بازدید 1609

نرخ خرید تضمینی گندم باید 1500 تومان باشد

کد خبر: ۵۴۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 08 November 2015
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه ای جهت ارسال به وزیر جهاد کشاورزی تنظیم شده است، گفت:برای تقویت بخش کشاورزی و افزایش تمایل کشاورزان به کاشت باید نرخ خرید تضمینی گندم1500 تومان بسته می شد.

محمد اسماعیل‌نیا درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت در واکنش به قیمت 1270 تومانی خرید تضمیمی گندم در سال آینده گفت:برای تقویت بخش کشاورزی و افزایش تمایل کشاورزان به کاشت باید نرخ خرید تضمینی گندم1500 تومان بسته می شد.

نماینده مردم کاشمر،بردسکن و خلیل آباد درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توجیه دولت برای نرخ 1270 تومانی خرید گندم پایین بودن نرخ جهانی گندم است،افزود:زمانی که ما نسبت به نرخ خرید تضمینی گندم اعتراض داشتیم نرخ جهانی آن 2 برابر ایران بود.

 

 

عملکرد در هکتار و بهره‌وری باید افزایش یابد

اسماعیل نیا با بیان اینکه این نرخ تنها زمانی قابل دفاع است که عملکرد درهکتار و بهره وری افزایش یابد، ادامه‌داد:وزارت کشاورزی باید کشاورز را از لحاظ بذر اصلاح شده،حاصلخیز شدن خاک، تقویت مکانیزاسیون و بحث های ترویجی، آموزشی و سیستم های آبیاری حمایت کند، تا عملکرد در هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه کشاورز برای اینکه تامین معاش کرده باید درآمد داشته باشد،تصریح کرد:تنها محل درآمد کشاورز از راه کشاورزی صورت می گیرد و با این شرایط باید قیمت برای خرید تضمینی گندم 1500 تومان باشد.

عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نامه ای جهت ارسال به وزیرجهاد کشاورزی تنظیم کرده است،اظهار داشت:در این نامه تمام پیش شرط ها برای این نرخ خرید تضمینی ذکر شده است، که با داشتن این شرایط نرخ اندکی قابل پذیرش می شود./
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار