بازدید 58225

«دبه» دولت و خودروسازان در آستانه پرداخت وام 25 میلیونی

در حالی که از روز گذشته بنا بر زمانبدی دولت و خودروسازان، پرداخت وام 25 میلیونی خودرو آغاز شده است، به ناگهان شاهد آن هستیم که در یک اقدام عجیب دولت و خودروسازان ماجرای پرداخت وام 25 میلیونی خودرو را به گونه ای تغییر داده اند که یاد آور بسیاری از اقدامات و حرکت های پیشین آنان است.
کد خبر: ۵۴۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 10 November 2015
در حالی که از روز گذشته بنا بر زمانبدی دولت و خودروسازان، پرداخت وام 25 میلیونی خودرو آغاز شده است، به ناگهان شاهد آن هستیم که در یک اقدام عجیب دولت و خودروسازان ماجرای پرداخت وام 25 میلیونی خودرو را به گونه ای تغییر داده اند که یاد آور بسیاری از اقدامات و حرکت های پیشین آنان است.

به گزارش «تابناک» هیچ گاه به ذهن مشتریان نیز نمیرسید که در آستانه پرداخت وام 25 میلیونی به این شکل با «دبه کردن» از سوی دولت و خودروسازان مواجه شوند. نگاهی به این اقدام نشان از یک طراحی دارد که گویا از مدتها پیش و از زمان مطرح شدن بحث وام خودرویی طرح ریزی شده بوده و برای اجتناب از هر گونه واکنش افکار عمومی اعلام آن به روز شروع پرداخت وام موکول شده است.

«دبه» دولت و خودروسازان در آستانه پرداخت وام 25 میلیونی

ماجرا از این قرار است که از ابتدای مطرح شدن بحث پرداخت وام خودرو برای خرید خودروهای داخلی بنا بر آن بود که این وام در اقساط 7 ساله به مشتریان خودرو و با سود 16 درصد پرداخت شود. مسئولان بانک مرکزی و شخص ولی الله سیف رئیس کل این بانک چندین بار طی مصاحبه های خود به این موضوع اذعان کردند و حتی مدیران عامل و مسئولان رده بالای شرکت های خودرو ساز تا پیش از این نیز این موضوع را تایید میکردند که برای بازپرداخت این وام دوره ای 7 ساله در نظر گرفته شده است.

چند روز قبل به یکباره خبر از آن رسید که پرداخت اقساط وام خودرویی 25 میلیونی از دوره های 7 ساله تغییر کرده است و دامنه ای بین 4 تا 7 سال برای بازپرداخت در نظر گرفته شده است که میزان اقساط بر اساس این دوره ها برای وام 25 میلیونی متفاوت خواهد بود.

بر این اساس که اکنون مشخص و اعلام شده است که خبری از بازپرداخت اقساط وام خودرویی در دوره های بیش از 4 سال نیست و تمامی مشتریانی که قصد استفاده از این وام خودرویی را دارند مجبور هستند تا وام دریافتی خود را تنها ظرف مدت چهار سال با خودرو ساز و بانک عامل تسویه کنند.

به گفته معاون فروش ایران‌ خودرو، در فروش خودرو با وام بانکی، متقاضیان باید 20 درصد مبلغ خودرو را به صورت نقدی به حساب شرکت خودروساز از طریق واریز اینترنتی در نمایندگی‌ها پرداخت کنند و 80 درصد بقیه مبلغ خودرو تا سقف 25 میلیون تومان در دوره یک ساله، دو ساله، سه ساله یا چهار ساله قابل پرداخت است.

این در حالی است که دولت در ابتدا از دوره هفت ساله بازپرداخت وام خودرو خبر داد و چند روز پس از آن اعلام شد که بانک‌ها فقط تا چهار سال پرداخت وام را تضمین می‌کنند و خودروسازان می‌توانند این مدت را تا 7 سال افزایش دهند، اما در نهایت شرکت ایران‌ خودرو این دوره را به همان چهار سال محدود کرده است.

شرکت ساپیا نیز محصولاتش را در دوره های یک، دو، سه و چهار ساله عرضه می‌کند. در خرید اقساطی خودرو مشتریان می‌توانند با انتخاب دوره سه ماهه، چهار ماهه یا شش ماهه برای پرداخت اقساط خود به نمایندگی‌های فروش خودرو چک بانکی ارائه کنند. کوتاه‌ترین زمان تحویل محصولات ایران‌ خودرو در این طرح با فروش فوری، 30 روز پیش‌بینی شده است.

وقتی به شکلی دقیق به این ماجرا نگاه میشود، حکایت فروش خودرو از سوی نمایندگی های این دو خودرو ساز طی سالهای اخیر به یاد می آید. حکایت اجحاف ها در حق مشتریان و بد قولی های فراوان در زمان تحویل خودرو و مانند آن. کاملا مشخص است که اکنون خودروسازان با وام 25 میلیونی خودرو هیچ تغییری در رویه سابق خود نداده اند و این وام دقیقا مشابه رویه فروش شرایطی و اقساطی خودرو است که پیش از این نیز مرسوم بوده و تنها تفاوت آن است که است که اکنون وام 25 میلیونی خودرو منجر به آن شده که مشتریان از همه جا بی خبر و به امید وارد شدن در یک رویه تازه برای خرید خودرو مجددا بعد از ماه ها رکود به نمایندگی های خودرو سازان مراجعه کرده و به بازار آنها رونق دهند.

سوال اساسی در این است که آیا کلاهی بزرگتر و گشاد تر ازاین هم میشد بر سر مشتریان خودرو گذاشت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳۶
انتشار یافته: ۵۳
با سلام
به احتمال زیاد کسانی که از وام ۲۵ میلیونی خرید خودرو‌ استفاده می کنند می بایست برای پرداخت اقساط آن حداقل ماهی ۴۶۴۰۰۰تومان پرداخت نمایند که این امر نشان می دهد که گیرنده وام خودرو استطاعت مالی دارد و به احتمال زیاد در لیست حذف یارانه قرار خواهد گرفت.
دوستان اطلاع رسانی نمایید که حقی از کسی ضایع نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
احسنت بر شما!!!!!!!!!

من چون سرباز بودم دو ماشینمو به نام مادر بزرگ و پدر بزرگم کردم و به همین دلیل یارانشو حذف کردن در صورتی که درامد بازنشستگی انان به داروهایشان نیز نمیرسد و با کمک سایرین زندگی خود را میچرخانند
از این بیشتر هم نباید از خودروسازان کشورمون توقع داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
و البته از دولت. روحانی مچکریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
کمپین روحانی مچکریم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
چون به خلوت می روند آن کار دیگر میکنند!
کلاه دوم یادتون رفته بنویسید
کلاه دوم اینکه خودرو سازها بدون سود 16 درصد محصولاتشون رو با چک دوساله می فروشند
و این قضیه سود اضافی که بانک ها هم نقشی در آن ندارند کلاه دوم است
پاسخ ها
پاشا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
سلام
دوست عزیز خوردوسازان با سود 35درصدی می فروختن چن من خودم از خوردو سازان پرسیده بودم
ما باید برای حمایت از خودروسازهای داخلی که نهایت صداقت و راستگویی را با ملت دارند داشته باشیم و بصورت داوطلبانه خودرو ها را به صورت نقدی خریداری کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
جمله طنز بود؟؟
منظورت امیدوارم عکس اش بوده باشه وگرنه به عقلت شک می کنیم
برای کسانی که رفتند ثبت نام کردند واقعا متاسفم...
jalebeh az dast dolat
آزموده را آزمودن خطاست و این وام ها در باغ سبزی بیش نیست.
در همین 2 ماه پیش یکی از همکاران پژو پارس صفری خریده است و بسیار ناراحت و پشیمان از خریدش است.
بلا نسبت اكثريت هموطناي عزيز ،ولي بعضيا قبر مفت ببينن ميخابن توش،افرادي كه بدون فكر گول وام ٢٥تومني رو خوردن...پرايد ٣٢ تومني مباركه برادر
افزایش 5 درصدی قیمت محصولات ایران خودرو را هم اضافه کنید. مثلا سمند به حای سی میلیون 32 میلیون نقدی محاسبه می شود. به این ترتیب که افساط 4 ساله وام 25 میلیونی ماهی 700 هزار تومان بوده. حالا برای سمند 30 میلیونی 7 میلیون پبش پرداخت می گیرند و ماهی 700 قسط برای 4 سال!!
ضمنا به نظر من برهی آمار ارائه شده در مورد مراجعه 12 هزار نفردر روز اول دروغ و جنگ روانی است تا مردم را تحریک کنند
باسلام میخاستم بگم چندین ساله که زن و بچمو با موتور سیکلت جابجا میکنم کاری بسیار خطرناک وقتی خبر وام 25 میلیونی را شنیدم خوشحال شدم از اینکه ماشین دار شم ولی غافل از اینکه از دولتی که بهش امید بسته بودم رو دست خوردم واقعن که 0000000
همش ايراد گرفتن هاي بني اسراييلي
و مکرو و مکرالله
دلیل کاهش زمان به 4 سال عمر مفید پایین این خودرو ها است
این خودرو ها نزدیک به 2 سشال است که در انبار خودرو سازان مانده و در ضمن از قطعات بی کیفیت چینی تولید شده و نهایت عمری که از این خودرو ها می توان استفاده کرد 3 تا 4 سال است و پس از آن یا باید از رده خارج شود و یا ماهیانه هزینه سنگینی بابت تعمیر و نگهداری باید هزینه شود که از چند صد هزار تومان تا چند میلیون هزینه دارد و خریدار بعد 4 سال هرماه باید این هزینه ها را پرداخت کند و چون نمی تواند خودرو را بفروشد از پس پرداخت بدهی بانکی برنمی آید و بانکها با یک موج شدید عدم پرداخت مواجه و با ورشکستگی مواجه می شوند. این داستانی است که چند سال دیگر شاهد آن خواهیم بود و از تابناک می خوام در مورد این مطلب بیشتر تحقیق کند و در آرشیو روز شمار این مطلب را نگهدارد.
خودرو سازها وقتی دیدند که این ملت تحریم را شکسته و هجوم آوردند برای خرید. حالا شانس خود را با اجحاف دوباره امتحان میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
نکته خوبی اشاره کردی! اصل بد نیکو نگردد آنکه بنیادش بد است. (مگر اینکه مجبورش کنیم)
آخه تا حالا کی دولت دلش برای مردم سوخته که این بار دومش باشه؟ همه ش میگن چه کار کنیم که کار دولت راه بیفته؟ چه کار کنیم دولت درامدزایی کنه ؟ ....برنامه هایی هم که میدن برای کمک به قشر کم درامد نیست. یه بار نگفتن مشکل قشر کم درامد رو حل کنیم . اونایی هم که میرن تو صف پول بدن به خودروسازا حقشونه نوش جونشون کلاه بذارن سرشون
ای بابا همش همه کلاه میزارن سرمون که!!!
راضي به ضرر مالي هيچيك از هموطنانم نيستم ولي واقعيتشو بخواين از اين بلايي كه سر استفاده كنندگان از اين وام اومده به طرز شيطنت آميزي خوشحالم.
ان شااله كه ياد بگيريم نفع جمعي جداي از نفع شخصي نيست.
اره منم موافقم فقط سر مدك كلاه ميزارن من خودم ميخواستم از اين وام استفاده كنم اما كاملا مشخصه فقط ميخوان انباراشونو از ماشيناي بي كيفيتشون خالي كنن
از همینجا سلام میکنم به اون هم وطناییکه از همه جا بی خبر اقدام به گرفتن این وام دارن میکنن. و میگم از ماست که برماست- تقصیر دولت نیست چون دولتی که تا این حد به مردمش فشار می آره جزء مردم محسوب نمیشه و این خود ماییم که باید با هم متحد باشیم
گول نخوریم
از ماست که بر ماست
تابناک عزیز من کارشناسی هستم که در صنایع پتروشیمی کشور کار میکنم. مدتی است انبارهای شرکت پر شده و بدلیل رکود صنعت خودرو . کارمندان سرکار هستند و بدوت تولید دارند حقوق میگیرند. این یعنی که شرکت ما اخر سال مالیات به دولت نمیدهد و .... و بدنبال صدها کار عمرانی دولت انجام نمیشود. درست است خودرو سازان در شرایط تحریم نتوانستند خودروی متنوع و جدید تولید کنند و انها هم باید تلاش بیشتری بکنند ولی این عناوین شما رسانه ایی ها اب دراسیاب دشمن ریختن هست. من خودم بارها در تلویزیون و رادیو و شنیدم این وام بین 4-7 سال و بسته به شرایط میباشد. لذا اگر هنرمندید بجای نوشتن این نامه ها پیشنهاد بدهید تا اگر مدیر خودروسازی عمل نکرد انرا برکنار کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
امیرجان فرمایش شما هم درسته ولی از شما سئوال میکنم که آیا تا کنون ملت جور ندانم کاری بعضی از این آقایون رو ندادن و نمیدین حالا بازهم بایستی به دروغ متوسل شد و مردم را گمراه کرد و بار دیگر مشکلات کشور را از جیب مردم تامین نمود.
چرا مثل خودرو سازهای خارجی نمیان خودرو رو به قیمت تولیدی به مردم بدن و بعدا پولش رو بگیرن مگر مردم منبع تولید این کارخانه جات هستن که امروزه با درامد ریالی هزینه های دلاری کارجانجات را پرداخت کنند.
مضافا بر اینکه تا دریروز آقایاون اعلام میکردن در تولید خودرو های خاص خود کفا و وابسته به داخل هستن اگر این درسته چطوریه که هزینه تولید خودروی داخلی با قیت دلاری محاسبه و عرضه میشود خوب است کارشناسان محترم قدی نیز به این موضوع تامل داشته باشن تا از اچحاف به مردم جلوگیری بشه
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
دوست كارشناس در پاسخ شما بگم خودروسازي ما فقط سه سال در تحريم بود اما سي سال ازاد بود تا به ارتقا كيفيت بپردازه بعدشم كدوم دشمن اگه منظور از شما دشمن مردم بي گناهي هستن كه در جاده ها كشته ميشن يا بخاطر الايندگي بيش از حد اين ماشينا هزارو يك جور سرطان ميگيرن بهتر است اين شركت هاي منتاژ كار بسته بشن و افرادي مثل شما حقوق بي كاري بگيرن
هنگامی که خودروسازها در قیمت خودرو، طول دوره باز پرداخت (7 سال، در رهن بانک بودن 3 ساله خودرو و ...) دبه می کنند و انگار نه انگار که در اخبار اولیه چه قولهایی دادن و حالا چگونه رفتار می کنند پس به این پیمان شکنها نمیشه اعتماد کرد.
حالا کسانی میخوان برن با این وام خودرو بخرن برن بخرن درست مثل سبد کالا
و ما سوار خودرو شدیم و دولت و خودرو ساز سوار ما!!!
یه نکته جالب دیگه اینه که نزذیک ۹۰۰ هزار تومن رو همون اول از وام کم میکنند، با یه حساب کتاب برای اقساط متوجه میشید که بهره وام ۱۸ درصد محاسبه شده
قسم می خورم آمار مراجعه مردم به برای خرید با این طرح غلط و دروغه، فقط می خوان جنگ روانی درست کنند.
با این طرح حجم نسبتا زیادی خودرو در چند ماه آینده وارد بازار میشود و بازار از این که هست هم اشباع تر میشود. در نتیجه بازار کساد خودرو از این هم کسادتر خواهد شد و دیگر هیچ خریداری باقی نخواهد ماند. با این طرح ورشکستگی و مرگ خودروسازان فقط چند ماه به تعویق خواهد افتاد!
دوستان تابناکی شما از روز اول در یک اقدام خائنانه با شدن کاسه داغتر از آش به تحریک مردم برای نخریدن خودر با خیال واهی ورشکست کردن بزرگترین شرکت های کشور که برای یک میلیون نفر اشتغال ایجاد نموده اند کردید حالا هم که با شکست فاحش توهماتتان مواجه شده اید باز با درج گزارشات جهت دار همین سیاست شکست خورده را دنبال میکنید ولی باید بدانید نه مردم خائن هستند و نه از منافع اقتصادی خود غافلند.
از عملكرد دولت مشخصه كه با خودرو سازان دستشون تو يك كاسه است. روز اول 12 هزار نفر عددي خوبي نشون نميده و مشخصه كه كمپين كار خودشو داره انجام ميده و اين كساني كه رفتم وثبت نام كردن به نظر من كساني هستند كه تا حالا ماشين نداشتن
سلام واقعا برای مردم متاسف هستیم که گول وام و خوروسازهای متقلب را خوردند و پول میدهند اشغال میخرند و برای دولت متاسف هستیم که مردم را فریب داده مردم خودروی گران و بی کیفیت نخرید
یک نگاهی به ظاهر ماشینهایی (داخلی و چینی) که مدل بالا هم هستند تو خیابانها بکنید همشون بعد از چند ماه مثل کتانی چینی زهوار درفته و کج و کوله شدند بقول دوستی ورق بدنه شان مثل مقوا خیس خورده شده بحث اینه که اینها ارزش خرید ندارند.
مگه نگفتن تولیدات در انبار دپو شده پس چرا فوری تحویل نمی دهند تا از هزینه انبار داری خلاص بشن ؟
این حرفا چیه دوستان..خدا مگه به ما عقل نداده.خوب وقتی میرن شرایط رو میبینن باز میخرن اصلا دولت متقلب خودرورساز حقه باز،عقل ملت کجاست؟ چرا باز میریم میخریم؟ چرا همون خودروی بیکیفیت رو میخریم؟مشکل جای دیگست. ما نباید بخریم.اونا هرکاری میخوان بکنن.
مقصر اصلی خود مردم هستن چرا وقتی میبینند اینگونه اجحاف میشوند پاپس نمیکشند . دولت نبض و روحیات مردم امروز ایران را بخوبی دستشان دارن و براحتی باهاش بازی میکنند . خدایا کی شود مردم ایران هم منطقی شوند . .
از دولت تدبیر و امید مثل تدبیرهای گذشته اش این تدبیر جدید را هم تبریک میگوییم منتظر تدبیرهای جدیدشان جهت ثبت در گینس هستیم
من نمیدونم این ملت ما کی میخوان حقشونو بگیرن...ی دفعه 7 سال شد ،4سال،به همین راحتی!!!آخه کسی که این قسط رو بتونه پرداخت کنه که لنگ وام اینا نمی مونه.ی مدت خودرو نخریدن،دیدین چطوری به التماس افتادن ،ی 6 ماه دیگه صبر کنین تا حداقل از لحاظ مالی تسهیلات درست بدن،به خدا چند برابر اینو مجبورن بدن..تازه کیفیت که هیچی...خدماتم که معلومه..
از ماست که بر ماست
برادر من درکانادا واسه نمایندگی شرکت نیسان کارمیکنه
میگه مدل 2016هرمدلی ازماشینای نیسان با200هزار کیلومتر گارانتی فول ازدم قسط حداکثر با420دلار میدن به مردم . اونم باکلی عزت واحترام.
واقعا مابدبختیم گیر ایرانخودرو و سایپا افتادیم
فقط جنگ روانیه ... مطمئن باشن اگه یه پیروزی کوتاه مدت هم بدست بیارن در آخر شکست بدی میخورن ... بدتر از اون چیزی که فکرشو میکنن
البته مشكل دولت نيست.
دولت مجري قوانيني است كه مجلس تصويب ميكند.
مشكل ما مجلسي است كه قوانين مناسبي در برخورد با خودروسازان تصويب نميكند.
و برعكس آن تعرفه واردات خودرو روز به روز در حال افزايش...
1- تحریمها دو ماه دیگه لغو میشه
2- قیمت دلاری مقداری کاهش پیدا میکنه
3- خودروساز جدید یا همون پژو برمیگرده
4- سرمایه گذار وارد ایران میشه
5- پولهای دولت آزاد میشه
6- سود بانکها کاهش پیدا میکنه

7- عرضه خودرو به شما، بازار رو اشباع میکنه
8- تولید خودروسازا بیشتر میشه

و همه اینها باعث ارزان شدن خودرو میشه، چند ماه دیگه...
رفته بودم نمایندگی ایرانخودرو یه رفیقی دارم که گفت سمند 880000 تومان قیمتش رفته بالا.
مطمئن باشید همین خودروهای با تکنولوژی 20 سال پیش قیمت هایش در عرض یک سال 2 برابر خواهد شد.
آقای روحانی مایوسمان کردی
متاسفم متتتتتتتتتاسم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی