرسان پليس فدرال آمريکا - اف بي آي – و آژانس امنيت ملي آمريکا – ان اس اي – تصميم دارند بر روي تمام اعمال انجام شده بر روي کنسول‌هاي بازي حتي آن دسته از اعمالي که در آن صدا و يا متن هم جا‌به‌جا نمي‌شود، نظارت داشته باشند.


حقوق 30 میلیونی برای مدیران خودروسازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی وام 25 میلیون تومانی را شبیه یک قرص مسکن دانست که دولت برای نجات خودروسازان از ورشکتگی به کار گرفته و تأکید کرد: خودروسازی کشور نیاز به یک جراحی عمیق دارد. اگر خودروسازان به فکر اصلاح سیستم مدیریت، ارتقای بهره وری و کاهش قیمت محصولات خود نباشند، دیگر نه تنها مسکن درد آنها را تسکین نمی دهد، بلکه دوباره محصولاتشان روی دستشان می ماند و به مراتب مشکلات بزرگ تری در انتظار آنها خواهد بود. مؤید حسینی صدر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در مورد وام 25 میلیونی خرید خودرو اظهار کرد: اینکه دولت تصمیم گرفته با تزوریق وام بازار خودرو را تحریک کند این به نظر من کار خوبی است و صنعت خودرو را از ورشکستگی حتمی نجات می دهد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این وام یک مسکن است، افزود: اگر کسی دندانش درد می کند مسکن می خورد تا دندان دردش فروکش کند؛ ولی اگر فکر کند که دیگر دردش خوب شده سر خودش کلاه گذاشته است. به این دلیل که یک جای این درد دیگر دوباره یقه او را می گیرد که دیگر ممکن است مسکن هم اثر نکند. این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از نحوه انتخاب هیأت مدیره شرکت های خودروساز کشور، گفت: وقتی برای یک کارخانه و یا شرکت هیأت مدیره انتخاب می شود، خبره ترین آدم های رشته و یا صنف برای این هیأت مدیره انتخاب می شوند که آنها بتوانند به بنگاه اقتصادی که برای هیأت مدیره آن انتخاب شده اند، فکر و ایده بدهند. در هیچ جای دنیا پیدا نمی کنیم که به طور مثال وقتی می بینند پسر فلانی و یا آقای فلانی پستی ندارد، پستی به او داده و ماهانه به او 15، 20 و یا حتی 30 میلیون حقوق و در پایان سال 100 میلیون تومان پاداش بدهند.


هنوز لیست کارگزاران قطعی نشده

محمد عطریانفر در گفت و گو با جماران درباره اینکه محور فعالیت های اصلاح طلبان با توجه به شکل گیری شورای عالی سیاستگذاری در چه حوزه هایی معطوف خواهد بود؟ تصریح کرد: فعالیت انتخابات در حوزه اصلاح طلبان بیش از آنکه در تهران رقم بخورد در حوزه های انتخابیه شهرستان ها شکل می گیردو در شهر تهران نیز حوزه شهرستان تهران تا حد زیادی مورد توجه اصلاح طلبان خواهد بود. وی در مورد شکل گیری شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان و وظایف این شورا در انتخابات پیش رو، افزود: وظیفه این شورا نظارت، صیانت و تنظیم یک سری اصول است که فعالیت اصلاح طلبان را همگرا و همسو کند. این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: منطقا اگر در عرصه فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان، در حوزه انتخابیه شهرستان ها مناقشه و اختلافی باشد حتی المقدور سعی می شود در خود حوزه انتخابیه این موضوع مطرح و در نهایت حل شود. عطریانفر ادامه داد: به طور طبیعی اگر این اتفاق یعنی حل مناقشه و اختلاف در یک حوزه انتخابیه در همان محل نیافتاد، طبعا «شورای عالی سیاستگذاری انتخابات اصلاح طلبان» به محوریت همین شورای 37 نفره ای که تعریف شده، حرف آخر را خواهد زد و در مورد آن اختلاف تصمیم مقتضی را اتخاذ می کند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در مورد لیست هایی که با انتساب به این حزب برای انتخابات مجلس دهم مطرح می شود نیز گفت: هنوز سخن جدی در این خصوص در حزب مطرح نیست. وی در عین حال یاد آوری کرد: اسامی ای که از آنها برای حضور در لیست انتخاباتی کارگزاران سازندگی در انتخابات مجلس آتی نام برده شده کسانی هستند که احتمالا خودشان علاقمند به حضور در فعالیت انتخاباتی هستند یا اینکه با زمینه و پیشینه ای در مجلس شورای اسلامی دارند. طبیعی است که این افراد به طور منطقی استعداد و آمادگی خود را اعلام کنند. عطریانفر خاطر نشان کرد: وقتی به مرحله عملیات انتخابات برسیم، این نام ها در حزب کارگزاران سازندگی مطرح خواهند شد و ممکن است جزو لیست ها قرار بگیرند و در عین حال ممکن است در لیست نیز قرار نگیرند.


وظایف اصلاح طلبان از دید جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با آنا،درباره آرایش‌ سیاسی احزاب برای انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: با توجه به تلاش‌های ارزشمند دولت برای تشنج‌زدایی در سیاست خارجی و همچنین تلاش دولت یازدهم برای بازگشت زمینه‌های رشد و توسعه در کشور و حرکت به سمت چشم انداز 1404، مجلسی باید تشکیل شود که قابلیت‌ درک این برنامه‌ها را داشته باشد. جلودار زاده ادامه داد: اصلاح‌طلبان چون در اوایل برنامه چشم‌انداز در برنامه‌ریزی‌ها حضور داشتند، می‌توانند شایسته‌ترین افراد را برای نمایندگی مجلس معرفی کنند. وی گفت:‌اصلاح‌طلبان فقط افراد خاصی نیستند که ما می‌شناسیم، بلکه هر فردی که شایستگی‌های لازم را برای برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری در کشور دارد و همچنین افرادی که این قابلیت را دارند که قوانینی را که موجب فساد شده است، اصلاح و تغییراتی ایجاد کند، باید نامزد شود. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: آنها که همفکر هستند باید به نفع کسی که بیشترین زمینه رأی‌آوری را دارد، کنار روند و از اخلاق آقای عارف پیروی و سعی کنند که وظیفه تاریخی خودشان را در تشکیل یک مجلس کارآمد انجام دهند. همچنین وی درباره تأثیر حضور عارف در ریاست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تصریح کرد: حلم و پرهیز از دنیاپرستی عارف می‌تواند فضای آرامی را ایجاد کند که همه ما به یک انتخاب شایسته فکر کنیم.


انتقاد حبیبی از ادبیات نیش دار رئیس جمهور

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: استخدام ادبیات نیش‌دار توسط رئیس‌جمهور در پاسخ به نقدهای مشفقانه متناسب با شعار اعتدال و تدبیر امور مملکت نیست. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نمایشگاه مطبوعات گفت: رئیس جمهور به جای تشکر از دستگاه قضا و نیروهای امنیتی در مبارزه با نفوذی‌ها مطالبی گفت که در شأن وی نبود. رئیس جمهور باید به نقد منصفانه رسانه‌ها پاسخ مسئولانه بدهد. اما آنچه در نمایشگاه مطبوعات گفته شد مسئولانه نبود؛ استخدام ادبیات نیش‌دار در پاسخ به نقدهای مشفقانه متناسب با شعار اعتدال و تدبیر امور مملکت نیست. رئیس جمهور باید در مورد اطرافیان خود که اطلاعات نادرست به او می‌دهند تجدیدنظر کند و نباید از نفوذی‌های استکبار با چهره‌های مختلف، مانند کلاهی‌ها و کشمیری‌ها و امثال آنها غافل بود.


شادی معلمان در مجلس منجر به اخراجشان شد

در جلسه علنی امروز مجلس یک فوریت طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استحدام معلمین به تصویب نمایندگان رسید. پس از اعلام تصویب این فوریت تعدادی از معلمان که به عنوان میهمان در جلسه حضور داشتند با کف زدن در پارلمان، از این مصوبه مجلسی‌ها ابراز خوشحالی کردند. همین موضوع موجب تذکر محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که ریاست صحن علنی را بر عهده داشت، شد. باهنر پس ازتذکر به میهمانان گفت: کف زدن در صحن علنی توسط میهمانان جلسه علنی، تخلف است؛ هر نوع اظهارنظر میهمانان پارلمان در جلسه علنی ممنوع است.


تسلیت "قد بلندای خوشتیپ و باحال" به مناسبت حوادث پاریس!

یک پلاکارد تسلیت متفاوت در مقابل سفارت فرانسه در تهران

یک شنبه

بازیگر جوان، سر صحنه دبه کرد

نقش آفرینی ميلاد كى مرام در یک فيلم که نقش كوتاهى به عهده دارد و طبق قرار بايد در دو سكانس بازى مى كرد، دچار حاشیه شد. اولين سكانس بدون مشكل فيلمبردارى شد اما دومين سكانس كه در آن كى مرام بايد با يك بازيگر نه چندان شناخته شده درگير مى شد، كى مرام پيش از فيلمبردارى اين سكانس اعلام مى كند حاضر نيست از يك بازيگر ناشناخته فحش و كتك بخورد و اين سكانس را بازى نمى كند. تلاش هاى كارگردان و ديگر عوامل نتيجه نداد و اين سكانس فيلمبردارى نشد!


شکایت سرافراز از سه نماینده مجلس

پيرموذن، نماینده اردبیل بخش اعظم نطق امروز خود را به دفاع از اقوام و اقلیت ها در تمامیت ارضی کشور اختصاص داد و از عدم اجرای اصولی از قانون اساسی در این زمینه گلایه کرد. وی ادامه داد: «نگذاريم جاي شاکي و متشاکي در ايران عوض شود»، خاطرنشان کرد: عجبا که ما بايد از آقاي سرافراز براي توهين به اقوام، سياسي کردن عزاداري مردم اردبيل و جبهه گيري در انعکاس توافق برجام شکايت کنيم اما او در عوض از من و آقايان قاضي پور و شجاعي شکايت کرده است! آقاي سرافراز به عوض اين شکايت به بيانيه نمايندگان ترک زبان مجلس توجه کن! لازم است که به جاي چنين واکنشي حق اعتراض را پاس داريم .


سهمیه‌بندی غذا در یک تیم لیگ برتری

اوضاع بازیکنان یکی از تیم های لیگ برتری که با تغییرات مدیریتی نیز همراه بوده، اصلا جالب نیست. مدیریت جدید تصمیماتی اتخاذ کرده که سطح امکانات را به تیم های رده محلات تنزل داده است. به عنوان مثال خبری از البسه نو و جدید نیست و با وجود اینکه یازده هفته از لیگ برتر گذشته بازیکنان این تیم همان لباس هایی را استفاده می کنند که پیش از شروع فصل در اختیار داشتند! نکته جالب دیگر در این تیم بحث سهمیه بندی شدن تغذیه است؛ طبق اخباری که خبرنگار نامه نیوز کسب کرده،‌ برای هر بازیکن این تیم مقداری مشخص به عنوان تغذیه تعیین شده و اگر بازیکنی بخواهد بیشتر از سهم خود استفاده کند، باید مبلغش را بپردازد!


انتقاد چمران از معماری شهرداری و مجلس

مهدی چمران در دومین همایش عمران شهری با بیان اینکه کار عمرانی در شهر فقط ساختن تونل و پل نیست و باید به مسائل کوچک و ریزه‌کاری‌ها نیز توجه کرد، گفت: مشکل ما سیما و منظر ساختمان‌های مردم نیست، بلکه مشکل ما نمای ساختمان و ادارات دولتی و حتی خود شهرداری‌هاست . جای سوال است که چرا خود شهرداری ساختمان‌هایی می‌سازد که نمونه و زیبا نیستند و در حال حاضر مشاهده می‌شود که ساختمان شهرداری‌های مناطق 9 و 10 از شیشه است و آنوقت ما به مردم می‌گوییم که معماری ایرانی و اسلامی را رعایت کنند. چمران با بیان اینکه ساختمان‌های استانداری و شهرداری باید بهترین نماد معماری ایرانی - اسلامی باشند گفت:‌ مجلس شورای اسلامی در مقابل تفکر کمونیسم و ... ایستاده اما ساختمان 15 طبقه‌ای با نمای کامپوزیت و شیشه که کاملا بر خلاف معماری ایرانی - اسلامی و حتی مخالف شرایط اقلیمی شهر تهران است می‌سازد و وقتی به آن اعتراض می‌کنیم به جای آنکه کارش را اصلاح کند روی این نما را می‌پوشاند تا دیده نشود و این مشکلاتی است که ما داریم و جای سوال است که چرا ساختمان استانداری کرمانشاه و مشهد اینگونه ساخته شده که هیچ نماد معماری در آن دیده نمی‌شود.


کنایه سردار سلامی به نیروهای امنیتی فرانسوی

سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه که صبح امروز (24 آبان) در مراسم افتتاحیه همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: این اولین بار است که سفر یک رئیس‌جمهور به دو کشور اروپایی به‌دلیل فقدان امنیت لغو می‌شود که این نشان می‌دهد اروپا به‌ظاهر قدرتمند می‌شود، اما در حالی که وضعیت این‌طور نیست.


ماموران سعودی زائران زنده را به عنوان مرده داخل کاورها می‌گذاشتند

قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در خصوص فاجعه منا گفت: این چه نوع مدیریتی است؟ چرا امداد هوایی پیش‌بینی‌ نشده بود؟ چرا از آمبولانس‌های اتوبوسی استفاده نشد؟ مسئولانی هم که برای بردن جنازه‌‌ها آمده بودند حتی نمی‌دانستند چه کسی مرده و چه کسی زنده است و همه را در کاورهای اجساد گذاشته و به کانتینرها منتقل می‌کردند. زائرانی بودند که به عنوان مرده داخل کاورهای اجساد گذاشته شده بودند و چون توانسته‌ بودند خود را کمی حرکت یا اشاره‌ای بکنند آنها را از کاورها خارج کرده ‌بودند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه 25 کانتینر حاوی اجساد در کنار سردخانه مکه وجود داشت و اجازه نداند ما جنازه‌های زائران ایرانی را از آنها خارج کنیم، گفت: طی سه روز بوی تعفن بسیار شدیدی در منطقه پیچید و حتی وزیر بهداشت هم که به آنجا رفت می‌گفت که چنین تصویری از حادثه نداشته است. حتی وقتی مطرح می‌کردیم که جنازه‌های خود را می‌خواهیم می‌خواستند به نحوی ما را معطل کنند تا همه جنازه‌ها را آنجا دفن کنند که با پیام مقام معظم رهبری راه باز شد و جنازه‌ها را تحویل دادند.


قوه قضاییه ۳۵ مسیر نفوذ در دوران پساتحریم را شناسایی کرد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: راه‌های نفوذ مجرمین در دوران پسا تحریم را در قالب 35 مسیر شناسایی کرده‌ایم و برای دولت ارسال خواهیم کرد.محمدباقر الفت افزود: این مسیرها در واقع راه‌های نفوذ و نه 35 عنوان و یا مورد هستند بلکه مسیرهایی هستند که مجرمین در قالب آن از وضعیت جدید سوءاستفاده می‌کنند.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از ارسال این نتایج به دولت خبر داد و گفت: این مسیرهای نفوذ شناسایی شده و برای دولت ارسال خواهند شد. امیدواریم اجماع در نتیجه فعالیت‌های همه ارگان‌هایی که در این خصوص فعال هستند، مجموعه‌ای از راهکارهایی که ممکن است مورد بهره برداری مجرمین قرار گیرد، شناسایی و آن مسیرها مسدود شود.الفت در پاسخ به این سوال که این مسیرهای نفوذ مجرمین بیشتر مربوط به کدام یک از ارگان‌ها هستند، عنوان کرد:سازمان‌هایی که مورد طمع مجرمین هستند، همان سازمان‌هایی هستند که منابع مالی برای انجام فعالیت در کشور در اختیارشان قرار می‌گیرد و این سازمان‌ها مورد هدف مجرمین هستند.


تحلیل یک اصلاح طلب از وقایع پاریس

محمدعلی ابطحی معاون پارلمانی رئیس دولت اصلاحات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:اعمال تروریستی در مصر و لبنان و فرانسه محکوم است. اما به طور مشخص کسی تردید ندارد حوادث تروریستی در فرانسه که گفته می شود در ارتباط با نا آرامی های سوریه است، توسط شاخه‌های داعشی مخالف اسد به وجود امده است. آنها هم که تحت حمایت آمریکا و غرب هستند. چاقو هایی هستند که دسته خود را بریده اند. مسلمانان طلبکار غرب هستند که یک بار آمریکایی ها در افغانستان طالبان و القاعده را خلق کردند و بعد از ۱۱ سپتامبر مسلمانان را مورد حمله قرار دادند و اکنون هم همان بخش داعش که مورد حمایت غرب است، جنایت پاریس را افریده و باز مسلمانان باید تاوان آن را بدهند.مسلمانان قربانی طلبکار غرب هستند و نه بدهکار پاسخگو.


بدهی میلیاردی عضو شورای گرگان به شهرداری

جمهوری اسلامی نوشت: از گرگان خبر می‌رسد یک عضو شورای شهر گرگان به شهرداری این شهر، بابت جریمه و عوارض مبلغ یک میلیارد و ۳۸۸ میلیون ریال بدهکار است.مردم با شنیدن این خبر، واکنش‌هائی نشان دادند از جمله اینکه گفته‌اند دیگر به چنین افرادی اجازه ورود به شورا را نخواهیم داد. بعضی‌ها شورا را با محلی برای رسیدن به مال و منال برای خود اشتباه گرفته‌اند.همینطور گفته‌اند: شهرداری چگونه ما مردم ضعیف را که برای گرفتن امتیاز آب و برق مجبوریم مراجعه کنیم، پوست می‌کند اما این افراد متمکن بی‌خیال بدهکاری‌شان هستند؟


تذکر رهبر انقلاب به دولت

محمدباقر نوبخت در همایش "تجلیل از مقام کتاب‌داران" که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: تا پایان این هفته بودجه سال ٩٥ به فرجام می رسد و لایحه بودجه را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهایی می کنیم.سخنگوی دولت افزود: رهبری در جلسه محدودی که در هفته گذشته با ما داشتند، به ما متذکر شدند تا به فرهنگ و مسائل اجتماعی در بودجه ٩٥ و برنامه ششم توسعه توجه ویژه داشته باشیم.


جبهه پایداری از قطار اصولگرایی پیاده شده است

زیباکلام با اشاره به صحبت های روح الله حسینیان گفت: «برعکس آنچه آقای حسینیان سعی دارند القاء کنند، این آقای حسینیان و جبهه پایداری و طرفداران آقای احمدی نژاد هستند که مدت هاست از دایره اصولگرایی خارج شده اند و گرنه آقای لاریجانی، مهندس باهنر، کاظم جلالی، احمد توکلی و علی مطهری و... اصولگرا هستند.»


دستور کار دومین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان

هفته گذشته نخستین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تشکیل شد و هیت رییسه دائم این شورا از سوی اعضا انتخاب شد وآیین نامه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان به تصویب اعضای شورا رسید و سه کارگروه برای فعالیت های انتخاباتی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان از سوی اعضا تعیین شد.به گزارش روز نو ، در دومین جلسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان که عصر یکشنبه برگزار می گردد بنا است که روسای کار گروه ها و اعضای آن از سوی اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخاب شوند.بنا براین گزارش ، شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان دارای سه کارگروه می باشد که عبارتنداز : 1- کارگروه رایزنی و تعاملات 2- کارگروه هماهنگی امور استانها 3-کارگروه برنامه ریزی و تدوین محتوا می باشد.


لحظه باخبرشدن رئیس جمهور فرانسه از حملات پاریس

لحظه باخبر شدن فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه از حملات در پاریس به هنگام حضور او در ورزشگاه این شهر.

یک شنبه

عارف، روحانی و دولتش را قبول ندارد

نقوی حسینی در مورد زوایه پایداری ها با لاریجانی گفت: اختلافات زیاد است در بین اصلاح طلبان نیز طیف مشارکت و آقای عارف اصلا روحانی و دولتش را قبول ندارند و آنها را اصلاح طلب نمی‌دانند و بین آنها نیز اختلافات شدید است و اختلاف بین اصولگرایان وجود دارد و نمی شود منکر آن شد اما وقتی ما اصولگرایی را مبنا قرار می دهیم قطعا باید همه کسانی که مدعی اصولگرایی هستند باید بیایند و زیر این چتر قرار گیرند.به گزارش نامه نیوز وی خاطرنشان کرد:اینکه اصولگرایان در نهایت به وحدت برسند خیلی سخت است .


بازیگر ایرانی که از حادثه تروریستی جان سالم به در برد

بازیگر "پارک وی" از اتفاقات پاریس می‌گوید:نیماشاهرخ شاهی: مرگ را جلوی چشمان خودم دیدم، تلاش زیادی برای بدست آوردن بلیط بازی دوستان "فرانسه و آلمان" به عمل آوردم که خوشبختانه تمام بلیط های بازی فروخته شده بود، پس از آن به اتفاق دوست های خود برای صرف غذا به رستورانی مراجعه کردیم که پس از گذشته نیم ساعت از حضور در آن مکان، متوجه انفجار و تیراندازی در خیابان های همجوار یا نزدیک به رستوران شده ایم. واقعا وضعیتی که به وجود آمده بود، قابل توصیف نبود و هر لحظه احتمال مرگ برای تک تک ساکنین آن منطقه وجود داشت، هیچ کلام یا سخنی نمی تواند سختی وضعیتی که در آن قرار گرفته بوده ایم را تشریح کند.


فتوا درباره تحقیقات محلی شورای نگهبان

سیدحسین موسوی تبریزی، از فعالان اصلاح‌طلب و دبیر کل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، اخیراً طی سخنانی در یک مراسم عزاداری در شهر قم اظهار کرده است:تحقیقات محلی شورای نگهبان برای انتخابات خلاف شرع و قانون است...حاضرم در خصوص قوانین عادی و یا مسائل فقهی، با اعضای شورای نگهبان مناظره کنم.به گزارش سایت حزب ندای ایرانیان، او همچنین بیان داشته است: همانگونه که بنده داماد آیت الله العظمی نوری همدانی هستم، برادر بنده آقا سیدمحسن موسوی تبریزی نیز داماد آیت الله العظمی نوری همدانی است، یعنی دختر ایشان را به همسری گرفته است، اما در دوره ای از انتخابات و پس از این که آقا سیدمحسن یکی دو دوره نماینده خبرگان بود، برای تأیید صلاحیت او به محله زندگی ایشان که در قم بود مراجعه کرده بودند و از همسایه او پرسیده بودند که آیا خانم ایشان حجابش را خوب رعایت می‌کند؟ این آدمی که این کار را کرده بود، آدم شورای نگهبان در قم بود؛ همین‌ها هستند که کشور ما را کوچک و عقب افتاده می‌کنند. این افراد یا نمی‌فهمند چه می‌کنند یا این که مصداق آن ضرب المثل هستند که به خاطر یک روسری، بازاری را به آتش می‌کشند.


ملت آذربایجان مادر انقلاب است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می‌گوید ملت آذربایجان مادر انقلاب است و نمی‌شود مادر را از بچه جدا کرد.مهدی کوچک‌زاده در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: هر کس با ملت ایران و سابقه این ملت آشنا باشد می‌بیند در راستای یاری اسلام اگر بخواهیم محاسبه قومی کنیم مردم آذربایجان نقشی اول را داشتند.وی ادامه داد: ای کوردل‌ها بدانید که سخیف‌ترین و بی‌نتیجه‌ترین کار این است که بخواهید مادر را از بچه جدا کنید و من فکر می‌کنم با حساب قومی ملت آذربایجان مادر انقلاب است و کور خوانده‌اید که بتوانید این موضوع را دست بگیرید.این نماینده مجلس همچنین گفت: البته اشتباهی در این رابطه رخ داده و به نظر من مسئولین صدا و سیما به اندازه‌ی کافی عذر خواهی کردند. ملت آذربایجان نیازی به تملق ندارند و صاحب انقلاب است.


تذکر رسانه‌ای به روحانی

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: نمایندگان در صحن علنی مجلس در حال امضای تذکری به رئیس جمهور در مورد جاسوس‌های در حوزه رسانه‌ بودند.وی افزود: نمایندگان همچنین در این متن در مورد اظهارات رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطلبوعات نیز تذکر داده‌اند.


آرایش زنان ایرانی،نقاشی است!

به گزارش ایران اسلامی، فاطمه هوشینو بانوی مسلمان ژاپنی در جلسه‌ی نمایش فیلم «زندگی آمریکایی آمریکایی» به بررسی ابعاد پنهان کشور ژاپن پرداخت و اظهار داشت: مردم ژاپن به شدت تحت تأثیر سیطره رسانه‌ای غرب هستند به طوری که تاریخ تحریف شده‌ای که علیه ژاپن به آن‌ها دیکته شده است را پذیرفته‌اند تا آن‌جا که نخست وزیر ژاپن به اتفاق بسیاری از مردم این کشور معتقد است آنچه که در بمباران اتمی این کشور صورت گرفت تقدیری بود که ژاپنی‌ها مستحق آن بودند و در حقیقت این کشتار وسیع را نتیجه‌ی تجاوزات ژاپن به کشورهای آسیایی می‌دانند اما این در حالی است که متجاوز بودن ژاپنی‌ها فقط تلقین و تحریفی است که از سوی غرب صورت گرفته چرا که امپراطوری ژاپن با اقداماتی که در کشورهای شرق آسیا انجام داد دست استعماگران غربی را از آن کشورها کوتاه کرد و موجب رشد و آبادانی این ممالک شد. هوشینو همچنین به وضعیت حجاب و سختی هایی که به خاطر رعایت حجاب در ژاپن متحمل شده اشاره کرد و افزود: در ژاپن زنان خیلی کم آرایش می کنند اما در ایران دیگر به نظر من آرایش نیست بلکه نقاشی است و من حیفم می آید که مردم در ایران قدر این حاکمیت شرع را نمی دانند.


کنسرت جدید داعش

یک شنبه

فسادزدایی کنیم تا نگندیم

حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی صبح امروز در مراسم افتتاحیه همایش استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ای کاش بعضی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان ما غربی بودند، اما به دلیل اینکه غرب‌زده هستند حرف‌هایی را می‌زنند که حتی آنها نیز نمی‌گویند. بعضی از مسئولان ما این‌طور هستند که باید انگلیسی و عبری به آنها بگویند که ما توانسته‌ایم دنیا را تغییر دهیم و یکی از 4 قدرت جهان در قرن آینده خواهیم بود. وی با بیان اینکه باید خودمان را فسادزدایی کنیم و نگذاریم که از درون خودمان بگندیم، گفت: جریانات وهابی هم که حتی با ما مخالفند گوشه چشمی به پیشرفت‌ها و قدرت ما دارند. رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: ما در ادبیات انقلاب اسلامی کلمه‌ای به نام تنش‌زدایی با استکبار نداشته و نداریم، البته تنش‌زدایی با کشورهای دوست و همسایه ممکن است اتفاق بیفتد، اما ما هیچ تنش‌زدایی با کشورهای استکباری نداریم.


مصیبت مسکن مهر نباید دیگر تکرار شود!

استاندار تهران با اشاره به اینکه 330 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران ساخته شده است، گفت: تا زمانی که تمامی امکانات رفاهی از جمله آب، برق و گاز در واحدهای مسکن مهر ایجاد نشود، تحویل نخواهد شد. هاشمی درباره ایجاد فضاهای آموزشی در مسکن‌های مهر اظهار داشت: در دو سال گذشته برای ساخت فضاهای آموزشی مصیبتی را پشت سر گذاشتیم و دولت تصمیم دارد با تمامی مشکلات موجود مسکن‌های مهر را تا پایان سال 95 به صورت کامل به متقاضیان ارائه دهد. وی با اشاره به اینکه مسکن مهر معضلی بود که از دولت قبل بر گردن دولت فعلی گذاشته شد، اظهار داشت: در آغاز دولت یازدهم متقاضیان مسکن مهر نمی‌دانستند که بابت پیشرفت پروژه باید هزینه‌هایی را پرداخت کنند و آگاه‌سازی لازم برای‌ آنها صورت نگرفته بود، دولت یازدهم حتی قراردادهای مسکن مهر را نیز تحویل نداده است. استاندار تهران با تأکید بر اینکه نظارت بر ساخت مسکن‌های مهر وجود نداشت،‌گفت: نمی‌توان با متری 350 تا 400 هزار تومان خانه ساخت، در سال‌های گذشته نظارت بر ساخت و سازها نبود و امید است این مصیبت سال بعد به اتمام برسد و این تجربه تلخ نباید دیگر تکرار شود.


روایت یک عضو پایداری از دلمشغولی های فعلی احمدی نژاد

سید محمد جواد ابطحی ،عضو جبهه پایداری در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آریا از ادامه جلسات جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران و حزب موتلفه اسلامی خبر داد و گفت: حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶بستگی به احساس تکلیف ایشان دارد لذا اگر دوستان اصولگرا از آقای احمدی نژاد چنین درخواستی داشته باشند بنده فکر نمی کنم رد کنند البته آقای احمدی نژاد در آن هشت سال خیلی خسته شده اند چراکه متاسفانه بخشی از دوستان در پازل دشمن بازی کردند لذا تا وقتی به این مطلب نرسد که دوستان اصولگرا اتفاق نظر پیدا کرده اند تصمیم نخواهند گرفت البته این مساله بستگی به کمپین هایی دارد که برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶از ایشان دعوت کنند کمپین هایی که در حال حاضر تشکیل شده اند. این فعال سیاسی گفت: این روزها آقای احمدی نژاد به کارهای فرهنگی علاقمند شده است و همانطور که مقام معظم رهبری به ایشان گفته اند برای جلوگیری از تحریف بیانات امام و خط امام تلاش می کند.وی همچنین درباره رابطه جبهه پایداری با احمدی نژاد نیز گفت:این ارتباطات درحال حاضر بهتر شده است چراکه وقتی گرد و غبارها فرو می نشیند انسانها همدیگر را بهتر می ببینند ضمن اینکه اولویت اول دوستان ما درجبهه پایداری همچنان آقای احمدی نژاد است هرچند که برخی از اصولگرایان به دنبال چهره جدید دیگری هستند.


اختلاس های میلیاردی نتیجه گزینش ناصحیح افراد

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان سیاسی شهرهای ساوه و زرندیه استان مرکزی، در پاسخ به نگرانی اعضا، در خصوص حضور برخی نیروهای وابسته به دولت قبلی در بدنه ادارات و سازمان‌ها و کارشکنی پنهان و آشکار آنها در روند امور، گفت: متأسفانه یکی از کارهای دولت سابق، خانه‌نشین کردن نیروهای اصیل انقلابی در سراسر کشور بود که حتی استادان برجسته دانشگاه‌ها هم در امان نبودند که امیدواریم دولت در این خصوص و جایگزینی نیروهای دلسوز اقدام کند. وی فسادهای اداری و اختلاس‌های میلیاردی را نتیجه طبیعی گزینش ناصحیح افراد برای مسؤولیت‌های ملی دانست و با یادآوری روند سوءاستفاده‌های شخصی و جناحی از بیت‌المال، گفت: اصلاح مدیریت‌های کشور باید به دور از اغراض شخصی و انتقام، بر اساس مصالح نظام و منافع ملی باشد.


احتمال زنده بودن رکن‌آبادی بسیار اندک است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اخباری مبنی بر اینکه رکن‌آبادی در اختیار رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: با توجه به اطلاعاتی که از صحنه فاجعه منا بدست آمده و مصاحبه با شاهدان، احتمال زنده بودن رکن‌آبادی بسیار اندک است. وی تاکید کرد: نمی‌توان به صورت جدی خبر حضور رکن‌آبادی در دست رژیم صهیونیستی را مورد تصدیق قرار داد و بررسی این فاجعه در منا نشان می‌دهد تمام مفقودین جزو جانباختگان هستند. نماینده شهرضا و سمیرم سفلا با بیان اینکه بیش از 400 نفر از جانباختگان فاجعه منا ایرانی بودند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست بیشتر جانباختگان را به کشور بازگرداند اما تعدادی از جانباختگان کشورمان در عربستان به خاک سپرده شدند و عده‌ای همچنان مفقود هستند.


اعلام نظرشورای نظارت برصداوسیمادرمورد فیتیله

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما برای جلوگیری از بروز وقایعی مشابه آنچه در برنامه «فیتیله‌ای‌ها» رخ داده است و همچنین برخورد جدی و قاطع با عوامل این برنامه جلسه‌ای را تشکیل داده است. پایگاه اطلاع رسانی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بیان نتیجه جلسه 406 آورده است: این جلسه شورای نظارت با دستور بررسی پخش برنامه «فیتیله» تشکیل شد و اعضای شورای نظارت ضمن ناشایست دانستن اقدام برنامه «فیتیله» آن را خطایی غیرقابل قبول دانسته و ضمن بررسی موضوع در جلسه، در جهت اطلاع از تصمیم سازمان صدا و سیما در راستای پیشگیری از تکرار موارد مشابه، مقرر نمودند تا در جلسه آینده شورای نظارت معاون سیمای رسانه ملی و رییس مرکز نظارت سازمان به شورای نظارت احضار شوند.


مخالفین دولت با اسرائیل همنوا هستند!

حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار رئیس جمهور در امور اقلیت های دینی و مذهبی در مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای که صبح امروز (یکشنبه) در هتل المپیک، برگزار شد، اظهار داشت: در دولت قبل درحالی که شغل نداشتیم جمعیت زیادی را وارد دانشگاه کردند و امروز دولت در برابر جذب این تعداد درمانده است. دولت تقریبا موانع خارجی را رفع کرده، در داخل هم در سطوح عالی، همه همراهی می‌کنند اما برخی در رده‌های پایین سعی دارند مخالفت کنند و مسئولان را اذیت کنند. وی افزود: اینان با همنوایی با اسرائیل سعی دارند فضایی ایجاد کنند تا شاید منافعی کسب کنند. مهمترین کار دولت توافق هسته‌ای بود که مورد تأیید رهبری قرار گرفت و مجلس هم آن را تصویب کرد، حالا باید با یک انسجام و همراهی با دولت، فضا آماده شود تا برنامه‌های دولت محقق شود. یونسی ادامه داد: برخی به شدت نگران موفقیت دولت هستند، شاید دلیل آن این است که منافعشان در رکود و ناامنی اقتصادی است.


چرایی دریافت مالیات از وام‌گیرندگان خودرو

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در توضیح مسئله پیش‌آمده با تاکید بر اینکه دریافت هر گونه مالیاتی از تسهیلاتی که بانک‌های مجاز پرداخت می‌کنند غیرقانونی است، به بند 11 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده استناد کرده و تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده 101 قانون مالیات بر ارزش افزوده به سود و تسهیلاتی که موسسات مالی و بانک‌های مجاز به مشتریانشان می‌دهند، تعلق نمی‌گیرد.اما طاری‌بخش درتوضیح علت دریافت مالیات 9 درصدی از گیرندگان تسهیلات خودرو تصریح کرد: این مالیات همان مالیات خرید خودرو است و نه مالیات دریافت وام؛ درواقع خریدارانی که از تسهیلات استفاده می‌کنند درست مانند خریداران عادی باید مالیات بر ارزش خرید «کالا» را پرداخت کنند و اگر تحت عنوان مالیات برای دریافت تسهیلات از این افراد مالیات بر ارزش افزوده گرفته می‌شود غیرقانونی است.


بخشنامه جلوگیری از اردوهای مختلط صادر شد

محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برنامه‌های وزارت علوم مبنی بر رفع نگرانی‌های رهبر انقلاب در موضوع رشد علمی و مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: توصیه‌های بسیار ارزشمندی از سوی ایشان مثل همیشه مطرح شد. توصیه‌‌‌هایی درباره تشدید رشد علمی کشور، کیفیت کار علمی که این مسائل جزو برنامه‌های ما در وزارت علوم است.وی افزود: وزارت علوم درباره ارتباط با صنعت برنامه‌های بسیار مفصلی دارد. ارتباط بین‌المللی، نوآوری و فناوری از رشته‌های جدید هم مطرح هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.وزیر علوم تصریح کرد: برخی از فرمایشات رهبر انقلاب توصیه‌های جدی درباره مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها بود، اینکه دانشگاه محل علم، تحقیق و فرهنگ است و چه چیزهایی مصداق مسائل فرهنگی نیست.فرهادی درباره برگزاری اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها گفت: درباره اردوهای مختلط بخشنامه کردیم. بارها هم به مسئولان دانشگاه توصیه کردیم اردوی مختلط نداشته باشند. ما اردوی مختلط نداشتیم و نخواهیم داشت.


دولت‌ها تا 20سال گروگان اقدامات احمدی‌نژاد

فرشاد مومنی در گفتگو با ایلنا در خصوص سیاست‌های اقتصادی دولت گفت: از مجوعه مطالبی که در نامه 4 وزیر و سخنان تلویزیونی آقای روحانی و مفاد بسته جدید خروج از رکود، می‌شود فهمید، به صراحت می‌توان گفت که بنیه کارشناسی مستتر در برنامه دولت، برای فهم پیچیدگی‌های شرایط کنونی اقتصاد ایران و ساز و کارهای مناسب برای حل و فصل گرفتاری‌های کنونی، به هیچ عنوان کافی نیست. وی گفت: به نظر من دولت محترم حتی در حیطه توانایی‌های خود در ارائه یک تصویر شفاف از آنچه که از دولت احمدی‌نژاد تحویل گرفته نیز کوتاهی کرده است و الان دارد چوب این کم کاری را می‌خورد. یعنی از نظر کارشناسی برآورد ما این است که تا 20 سال آینده همه دولت‌های بعدی نیز در گروگان اقدامات ضد توسعه‌ای دولت احمدی‌نژاد هستند. اما چون این گزارش به شکل عالمانه و مبتنی بر برنامه، عرضه نشد، تردید نکنید که در زمان انتخابات آتی ریاست جمهوری، دولت فعلی باید پاسخگوی چیزهای باشد که در شکل‌گیری آن اصلا نقشی نداشته است.


تخلیه کارت‌ها از بنزین ۷۰۰ تومانی

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح آخرین وضعیت عرضه بنزین پس از حذف سهمیه‌ها از اول آذر، گفت: ذخیره بنزین ۷۰۰ تومانی موجود در کارت‌ها به کمترین میزان خود پس از آزادسازی قیمت‌ها رسید. سید ناصر سجادی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت عرضه بنزین در جایگاه‌ها از ابتدای آذر ماه سال جاری، گفت: براساس مصوبه هیات دولت اعتبار مصرف سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی ذخیره‌سازی شده در کارت‌های هوشمند سوخت از ابتدای آذر ماه سال جاری به پایان می رسد.


بهترین دوست رهبری که دروغ نمی‌گوید؟

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی می گوید: اقای هاشمی چندین بار گفته است، در جایی که اختلاف سیاسی وجود دارد، من تابع رهبری هستم. به گفته وي، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همیشه رهبری را دوست داشته و الان هم دوست دارد. من با جرات می گویم امروز بهترین دوست آیت الله خامنه ای که دروغ نگوید و دلش برای ایشان بتپد، اقای هاشمی است. حجت الاسلام والمسلمين سید مهدی طباطبایی همچنين گفته است: بنده آقای هاشمی را کاملا می شناسم و می دانم که ایشان انقلاب را دوست دارد. من در ملاقات هاي خصوصي ارادت و توجه به رهبري را كامل ديده ام. حیفم می آید که انقدر با هاشمی برخورد بد می شود. زیرک ها فهمیده اند و می خواهند این دو بزرگوار را جدا کنند. در واقع طرح تقابل هاشمی و رهبری، بحثی است که به رهبری دروغ بگویند و می خواهند از این طریق بین این دو شخصیت را بهم بزنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس