بازدید 12095

سراب اعزام نیروی کار به خارج از کشور

متاسفانه بخش زیادی از مخاطبان این تبلیغات دروغین از خود نمی‌پرسند که مگر در خارج از ایران نیروی کار بدون تخصص، تحصیلات و فردی که حتی قادر به تکلم به زبان رسمی آن کشور باشد، وجود ندارد که باید از استان البرز کارگر ساده و بدون تخصص وارد کند؟
کد خبر: ۵۴۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 07 November 2015
به گزارش تابناک – البرز طی ماه‌های اخیر تبلیغات بسیاری تحت عنوان اعزام فوری نیروی کار به خارج از کشور در استان البرز مشاهده شده و بسیاری از جویندگان کار به ویژه جوانان را به خود جذب کرده است.

وعده اعزام به خارج از کشور، حتی اگر هیچ توانمندی و تخصصی نداشته باشید! و آنهم با بیشترین دستمزد و کمترین هزینه، سرابی است که سودجویان برای خیل نیروهای بیکار در استان البرز تدارک دیده‌اند.

البرز به دلیل داشتن رتبه نخست جذب مهاجر از دیگر استان‌ها و حتی کشورهایی چون افغانستان، همواره درصد بالایی از بیکاری را به خود اختصاص داده است.

بیکارانی که مسئولان دولتی نه توان و نه امکانات لازم برای پاسخگویی به نیاز آنها را دارند، چرا که زیرساخت‌های محدود استان البرز به اندازه‌ای است که یک مدیر با معجزه هم نمی‌تواند بخش زیادی از جویندگان کار را به رویای خود که همان داشتن کار است، برساند.

در چنین شرایطی، عده‌ای سودجو با راه‌اندازی بنگاه‌های کاریابی، وعده اعزام به خارج از کشور را به جوانان زودباور و ساده‌دل می‌دهند.

وعده‌ای که اگر اندکی به محتوای آن دقت کنیم، در می‌بایم سرابی بیش نیست.

به عنوان نمونه در تبلیغات یکی از این بنگاه‌ها که هیچ نام و نشان رسمی ندارد، آمده است: اعزام فوری استادکار و کارگر ساده (حتی بدون تخصص و نیاز به دانستن زبان) برای جوشکاری به خارج از کشور! ما زندگی بهتر را برای شما تدارک دیده‌ایم! حقوق بالا بر اساس دلار!

متاسفانه بخش زیادی از مخاطبان این تبلیغات دروغین از خود نمی‌پرسند که مگر در خارج از ایران نیروی کار بدون تخصص، تحصیلات و فردی که حتی قادر به تکلم به زبان رسمی آن کشور باشد، وجود ندارد که باید از استان البرز کارگر ساده و بدون تخصص وارد کند؟  

حال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز طی اطلاعیه‌ای بر لزوم آگاهی کارجویان از قانونی بودن مراکز کاریابی تاکید و به صراحت اعلام کرد که است که این تبلیغات دروغین و فریبکارانه است.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به موارد متعدد گزارش از فعالیت غیر مجاز کاریابی‌ها و موسسات غیرقانونی و بدون مجوز اعزام نیروی کار به خارج از کشور در استان البرز،  که منجر به سرگردانی و مشکلاتی برای جویندگان کار در کشورهای محل اعزام گردیده است، اعلام می‌دارد در حوزه استان البرز هیچ گونه کاریابی بین المللی جهت فعالیت، در حال حاضر دارای مجوز نمی‌باشد؛  لذا بدیهی است موسسات و مراکزی که در سطح استان اقدام به اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌نمایند، فعالیتشان غیر قانونی است و از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز مورد تائید نیستند.

در ادامه بیانیه آمده است: با توجه به اینکه در موارد متعدد دیده شده است که افرادی با عنوان «شرکت خدماتی تامین نیروی انسانی» نسبت به ثبت شرکت اقدام می‌نمایند و به صورت غیرقانونی در به کارگماری نیروی انسانی و فعالیت کاریابی حضور پیدا کرده و در فعالیت‌های کاریابی‌های دارای مجوز استان اختلال ایجاد می‌کنند، به اطلاع کلیه کارجویان می‌رساند که هر گونه فعالیت این شرکت‌ها در معرفی افراد کارجو به واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی استان غیرمجاز بوده و از سوی اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی استان البرز مورد تایید نیست.

همچنین این اداره اعلام کرده است که در سطح استان البرز هیچگونه سایت اینترنتی تامین نیروی انسانی وکاریابی مجازی مورد تائید این اداره کل نبوده و هر گونه فعالیت کاریابی اینترنتی غیر مجاز است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل