بازدید 4227

پای چین در کفش تبریز

غلامرضا نوری قزلجه
کد خبر: ۵۴۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 10 November 2015
دولت می تواند با جلوگیری از ورود کالاهای چرم چینی،حمایت از شهرک کفش برای تجمیع فعالیت‌های تولید کنندگان کفش، تبدیل نمایشگاه چرم و کفش تبریز به پایلوت نمایشگاهی منطقه، توجه به تداوم صادرات و ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی و مشترک از وضع رو به رکود صنعت کفش کشور در نظر گیرد.

صنعت کفش ایران از قدمتی دیرینه ای برخوردار است و دراین بین کیفیت کفش چرم تبریز دارای شهرتی جهانی است.

اخیرا نخستین موزه کفش ایران با مجموعه ارزشمند از 200 جفت کفش که مربوط به  دوره‌های مختلف تاریخی کشور است در تبریز افتتاح شد.

اما مدتی است نفس کفش تبریزبه دلیل واردات بی رویه محصولات ارزان قیمت و بی کیفیت چینی به شماره افتاد است. درسایه بی مهری‌ها،صادرات آن مغفول مانده و کارگاههای تولیدی و بازار این صنعت دیرینه  درتبریز با رکود همراه است ومی رود تا برند جهانی کفش تبریزکم رنگ تر شود.

کفش تبریز قابلیت ها و پتانسیل های زیادی درعرصه اقتصاد دارد، توجه به توسعه و رونق دوباره صنعت کفش کشور و به خصوص کفش تبریز می تواند اشتغال زایی و ارز آوری به دنبال داشته باشد.

توجه به صنعت کفش تبریز علاوه بر رونق اقتصادی می تواند درصنعت گردشگری این استان هم مورد توجه قرارگیرد و می توان برای توریست‌های داخلی و خارجی  کفش را به عنوان سوغات و هدیه معرفی کرد.

متاسفانه وجود کفش‌های بی کیفیت خارجی دربازار کشور روند تولید این صنعت را با مشکل مواجه کرده و اقتصاد خانوارها را با مشکلاتی روبرو کرده است.

صنایع صنعتی و غیرصنعتی باید مورد حمایت قرار گیرد و واردات این گونه کالاها کنترل شود.

باید بیش از این به بهره وری و افزایش توان رقابت صنایع کوچک ومتوسط توجه کرد تا روند صادرات محصولات غیر نفتی از جمله کفش بهبود یابد.

 


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل