بازدید 5460
۱
گزارش

تست داوران فوتبال ایران/ یکی مصدوم شد،یکی مریض بود و یکی هم از حال رفت!

امروز کمیته داوران با استفاده از تعطیلات اجباری لیگ ناشی از مسابقات تیم ملی، فرصتی پیدا کرد تا با دعوت از دو مدرس بین المللی وضع داوران را بررسی کند و در کنار برگزاری یک کلاس دانش افزایی، از آنها تست آمادگی جسمس هم بگیرد. تستی که نتایجش گویای وخامت حال و روز داوران ایران شد.
کد خبر: ۵۴۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 14 November 2015

بعد از یک نیم فصل جنجالی و پراشتباه برای داوران لیگ برترایران که با محرومیت اغلب داوران سرشناس فوتبال داخلی همراه بود، تست آمادگی جسمانی امروز بر شائبه ناآمادگی آنها افزود.

به گزارش تابناک ورزشی، امروز کمیته داوران با استفاده از تعطیلات اجباری لیگ ناشی از مسابقات تیم ملی، فرصتی پیدا کرد تا با دعوت از دو مدرس بین المللی وضع داوران را بررسی کند و در کنار برگزاری یک کلاس دانش افزایی، از آنها تست آمادگی جسمس هم بگیرد. تستی که نتایجش گویای وخامت حال و روز داوران ایران شد.

دراین تست فیزیکی ساده که زیر نظر مدرس و متخصص ژاپنی انجام شد، سه تن از داوران سرشناس لیگ برتر که ماموریت های زیادی هم به آنها محول شده، به دلایل مختلف مراحل آزمایش را به پایان نرساندند یا با توسل به بهانه های مختلف اصلا در تست حضور پیدا نکردند. درهمین حال برخی منابع خبری گزارش کرده اند که در میانه این کلاس داوران ایرانی پیشنهاد دادند که به دلیل سردی هوا تست گرفته نشود!

با اینحال چندان عجیب نیست که حین برگزاری مسابقات، داوری سرشناس از فاصله 40متری به اشتباه کارت قرمز بدهد و یا اینکه داوری دیگر در یکقدمی صحنه به دلیل خستگی زیاد ناشی از عدم آمادگی جسمانی در اخذ ساده ترین تصمیم ها عاجز بمانند.

تست داوران فوتبال ایران/ یکی مصدوم،یکی مریض و یکی هم از حال رفت!

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به این گزارش ها ضمن تایید عدم حضور دو داور در این تست آمادگی جسمانی گفت: این کلاس داوری به پایان رسید و ما امیدواریم با برگزاری این کلاس ضریب اشتباهات داوری در ادامه لیگ کمتر شود.حجت حق‌وردی به دلیل اینکه گواهی پزشکی داشت و البرز حاجی‌پور به خاطر آنکه دچار مصدومیت در تمرین صبح شده بود در تست پزشکی شرکت نکردند و این مشکلات پیش می‌آید.

فریدون اصفهانیان درمورد اینکه برخی داوران دراین کلاس تست آمادگی جسمانی نداده‌اند، گفت: به غیر از دو نفری که اسم بردم، فیروز سیف‌الله پور هم حین انجام تست دچار افت فشار شد که به آمبولانس منتقل شد اما در آمبولانس ظاهرا نفراتی که حضور داشتند نمی‌توانستند رگ او را پیدا کنند که به او آمپول و یا سرم بزنند که این داور هم کمی از این مسئله ناراحت شده بود. اما مشکل خاصی پیش نیامد.

رئیس کمیته داوران در مورد وضعیت گفت: حال این داور خوب است ولی در تست به او فشار زیادی وارد شد!

اصفهانیان در مورد اینکه داوران از مدرس ژاپنی خواسته اند که به دلیل سرمای هوا تست آمادگی جسمانی ندهند، گفت: چنین چیزی نبوده ... اتفاقا مدرس ژاپنی در گرفتن تست یویو از داوران خواست که اگر مشکلی داشتند بیرون بیایند زیرا این تست به طور آزمایشی انجام شده بود. در مجموع کلاس داوری پرباری را در تهران برگزار کردیم هم مدرس دانش‌افزاریی داشتیم و مدرس بدنسازی ژاپنی در کلاس حضور داشت.

رئیس کمیته داوران در مورد انتقادهای زیادی که به قضاوت های امسال می‌شود و ضریب اشتباهات داوران گفت: ضریب اشتباهات داوران ما نسبت به فصل قبل اگر بهتر نباشد بدتر نیست اما متاسفانه ضریب اشتباهات نسبت به یک تیم زیاد بوده است که تیمی پرهوادار و محبوب است. تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ایران و خارج از کشور هوادار دارند و وقتی داور اشتباه تاثیرگذاری به ضرر آن‌ها می‌کند بازتاب زیادی دارد در این فصل اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس زیاد انجام شده. من وقتی خودم را جای هواداران پرسپولیس می‌گذارم به آن ها حق می‌دهم که از داوری ناراحت باشند اما وقتی خودم را به عنوان مسئول و یا داور قرار می دهم می گویم این هم از شانس بد ماست که چنین اتفاقاتی فقط برای پرسپولیس رخ داده است.

تست داوران فوتبال ایران/ یکی مصدوم،یکی مریض و یکی هم از حال رفت!

اصفهانیان در مورد اینکه داور بازی پرسپولیس و استقلال اهواز درهفته یازدهم لیگ برتر تغییر کرده؟ گفت: چه کسی چنین مسئله‌ای را رسانه‌ای کرده است ما که هنوز اسامی داوران را اعلام نکرده‌ایم اما اگر بر فرض هم چنین باشد این از وظایف کمیته داوران است که در چینش داوری دخالت کند و چینش را تغییر دهد همان طور که یک مربی ترکیب تیم را تغییر می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این مسائل نشون میده که کسی از ته رل کار نمیکنه و انگیزه کافی برای کار کردن ندارن..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل