بازدید 12505
۴

سه هوشمند اندرویدی به معنی واقعی متفاوت

این روزها، معرفی و رونمایی از گوشی های هوشمند اندرویدی، به امری تقریبا روزمره تبدیل شده است و هر ماه دست کم یک نمونه از هوشمند های اندرویدی رونمایی می شود؛ اما واقعیت آن است که همه این معرفی های جدید، کمتر نکته جدیدی برای ارائه دارند و همه آنها به گونه ای تکرار مکررات هستند. در این میان، یافتن هوشمندهای به معنی واقعی کلمه متفاوت نکته ای ارزشمند است.
کد خبر: ۵۴۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 07 November 2015
سه هوشمند اندرویدی به معنی واقعی متفاوتاین روزها، معرفی و رونمایی از گوشی های هوشمند اندرویدی، به امری تقریبا روزمره تبدیل شده است و هر ماه دست کم یک نمونه از هوشمند های اندرویدی رونمایی می شود؛ اما واقعیت آن است که همه این معرفی های جدید، کمتر نکته جدیدی برای ارائه دارند و همه آنها به گونه ای تکرار مکررات هستند. در این میان، یافتن هوشمندهای به معنی واقعی کلمه متفاوت نکته ای ارزشمند است.به گزارش «تابناک» البته در این میان، سازندگان هوشمندهای اندرویدی، ترفندهایی برای متفاوت جلوه دادن گوشی های خود به کار می برند؛ از جمله تغییراتی که در سیستم عامل اندروید ایجاد می کنند تا جلوه ای متفاوت به کار خود ببخشند و اغلب این موارد، منجر به بدتر شدن مسائل و پیش آمدن مشکلات می شود.

در نتیجه باید با دقت جستجو کرد تا بتوان گوشی های هوشمند متفاوت را که اساسا امکاناتی جدید و بهینه در اختیار کاربر قرار می دهند، شناسایی کرد و این کاری است که گزارش آسوشیتدپرس به آن پرداخته است.

1 – بلک بری Priv


در سال های اخیر، بلک بری تلاش زیادی کرد تا سیستم عامل Blackberry 10 خود را به گزینه ای مقبول و رقابتی در برابر اندروید و iOS تبدیل کند؛ اما در حالی که هنوز دست از تلاش های خود در این زمینه بر نداشته، اولین هوشمند اندرویدی خود را نیز رونمایی کرده است.

این هوشمند از یک صفحه کلید فیزیکی برخوردار است که این روزها به ندرت در گوشی های اندرویدی دیده می شود. ظاهر این گوشی همانند همه مدل های دیگر اندرویدی است، البته تا قبل از آنکه صفحه کلید کشویی آن را باز کنید. این شاهکار مهندسی بلک بری است که علیرغم وجود این صفحه کلید فیزیکی، هنوز ضخامت گوشی باریک مانده است.

تایپ با این صفحه کلید از نظر کارشناسان فنی بسیار ساده و راحت و در واقع دلخواه است و یادآور آخرین نمونه های برجسته از صفحه کلید های فیزکی در اولین روزهای حضور صفحه کلیدهای مجازی در هوشمندهای اندرویدی است. بلک بری بیش از همه به واسطه امنیت و صیانت از اطلاعات شخصی شناخته شده است و این شرکت اکنون برخی از سخت افزارهای تأمین کننده این موضوع را در Priv به کار گرفته است. ضمن آنکه یک نرم افزار به شکل ویژه مدام در حال رصد وضعیت امنیتی گوشی شما و اطلاع شما از این موضوع است.

این نرم افزار همچنین سایر نرم افزارهای دیگر را نیز رصد می کند و چنانچه اقدام به جمع آوری اطلاعات شخصی شما کنند، شما را در جریان ریز جزئیات آن قرار خواهد داد. صفحه نمایش این هوشمند، همانند سامسونگ Galaxy S6 Edge در لبه ها خمیده است و نوار ابزاری که در این لبه هاست، برخی ابزارهای اصلی همچون تقویم و پیام ها را در اختیار کاربر می گذارد.

سه هوشمند اندرویدی به معنی واقعی متفاوت

2 – موتورولا Droid Turbo 2

موتورولا جای شیشه را در صفحه نمایش با انواع خاصی از پلاستیک عوض کرده است تا صفحه نمایش این هوشمند را ضد شکستگی از آب درآورد. بیشتر سازندگان از شیشه های به لحاظ شیمیایی تقویت شده استفاده می کنند؛ اما هنوز هم این صفحه نمایش ها شیشه ای و قابل شکستن هستند.

این تکنولوژی جدید خیال کاربران را تا حد زیادی در مورد صفحه نمایش گوشی راحت کرده است. شرکت SquarTrade که فعال در زمینه پروژه های صیانتی و حفاظتی است، اخیرا Droid Turbo 2 را در معرض آزمایش سختی قرار داده که طی آن این هوشمند ده بار از ارتفاع حدود 3 متری روی زمین رها شده و تنها چند نقطه کوچک در روی صفحه نمایش، بیشترین آسیب به آن بوده است.

سپس با یک رنج روور از وی این گوشی عبور کرده است که هرچند منجر به سیاه شدن بخشی از صفحه نمایش شده، همچنان این صفحه نمایش سالم مانده است. همچنین ضمانت موتورولا، چهار سال صفحه نمایش و شکستگی آن را پوشش می دهد. حتی با قرار دادن خازن های لمسی پشتیبان تضمین کرده است که صفحه نمایش حتی در صورت آسیب دیدگی همچنان پاسخگوی عملیات کاربر خواهد بود.

سه هوشمند اندرویدی به معنی واقعی متفاوت

3 – ال جی V10

در بالای صفحه نمایش اصلی این گوشی هوشمند، صفحه نمایشی بسیار کوچک قرار دارد که مخصوص به نمایش اطلاعات اعلان هاست. این صفحه نمایش همچنین امکان دسترسی سریع به تنظیمات، مخاطبان و اپلیکیشن های اخیرا استفاده شده را فراهم می کند.

این صفحه نمایش ثانویه همواره روشن است و به شما اجازه می دهد، بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش اصلی ساعت، آب و هوا و اعلان های خود را مشاهده کنید. حتی کنترل پخش موسیقی و برخی امکانات دیگر نظیر دسترسی به دوربین نیز از طریق این صفحه نمایش برای کاربر مقدور است.

این هوشمند همچنین دو دوربین جلو دارد که یکی از آنها برای تماس ویدئویی و گرفتن سلفی های معمولی است و دیگری مجهز به لنز Wide مخصوص گرفتن سلفی های دسته جمعی. همچنین هر دو این دوربین ها مجهز به تنظیمات خوبی هستند که به ندرت در سایر هوشمند ها دیده می شوند.

هرچند این امکانات به اندازه نقشه های جدید بلک بری و موتورولا جذاب نیستند، نشان دهنده تلاش ال جی برای ایجاد یک فضای متفاوت در ساخت گوشی های هوشمند اندروید است.
سه هوشمند اندرویدی به معنی واقعی متفاوت
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
اپل بزودی باید بساط گرون فروشی شو جمع کنه.
الان با لانچرهای متنوعی هم که اومده ، بیسواد هایی که بلد نیستن با اندروید کارکنن مشکلشون حله شده.
اون ایرادهای کلیشه ای و قدیمی مثل کند شدن و لگ و اینها خیلی وقته به تاریخ پیوسته . دوستان لطفا اگه اطلاع ندارن اظهار نظر الکی نکنند.
از لحاظ کیفیت دوربین هم اپل خیلی عقبتر از پرچمدار های اندرویدیه . اگر کسی شک داره یه سر به سایت dxo بزنید. اگه نمیدونید dxo چیه، از یه عکاس حرفه ای راجبش بپرسید خدمتتون عرض میکنه که dxo mark جایگاهش چیه.
پاسخ ها
ارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
عزیزم یه برند گوشی تنها با دوربینش مقایسه نمیکنن شمایی که باسوادین دوما، شرکتی که تنها استیو جابزش درامد ناخالصی که یک ساله برای امریکا داشته برابری میکنه با 100 سال فروش نفت ایران ، یه باسوادی مثل شما نمیتونه زیر سوال ببره . اگر در زمینه عکاسی یه سری اطلاعات داری در اون زمینه باسوادی قبول ولی در زمینه فناوری هنوز جای پیشرفت زیاد داری اقای باسواد ( دکترررر!!!!)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
دوست عزیز شما هنوز هیچکی اظهار نظر نکرده طیف وسیعی از مردم رو بی سواد خطاب کردید .

باید به عنوان کسی که قبلا" از گوشیهای اندرویدی استفاده میکرد ولی حالا گوشی اپل داره خدمتتون عرض کنم که هرکس سلیقه ای داره و استفاده ما از یک سیستم به سلیقه و نظرمون بستگی داره نه به سواد که احتمالا" شما با بقیه فرق میکنی و درمورد خودتون گفتی .

خلاصه اینکه شرکتی مثل اپل که از نرم افزار اختصاصی و امن و بسیار کاربر پسندش استفاده میکنه تا در مسیر رشد قرارداره پیروزه و بیخود نیست که شرکت اپل با 650 میلیارد دلار دارائی بزرگترین شرکت جانه پس الکی جوش نزن و با همون اندرویدت خوش باش .
ناشناس 07:30 کی اظهاره نظر کرده که شما دور برداشتی و میگی لگ نمیزنه گوشی ها؟
واقعن خوشحالم که میدونی dxo و جایگاهش چیه :|
فازت چیه؟!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل